Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Sloppy, sterkte meid! Ik hoop dat ze iets kunnen betekenen voor jullie meisje!

Luna, hoe is het gegaan?

Wat een schattige foto's heb ik voorbij zien komen!

Senna slaapt of in haar ledikant of bij ons in bed.

Daantje, moeilijk dat ie zoveel huilt. Hopelijk komt daar snel verandering in! En succes met de heupcontrole!

Kledingmaat; Senna is nu 8 weken en zit nu in maat 56...soms nog wat van 50 maar daar is het meeste nu wel te klein van. Alleen van HEMA kan ze 50 nog aan.

Oh en Puzzcat, welkom nog en natuurlijk gefeliciteerd! :D

Senna heeft haar prikjes gehad :( Arm meisje. Ze heeft heel zielig gehuild. Ze lag zelfs te lachen tegen die mevrouw en dat koppie toen die naald er toen in ging....aaaaaaah :( Kon wel meejanken...
    Ze is wel goed gegroeid. 54,5 cm en 4,8 kilo nu. Verder wil ze nu alleen maar slapen en ze heeft wat verhoging dus ik ben benieuwd hoe dat vannacht zal gaan! Moet volgende week alweer bij het CB zijn om het plan bij koemelkallergie te bespreken.

2. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Maia; hihi zo leren we altijd weer wat bij

@Shaula; achhh das zielig! Sterkte met t meisje...

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Odess, maatje 68 al!
    Jeetje, Tim past nog best in 56....62 begint net een beetje te kunnen, maar alleen voor de lengte.
    Een geweven doek staat hier ook echt op t verlanglijstje en zal er ook zeker komen op korte termijn...eerst nog goed oefenen met de 2 rekbare die ik heb haha

@Baby, wat een schatje zo zeg...

@Puzzcat, gefeliciteerd met de kleine man!
    Wat een droppie zeg!
    Tim die drinkt 5 flessen van 165ml trouwens

@Josien, wat ik dus super fijne sokken vind, zijn die van de Kruidvat. zitten echt perfect en blijven ook mooi in vorm na het wassen. Die van de prenatal vind ik echt bagger! Die knellen helemaal af

@Maia, echt spelen doen ze nog niet.
    Maar wat wij doen, is Tim de fles geven en als hij in slaapt val tijdens t drinken gelijk in bed en anders leg ik m nog ff op schoot en keuvel ik nog ff 10 min met m en dan in bed

@Daantje, wat een mooi mannetje is Giorgio.
    En idd goed last van baby acne...Tim heeft t ook, zelfs in zijn halsje! En bij jullie dus ook een voorkeurshouding....vervelend is dat he. Is zijn hoofdje ook al wat afgeplat?

@Box liggen gebeurd hier ook bijna nooit.
    Alleen als ik op ma-woe-vrijdag Eva smorgens naar t KDV breng.
    Dan ligt ie om de tijd tussen de fles en t weggaan te overbruggen hooguit een uurtje erin.
    Slapen doet ie eigenlijk neit in de box..maar he, ieder kind is anders;)

@Kruik, nee nadat de kraamzorg vertrok..zijn ook de kruiken vertrokken. Wat een gedoe is dat toch zeg! En hij bleef goed op temp.

@Shaula, ach gut arm ding...is zo zielig he.
    En ik heb toen bij Eva nog harder gejankt als zij hoor hihi

@in slaap huilen. Tim jammert zijn eigen overdag eigenlijk altijd wel in slaap hoor. Soms maar 5 min...soms met tussenpozen wel een half uur. Tuurlijk ga ik wel regelmatig kijken dan hoor;)

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zo en nu ff verslag van ons cb bezoekje, meiden wou dat iedereen zon relaxte cb arts had hoor...ik vind het nooit erg er naar toe te gaan

Zo, vanmiddag met de 2 kids naar t cb geweest...best pittig :p

Eva die weegt nu 18kg en is 105,5cm
    Tim is 55,5 cm en weegt 4700gr...ze groeien goed dus hihi

Eva kreeg geen inenting vanwege de mex.griep spuit, in Januari zal ze alsnog de DKTP krijgen.
    Ogen test is ze ook voor geslaagd....verder nog even over haar soms pittige karakter gehad, Eva kan n.l zo af en toe echt een woede uitbarsting krijg. Dan moet vooral speelgoed t ontgelden.
    Ook wil ze uit woede en frustratie weleens mij slaan, dit wordt trouwens niet getolereerd in huis! Ook kan ze als ze door andere kinderen wordt geplaagd of pijn gedaan wordt er op los slaan.
    Besproken hoe er mee om te gaan, maar dat deden we al heel goed aldus de arts:)

Tja, Tim doet t ook voortreffelijk volgens haar.
    Besproken hoe en wat qua fles geven. En niks geen ritme proberen te forceren, gewoon lekker doen wat ik vind wat goed is en waar we allemaal mee tevreden zijn. 5 flessen van totaal 165ml was helemaal uitstekend...En ze zei al; ik ken je nu al zo lang als moeder zijnde, meid je doet t prima en je weet donders goed wat goed is voor je kindjes;)
    Wel heeft Tim dus een voorkeurshouding en ja dat wist ik dus al..
    Folder meegekregen met allerlei tips/oefeningen. Over 2 weken weer terug hiervoor en mogelijk dat we dan naar de fysio moeten. Zijn hoofdje begint n.l al af te platten, maar dat had ik zelf ook al gezien.

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wendelaa, fijn dat alles zo goed was bij het CB! Ik heb ook hele fijne cb mensen hier. Als ik dan af en toe andermans verhalen hoor hebben wij het dus wel getroffen denk ik :)

Ik moest bij Aïsha ook heel hard huilen haha. Nu heb ik me ieeeeetsjes beter in kunnen houden. Maar het doet toch echt pijn om te zien :(

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ah shaula zielig he knuf voor je meisje

wendela fijn dat alles weer goed was

idd sokken van kruidvat bambino zijn echt super fijn

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Even een update vanuit het ziekenhuis:
    we moeten blijven ter opservatie om te kijken hoe de voedingen gaan.
    Ze vermoeden dat de spier van de maag naar de darmen te strak waardoor ze dus zo overgeeft. Ze hebben bloed onderzoek gedaan en dat wijst er wel op dat het dit is. Ze gaan morgen een echo maken en als het dit is dan moet ze geopereerd worden.

We gaan duimen, maar het is duidelijk dat het niet goed met haar gaat. Gelukkig zijn we in goede handen, en ik mag blijven

8. 0babydream0

@Sloppy; gelukkig word er nu wat gedaan..Succes!

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Sloppy, ik was er al bang voor dat ze zou moeten blijven :(. Dubbel hè? Het is natuurlijk wel super fijn dat jullie nu geholpen worden! Ik ben heel benieuwd wat er uit de echo komt!

@Sokjes, goeie tip! Ik ga eens kijken bij de Kruidvat dan. Die van Prenatal zijn idd bagger.

@Kruik, Sam krijgt er hier 's nachts nog wel steeds eentje, maar niet zozeer omdat hij zichzelf niet warm kan houden, maar om het bedje voor te verwarmen. Eigenlijk slaat het nergens meer op, dus misschien moeten we er gewoon maar eens mee stoppen anders raakt meneertje zo verwend.

@Shaula, oh wat zielig.... ik weet zeker dat ik 1 december ook ga janken!

@Wendelaa, fijn zo'n prettige CB-arts! De arts vind ik hier niet zo aardig, maar onze eigen verpleegkundige vind ik daarentegen wel heel fijn. Jammer dat Tim een voorkeurshouding heeft, maar ze zijn er wel op tijd bij dus. Succes!

@Daantje, raar... ik heb nog niets gezien van de belastingdienst? Hmmm... tja, we krijgen over 2009 waarschijnlijk ook nog geld, maar goed dat zien we dan nog wel. Voor 2010 is het in ieder geval wel alvast aangevraagd met de nieuwe salarisgegevens. Zeker omdat mijn man nu stopt met werken is het hier extra belangrijk.

Liefs,
    Josien

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Sloppy, tuurlijk is het erg vervelend dat ze moet blijven.
    Maar wel goed dat er nu eindelijk goed gekeken gaat worden wat er precies aan de hand is.
    Sterkte ermee!

11. 0babydream0

@Sokjes; die van Kruidvat en Trekpleister zijn hetzelfde..alleen ene heet bambino en andere funny bunny..

12. Maia

Maia Niet meer actief

@sloppy: fijn dat er nu eindelijk serieus naar haar gekeken wordt!

@sokjes: ik heb er een stel die ik drama vind maar nu wel van prenatal die wat langer zijn en die 2x omgeslagen zijn en die zitten goed.

@cb: ik vond onze arts aardig, ze heeft me alleen in de war gebracht dat er maar max 30 min over bv gedaan mag worden. Ga ik morgen ook even zeggen.

13. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hallo!
    jeetje,hier zijn ook al heel wat pagina`s volgekletst zeg. :)
    ten eerste degene die bevallen zijn na of tegelijk met mij, nog gefeliciteerd. het is wat laat,maar ben niet veel online geweest. zoals jullie mss gelezen hebben bij ons vorige topic is de bevalling vrij heftig geweest, en ben nog steeds niet echt in vorm. met sam gaat het wel heel goed, hij groeit goed en eet ook heel goed. hij lacht erg veel en verandert met de dag.
    ik heb niet teruggelezen, het zijn zoveel pagina's, maar volgens mij genieten jullie ook volop van de kleintjes. binnenkort zal ik weer eens wat meer online komen.

dikke kus wies en sam

14. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Sloppy fijn dat er nu iets gedaan word! en gelukkig mag je bij dr blijven, lijkt me zo sneu om dr anders achter te moeten laten.
    Ik hoop dat ze snel uitsluitsel hebben!

cb Wij hebben ook wel fijne mensen bij t cb. niks opdringen alleen adviezen en ze zeggen er altijd bij dat we zelf moeten weten wat we ermee doen.
    Mn vriend is toen die nog een baby was ook bij dezelfde arts geweest als dat de meiden nu gaan dus dat is wel een beetje speciaal en de arst vind het ook erg leuk.

Sokjes die hebben we van de hema 0-6 maanden maar zelfs die zijn een beetje groot omdat ze erg smalle voetjes heeft.

15. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Sloppy, fijn dat je nu echt serieus genomen wordt! Sterkte meid en ik hoop dat ze snel iets kunnen doen voor jullie meisje!

16. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@Sloppy en Sloppyman sterkte ermee! Hoop dat ze de kleine meid eindelijk kunnen helpen.

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Bedankt allemaal voor jullie succes wensen. Vandaag bij de dokter geweest en ze was er niet gerust over. Volgende week woensdag ga ik voor een mamografie naar het ziekenhuis en echo en foto's en daarna een bioptie.

@Sloppy, ik hoop dat het snel beter wordt voor jullie en voor jullie meisje. Lijkt me ondanks de ellende toch wel een geruststelling dat ze nu goed onderzoeken of niet?

@Foto's, super lief wat ik weer allemaal voorbij zag komen.

@box of bed, JulIën leg ik weleens in de box onder zijn mobiel als hij even niet wil slapen na de fles. Als hij begint te doezelen breng ik hem naar zijn ledikantje.

@Voeding, Juliën krijgt nu al 6x150 cc voeding. ;)

18. Maia

Maia Niet meer actief

och jeetje, heftig zeg luna! Hopelijk is er niets ernstigs aan de hand!

Ik heb echt een heerlijke dag :D de 2e voeding vanmiddag ging ook goed :D :D en nu was ze dan wakker na de voeding dus nog even geknuffeld, pink gegeven en toen doezelde ze weg dus heb haar in bed gelegd en ze heeft 20 minuutjes liggen mopperen en nu is het alweer 5 minuutjes stil dus ik denk dat ze lekker slaapt! Wat heerlijk! Als het zo altijd zou gaan :D (maar dat zal wel niet)

19. madelieveke

4 feb 2009
    67
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik lees nog steeds vaak mee, maar reageren is niet mn sterkste punt ;), maar wil toch weer meer gaan doen, want het is toch wel fijn om zo met jullie te kletsen over dit hele nieuwe leven. Al die onzekerheden die erbij horen!

Mijn Pleun is 1 oktober geboren en doet eigenlijk heel goed. Ze heeft net een regelweek achter de rug, pfff. Veel huilen en heel onrustig maar nu lijkt het de afgelopen dagen prima te gaan , maar als ik dan hier sommige verhalen lees, dan ben ik toch wel heel dankbaar dat het hier eigenlijk allemaal soepel gaat, hoewel ik soms ook nog wel heel onzeker ben hoor.

Nou, ik lees even bij en hopelijk mag ik hier nog steeds meeschrijven..... :)

20. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    luna, ik duim voor je meid! dit is niet niks!

sloppy, fijn dat je bij je meisje mag blijven, heel veel succes daar, ze is in goede handen!

voeding: op de zijkant van de nutrilon staat dat kinderen vanaf 3,5 kilo 5 x 120+4 mogen... ik denk dat ik t nog even bij 90+3 laat, moet toch donderdag weer naar t weeguurtje. kan ik t dan vragen. tess komt nu netjes om de 4 uur. ze is ook tevreden, dus ik wil haar niet volstoppen en 'vetmesten'.

kruikjes: hier weer volop aan de kruik, omdat madame niet was gegroeid vorige week. ik vind het ook wel lekker voor dr, zeker `s nachts.

puzzcat: welkom hier!

madelieveke, lang niet iedereen heeft altijd tijd om te lezen hoor! gewoon komen wanneer je tijd en zin hebt!

maia, klinkt super meid! heb er vertrouwen in dat het werkt!

hihi ik moest zo lachen vanmiddag, teun kwam thuis om half 5 en toen lag tess heerlijk te slapen. hij baalde er gewoon van, wilde zo graag knuffelen met zijn dochter! na t eten was t flessentijd en nu zit hij heerlijk met haar op de bank. zo lief!

Deel Deze Pagina