welkom puzzcat en gefeliciteerd! mocht je op de oktobermama lijst willen moet je me even de gegevens pb-en. Dat geldt trouwens ook voor Wendelaa en Wapa, jullie staan er ook nog niet op volgens mij! @kleertjes: ik zat net even op dit site die genoemd werd te kijken maar jeetje, daar moet ik niet te vaak gaan komen want anders maak ik ons failliet hihi @maatje: naja, zoals ik al zei, sommige 62, sommige 56. Prenatal valt groot bij Fleur dus 56 zit prima, noppies pas ze idd 56 niet meer, enzovoorts. Hier heb ik daarstraks heerlijk gevoed. Ze ligt nu lekker in bed te mopperen. Trouwens, ik lees overal "eten spelen slapen". Hoe zit dat? Hier is het eigenlijk nog alleen "eten slapen" en pas als ik merk dat ze echt niet wil slapen in bed haal ik haar naar beneden en zit ze bij me of gaat ze in de box. Of is dat pas van toepassing als ze wat ouder zijn?
@Maia; ze bedoelen als je na het eten nog even lekker met je dochter "tut" om een lachje te ontlokken oid... totdat ze gaat gapen en weg gaat kijken dan heeft ze er geen zin meer in. Dan moet je haar eigenlijk wakker in bed leggen.. bij het ene kindje werkt het wel en bij de ander niet.. gewoon een keertje uitproberen..
roos mischien een regeldag? kinderkorting nog niks van gehoord regel ik wel met de teruggaaf hihi. hier ook niet spelen hoor wel wat meer rond kijken etc maar na de fles is het ook niet echt meer tuttelen wat met boertje laten slaapt ze al
@ roos; hier kindsgebonden budget hebben we pas een brief van en krijgen we nu voor de laatste maanden van 2009 in een keer betaald en daarna maandelijks.. Maar Noelle is nog niet zo oud zie ik, verwacht wel dat je over 4 weekjes de brief binnen hebt.. ( hier vorige week toen Giorgio 5 weekjes was ) @ Sloppy; HEEEL VEEL SUCCES MEID!!!! hoop echt dat er nu het een en ander duidelijk wordt.. @ mezelf; hier vanmorgen naar het CB geweest.. Giorgio heeft extreme babyacné en veel ooievaarsbeten ook heeft hij een voorkeurshouding en moeten we nu heel goed op gaan letten en anders fysio ( terwijl we bij elke voeding en als hij in zijn bedje ligt zijn hoofdje om en om leggen om juist een voorkeurshouding te voorkomen :s) ook krijgt hij een echo van zijn heupjes als hij 3 mnd is omdat hij lang in stuit heeft gelegen en omdat ik een heupafwijking heb. verder weegt hij nu 4530 en is hij 56 cm lang.. hij lag met het gewicht iets onder het gemiddelde door zijn achterstand toen hij opgenomen was en niks wou drinken.. ik mag hem nu 6x135 aanbieden en als hij meer wil mag ik meer geven omdat hij zijn achterstand in aan het halen is..( hij zit nu op 7x135) hij komt vaak om de 2,5 uur al zo hongerig is hij, en heeft zijn fles gemiddeld na 7 minuten op met de kleinste speen.. verder 7 december de eerste prikjes ik reageer hier helaas weinig omdat ik het echt druk heb..Giorgio vraagt erg veel van me op het moment, want hij huilt continu tussen de voedingen door, niks is dan goed, alleen als hij bij me is, en dat vergt veel tijd.. hopelijk heb ik snel meer tijd om hier te komen mama's bij wie het minder gaat veel sterkte!! iedereen veel knuffels van mij!! liefs Daan
@wapa: maar bij mij valt ze eigenlijk als ze goed drinkt onmiddelijk in slaap. Dan leg ik haar in bed en daar wordt ze wel wakker van maar na 10 minuutjes miepen slaapt ze verder. Alleen af en toe is ze dus wakker en dan haal ik haar naar beneden tot ze moe wordt en dan gaat ze ook weer in bed. @daantje: knuffel, pittig zeg! Wel een enorm leuke foto!
@Roos, het kindgebonden budget moet je volgens mij zelf aanvragen. Ik heb het net gedaan via www.toeslagen.nl. Daar staat ook al het programmaatje voor 2010 op. Van de week ook al de voorlopige teruggaaf aangevraagd voor 2010. Dus nu is alles weer compleet ! Liefs, Josien
hahaha hier moet ik echt niet met Marley gaan spelen na haar flesje hoor dan komt het uit haar mond en neus zetten ookal speel ik heel rustig (bv komt een muisje aangelopen) spelen doe ik voor haar flesje, als we aan het wachten zijn en als mvr niet wilt slapen. Overdag ligt Marley gewoon beneden in de box ed en na haar flesje rond 18.00 gaat ze naar boven.
oja ik ben volledig gestopt met bv. Ik werd er helemaal kriegel van. Eerst kolven daarna mengen met fv, omdat het teweinig was. En het werd steeds minder. Nu volledige fv. @daantje: wat een guitige foto zeg. Echt lief
hier ligt naomi gewoon in bed ik vind een box geen slaapplek een x alla maar nee ze moet wel het verschil weten. maar goed ieder zn ding
Dyoni slaapt ook gewoon in haar wieg, dat is een plek om te slapen.. Heb niet voor niks een goed matras erin gekocht De box is een plek om te spelen... Maar ja das ook mijn mening
Als Sam wakker wordt wil hij meteen een flesje (en anders is het huis echt te klein ). Ooit kan ik het even rekken met mijn pink, maar meestal laat hij zich zo niet foppen . Na het eten doen we meestal een spelletje (idd ook 'Komt een muisje aangelopen') of zingen we liedjes. Soms gaat Sam ook lekker in zijn box liggen te kijken naar de mobile. Vooral het grijze hondje van de Woezel en Pip mobile vindt hij geweldig leuk en volgt hij dan met heel zijn hoofd. Net als Danjo vind ik persoonlijk de box ook geen slaapplaats. Ooit valt Sam wel in slaap in zijn hangmat of gewoon in de box, maar eigenlijk hou ik hem altijd heel goed in de gaten. Gaapt hij of wordt hij wat jengelig omdat hij moe is, dan baker ik hem in en gaat hij zijn bedje in. Ik merk wel dat hij nu wat langer wakker in de box blijft en gaat 'spelen' dan een weekje geleden. Die ontwikkeling gaat echt hard! Groetjes, Josien
Fleur slaapt ook altijd in haar ledikantje, zodra ze wakker is is ze in de box en wanneer ze moe wordt gaat ze weer naar boven. Mijn aanpak werkt tot nu toe. Daarstraks met pink de tijd weten te rekken en dat accepteerde ze gemakkelijk, dus ze had inderdaad geen honger maar zuigbehoefte denk ik. Toen heeft ze echt 15 min. gedronken, verschoond en toen nog een paar minuutjes gedronken en toen viel ze echt in slaap. En inmiddels slaapt ze alweer een uur ruim! Is me de afgelopen 2 weken nog niet voorgekomen overdag!!! Ga het wel even afkloppen want dan zal je altijd zien...
maar ik begrijp dat jullie kindjes dus na de voeding wakker blijven? Fleur valt gewoon lekker in slaap en wordt wel even wakker als ik haar in bed leg, maar dan gaat ze een kwartiertje mopperen en valt dan in slaap. Normaal gesproken he niet die rare dagen dat ze helemaal niet wil slapen.
Wauw Maia! Kijk.... wat fijn om te zien dat je aanpak meteen werkt. Ik hoop dat het geen gelukstreffer is .
Nou....... het lukt niet altijd dat Sam wakker is. Heel vaak valt hij ook in slaap. Maar als ik hem dan een boertje laat doen, wordt hij vaak wel wat wakkerder. In het begin ging ik dan heel voorzichtig met hem naar boven om hem in bed te leggen, maar eigenlijk werkte dat helemaal niet. Als Sam dan wakker werd in zijn bedje zette hij het op een krijsen. Nu hij wakker naar bed gaat slaapt hij zelf in en 'schrikt' hij niet als hij in zijn eigen bedje wakker wordt. Vraagje: gebruiken jullie nog een kruik 's nachts?
Maia hier net na de voeding wel even wakker maar 9 van de 10 x valt ze tijdens de fles al in slaap en dan word ze weer even wakker boertje laten en dan ligt ze alweer te slapen op mn borst
`sloppy goed datg je gebeld hebt en naar ik begreep onderweg bent naar de kinderarts. ik hoop dat ze jullie kunnen helpen. sterkte. xx
Ff snel vanaf iPhone: kindgebonden budget hoef je niet aan te vragen josien als je je kindje hebt aangegeven bij de gemeente krijg je automatisch van de belastingdienst een brief mrt daarin de hoogte van de toeslag per maand
ah oké, hier gaat Fleur vaak flink miepen en mopperen en soms wat zeurderig huilen als ze wakker in bed wordt gelegd maar misschien toch ook maar proberen (babyfoon geluid uitzetten, hij gaat piepen als ze een bepaalde hoeveelheid geluid produceert) denk ik dan? Want dat heeft Fleur net als Sam, als ze slapend in bed wordt gelegd wordt ze vaak na een minuut of 5 opeens wakker en dan is het wel janken omdat ze dan opeens beseft dat ze niet meer lekker bij mij ligt maar alleen in haar bedje. @kruik: gebruiken wij niet meer, alleen als ze moeilijk in slaap wil komen dan verwarmen we het bedje even voor. Dit is een leerzaam dagje voor me