Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Rose, ik heb er niet zoveel last van. het is gewoon een irritant trekkerig gevoel en nu heeft de dokter er flink in geknepen dus heb er toch wat meer last van nu.

2. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    luna, 120 + 4 betekent 120 ml water en 4 schepjes melk. ik geef dus nog 90+3, en giet er niks af. volgens mij hoeft dat ook niet. hier op t cb zeggen ze bv: geef maar flessen van 90 cc. ze bedoelen dan 90 +poeder. dus dat wordt 100 cc.
    goed dat je hier blijft komen, even aan wat anders denken! spannend hoor, leef met je mee!

3. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @luna: Als je kindje 150cc krijgt moet je ietsje minder water indoen (staat op de verpakking hoeveel) en dan als het goed is nadat je de schepjes erbij hebt gedaan kom je pcies op 150cc uit. Ik schenk er dus niet uit. Ik doe meestal eerst de schepjes erin en dan giet ik het water erbij zo kom ik pcies op de gewenste cc uit (120 voor marley)

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Roos: Onze kv zei inderdaad ook dat we dan een gel moesten gebruiken!

Cindy: Wat flauw dat ze die datum niet verzetten! :( Daar zit je dan toch niet op te wachten..
    En ik ben ook niet zo heel blij met het cb, ze zeggen dat je vooral je eigen gevoel in alles moet volgens. Maar ze leggen je zoveel op dat je er helemaal geen eigen gevoel meer in hebt!
    Wij leggen Tara bijvoorbeeld op haar zij in bedje in de delta-sleep. Puur omdat wij al 2 keer hebben gehad bij Tara dat ze spuugde en gewoon naar boven bleef kijken.
    Ik schrik me dan kapot!
    En na jou verhaal van vorige week, brr! Moet er niet aan denken dat ze in dr spuug stikt.
    Maar ook willen we dat ze daar in ligt omdat je zooo verschrikkelijk veel hoord over platte achterhoofdjess!!
    En als we haar op dr rugje leggen, draait ze haar hoofd wel altijd naar 1 kant!!
    Maar van het cb moesten we stoppen met de delta sleep!!!
    Want ALLE babys hadden volgens hun het reflex om het hoofdje opzij te draaien in geval van spugen.
    En als ze iets ouder was, zou ze zich zo over het blok vd delta sleep heen rollen?!? NOu dat lijkt me nog steeds knap..
    Maar dat viel me wel tegen hoor, het is onze persoonlijke keuze om te kiezen voor de delta-sleep. Voor ons gevoel is dit het beste voor Tara, en ze slaapt er heeerlijk in!

Sylvia: Oke!! Nou dan klinkt het idd heel onschuldig met een wattenstaafje!
    Ik hoorde van onze kv ook dat het met de gel super snel over is!
    Maar helaas moeten we nu een aantal weken doorgaan met de nystatine! :( we hebben 3 potjes mee gekregen!

En over de namen doorspelen: Ik weet het nog niet zo goed.....
    Aan de ene kant, de dokter heeft er natuurlijk wel verstand van, en als het echt zo gevaarlijk is. Wil ik niet dat dit geadviseerd word aan andere ouders waar de dokter misschien niet zo oplettend is en het gewoon meegeeft.
    Ik denk er nog even over na..

5. Momfulness

@Cindy & Ellen, bedankt voor de uitleg! Wat ben ik ook een muts af en toe.

@Rose, slaap lekker. x

6. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    zo heb ik t niet begrepen hoor... volgens mij is t 1 afgestreken schepje poeder per 30cc water. anders heb je altijd net te veel poeder voor het water dat je erop giet...

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Luna: Gelukkig gaat het beter!!
    En wat eng zeg van dat knobbeltje!!! Gelukkig ben je er zelf nog een beetje nuchter onder, gewoon het beste ervan denken.
    En irritant zeg al die verschillende adviezen, word er echr niet goed van...

En met de voeding, wij gieten er niks uit!!!
    We doen 90 cc + 10 cc (voor de ontlasting) water, en drie scheppen voeding, dus dan zitten we op 110..
    De kv heeft ons dit ook niet afgeleerd en deed het zelf ook altijd zo, dus volgens mij zit dat wel goed!

8. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

We waren bij onze huisarts omdat joey verkouden was en dat we gerochtel hoorde
    Ze ging kijken in zijn mondje en zei tegen ons dat hij spruw had
    Ik heb toen die ene meds gekregen wat jullie ook net gezegt hebben
    Maar joey heeft GEEN spruw!
    Het kan weggehaald worden en hij klakt niet met de tong
    Als hij zijn fop speen in zijn mondje heeft dan verdwijnt alles weer
    Ik geef hem geen medicijn als hij het niet heeft!

En waarom zou je geen zalfje op je kindjes kont mogen smeren als die last heeft van bultjes?
    Ik smeer nu zelfs als hij een poepie heeft gedaan,en zijn ontlasting aan zijn kontje vast zit
    En zelfs in zijn liezen waar het een beetje rood is
    Waarom zou je niet te snel mogen beginnen met zalf ?

@luna1 ik doe ook 150cc water in de fles en doe er 5 schepjes bij
    Dan is het 165cc wat er in zit
    Ik gooi dan 20 cc weer weg
    Heb een drifrax s-fles waar je in de dop 20cc in kan gieten erg makkelijk

Wie van jullie heeft ook drifrax?
    Ik had een kers speen maar het gat was te groot voor joey
    Dus heb ik nu een 1,2,3, standen speen van drifrax
    Bij de DA hebben ze een hele muur vol dingen van drifrax

Ohh en onze joey heeft nu last van zijn sprongetje
    Ontwikkeling in eerste jaar - Medic Info}

Voor diegene die het leuk vinden om te lezen

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dat klopt inderdaad wel!
    Ze vertelden mij als je dit doet, dat je kindje er te dik van word..
    Dan kun je beter achteraf gaan afgieten als je toch op de juiste cc wil komen.
    Anders krijgt ze in verhouding teveel poeder. En dit was volgens het cb erg dikmakent.

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

puzzcat: Onze kraamverzorgster zij ons dit.
    Ik weet alleen echt niet meer waarom we dit nou nog niet moesten gebruiken. Ze heeft het wel uitgelegt, maar ik ben echt vergeetachtig.

11. Momfulness

Voeding even op een rijtje:
    -Ellen en Leonie, jullie doen (nodige cc water) + (nodige scheppen) en gieten niets af.
    -Cindy, jij doet de scheppen in de fles en vult dan het water bij.
    -Puzzycat, jij doet (nodige cc water)+ (nodige scheppen) en giet dan weer af tot nodige cc....

Ik heb van de kraamhulp geleerd om het op de manier van puzzycat te doen. Maar ik vraag me eigenlijk af wat nu echt precies de bedoeling is ;)

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Moet je nagaan wat een verschil zeg!!

Wij hebben weer van de kraamhulp geleerd om het op deze manier te doen?! Wat raar...

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

wohooe , ik zit alweer aan mijn 2.501 berichten!! ;)

Ik ga lekker naar bed!!
    Slaap lekker iedereen!

liefSs.

14. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Even snel vanuit me bed ;)

@Luna ons is ook verteld eerst water 150cc dan 5 schepjes en dat krijgt ze dan, is ongeveer 165cc dan.

@ Sloppy hoop dat jullie een beetje kunnen slapen vanacht in het ziekenhuis! Hopelijk kunnen ze Megan morgen helpen.

@ Ellen hier ook een dametje die de hele avond bij papa heeft geslapen, hopen dat de dames vanacht ook willen slapen ;)

15. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Leonie zo 3 potjes! daarn ben je dan nog even zoet mee!
    Ik hoop dat het eerder over is.

Wij laten noa ook slapen met 'zo'n delta sleep ivm met een voorkeurshouding.
    Lijk me erg strek dat ze erover heen kunnen rollen en tegen de tijd dat ze dat evt zouden kunnen heb de het al helemaal niet meer nodig.

Over de voeding wij gieten er ook niks uit, we doen gewoon 30 cc water per schepje.
    En idd je krijgt altijd teveel poeder als water, als je eerst de schepjes erin doet.

Puzzycat als je het weg kan halen zou ik het zeker niet gebruiken dan is het gewoon melk aanslag..

16. Momfulness

Dan ga ik het ook niet meer afgieten. is zo'n gepiel. en als het niet nodig is... Maar 6x150+5 is al best veel als ik vergelijk met jullie. Juliën weegt wel al bijna 5 kg.

17. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    #997 sylvia111, 16 nov 2009
    Laatst bewerkt: 16 nov 2009
    Luna is best veel maar als Juliën het op krijgt en niks terug geeft dan lijkt het me geen probleem.
    Noa krijgt nog steeds 6x 120+4 en ik was vandaag aan het proberen om naar 5 x 150+5 te gaan maar dat vond ze niet zo fijn dus weer terug naar t oude.

18. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    #998 sylvia111, 16 nov 2009
    Laatst bewerkt: 16 nov 2009
    Ik heb er ook nog nooit van gehoord eigenlijk van dat afgieten. Maar ook niet bij stil gestaan, je zou idd denken als je hoort 150 cc dat je dat moet geven in het totaal..

19. Maia

Maia Niet meer actief

Zo ben ik ook weer :)

@voeding: geen verstand van ;)

maar wat een gedoe zeg. Al die tegenstrijdige adviezen.

@Cindy: zag je opmerking over afvallen en bv maar daarin had het cb echt gelijk. Het is niet goed om te gaan lijnen tijdens de bv periode omdat er dan afvalstoffen in de melk schijnen te komen.

Gisteren ging super met de voeding alleen vannacht komt ze nog/weer om de 2 uur en dan rek ik het al een kwartier ruim dus daar geef ik maar aan toe. Maar pfff hè, ben wel erg moe.

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Senna heeft ook 6x150+5 en ik giet niks af. Meestal laat ze 10 tot 20 cc staan. Nu net zelfs 40! En ze heeft nu net lekker alles onder gepoept. Heel dr puckababy is doorweekt;) Ze liet nu wel voor het eerst 6 uur tussen de voedingen zitten...jeeh! Nou ik ga weer mn bedje in!

Deel Deze Pagina