Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

Dank jullie voor de adviezen! Ik denk idd als ik het zo van jullie hoor dat het toch veelal zuigbehoefte is. Soms als ik denk dat het honger is en ze is gefrustreerd aan de borst geef ik idd mijn pink en vaak accepteert ze die en valt ze al zuigend daaraan in slaap dus dan heeft ze blijkbaar geen honger toch? Ik denk dat ik het door begin te krijgen, heb er net ook even heel goed over nagedacht maar idd als ik steeds denk "honger" en dat is het eigenlijk niet, geen wonder dat ze steeds een klein beetje drinkt want dat zal het dan wel zijn. En ja dan komt ze natuurlijk na amper een uurtje al weer. Nu nog kijken of het in de praktijk ook zo is bij haar. Ik ga gewoon wat uitproberen.

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat klinkt echt heel logisch Maia! Ja, als ze ook genoegen neemt met je pink, dan moet het gewoon zuigbehoefte zijn in plaats van honger.

Succes meid!

Liefs,
    Josien

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hier juist wel helemaal into de bibispeen, tess houdt m beter vast dan de difrax spenen.

josien, als sam tevreden is en goed aankomt zou ik me niet druk maken! laat t cb maar praten, t voelt toch ook niet goed om te gaan 'proppen'? ik heb hier heel duidelijk een mening over: tegenwoordig zijn er toch zoveel kinderen te dik? sam kan gewoon goed aangeven dat hij genoeg heeft gehad!

tess is anngekomen! joehoe! donderdag woog ze 3415, en vandaag alweer 3660!!!

ze waren helemaal niet zo aan t aandringen op bv (wat ik wel verwachtte) ze heeft zelfs een schema voor t afbouwen meegegeven. ik denk dat ik dat ook wel ga doen. ben wel klaar met t kolven.

4. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Hier ook een ontzettende zuiger hoor Maia, als hij een beetje wakker is en moet slapen dan kan dat haast niet zonder speen... als je t juiste speentje vindt voor Fleur dan zal t een boel schelen denk ik, voorkom je ook dat je eigen vingers opgezogen worden ;)

Alleen moet meneer nog beter leren hoe hij die speen lang genoeg in zn mond kan houden.

5. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    o ja, ff over die vitamine d en k, die moet ik naarmate tess meer fv krijgt afbouwen. als je helemaal over bent op fv, hoeven ze dan helemaal geen vitaminedruppels meer???

6. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Jeeeej, gefeliciteerd Ellen, dat is een lekker gevoel!

En inderdaad groot gelijk hoor, lekker genieten van elkaar met FV, niets mis mee.

7. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
  8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Ellen, fijn dat Tess aangekomen was! Geweldig goed nieuws!

Als je overgaat op FV hebben ze mij verteld dat je de vitamines niet meer te geven als Tess meer dan de helft van haar totale flesjes in FV krijgt. Sam krijgt ze nu dus ook niet meer. Hij krijgt nog wel één flesje BV per dag, maar de hoeveelheid FV is dus voldoende om de vitamines te laten vervallen. Overigens hoefde wij hier de vitamines niet af te bouwen. Gewoon wel geven als meer dan de helft van de flesjes BV is en niet geven als meer dan de helft FV is.

Over Sam maak ik me dus ook maar niet druk... Hij is gelukkig en dus ben ik dat ook! :D

@Blij Ei, heel herkenbaar... ;). Die speentjes vliegen hier ooit alle kanten op...

9. Maia

Maia Niet meer actief

Danke dames :) hopelijk gaat dit lukken!

@Ellen: bij mij adviseerden ze om zolang je nog aan het afbouwen bent gewoon de druppels te blijven geven.

Maar hier is het cb ook niet zo voor bv. Toen ik het er 2 weken geleden over had dat het zo moeizaam blijf gaan ging ze meteen van dan stap je toch over op fles enz. Dat ze vond dat ik max 30 min van begin tot eind over voeding mag doen (dus van aanleggen tot slapen vandaar dag ik hier vroeg hoe het bij jullie zit) enz. Daar earen wij verbaasd over want vanuit de vk praktijk leek het wel maffia dus we waren er bij cb al bang voor.

10. Maia

Maia Niet meer actief

Ellen: super dat Tess is aangekomen!

11. Maia

Maia Niet meer actief

Toch handig trouwens zo'n forum want anders blijf je klooien en van het advies van cb was ik ook niet veel wijzer en ik vond mezelf al raar...(ben ik misschien ook maar dat terzijde ;))
    maar toch handig andere ervaringsdeskundigen :)

12. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@ Luna succes bij de dokter meis!

@ Wendelaa wat een lieve foto :)

@ Ellen succes op het cb! Hoop dat ze is aangekomen.

@ Sloppy heel veel succes!

@ Shaula succes straks met de prikjes.

@ Jaja mag je na de prikjes je kindje niet inbakeren?

@ Sannie succes eerste dagje alleen! :)

@ Maia vervelend dat ze zo vaak komt snachts? Ga je overdag slapen? Want lijkt me anders erg vermoeiend?

13. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@ Ellen fijn dat Tess is aangekomen :) :)

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ellen super meid en lekker overstappen want er niet achter staan werkt ook tegen.

Wendela het rara is toen ik om de 3 uur voede sliep ze door van half 12 tot 5 a 6 uur en nu om de 4 uur niet plus dat ze niet verzadigd is heb vannacht tot 6 uur met dr opgezeten pas toen ik dr om half 6 nog 60 cc heb bijegeven viel ze als een blok in slaap.. We bekijken het vannacht wel weer, weet wel dat ze met zulk nachten iets teveel krijgt maar ja

15. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    spenen:hier wou dylan ook alleen maar aan de pink geen enkele speen kreeg ik erin hij kokhalzde er zelfs van. nou ja toen heb ik gezegd als ik hem stil krijg met mijn pink dan maar de hele dag pinken haha. nu zat ik van het weekend eens door mijn la te snuffelen kwam ik echt zon goedkope zonder merk speen tegen ik dacht laten we het eens proberen en wat denk je meneer vindt hem heerlijk haha. hij ligt nu zelfs heerlijk te slapen (komt nooit voor na 10.00 sochtens) heerlijk vanmiddag weer naar de osteopaat ben benieuwd!

rose:nee je mag 24 uur niet inbakeren na een prikje ivm stuwingen enz en meestal krijgen beebjes verhoging en dan is het nog gevaarlijker.

maia:ind ben het helemaal met je eens heel handig zon forum kan je alles nog eens navragen bij andere die in dezelfde situatie zitten.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Ellen: Wat goed dat ze aangekomen is!!

@Maia: Megan heeft ook heel erg zuigbehoefte en wij zijn begonnen met de aventspeen deze pakte ze heel makkelijk en daarnaast krijgt ze ook de combi speen en daar is ze helemaal wild van! Wij hebben haar ook in de BV periode de speen, die avent, gegeven en dat ging prima hoor!

Zo wij zijn terug van de huisarts en we mogen morgen naar de kinderarts en als het vandaag niet lekker gaat dan moeten we bellen dan mogen we vandaag al komen..
    Megan gaat echt wel achteruit, het plassen word echt steeds minder en ze gaat nu ook steeds meer slapen.
    Je zou denken ff lekker maar omdat ze niks anders gedaan heeft als huilen dan is dit heel erg raar.
    Omdat ze het niet vanaf het begin heeft maar pas een week of 3 denken ze dat haar maagje toch niet goed is en in het ergste geval moet ze geopereerd worden: HIER GA IK ECHT NIET VANUIT HOOR!!
    Ze word ook echt minder allert en dat zijn geen goede dingen....
    Maar ik maak me nu toch echt wel een beetje zorgen hoor :( Ik hoop alleen dat het voor niks is en dat we morgen goed nieuws krijgen!
    We moeten haar wel nu om de 2uur een voeding aan bieden en dan de helft om te kijken of ze dan wat meer binnen krijgt.........behalve als ze slaapt dan mogen we d'r laten slapen...
    Ik hou jullie op de hoogt!!

@Leoniiee: Hoe gaat het nu bij jullie??

17. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier net gebeld voor het dopen. De diaken belt nog terug.

Zaterdagavond voor het eerst weer weg geweest zonder Evi en de boys met manlief. Had een feestje van zijn werk. Moet zeggen dat ik het wel lekker vond er weer even uit te zijn. Ben ook niet heel lang gebleven want wilde de laatste avondvoeding zelf geven.

Met Evi gaat alles prima. Heb nu ook de woombie net als Daantje en wat een fijn ding is dat. Ze slaapt er goed mee. Overdag voed ik haar volgens mijn schema (maar meestal komt ze dan ook zelf) om de 3 uur omdat ze in het begin wat zat te schommelen met haar gewicht. Nu ga ik morgen weer even wegen en kijken we dan verder. S'nachts zit er meestal zo'n 5 a 6 uurtjes tussen.

Maia: vervelend dat ze s'nachts zo vaak komt. Idd kijken of het echt honger is. Ik zeg altijd zelf als ze tevreden zijn met je pink of speen dan is het vaak geen honger. Ze merken echt wel of er iets uit komt of niet. Wat je wel in de gaten moet houden dan is dat je niet over de tijden heen gaat zitten. Dus om de 3 a 4 uur voeden overdag. Wat ook kan zijn is dat ze clusterd, maar dan vooral s'nachts. Je kan proberen (ik weet niet of je dat al doet) is haar s'avonds wat meer op je eigen verzoek aan te leggen. Misschien dat ze dan wat meer verzadigd is voor de nacht? Hoeft niet te werken, maar kan wel.
    Bij mij gaat het advies van het cb het ene oor in en het andere oor weer uit haha. Inmiddels heb ik na 2 kids wel wat ervaring en trek mijn eigen plan.

Sannie: veel succes met je eerst dagje alleen.

Rose: je mag idd je kindje niet inbakeren na de prikjes. Ben kwijt waarom ook alweer.

Wendelaa: wat een schattige foto.

Ellen: wat niet werkt dat werkt niet. Je moet niet met pijn gaan zitten. Je hebt het in ieder geval geprobeerd. En wat je beeb je al heeft mee gekregen is ook toppie. Hopelijk is ze aangekomen.

Luna: succes bij de huisarts. Hopelijk is het niks ernstigs.

Sloppy: heel veel succes vandaag.

Shaula: jij ook al prikjes voor je beeb. Succes.

Speentjes: hier de difrax -2/+2. Dat is de enigste die ze een beetje goed in kan houden. Bibi vind ze niks.

Sex: hier nog niet aan de orde. Vloei nog en vind dat dan niet zo smakkelijk.

Prikjes: wat moeten jullie ze al vroeg halen of niet? Hier is dat met 8 weken de eerste geloof ik.

Zo ga Evi even eten geven.

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hè hè Sloppy... eindelijk! Het is toch niet normaal dat je zolang door moet lopen met Megan als ze zo ongelukkig is! Ik zou gewoon bellen straks zodat ze vandaag nog wat gaan doen onder het mom van 'het gaat niet vandaag'. De hele dag slapen lijkt me ook niet goed. Zeker als ze niet meer alert is.

Super veel succes! In ieder geval fijn dat ze nu wat gaan doen. Het werd tijd!

@Jaja, dat wist ik ook niet van dat inbakeren... Goed dat je het even zegt (al neem ik aan dat het CB daar zelf ook over begint).

Liefs,
    Josien

19. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    maia ik heb een speen van difrax die neemt onze Senne heel goed

ik wou eens vragen als ik afkolf hoeveel ik dan moet geven ?

en bij mij duurt de bv ongeveer 45 min, maar het drinken zelf is maar 15 min
    heb heel veel melk dus drinkt senne heel snel en heel veel
    xxx

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @josien: dat ga ik zeker doen! Ik maak nu even misbruik van de situatie en ik ga haar kamertje ff in orde maken..........luiers aanvullen en d'r tas in orde maken voor morgen of voor straks!! voeding er in flesje ed! Ik wil nu even overal op voor bereid zijn...
    oke ik maak me meer zorgen als ik wil toegeven! Ik moet nu ff sterk zijn voor ons meisje :D

Deel Deze Pagina