hier is ik ook weer hier was naomi half 9 wakker en heb nu een fles van 180+6 ben benieuwd....bijna leeg baby hherlijk verwend weer hihi suc6 met de prikkies jaja zo zie je maar niet elk kindje is daar aan toe..ga je nu met rijstebloem starten en potjes??
@ voeding; Emma krijgt 's ochtends rond half zeven, zeven uur borstvoeding dan krijgt ze om de vier uur flesvoeding van 150 cc. tot half 11, 11 uur en dan geef ik haar voor het slapen gaan borstvoeding. Ze slaapt dan de nacht erop door. Ze geeft niet aan dat ze honger heeft en ze groeit goed, dus we houden het maar zo totdat ze zelf gaat aangeven dat ze honger heeft. Gistermiddag moest ze eigenlijk pas om half zes voeding, maar om half 5 begon ze flink te huilen en dat is bij haar een teken dat er iets aan de hand is. Dus heb ik haar toen 60 cc gegeven en om half zes gewoon haar 150 cc. Ze had alles op en ze werd pas weer om half 11 wakker omdat ze honger had.
danjo:nee mag nog niet met potjes enzo beginnen omdat ze toch denken dat dylan een koeimelkallergie en lactoseallergie heeft dus dan mag het pas met 6 maanden en dan weer via een dieetiste krijg ik zon schema en dan maar uitproberen baal er wel een beetje van hoor lijkt me gewelidig om men ventje fruitje te geven en hij kijkt nu ook al het eten uit onze hand maar voor de zekerheid beginnen we pas met 6 maanden. ben benieuwd hoe naomi het zo gaat doen en jeetje zeg half 9 wat een tijd lekker hoor!! veel liefs jaja
en dan mag rijstebloem ook niet? dat is idd wel balen dan ja. ja half 9 hoorde ik dr brabbelen dus fles gemaakt maar dan is het nog niet krijsen hoor maar ze heeft dr 200cc op nu ligt ze weer lekker met een vol buikje in bed. Hier komt oma tegen 11 uur want ik moet om half 12 bij de tandarts zijn
ohh de tandarts vind ik niet zo erg. nu uwv aan de telefoon zo ze vragen je het hemd van je lichaam zeg tjonge jonge. kan zijn dat ik door een arts word opgeroepen nou prima toch.
@Danjo: Succes bij de tandarts! Ff een vraagje...... Niets met Baby's te maken maar met de Mama.... Ik heb heel lang haar, tot net boven mn middel. Heel mooi en ik heb hier heel lang voor moeten sparen, maaaaaaaar nu Megan er is draag ik het nooit meer los omdat zij het direct vast grijpt en ik het heel lastig vind. Echt ik kom uit mn bed ik haal er een borstel doorheen en het verdwijnt in een knot en ik ga hier ook mee slapen. Helemaal niet sexy of vrouwlijk...... Zijn hier meer meiden met heel lang haar en wat doen jullie ermee? Ik denk er nu serieus over om het af te knippen en een leuk kort koppie te nemen........maar goed ik heb het niet voor niks laten groeien en ik vind het een moeilijke keuze. Alle ideeën zijn welkom
Voeding, Tara krijgt nog 5x 150. Maar we moeten haar altijd wakker maken voor de laatste fles en eerder kreeg je met moeite 3,5 uur tussen de flessen, nu gaat er met gemak 4 uur tussen. denk dat ze wel aan de vier voedingen toe is. Maar 150 drinkt ze nog maar net op, of laat ze wat van staan.. Dus meer geven is denk ik geen optie, en 4 flessen dan ook niet lijkt me.. Sloppy: Ik doe mn haar wel wat vaker in een staart. Maar ik ga het er echt niet af doen omdat ze het soms vast heeft! Doe mijn haren gewoon altijd, alleen tijden het fles geven doe ik soms een staart in omdat het me dan elke keer voor t gezicht gaat hangen. Heb dus geen tips voor je.
@ Sloppy, hier ook lang haar. Ook vaak in een staart oid. Ik word helemaal gek van mijn haaruitval!!! Wil het ook wel afknippen, maar weet dat ik er spijt van krijg. @ voedingstijden. Zijn er ook bij die om 7u de eerste geven en om 19u de laatste?
hihi, ja dat is ook een reden om het af te willen knippen! het zit soms helemaal in de klit omdat die haren ern iet uit willen Wij geven om ongeveer 20uur de laatste en 7uur de eerste, maar ik heb het idee dat ze wel eerder wil slapen Ik durf zelf nog niet zo goed
Ik heb ff op hyves gekeken naar jou haar, en ik zou mijn haar naar jou lengte willen doen. Dan zou ik het ook wat vaker los hebben
goedemorgen! Goede nacht gehad al was Fleur om 5:22 (toen werd ik er wakker van in elk geval hihi) aan het mopperen en huilerig maar ze is toch weer in slaap gevallen (en ik ook) tot zo'n 7 uur. Net een paar Jehova's aan de deur gehad, huis is schoongemaakt, meisjelief hoor ik nu via de babyfoon lekker 'praten' en over een uurtje ongeveer komt er een oud collega nog op kraamvisite! @werken: naja, heb dus nog geen baan (hoop het morgen te horen) maar als ik die baan krijg, begin ik per 1 februari al... brrrr hihi, dat is opeens wel heel snel! @jaja: succes straks! Hopelijk kan ze je helpen! @sloppy: fijn om te horen dat het betr gaat! @Baby: succes met de prikjes en leuk, cadeautjes! Dank je, het is eigenlijk een zomerjurkje, gekregen van een zus van een collega van m'n moeder (als je hem nog snapt) maar aangezien Fleur vermoedelijk in de zomer niet meer in mt. 68 past denk ik, probeer het met een spijkerbroekje en het stond wel leuk vond ik zelf. @juudje: ik vermoed de 12 weken sprong! Fleur heeft rond dezelfde periode als jouw kindje ook opeens lopen klooien. Ook opeens elke nacht weer wakker. Heeft hier een week geduurd en daarna zat ze weer goed in het ritme! @Danjo: heerlijk zo'n nacht! @voedingsschema: Fleur zit op 7:00 - 12:00(soms 12:30) - 17:00 (soms richting de 18:00) - 23:00 (deze willen we langzaam proberen te vervroegen) @sloppy: ik heb mijn haar tot over m'n schouder maar tegenwoordig ook veel in een staart hihi! Ik heb het in laagjes geknipt waardoor als het in een staart zit er toch nog wat "uitvalt" dus ik vind het wel leuk staan (en manlief ook )
He meiden, Haren: ik heb lang haar tot op/net over mijn schouders. Heb het bijna altijd in een staart. Vind ik gemakkelijker. Als ik het los heb is het idd ook grijpen met die handjes. En voordat je ze los hebt dan haha. Voedingstijden: hier zitten wij meestal rond 7.00/7.30 uur de eerste en dan meestal om de 3 1/2 uur soms 4 uur en de laatste tussen 20.30 en 21.00 uur (dan krijgt ze een flesje met bv). Werken: ik begin volgende week donderdag weer. De 28ste januari. Heb er heel veel zin in. Net als baby al zei wat klein die ukkies dan weer. Hoeveelheid voeding: Evi drinkt sinds eergisteren ineens 170 a 180 cc bv uit de fles! Jeetje weet niet wat me overkomt. Ze gaat zo hard ineens omhoog haha. Rest ben ik ff kwijt. Hier gaat verder alles goed. Gisteren heeft Evi voor het eerst een speeltje (bos met sleutels eraan) vast gehad en ermee gespeeld. Zo leuk om te zien.
ff ego, ik lees straks bij. tess is op t kdv 2 uurtjes, en ik heb al boodschappen gedaan en t hele huis gezogen! ik ga gauw, want om 11 uur kan ik haar weer ophalen. hihi kan ik weer lekker met haar knuffelen!
@Sloppy, fijn dat t goed gaat met Megan. Wat haar betreft, ik heb t vorige week boblijn laten knippen. Was weliswaar zeker niet zo lang als jouw haar, net over mn shouders, maar ik werd een beetje suf van t staartje/knotje/frutsel geval wat ik ermee deed. Ik heb wel vaker van echt lang naar kort gedaan, t groeit toch wel weer. Succes met je keuze. @voeding, ik geed bv dus geen tips/adviezen. Maar denk ook dat het een sprongetje kan zijn, heb t idee dat Boaz daar nu ook aan gaat beginnen. @Ellen, lekker even tijd voor jezelf en fijn dat je haar zo weer kunt knuffelen. @MvJ, heel fijn dat t zo goed gaat met drinken bij Evi. En gelukkig heb je weer zin in werken. @Maia, oehhh spannend morgen (waarschijnlijk) en als t dan ja is dan is t echt gek denk ik, ga je gewoon opeens al snel aan t werk @Leo, goed zeg 1,5 kilo...trots op je. Ik kan me er nog steeds niet toe zetten. @Danjo...oh Boaz 'roept'...
@Slopy, ik heb mijn haren nu net over de schouder. Schuine pony en de rest in laagjes....staat het toch iets vlotter als ik t weer eens in een knot frommel haha @Juud, lastig dat hij het ritme kwijt is, zal idd even tijd nodig hebben om zich weer aan jullie aan te passen. Hier een fles om 8-12-16-22.30 en sinds gister de laatste aan t vervroegen, wil m vanavond om 21.00 gaan geven. @Hier..zo weer een druk ochtendje achter de rug! Moest om 9.20(was pas om 10.30 aan de beurt!) bij de h.a zijn vanwege het scheelzien van Tim. Zij vertelde dat het op deze leeftijdnog helemaal niet zorgwekkend is en dat ze er op deze leeftijd toch niets aan doen, maar dat ik best wel al langs kan gaan bij een optometrist..gewoon om eens te laten kijken. W.s dat die dan zal zeggen om later terug te komen. Kon ook veroorzaakt worden door zijn brede neusrug...maar goed, we zien wel. Ook vroeg ze hoe het was met zijn voorkeurshouding, want ze was nogal verbaasd dat de fysio na 2x constateerde dat zij niets meer kon doen en hij verwezen werd door haar naar een manueel. Dus ik gezegd dat ik bij de osteo loop en dat die weer heel iets anders zegt als de fysio. Ze vond het slim om eens langs de k.a te gaan, zodat die ook eens goed kon kijken wat nu evt de beste oplossing is en waar een mogelijke oorzaak ligt...daar kan ik volgende week woensdag al terecht. Ach ja, t kind heeft nog niet genoeg artsen gezien! Echt dat het ventje zo vrolijk en tevreden is, dat verbaasd mij echt enorm soms....... Dus gaat mama daar volgende week maar weer op af..zucht
was ik weer! tess heeft t goed gedaan, veel gelachen en een uur geslapen. ze lachte meteen toen ik haar oppakte. das natuurlijk wel heel leuk! haha joenka, wij zeggen altijd dat we wennen wel adviseren, ook voor ons zelf. dan weten wij hoe t kindje drinkt, slaapt en speelt. als een kind heel lang over de fles doet bijvoorbeeld, kunnen we daar rekening mee houden (wie de baby verzorgt bv) en als een kind even huilt voor het in slaap vallen, kunnen we het 'beddenschema' aanpassen. maia, ik duim voor je dat je aangenomen wordt! mvj, weet je al wat je gaat kopen voor je zoontje?wat super dat evi zoveel drinkt! misschien haalt ze t nu in? haren: ik heb halflang haar, en doe het voor het gemak vaak in een staart, maar ik wil er wel voor uitkijken dat ik niet 'verslons'. je ziet geregeld moeders die alleen nog maar voor hun kind leven en niet de moeite nemen om zich leuk te kleden en wat make-up op te doen. een kort koppie is heel leuk, maar t moet je wel staan! moeilijke keus sloppy, als je er zo lang voor hebt gespaard en je krijgt spijt, zou zonde zijn natuurlijk! misschien eerst wat korter en in laagjes? juudje, rustig blijven meid! ik voed op verzoek, want als tess niet hongerig genoeg is, drinkt ze toch niet. vandaag gaat t tot nu toe zo: 5.30 - 9.30 - ze heeft op t kdv maar een uurtje geslapen, en slaapt nu lekker in dr eigen bedje. ik denk dat ze pas rond 2 uur wakker wordt. zie t wel. als er veel langer dan 5 uur tussen zit, maak ik t vast licht op dr kamer, en ga ik wat lawaai maken. ik laat haar wel zelf wakker worden. kan me voorstellen dat je ervan baalt dat daan nu uit zijn ritme is... maar een zhs-opname is niet niks, duurt ff voor hij weer zijn eigen ritme heeft!
Bedantk voor al jullie reacties. Ik vind het grappig om te lezen dat jullie het zelfde doen als ik Ik denk zelf dat ik een lange bob wil zodat ik het nog wel vast kan doen maar dat los ook kan..........
tjonge wendelaa, je hebt t er maar druk mee! wel fijn dat de ha t serieus neemt. ben heel benieuwd wat de ka zegt! ik ga ff kijken of t druk is op de chat!