Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Luna ik ben 2,5 uur weggeweest maar vond het vreselijk en dan is ze nogwel bij papa haha. De tranen stonden mij ook nader dan het lachen. Maar ja we moeten er een x aan geloven

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Luna, wat lekker dat hij heeft door geslapen!
    En nu maar duimen dat het niet eenmalig was

@Danjo, veel plezier vandaag!

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Danjo, o gezellie, ook een leuke dag in het vooruitzicht. Ik krijg vanavond mijn collega's op kraambezoek.

@Wendelaa,idd hopelijk niet 1malig. ;O

4. Momfulness

@Danjo, wat een emo's zijn wij!4

5. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    effe klagen
    nog steeds mijn draagdoek niet gekregen
    xx

6. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Kitty, balen!

Luna, wat lekker dat ie heeft doorgeslapen. Helaas hier nog geen ervaring mee haha. Senna's max is nu dus 6 uur hihi.

Senna nu net maar wakker gemaakt. Ze had vanochtend maar 80 cc op dus ik hoop er nu wat meer in te krijgen. Ze gaat na een minuut of 10 helemaal kronkelen en kreunen. Soms zelfs huilen En als ze dan stopt met drinken is het goed. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

7. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Goeiemorgen

Hier ook een heerlijke nacht gehad. Om 1 uur laatste fles gehad en toen heeft ze doorgeslapen tot 6 uur!!! Heb haar wakker gemaakt voor de voeding. Ik lees hier dat ze gewoon mogen doorslapen...weten jullie vanaf hoeveel weken dat dan is?

voeding: jeetje wat een verschillende adviezen he. Doen waar je je het beste mee voelt!

stad: lekker hoor ff de stad in!!!! Vorige week ook eerste keer weg zonder Tessa en dat is ook heeeel moeilijk. Maar goed, moet er toch een keer aan geloven he.

Tessa ligt nu te mekkeren in haar bed. Ze spuugt elke keer haar speen uit en dan is t van 0 tot 5 seconden heel hard krijsen hihi. Kleine dramaqueen!

Kitty: balen dat ie er nog niet is!

Jaja: sterkte. Balen dat je er nog niks van merkt van de osteopaat....hopelijk weet de ha meer!

sloppy: sterkte vandaag!

Rose: veel plezier in de stad!

Danjo: ook veel plezier!

Shaula: geen idee wat dat zou kunnen zijn

8. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    ooo wat ben ik jaloers kunen jullie je kleintje gewoon mee nemen naar de stad of efe naar de winkel???
    Hoef ik hier echt niet te doen dylan krijst dan alles bij elkaar en wordt dan echt niet stil ooo ik zou zo graag met mijn ventje efe de stad inwillen!
    Ben ik de enigste bij wie dit niet kan of zijn er nog meer dames???

9. Momfulness

@Kitty, balen zeg.

@Shaula, 6 uurtjes is toch ook al best fijn! Was Juliens eerste nachtje dus hoop er nog niet teveel op...

@Sannie, bij het cb zeiden ze toen Julien 1 mnd was al dat hij wel door mocht slapen. Dat komt ook omdat hij zwaar genoeg is. Volgens mij als ze in ieder geval genoeg lichaamsgewicht hebben...

@Jaja, hier (meestal) geen ervaring mee. Vorige week vrijdag heeft hij in de supermarkt wel flink gehuild maar toen kwamen we van het cb af waar hij gewogen was. heb je het al vaak geprobeerd? Helpt een speen? Hoe vindt Dylan het in de auto? Je hoort vaak dat ze daar rustig worden. Heb jij ook een draagdoek? Misschien vindt hij het fijn om daarin te hangen als hij meegaat i.p.v. de kinderwagen? Ik hoop voor jou dat het snel wat relaxter wordt.

10. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Nou ik wilde Dyoni om de 4 uur voeden zodat ze de nacht door zou slapen..overdag heel goed gegaan tot de voeding van 19;00 uur toen ging ze lekker slapen..mama en papa waren ook erg moe die zijn rond 22;00 naar bed gegaan en we wilden om 24;00 de laatste fles geven..maar mama en papa en Dyoni lagen zo lekker te slapen dat ze die hele fles vergeten zijn en Dyoni zelf om 3;15 wakker werd! Ze heeft dus 8 uurtjes liggen slapen! Ze kan het dus wel nu nog even om de goede tijd…Vandaag poging 2 hahahaha

@Noa; fijn dat alles goed gaat met je meisje!

@Roos; lekker he mee onder de douche!

@Leonie; onze maxicosi heeft een klik systeem dat hij vast klikt op het kinderzitje.zit dus muurvast en we moeten hem er ook echt weer vanaf klikken..maar als je dit niet heb lijkt het me ook eng!

@Sloppy; veel succes vandaag met je meisje!

@fv; als je iedere keer gaat afgieten krijgen ze niet genoeg poeder dus voedingsstoffen binnen..als het cb zegt 150 cc bv bedoelen ze gewoon 150 cc water en 5 scheppen voeding..het is indd per 30 cc water 1 schep voeding waarbij je niks hoeft af te gieten..(zo jullie persoonlijke kraamverzorgende heeft gesproken hahaha)

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    klopt een verborgen reflux, dat is wel het zuur, maar dan spugen ze niet! dus veel mensen herkennen dat niet.

Hij kon ontroostbaar gillen, constant de hik, steeds boeren, na de voeding, maar tot de volgende voeding , overstrekken, hij rook ook zuur uit zijn mondje ( = maagsap) hij wilde steeds drinken, maar dit blijkt te zijn omdat ze t zuur weg willen slikken, constant hoofdje ver naar achteren en steeds slikbewegingen maken..

Toevallig wist ik wat en verborgen reflux was ( ben zelf verpleegkundige,) en daardoor heb ik vrij snel de huisarts gebeld, en die heeft dit bevestigd nadat ze hem heeft gezien.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jaja: Tara spuugde eerder bij ieder boertje ook behoorlijk wat uit.. Soms echt mega veel.
    Nu doen we bij iedere voeding maar 1 schepje johannesbroodpit meel en dat gaat perfect! Bij het cb zeiden ze dat ze namelijk niet na iedere voeding mochten spugen, wel heel iets. Maar als het echt een golfje is niet.

Wendelaa: Ja dat is toch ook vreemd???
    Het is elke keer iets anders, en voordat ze zich over dat blok heen rollen zijn we volgens mij ook wel een jaar verder.

Rose: Lekker toch even een dagje voor jezelf!
    Wij hebben Tara gisteren even bij mijn ouders achter gelaten, lekker even gewinkeld. En t beviel me goed!

Luna: Wat fijn!! Heerlijk zeg!
    Toen Tara eenmaal doorhad dat ze snachts door moest slapen ipv smiddags, gaat dat prima.
    Eigenlijk geen 1 keer dat ze wakker werd tussendoor.

Shaula: heeft ze geen spruw??
    Dan kan ze dr ook moeite mee hebben, en voelt zon speen niet echt fijn op dr tong.

Sannie wat lekker!! Vanaf het begin mag dit volgens mij, 6 uur doorslapen!
    Wij moesten wel van de kv Tara na 6 uur slapen wakker maken.

Jaja: wat vervleend! :( Tara vind het alleen niet leuk in het begin. Maar als ik dan even met dr wandel, of ze zit in de auto. Dan is het ook zo goed!
    Hopelijk kun jij ook snel met je kleine mannetje..

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Babydr: Echt waar?
    Wat voor maxi-cosi hebben jullie dan als ik vragen mag?
    En wat lekker dat ze zolang heeft geslapen, nu nog de hele nacht!!! Heerlijk! ;)

14. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    onze zoon gaat ook niet graag naar de winkel maar wel naar ht stad
    zolang hij maar buiten is is hij gelukkig

heb vandaag gebeld voor de draagdoek is waarschijnlijk iets fout gegaan en hebben vandaag een nieuwe op de bus gedaan
    dus duimen maar

vandaag controle gehad van de vroedvrouw, onze Senne is nu 5.210 dus weer goed aangekomen, meneer drinkt wel nog om de drie uur dus nog steeds geen lange slaper,
    maar ik geniet er nog steeds van
    xxx

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

auwwwwww mijn hechting doet sinds gister avond zoo pijn!!
    Soms gaat er ineens een flinke steek doorheen..
    Wat een rot plek om pijn te hebben zeg, bah!

16. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    leoniiee probeer eens in bad te gaan zitten met een scheutje gyn isobethadine dat helpt wel
    xxx

17. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    maia, ik zit met Yara op ongeveer 6 of 7 voedingen per dag. De nachten slaapt ze door...... van ongeveer 23.30 tot 06.30 uur......

vanmorgen lag ze de hele tijd te huilen en wilde ze alleen maar bij mij zijn, na een paar keer wat gedronken te hebben ligt ze nu toch te slapen (wel met een speentje, waarschijnlijk zuigbehoefte)

18. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Kitty; gelukkig sturen ze een nieuwe naar je op!

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier geen gegil in de winkels, ook niet bij de 1e. Misschien heb je hem te warm aangekleed?
    Mike begon laatst ook te gillen toen ik m in zn vestje deed en daarna in de shelter, maar hij had het onwijs heet!! toen hij dr weer uit was was t ook over.
    En anders misschien in de draagdoek? Ik dacht trouwens dat de babybjorn dat je er daar ook 1 hebt die je vanaf de geboorte kunt gebruiken? Maar dat weet ik ff niet zeker.
    Ik zou als ik jou was toch gewoon proberen hoor. Gewoon naa rbuiten wandelen dan gaat hij toch ook niet gillen?

Deel Deze Pagina