shaula:hihi toevallig ik schrijf net dat dylan vrijdag aan de beurt is en tegelijk post jij dat senna dadelijk aan de beurt is heel veel succes!!!
@Ellen: daar ben ik ook bang voor. Hoewel ze ook periodes heeft dat er wel 3 of 4 uur tussen kan zitten. Wij geven 1 flesje maar daar heeft ze hetzelfde bij. Soms vraag ik me af of ze wel honger heeft maar niet gewoon zuigbehoefte maar we hebben vanaf het begin met dat gezeik van de kraamzorg over dat ze niet groeide zoveel gedoe gehad dat ik er heel onzeker van ben geworden. En verder oogt ze heel tevreden en ze groeit goed dus ik denk wel dat ik genoeg voeding heb. Ik snap er ook niets meer van.
En misschien heb ik gewoon een heel wakker kindje en denk ik steeds dat ze honger heeft? Maar ze hapt en smakt dan wel maar ja?? misschien moet ik gewoon even de periodes rekken en pas aanleggen als ze echt gaat huilen? Want nu moppert ze alleen. Komt gewoon door die stomme start van ons
Haha Jaja, ik zie het net! Ik mag t spits afbijten! Of eigenlijk Senna! Als t net zo gaat als bij Aïsha dan gilt ze vanaf t moment van de prikjes tot we ruim weer thuis zijn hehe. Ik ben benieuwd!
en een speentje maia? of heeft ze dat al? in principe is ze nu oud genoeg en zal ze de speen niet meer met een tepel verwarren. hoop dat t niet aan je voeding ligt! kan me voorstellen dat je onzeker bent door dat gedoe toen. shaula, wat goed dat de meiden zo goed slapen! hoe is t nu met aisha? die was toch zo ziek? ze is wel aan t kwakkelen he? hopelijk knapt ze snel op!
@Draagdoek; het is inderdaad de foetushouding waarin ik Dyoni draag. Op de jongegezinnenbeurs ben ik langs de stand van draagdoek.nl geweest en heb wat tips gekregen over het omknopen en dragen..De meeste babys vinden de foetushouding het prettigst (natuurlijk zijn er uitzonderingen hihi) en voor jezelf is het ook prettig want het gewicht word over je hele lichaam verdeeld ipv alleen over 1 schouder. Dyoni valt meestal na 5 a 15 minuten in slaap..In ieder geval wordt ze meteen rustig als ik haar in de doek doe. @fv; nou heb vandaag de 1e fles om 7;00 gegeven, ben benieuwd of het gaat lukken met 5 flessen en niet de nacht..Sliepen jullie beebs meteen door of hoe hebben jullie de nacht afgebouwd?? @Hier;Dyoni is vandaag alweer een maand! Wat gaat het snel!! Dalijk naar het cb toe, ben echt benieuwd hoe lang ze nu is! @Sloppy; vandaag mag je eindelijk naar de arts! Succes meis!! @luna; he bah wat eng!succes!! @Danjo; om de 4 uur overdag is wel prettig en ja ik zit ook met die nacht.. @Maia; dat is wel vaak voeden dan!Succes ermee @Wendelaa; wat een schatjes!Lieve foto!
een speentje kunnen we erin blijven duwen maar die accepteert ze dus absoluut niet. Manlief heeft laatst wel een kwartier met dat ding in haar mond gezeten en ze bleef duwen en kokhalsen dus dat was geen succes. naja, ik ga nu gewoon proberen het wat te rekken, ze ligt nu in de box, ik ga ontbijten, daarna gaan we douchen en tegen die tijd is het alweer ruim 3 uur geleden dat ze echt gedronken heeft en dan zal ze wel echt honger hebben. Ik zie het wel. @baby: gefeliciteerd met de eerste maand verjaardag van Dyoni @shaula: succes met de prikjes. Wij hebben de eerste afspraak ook al staan over 2 weken.
Baby, succes bij het cb! Ellen, Aisha heeft nog 2 keer gespuugd maar geen koorts gelukkig. Hoop dat ze snel weer helemaal ok is. En tsja die prikjes. Het is altijd zielig maar ik vind vooral de eerste zooooooooooooooooooo zielig! Bij aisha moest ik toen ook huilen. Gelukkig mag tess nog even wachten!
baby:wij geven dylan savonds 10 cc extra zodat hij iets langer doorgaat hij komt snachts wel altijd 1x maar dan heeft hij buikpijn en geen honger want na een half uurtjes laapt hij meestal verder. op het cb zeiden ze tegen mij geeft savonds iets extra melk dan gaan ze meestal iets langer door!!!! cb:veel meiden moeten vandaag lees ik iedereen veel succes ben benieuwd hoe al beebjes groeien en naar de adviezen van het cb!
ik weet niet precies wat we hebben, van difrax volgens mij, kan dat? Misschien idd een keer een ander speentje proberen (dat ik daar zelf niet eerder opgekomen ben)
@Babydream, Sam sliep al door voordat we naar vijf voedingen gingen, dus ik heb helaas geen tips voor je. Wij geven hem trouwens niks extra's 's avonds. Drinkt ie toch niet op (zoals hij eigenlijk bijna geen van de flesjes leeg drinkt). @Dokters en CB's, meiden succes allemaal vandaag! In het bijzonder voor Sloppy en Luna! @Maia, als je Fleur een pink van jouzelf geeft, is ze dan ook tevreden? Of alleen maar als ze aan de borst mag? In principe heeft ze denk ik gewoon honger als ze ook daadwerkelijk eet aan de borst (dus niet alleen maar sabbelen). Je zou het natuurlijk kunnen proberen om de tijden tussen de voedingen steeds meer te gaan rekken, maar op zich hoort het wel een beetje bij het 'op verzoek voeden'. De diehard bv-mamma's hier op het forum zullen je zeggen dat je gewoon aan haar behoefte moet voldoen. Maar ik kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt en haar toch iets meer op jouw verzoek wil gaan voeden. Leuk zal het in het begin denk ik niet zijn als je Fleur in jouw 'ritme' wil gaan voeden. Ik denk niet dat ze het ermee eens zal zijn... Hoe lang het duurt voordat ze eraan gewend is, is ook vooraf niet te zeggen. Ik heb hier maar één keer een uur lang met een krijsend kind gelopen en dat vond ik al vreselijk. Laat staan als dat een paar dagen zou gaan duren... En dat weet je dus niet van te voren. Maar ik zou het misschien toch wel aandurven om het te gaan proberen meid. Al was het maar voor je eigen rust. Ik heb het gevoel dat je daar niet aan toe komt. En wat heeft Fleur aan een overmoeide mamma? Succes meid! @Wendelaa, wat een lieve foto! Vandaag hier geen plannen... ze komen straks de afwas ophalen van het doopfeest dus ik zal wel thuis moeten blijven totdat ze geweest zijn. Liefs, Josien
@Maia, het Difrax-speentje werkt hier ook niet, behalve de -2/+2 speen die iemand hier mij aanraadde. Sam houdt het meeste van zijn Nuby-speen. Verder vindt hij de Bibi-spenen ook redelijk fijn, maar ik heb wel het idee dat hij die wat minder goed 'vast' kan houden.
@Sloppy en Luna, succes vandaag meiden! @Josien, kijk dat is nog eens handig dat ze de afwas op komen halen @Babydream, hier een mannetje dat dus 5 flessen krijgt en t presteerd om een van die 5 snachts te willen haha @Shaula, sterkte met het prikje dadelijk! Daar zie ik dus ook tegen op, al duurt t hier gelukkig nog een paar weken.....alhoewel, vandaag moet Eva er dus eentje hebben, dat wordt DRAMAAAAAAA @Maia, Tim die wil alleen de spenen van Avent. Die schijnen t meest op een pink te lijken qua vorm. Zijn in ieder geval niet van die afgeplatte zoals Bibi spenen. Difrax bliefte die ook niet...eigenwijs ding haha Maar favoriet blijft toch mama's pinkie
Vraagje aan de flesvoedingsexperts (ik heb hem ook onder Flesvoeding gesteld, maar jullie weten het vast ook...) Sam moet volgens het CB een dikke 800 cc per dag drinken verdeeld over 5 voedingen. Hij krijgt dus 5 flesjes van 150/5. Maar denk maar niet dat hij ze opdrinkt... . Meneer is super tevreden en groeit ook prima (vrijdag zullen we hem weer eens gaan wegen). Maar hij laat dagelijks zeker zo'n 150 tot 200 cc staan. En dat lijkt me op het totaal wel veel. Het CB zegt dat ik hem meer moet voeden, maar ja... hoe krijg ik het erin? Hij wil écht niet meer drinken! En ik zit per voeding al 45 minuten te proberen hem meer te laten drinken (wat ook al tegen mijn natuur in gaat, maar goed...). Weten jullie nog wat?
Goedemorgen, Nou manlief is weer aan het werk, echt ongezellig maar ja hoort erbij. @Maia, wel vermoeiend inderdaad zo vaak voeden, maar als t een tevreden meisje is dan denk ik dat er genoeg voedingstoffen in je melk zitten hoor. Misschien kan ze leren om meer te drinken per keer doordat je haar minder vaak laat drinken? Kun je dat niet telefonisch vragen aan de LK? Boaz ligt de ene keer 15 minuten te drinken en de andere keer een half uur, is heel wisselend. @Speen, hier de combispeen van difrax -2/+2, bibi is afgekeurd en verder niet geprobeerd. @Jaja en Shaula, veel succes met de prikjes... @Baby, hiep hiep hoeraaaa @Sloppy, hoop zo dat je met resulaten terug komt...