leo:ik gebruik al jbpm maar werkt hier niet hij blijft spugen. anas:bedankt voor de info! ga er eens goed op letten. en helaas gilt hij ook als ik gewoon naar buiten ga en wandelen. kitty:netjes goed gegroeid dus. rose:lekker genieten vandaag.
Van de Nutrilon site; Bij bewaren van bereide flesvoeding bestaat de kans dat bacteriën in de voeding uitgroeien. Je baby kan hier ziek van worden. Om dit risico uit te sluiten wordt geadviseerd voeding van 0-6 maanden niet te bewaren en binnen een uur te gebruiken. Opvolgmelk (de voeding vanaf 6 maanden) mag wél van tevoren bereid worden. Je kunt de voeding dan, goed afgedekt, 24 uur in de koelkast bewaren Van de Friso site; Hoe lang kan ik de voeding na bereiding bewaren? Niet zo lang. Het is belangrijk dat je de voeding binnen 1 uur na bereiding gebruikt. Ook mag je de voeding, na bereiding niet opnieuw verwarmen. Geef je kindje geen restjes voeding, maar gooi deze weg. Friso 2 en Friso 3 kun je eventueel voor de hele dag bereiden. Bewaar de voeding, per portie, goed afgesloten in de koelkast. Ook de voeding die je uit de koelkast haalt, moet je binnen 1 uur gebruiken
Wij zitten nog steeds te wachten tot we voor een echo mogen. De zaalarts was net hier en we mogen niet naar huis tot ze weten wat het is. Megan d'r luiers worden gewogen en zij word gewogen nu..... en er komt niet veel meer uit en ze is afgevallen dus goed gaat ze echt niet meer ik hoop nu echt dat ze snel komen voor de echo!
Over het huilen tijdens wandelen gesproken. Raar misschien, maar ik neem aan dat je de kap van de wandelwagen omhoog hebt staan? Tim vind dat n.l niets! Die wil de kap omlaag hebben zodat ie wat ziet...als ie dan slaapt doe ik m alsnog omhoog. Maar als ik m dus gelijk omhoog doe, dan huilt ie ook!
@Sloppy, ik duim voor je dat ze snel een echo krijgt. En dat het dan duidelijk wordt wat er met jullie meisje aan de hand is
@jaja: ik leest dat het bij jou ook niet goed gaat. Megan spuugd ook door de jbpm heen en hier zeggen ze dat dat in de normale situaties niet mogelijk is! Spuugt hij met een boogje? Echt van zich af? Ze verdenken Megan van pylorus maar dit komt vaker voor bij jongens als bij meisjes...... ze spugen dan pas na een uur of langer na de voeding en met een boog komt het er dan uit. Megan huilt ook heel erg als ze met gegeten heeft. Sterkte en ik hoop dat het bij jullie ook snel weer beter gaat!
Voeding: Ik heb het even opgezocht in de kraamwijzer. De voeding moet klaargemaakt worden op de volgende manier water in de fles, opwarmen, dan poeder erbij en dan roeren... en dus niet cc er afhalen! 24uur klaarmaken, dit werd vroeger altijd gedaan vertelde ook de kraamhulp. tegenwoordig mag het volgens de richtlijnen niet meer. maar ze advisren het soms wel vetelde ze. En zolang het afgesloten in de koelkast staat is dat geen probleem!!
lieve sloppy wat een ellende zo he.. Dat wachten is ook niks meid, hoop dat ze snel voor de echo kan! krijgt Megan wel wat extra vocht via een infuusje ? of dat niet? sterkte hoor! We denken aan je hier!
@ Danjo ik had dat de eerste keer wel dat ik het moeilijk vond, maar daarna vond ik het niet erg om haar een paar uurtjes naar mijn ouders te brengen. Veel plezier op je werk vanmiddag @ Luna lekker dat hij door heeft geslapen @ Jaja Eva word juist rustig van wandelen, heeft Dylan dat niet ? @ Shaula ik zou het niet weten meis! @ Babydream lekker dat ze zo lang heeft geslapen. @ Kitty wat een knap mannetje is het zeg @ Sloppy Sterkte hopelijk kunnen ze jullie snel helpen. Hier weer terug uit de stad even lekker wezen shoppen Nu even lekker schoonmaken in huis.
puzz ik leg haar aankleedkussen met een dikke handdoek op de grond of wastafel we gaan samen douchen als we uit gepret zijn leg ik haar op dr kussen lekker ingepakt en was mn zelf snel en droog me (leg ook speen erbij) en dat gaat super. jaja wat vervelend dat het met je mannetje niet zo best gaat knuf voor jou. voeding hier mag het gewoon niet 24 uur klaar maken en wil t zelf ook niet elke keer weer open maken en weer een bron van bacterieen erbij en het is een kleine moeite
hmmmm, ga ook eens proberen te douchen met Tess. veel makkelijker. vind t badje ook wel n gedoe als ik alleen ben hoor! jaja, ik herken dat huilen ook echt niet hoor, tess vindt het heerlijk om in de kinderwagen of maxi-cosi naar buiten te gaan. ze slaapt de hele tijd! misschien eens vragen op t bureau? sloppy, hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben, gelukkig nemen ze t nu heel serieus! succes meid. hier ff snel wat in huis doen, madame zal zo wel weer komen voor n voeding.
Ellen ik krijg zon last van mn rug met het badje en de douche kan ik lekker met dr zitten en heeft ze dus ook langer plezier haha en dit werkt gewoon, Dacht eerst zielig zo in zon handdoek maar ze lijkt het niet erg te vinden na het bad krijst ze wel haha
Hoi meiden, Hier weer een goede nacht. Evi heeft gewoon 7 1/2 uur doorgeslapen. Wel mopperde ze om 4.00 uur wat en heb ik haar uit de wieg gehaald. Heb haar bij me genomen, ze had geen honger, en toen vielen we allebei weer in slaap tot 6.00 uur haha. Ben Evi ook wezen wegen. Ze was nu 135 gram in 1 week aangekomen dus prima. Ze weegt nu 3180 gram, haar geboortegewicht was 3150 gram. Mag nu ook het komen voor een voeding wat meer van haar af laten hangen. Maakte haar na 3 uur iedere keer wakker als ze zich nog niet gemeld had omdat ze schommelde in haar gewicht. Ze moet minstens 6 voedingen per 24 uur krijgen. En dan haar gewicht in de gaten houden. e is verder tevreden en plast en poept goed. Ze was vandaag ook een beetje mopperig. Niks was goed totdat ik haar in de draagdoek deed. Ze was meteen stil en viel in slaap haha. Wat een uitkomst zo'n doek. Ben nog wat aan het oefenen met knopen (heb zo'n lange doek van bijna 5 meter) dus tips zijn welkom. Zal er even een foto bijvoegen. Kunnen de wat ervarene draagdoekmama's even kijken en tips geven of ik goed geknoopt heb? Maia: hier krijgt Evi meestal 7 voedingen per 24 uur. Leonie: ik heb voor de spruw ook Nystantine gehad en moest eigenlijk ook 4x 1 mililiter geven. Maar mijn lactatiekundige zei dat ik beter de hoeveelheid kan verdelen over alle voedingen. Dus in mijn geval 7 voedingen en dan na elke voeding 0,5 mililiter geven en 1x 1 mililiter. Dan heb je meer kans dat het aanslaat. Want anders kan de bacterie weer gaan groeien zeg maar in de uren dat je niks geeft. Ook adviseerde ze om het niet met een spuitje te geven maar met je vinger in haar mondje uit te smeren. Ik deed dan dat spul in een bakje en waste van tevoren goed mijn handen. Je verdeelt dan beter dat spul in haar mondje en je mag eigenlijk met dat pipetje niet haar mond van binnen raken want dan zit de spruw weer op dat pipetje en moet je het weer uitkoken. Wij zijn er nu binnen 1 week vanaf. Hier de foto van Evi in de draagdoek. Tips voor goed knopen zijn welkom. Bekijk bijlage 29285