@mvj: Miss wel een idee 's avonds wat meer voeden op mijn verzoek. Mmm neem alle tips mee @prikjes: de eerste kindjes zijn inmiddels al 8 weken! Warvgaat het snel zeg! @sloppy: ben het met Josien eens, als je het niet vertrouwt gewoon bellen hè
Sloppy, fijn dat er nu tenminste actie wordt ondernomen! En natuurlijk maak je je zorgen, dat is niet meer dan normaal. Duim voor je dat ze niet geopereerd hoeft te worden maar dat ze een andere reden vinden die makkelijk is op te lossen. Knuffel voor jullie @Kitty, ik kolf nog niet dus weet t niet. Heb t wel op mn vragenlijstje staan voor de dame van het CB. Die komt morgen voor 1e keer langs. @CB 1e keer.... wat komt ze eigenlijk doen? In ieder geval niet wegen (helaas) ben erg benieuwd namelijk hoeveel Boaz is aangekomen sinds 2 weken.
@Sloppy heel veel succes vandaag en zou zeer zeker proberen om vandaag al bij de ka terrecht te kunnen komen. Hier is Demyan nu al vanaf zaterdag avond aan de Zantac en het gaat nu goed met het ventje. Houd ondertussen de flessen van 120 binnen en geeft met het boertje nog maar hooguit een mondje terug en dat is niet meer bij elke fles. Het omhoog komen van het maagzuur is helemaal verdwenen. De hydrofieluiers en hoeslagens in zijn bedje zijn weer droog.. Maak me nu wel zorgen om de griep. Mijn stiefdochter van 10 kwam gisteren ziek van haar moeder terug bij ons. Mama zou met de hand op der voorhoofd hebben gevoeld of ze koorts had en dat zou ze niett hebben. Nu hebben wij uiteraard de thermometer gepakt en ze had maar liefst 38,7. Vanmorgen zelfs 39,5. Arme meid heeft nu een verbod om bij Demyan te komen en loop nu ook de hele dag alle duerkrukken deuren trapleuningen e.d met desinfectie af te nemen. Lijkt wel of ik nu een schoonmaakfobie heb. Ben nu eigenlijk best wel boos op haar moeder, want zij weet dat we hier een kleine hebben. Het minste wat ze had kunnen doen is even naar ons bellen om te overleggen en of Amanda niet beter even bij haar had kunnen blijven.
Moet morgen sowieso naar de ka dus die mag hem helemaal binnenstebuiten keren. Ik temp hem nu ook maar weer 2 x op een dag en bij de minste of geringste verhoging hang ik aan de bel.
@Gandor: Wat goed om te horen dat het met Demyan zo veel beter gaat!! Het klinkt bijna te mooi voor worden dat alles droog blijft in z'n bedje!! Goed hoor. Ik hoop dat je stiefdochter snel opknapt!
@Ellen, wat super dat Tess zo goed is aangekomen zeg! Logisch dat je helemaal klaar bent met t kolven,meid je hebt er alles aan gedaan hoor. Jammer dat het zo moeizaam is gegaan... @Sloppy, goed dat jullie morgen al terecht kunnen bij de k.a. Klinkt idd niet echt goed dat ze nu minder alert is en veel slaapt, hou t in de gaten en als je t niet vertrouwd zou ik gewoon bellen hoor! En logisch dat je je veel zorgen maakt hoor... @Blij ei, wat raar dat sommige niet gewogen worden tijdens het huisbezoek van t cb. Dat doen ze hier dus gelukkig wel. @Gandor, ojee nou daar zou ik ook van aan het poetsen gaan hoor. En ik vind het ook erg lomp van haar moeder om niet ff met jullie te bellen. Als moeder zijnde weet je toch hoe kwetsbaar die kleintjes zijn?!? Zo Tim ligt weer in zijn bedje. Niet dat ie er blij mee is, want ik hoor m nog huilen. De laatste 2 dagen is ie niet zo erg happy overdag, wil niet echt in zijn bedje liggen en is huilerig na t flesje. T zou toch niet zo zijn dat ie meer wil drinken? T ventje krijgt al in t totaal 165 ml per fles....nou ja overleg straks wel op t cb.
maia, wat bij yara heel goed werkt om te kijken of ze honger heeft is even met je vinger haar lippen aan te raken, als ze dan meteen haar mondje opendoet en probeert te happen dan heeft ze echt honger. Als ik het na het voeden nog eens doe, reageert ze er nauwelijks meer op. Zo weet ik dat ze genoeg gegeten heeft. Weet niet of het bij Fleur ook werkt maar het is het proberen waard denk ik. verder heeft Yara ook een speentje, een difrax, deze pakt ze heel goed. Zonder gaat ze 's avonds bijna niet meer slapen......
Sloppy jaaaa actie eindelijk! Als je het niet vertrouwd gewoon direct bellen he! Je tobt nu al zo lang met je meisje!! Gandor, he wat vervelend en onnadenkend zeg! Ik kan me voorstellen dat je nu even heel goed oplet! Maia, hier duurt een voeding zeker wel 45 minuten hoor 's nachts! Verschonen, voeden ('s nachts niet zo lang - vaak iets van 10 minuten) en laten boeren (lang!). Dus ach... Hopelijk kan je door verschillende speentjes aan te bieden eentje vinden die ze wil! Elise pakt de difrax combispeen niet maar de avent wel. Soms dan wil ze gewoon even zuigen maar hoeft ze niet meer aan de borst! Luna, heel veel succes - ik duim dat alles in orde is! Hier ligt mn meisje heerlijk in de draagdoek - volgens mij vindt ze het wel fijn bij mamma Waarschijnlijk gaan we van de week even naar de ikea (die is hier veeeeeeeeeeeeeer weg) en ik denk dat ik haar dan ook in de draagdoek doe. Vaak wordt ze helemaal druk van de lampen die in zo'n winkel hangen en een spugend en ongelukkig meisje- daar zitten we ook niet op te wachten!! Hihi, ze snurkt erover
Ja Noa wat een goede tip! Helemaal vergeten, dat doe ik ook altijd! Zoekt ze niet = geen honger! Ellen, wat fijn dat je meisje zo goed is aangekomen!
@noa: dat is dus het probleem want dat doet ze. Ze blijft happen. Daarom dacht ik steeds dat het honger was. En nu twijfle ik er dus aan. Ik heb gewoon een dochter die op haar vader lijkt, laten we het daar maar op houden. Net zo eigenwijs maar het is inderdaad een goede tip @draagdoek: mijn meisje ligt hier nu ook heerlijk in te slapen bij me. Zal even voor blij ei foto posten
haha Odess, Tim die hing vanmorgen dus ook in de draagdoek. Hij moest weer mee Eva wegbrengen en dan valt ie in slaap in de Maxi-Cosi. Als ik m er dan uit haal is ie niet blij! Wil niet in bed liggen en ook niet in de box.....hup in de doek en slapen maar
Heerlijk die draagdoeken! Ik ga donderdag met mijn schoonmoeder naar de stad en dan gaan we er ook eentje uitzoeken! Sloppy: eindelijk wordt er actie ondernomen! Snap dat je bezorgd bent over megan hoor. Hopelijk weet de kinderarts een goed middeltje en heb je vanaf morgen weer een gelyukkig kind! Shaula: succes met de prikjes..zielig he speen: hier de nuby speen. Niet dat ze m geweldig vind maar is de enige die ze neit meteen uitkotst haha. Ze begint er steeds meer aan te wennen!
mooi maia! blij ei: tess werd ook gewogen toen het cb hier voor t eerst kwam! verder stellen ze heel veel vragen over ziektes/afwijkingen in de familie. ze leggen een dossier aan. sloppy: super dat jullie morgen terecht kunnen, en als t vandaag slechter gaat, zou ik zeker eerder gaan! heeel veel succes meid, ik denk aan jullie. ben benieuwd hoe t met tara gaat!
hoe is het eigenlijk met Daantje? die zie ik ook niet echt meer langskomen of mis ik het gewoon steeds?
@Dyoni; haha madame is gekrompen volgens mij, ze is na haar geboorte 4x nagemeten en was echt 56 cm en vandaag 55,5 cm Snappen jullie het?Nou ja t zal wel..Ze zat met haar lengte iig wel boven het gemiddelde.Ze woog 4070 gram en zat daarmee weer onder het gemiddelde..Nou ja ik moest gewoon doorgaan met de 5 flessen van 120 a 150 cc per dag.. @Ellen; mooi dat ze gegroeid is! @Vitamines; als ze meer dan 500 cc fv op een dag krijgen hoeven ze geen vitamines meer extra. @jaja; succes bij de ostheopaat! @Sloppy; gelukkig ben je eindelijk gehoord!Maar als je t niet vertrouwd bellen he dat je vandaag er al heen kan! Als ze zoveel gaat slapen gaat ze op haar reserves teren en dat is niet echt de bedoeling lijkt me.. @Gandor; he bah das indd vreemd van haar..Succes met poetsen! @Maia; lekker he die doek!
o wat ziet dat er lief uit in een draagdoek heb zelf geen, is nu ook niet handig (ga naar de therapeut vorige week voor het eerst blijkt dat ik bekkeninstabiliteit heb, was ik er nu maar eerder heen gegaan!!) sloppy sterkte meid!! gelukkig nu naar de kinderarts vind het knap dat andere moeders meer online zijn laatste keer dat ik hier was waren er nog maar 27 blz nu al op 82 dus lees niet echt bij heb ik helaas geen tijd voor best druk met twee kleintjes kan alleen hier even kijken dat ze alle twee slapen!!!! ben nu ongesteld dus weer een hoofdstuk dicht gedaan (zwanger en bevallen)