Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Wendelaa: Hier nu ruim 2 weken op 4 flessen! Heb de laatste fles opgehoogd naar 210/7 (rest op 180/6 gehouden) en ben langzaam de fles eerder gaan geven. Nu slaapt hij inmiddels van 20:00 tot ik hem wakker maak?? (moet straks 7:30 worden is nu later) Overdag wil hij nog wel eens wat eerder komen, maar tot nu toe goed gegaan. Durf hem dus niet 4x 210cc geven, hij is al zo groot...

Josien: Sam gaat het vanzelf wel aangeven wanneer die niet meer wil! Hier kwam Boaz overdag niet meer om de 4 uur maar soms pas na 5,5 uur. Zo afgebouwd en dan de laatste fles langzaam vervroegd.... Druk weekend gehad dus weer. Fijn dat je jezelf wel weer goed voelt, maar kijk uit voor terugval he!!!
    Lekker hoor dat je ouders naar Braziliƫ gaan...
    Tante: Getsie wat een kl*** ziekte is het toch zeg! Sterkte en hopen dat het nu klaar is!

Wendelaa: Heb je toch nog lang gelopen met Eva!!! Hier zodra de buisjes er weer uit zijn toch weer feest helaas! Ach we gaan er gewoon vanuit dat ze net als ik tot de 13de er mee loopt! Kan het altijd meevallen...

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Vier flessen, ik weet dus niet zo goed hoe ik dat moet zien dat Sam het zelf aan gaat geven. Want in principe wordt ie voor de laatste fles niet wakker meer. Die drinkt hij ook slapend op. Uit bed, fles, boertje, luier verschonen en hup weer slapen. Kwestie van een halfuurtje ;). Maar hij drinkt hem dus wel leeg. Zodra ie er wat van gaat laten staan denk ik dat ik maar eens ga proberen hoe laat ie wakker wordt (al denk ik dat het dan 4 uur wordt ;)).

@Joenka, ik zal goed opletten. Ik weet dat ik een kans op terugval heb, maar het is wel weer heel verleidelijk om meteen vol aan de bak te gaan als het op het werk ook zo druk is.

@Wendelaa, daar heb ik ook over gelezen ja, die Lanette-vaseline. Ik had dat ook in mijn achterhoofd voor als die niet zou helpen. Maar gelukkig gaat het wel een stuk beter.

Liefs,
    Josien

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    cetametagrol creme werkt het allerbeste .. beter nog dan vaseline...

verder hier alles redelijk goed. huis dus te koop, en mike doet het verder goed. zit al een tijdje op 4 flessen, en soms weer op 5 als het zo uitkomt.
    Vannacht was hij wel aan het spoken, maar waar dat nou door kwam dat weet niemand ;)

xx meiden en hopenlijk gaat het met alle kindjes weer een stuk beter

4. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wat goed dat jullie kids al 4 x 200 of zelfs meer drinken! hier vandaag 4 x 165 gedronken, de 5e redden we niet meer... ga gewoon es kijken hoe langs ze nu slaapt, ze ligt er net in. kan ik ook es op tijd naar bed! morgen gaat ons meisje voor t eerst wennen op t dagverblijf. komt helemaal goed. toch weer een grote stap, t loslaten begint nu al...

danjo, ben benieuwd hoe naomi gaat drinken als je op verzoek voedt!

slaap lekker als jullie eraan toe zijn.

5. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    anas, ik hoop dat jullie het huis vlot verkopen! succes!

6. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Anas :Hoop ook dat je je huis snel verkoopt! Heb je al een ander huis?
    En tja, soms weet je nooit wat er aan de hand is! Of achteraf pas;).

Josien: Komt hij overdag strak om de 4 uur? Anders kun je dat misschien eerst proberen! Maar dat moet je toch wel aan hem merken of hij echt om de 4 uur vraagt...

Ellen: Boaz is ook een big boy he! Heeft ook wat meer nodig;).... Boaz mag woensdag voor het eerst naar het kdv! Doe niet aan wennen, als het niet gaat mogen ze me bellen. Ben toch vrij en ken de meiden goed, zijn toch ook een beetje mijn collega's.

7. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hier ff een update van Noa

Ze weegt nu 5555 gram en 58 cm
    ze drinkt nu meestal 5 x 180/6 flessen, ben nog niet van plan om het te gaan verhogen ofzo want ze doet het nu goed en niks wijst erop dat ze meer wil.

We krijgen 18 maart pas een echo dus nog ff afwachten!

Luna wat bedoel je met Chat? heb het al meerdere malen voorbij zien komen maar weet niet wat en waar dat is..

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

nou kwam nog even snel spieken,

Sylvia. De chat staat op www.oktobermama's.tk, je kunt daar met elkaar chatten. Links in de zoekbalk chat aanklikken en dan een naam bedenken. Is wel gezellig.

Nou JUlien ligt te slapen en ik ga ook lekker naar bedje toe.
    Morgen op tijd weer uit bed want we gaan naar oma en overgrootoma. Hopelijk slaapt hij wat langer dan tot half 5. haha.

9. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    bedankt voor de link! maar hij doet het niet, als ik mijn naam invul ed. en enter dan krijg ik geen beeld meer!

Ik kijk morgen wel ff..

10. Momfulness

@Sylvia, dan kun je op www.java.com een programma installeren. Daarna doet hij het waarschijnlijk wel. Is zo gebeurd.

11. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    hihi volgensmij ben ik hier de enige die niet zo'n hele vroeger slaper is....:)

heb ff teruggelezen en ben helemaal jaloers op jullie kindjes die al bijna allemaal naar 4 flessen overgaan!!

die van mij drinkt nog maar zo weinig in verhouding, maar ik denk ook wel dat ze de kleinste is van de oktobermama's..

@chat, ik weet allemaal niet zo goed hoe dat werkt, maar denk ook niet dat ik er aan toe kom..

owja ik voed trouwens al een hele tijd op verzoek (fv) en dat gaat prima, als ik haar namelijk een fles geef als ze geen honger heeft gaat ze er ook alleen maar mee spelen en wat ze drinkt spuugt ze net zo hard weer uit..

@ werken, werken alle mama's alweer? ik ben zelf 3 week na de bevaling alweer begonnen met 10 uurtjes, wou er echt ff uit! zat dan ook al vanaf eind juli thuis...
    normaal werk ik 30 uur.

nou slaapze!

12. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    goedemorgen dames!

jeetje ik ben ook jaloers op de dames die op 4 flessen ziten! hier is dylan alweer bijna 4 maanden en hij drinkt nog steeds 170cc per keer en bij jullie komen ze netjes om de 3 of 4 of 5 uur nou hier niet zoals altijd wil meneer nog steeds niet goed slapen overdag wat eindigt in krijsen om 5 uur omdat hij oververmoeid is maar vandaag moeten we naar de pedagogisch medewerker dus hoop dat ik heeelll veel goede tips krijg!
    Zo weer genoeg geklaagd.

iedereen een fijne dag ik kom vanmiddag efe teruglezen en reageren!

veel liefs jaja

13. Momfulness

@dropfruit, hier ook niet altijd tijd voor de chat hoor. Ik vond het ook wel weer fijn om te werken. Ik werk 24 uur.

@Jaja, Wat vervelend dat Dylan zijn draai nog niet helemaal heeft gevonden. Hoop dat de pdm tips heeft. P.s. de bult begint te genezen. Ben er vanaf jou bericht vanaf gebleven. haha

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen

@Jaja: hier nog een die nog lang niet toe is aan 4flessen hoor! Ik mag blij zijn als we uitkomen op 5flessen maar vaak wil ze er toch 6 hebben. En dan zit ik om de 3uur met mn meisje :D

Even goed nieuws!
    Ze heeft gisteren 850ml gehaald!! We hebben haar wel 8keer aangeboden en dat ging heel erg goed zoals jullie zien.
    Ze heeft het ook een stuk minder benauwd en het hoesten word ook steeds minder.
    We hebben dus het ergste hier achter de rug.
    Nu maar duimen dat het met de andere kindjes ook snel beter zal gaan!
    We zijn er wel heel druk mee, we proberen twee keer per dag te stomen en voor de laatste fles gaat ze in bad met eucalyptus badje van zwitsal.
    Ik vind het niet leuk dat ze ziek is, maar ik vind het wel heel eluk om zo bezig te zijn met mn meisje :D

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Jaja, succes vandaag en hoop dat ze de tip voor jou heeft!

Hier gister de laatste fles vroeger gegeven...normaal tussen 22.30-23.00, en gister dus om 21.30
    Nou moest m gewoon weer wakker maken om 7.30 haha
    Dus vanavond geef ik m om 21.00...kijken hoe dat gaat

16. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Zoooo daar zijn we weer!!Druk weekend gehad, gisteravond kwamen alle collega's van manlief op kraamvisite...20 man op de stoep ppf..Maar was wel gezellie!Madame is weer flink verwend met kleertjes speelgoed en cadeaubonnen!Altijd leuk!!Zoontje van zn collega (geboren op 9-9-9)was ook mee en uhm Dyoon was een stuk langer hihihi grappig gezicht!Vandaag is het weer prikjesdag ben benieuwd hoeveel ze er deze keer last van heeft...

@joenka; hihi een klein snurkertje..

@Josien;pff dat zijn veel uren!Enne heerlijk toch dat t zo goed gaat met Sam!Dyoni heeft die zebra ook die hebben we van vrienden gekregen, hij is echt leuk he?!

@Maia;fijn zo'n tante pffff..goed dat afvallen!en verbaasd je soms he dan denk je nou das nog veel te groot die kleertjes totdat je t aantrekt!Wat staat t leuk!!

@dropfruit;welkom!3 weken na de bevallign al weer gaan werken wow das snel!

@Wendelaa; fijn dat je t zo leuk hebt gehad en wat een leuke foto's weer op je hyves!

@luna;nog erg verveeld gister?En zo geschokt als jij was dat Juulz blond haar had was ik geschokt dat Dyoni uberhaupt haar had en dan zoveel en zo donker!

@kinderstoel; wij hebben een zilveren houten meegroeistoel

@joenka; ja ik mag over 10 dagen weer aan de bak...met heeeele kleine net geboren ukkies...ben er een beetje uit hoe klein ze dan ook al weer zijn hahahaha bij iedere baby die ik nu zie ben ik in shock wow wat klein!(terwijl Dyoni kleiner uhm nou ja dunner was bij haar geboorte)

@kampioen schap; wanneer gaan de mannen zich nou inschrijven voor kampioenschappen sychroomzwiepen???

@anas;succes met de verkoop van ej huis!

17. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Meiden,
    ik ben te einde raad. Schrijf even jullie voedingsschema op, zodat ik het weer een beetje op de rails krijg. Tis hier een rommeltje.

Hij kreeg 4 flessen van 200cc.

In het zh kreeg hij 6 flessen en om 0.00u de laatste en om 6.00u de eerste.

Vannacht is meneer 1,5uur wakker geweest, terwijl hij vorge week netjes doorsliep. Honger kan het niet zijn. Hij is gewoon echt wakker.

Hopelijk snel reacties van jullie,zodat ik alles weer op de rails krijg.

18. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    luna: haha goude tip he!

wendelaa:wat fijn en ind vanaaf weer iets vroeger proberen ben benieuwd!

sloppy:fijn dat het beter gaat! en ja minder flessen het blijft moeilijk ik geef dylan gewoon netjes om de 4 uur de fles want er is bij hem geen pijl op te trekken dus wacht maar geduldig af totdat het beter gaat.

19. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    juudje:maak je eigen niet te druk dat kan gewoon voorkomen regeldagen misschien ik zie dat jou kleintje nu 12 weken is en dan hebben ze ook een sprongetje en slapen ze meestal slechter ik zou niks aan gaan passen hoor gewoon efe afwachten hoe het vannacht gaat!

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Juudje: Toen Megan uit het ziekenhuis kwam heeft ze ook moeite gehad om in haar oude ritme terug te komen.......
    Het heeft ongeveer een week geduurd en toen had ze haar ritme weer een beetje te pakken..............tenminste het nacht ritme :D
    Zij kreeg ook om 00uur de laatste en op 6uur de eerste, ik denk dat het normaal is in ziekenhuizen.

Wat hebben wij gedaan: Wij gaven haar om 11uur haar laatste flesje en dan keken we wel wanneer ze wakker werd...
    Dan kwam ze om 7uur en we hebben zo elke keer de laatste fles iets eerder gegeven. En nu komt ze tussen 7 en 7.30 's morgens :D

Ik denk dat je even geduld moet hebben dan komt het vanzelf wel goed.

Deel Deze Pagina