Hallo! Sloppy: fijn dat er nu eindelijk wat aangedaan wordt. Eindelijk worden jullie serieus genomen! Sterkte meid!! prikjes: ooohh ik kijk er nu al tegenop ik ben bang dat ik ook heel hard ga huilen idd hahaha Luna: nog afwachten dus. Dat zal niet makkelijk zijn. Ik hoop dat het niks is!!!!! Sterkte Ellen: hier krijgt ze ook 90 cc. Alleen bv drinkt ze 120 cc van. Roos: mocht de sudocreme niet helpen kan je altijd nog bepanthen proberen. Dat is echt superspul!!!! Madelieveke: natuurlijk mag je meeschrijven! Hier is dennis thuis en Tessa begon te huilen. Gezellig voor hem haha. Nu krijgt ze even de fles en dan gaan we nog even een stukje lopen. Op internet gezien dat dat ook weleens tegen krampjes kon helpen, buitenlucht.... Ik hoop dat iedereen lekker kan slapen vannacht!!! Welterusten alvast en tot morgen!
@ Danjo welke wagen hebben jullie? Me vriend zei ook al dat ik me niet moest aanstellen en dat hij gewoon stevig zit. Maar ik vind hem wiebelig
Noa dacht dat je voor inloopuur was geweest, stom! Las je bericht ff terug. Ik denk dat ze noa( mijn noa hihi) dan zijn vergeten.. Ga er wel ff voor bellen of er volgende keer wat van zeggen.
zo ik heb besloten dat ik over ga op 120 + 4 mag vanaf 3500 gram staat op de verpakking nu is het 9 van de 10 x blijven zoeken na een voeding en zo kom ik over de voedingen heen dus dan dit maar testen Roos mooie foto hoor
@roos: wat een schattige foto! Wij liggen samen in ons ziekenhuis bedje Megan ligt lekker op m'n buik te slapen
sloppy wat fijn dat er wat gedaan wordt nu!!! Gelukkig maar, dan kunnen ze haar helpen. stel je voor dat je nog een hele dag had moeten wachtten!?!?! Ik hoop dat ze een rustig nacht maakt, en dat de echo morgen meer duidelijkheid geeft.
Roos: tara had de eerste week ook bultjes op dr kontje. Maar van de kraamverzorgster mochten we er niks op doen. Ze zei dat t niet goed was om meteen mee te beginnen. Als het heel erg werd en ze er last van kreeg mochten we de sudo gebruiken. Twas heel snel over hier... Wat een mooie foto! Prachtig meisje! Danjo: Heb ik ook hoor!!! Volgens mij hebben we dezelfde wagen, en als ik de maxi erop zet istie ook nog wiebelig.. hij zit goed vast dus ik vertrouw er maar op.. Maxicosi op winkelwagen: ik zie heel veel moeder dit doen, op het kinderzitje zeg maar. Maar dit is hier toch helemaal niet voor?? Wij zetten Tara gewoon met maxicosi in de wagen, durf nog niet erboven op, dadelijk dondert me de maxicosi eraf.. Doen jullie dit wel??? Sloppy: Goed dat je toch hebt gebelt!!! Fijn dat ze er wat aan gaan doen meid, ik hoop dat jullie een goeie nacht hebben!! Luna: Wat was er aan de hand met Julien?? Volgens mij heb ik iets gemist??? Spruw: Owww, vanmiddag naar de dokter geweest want de spruw werd weer erger. Dokter heeft gekeken, en vind de spruw erg extreem!! Nu moeten we ipv 4 keer per dag 1 ml. 4 keer per dag 2 ml! En hij denkt dat het nog wel een paar weken gaat duren!! Verdorie!!! Had zo gehoopt dat het klaar zou zijn, Tara heeft er niet zo last van, maar elke keer dat sterriliseren na iedere voeding, en dat vieze prut in haar mondje te spuiten. Bah!! De dokter was heel erg boos en hij gaat contact opnemen met het consultatie bureau. Hij vond het heel erg dat ze ons lactulose aan hadden gepraat, omdat dit volgens hem voor zon jong babytje echt niet kon. Dit kon zelfs de darmpjes opblazen??! Ook sloegtie zowat achterover toen ik vroeg naar Gel voor de spruw. ( we krijgen nu een soort van drankje ) Het consulatie bureau had ons dit gezegt, die gel zou veel beter werken en effectier zijn. Dus ik vroeg er naar. Hij vond het echt bel;achelijk, omdat schijnt dat er al meerdere babys zijn gestikt na het nemen van deze gel, dit zei de vrouw van het cb ook wel tegen ons, maar dan moesten we het maar goed uitsmeren. Baal er wel een beetje van, want ik moet mijn dokter nu een mail sturen met daarin namen. Maar mijn verpleegster van het cb, is de buurvrouw van mijn ouders. Heb ik dus goed contact mee, en dan moet ik dr naam doorspelen?! Maargoed... Tara nog steeds aan de diarree. Maar zolang ze goed dronk hoeften we ons niet druk te maken.
Thanks all!! Leonie: ik zou de namen niet doorspelen als ik jou was, die dokter is het toch zo vergeten. Wel heel raar dat het cb en de dokter zulke tegenstrijdige adviezen geven! Ik heb eigenlijk eerlijk gezegt ook alleen maar van gel gehoord. Want de kv zeid tegen mij dat als Noëlle spruw krijgt we een gel moeten halen bij de dokter. Knuffelkonijn: Nee ik geef bv. Ik hou het nu goed schoon met afgekookt water en het gaat al beter Sloppy: Wel fijn dat je bij je meisje mag blijven! Heeeel veel succes morgen!
@leonie: je moet niets he. Als jij die namen niet wilt geven doe je dat toch niet. Gelukkig heb je een oplettende dokter. Ik hoor vaker dat cb en moeders/vaders/doktoren niet op een lijn liggen. Hier ook het geval. Ik vroeg aan haar rond welke leeftijd babietjes gemiddeld snachts doorslapen. Zegt ze tegen mij nou voorlopig moet je haar gewoon wakker maken anders krijgt ze te weinig voeding binnen. Ik heb zoiets als Marley snachts niet komt heeft ze ook geen honger en dan krijgt ze overdag meer van me. Maar dat was uit den boze. Ook afvallen mocht ik niet van haar want dat zou invloed hebben op de bv (toen ik dat nog gaf). Onze eerste afspraak is op 20 november dat is dus de eerste verjaardag/sterfdag van Ties dit konden ze niet verzetten. Mijn eerste indruk van het cb is daar ja en amen zeggen en thuis gewoon lekker je eigen ding doen. Ben er nu al klaar mee hahaha
@bultjes op de kont: Marley had ook bultjes en het ging kapot. Ik heb gewoon sudo zitten smeren hoor. Wonder middel. Toen ik nog op het kinderdagverblijf werkte zwoor ik er al bij en nu nog steeds hoor. Nu heeft ze mooie roze dikke billen haha
Leonie het is mischien niet helemaal raar dat het cb die gel heeft geadviseerd omdat vorig jaar (in dec.) ik het nog gewoon heb gekregen voor Luna. Het kan zijn dat ze nog niet op de hoogte waren.. Wij hebben dit keer ook weer de gel gekregen omdat die nystatine (weet niet precies hoe je t schrijft) niet hielp bij Noa en met die gel het binnen een dag weg is. Wij doen die gel op een wattenstaafje en smeren het dan beetje voor beetje uit in dr mondje. Eerst moest je een hele lepel van dat spul in dr mond doen en dan kan ik me voorstellen dat die babytjes erin verslikte. Maar Noa, Danique en Luna hebben er nooit last van gehad op de manier hoe wij het doen.. Maarja kan me voorstellen dat de dokter het niet adviseerd, dat is doet die ook weer niets voor niets. Maar raar eigenlijk dat het allemaal zo tegenstrijdig is. Ik zou iig geen namen doorspelen ik denk niet dat die vrouw dat express heeft geadviseerd..
Leonie, de lactulose mag volgens mij niet meer voorgeschreven te worden heb ik ergens gehoord of gelezen.... Ik zou de naam niet doorspelen maar ik zou het wel op een subtiele manier tegen haar zeggen zodat ze het advies niet meer aan andere ouders geeft. Juliën moest naar de hspost omdat hij last had van reflux. Nu zantac voor en gaat beter. Wat vervelend dat jullie meisje last heeft van spruw. Wat zijn die babietjes toch allemaal kwetsbaar hé! @Danjo, mijn maxicosi wiebelt ook ietsjes op de wagen. Ik heb een maxicosi mura 4. Gezellig dat je meisje lekker wakker was. Juliën is soms tussen 3 en 7 wakker en altijd tussen 7 en 10/11. Daarna slaapt hij als een roos. @borstonderzoek: het kan ook een opgezette klier zijn maar het was toch een flinke knobbel. Tumoren ontwikkelen zich in de klieren dus even het zekere voor het onzekere nemen. Ik probeer me er nu nog niet zo druk om te maken. woensdag om 16.00 uur krijgen we meteen de uitslag. @VRAAGJE: als ik de fles maak en hij krijgt nu 150 cc. Dan doe ik 150 cc water en 5 scheppen voeding. Daarna giet ik weer af naar 150 cc in de fles. Anders zit er met voeding en water uiteindelijk ongeveer 170 cc in, Gieten jullie ook af of laten jullie het gewoon in de fles zitten? En wat wordt er bedoeld met + 4 o.i.d? Nou bedankt voor jullie medeleven hoor! Ik ga proberen wat meer tijd te besteden aan het teruglezen en antwoorden op iedereen maar ga me tot a.s. woensdag zoveel mogelijk bezighouden. Anders zit ik ook maar te piekeren. Liefs Luna
O ja en hier ligt het cb en dokter ook niet op 1 lijn. Van de dokter moesten we stoppen met de Sab Simplex tegen de krampen en de arts van het cb zegt juist dat we ermee door moeten gaan. We zijn 1 dag gestopt en hij verging van de pijn dus nu weer begonnen op advies van cb...
@ Luna ik giet het niet af maar Eva laat ongeveer wel 20 cc staan van de 170cc. Avondfles drinkt ze vaak wel de 170cc op. Nou meiden ik duik me bedje in. Slaap lekker!
sloppy, slaap lekker met je meisje, en succes morgen! leo, wat een verhaal van t cb en je dokter... ik zou die namen niet doorspelen hoor, vind t raar dat je dokter dat van je vraagt. hij kan ze toch in het algemeen aanspreken als hij t niet eens is met hun werkwijze? danjo, hier ook heel iets beweging in de maxicisi als hij op de kinderwagen staat, maar ik vertrouw t wel. ik laat de voeding nog even voor wat hij is, ga morgen wel de laatste voeding 120+4 geven. om de 4 uur 90+3 gaat nog prima! tess heeft de hele avond liggen slapen bij teun op de buik, nu zit de laatste fles erin, maar is ze klaarwakker!!! ik ga dr zo maar es in bed leggen, kijken wat ze doet. ben wel aan slaap toe namelijk...