voeding klaarmaken: Wij hebben afgelopen week 1 dag de voeding van te voren klaar gemaakt, omdat we dachten dat Tara er wel aan toe was om 10 cc extra te krijgen. ( dit was achteraf dus niet zo ) Maar wij hebben met de kruidvat voedingslijn gebelt, en 12 uur helemaal achterin de koelkast kon het prima bewaard worden. Na 12 uur begonnen de bacterien te groeien dus dit was op eigen risico. Wel moesten we de voeding met koud water bereiden, en pas verwarmen wanneer ik de fles geef. Het is inderdaad geen enkele moeite, maar van het cb mogen we met 10 cc elke keer ophogen. En om nou 1 derde van een schepje uit te frutselen vind ik ook wat. Wij maakten dus 3x 100 cc water, met 10 schepjes! Dan hoeften we ook niks weg te gooien en zaten we precies binnen de 12 uur! Maar ik vind dit meer gedoe dan de voeding gewoon klaar maken. Wij gebruiken ook die kleine containertjes : HEMA - baby - eten - drinken - melkpoedertoren . Dan is het al helemaal geen moeite meer.. mvj: Ja maar dan moet ik haar in dr slaap storen, en dat vind ik ook weer wat... We doen nou 2 ml per keer sinds gisteren en ik moet zeggen dat ik nu al iets verbetering zie. Hopelijk blijft dit zo. Maar de dokter zei dat ze behoorlijke spruw had en het daarom nog weken op en af kon gaan! Balen want ik vind het zoveel extra gedoe, niet dat ik het er niet voor over heb. Maar toch. Vind het ook zulke smerige troep! Zielig dat je die kleintjes dat moet voeren! Bah! En ik doe altijd mijn pink in dr mondje, dan spuit ik het spul erlang en wrijf ik het overal in haar mondje. Super leuke fotos iedereen!!
sloppy:ja dylan spuugt door de jbpm heen dit moet volgens mij niet kunnen nee ik zal het vrijdag bij het cb eens navragen en ook van de wandelwagen want dat is hier drama. Jij heel veel succes en gelukkig nemen ze je nu serieus.
@jaja: o wat vervelend dat je nog niets merkt van de osteopaat. @winkelen: hier ook nog niet, maar dat is meer omdat ze zovaak voor voeding komt dat ik het nog niet echt aandurf. @noa: bedankt voor je antwoord. Lijkt me heerlijk, maar 6-7 voedinge per dag en heerlijkd at ze doorslaapt hihi! @kitty: leuke foto's zeg! @sloppy: wat een ellende zeg dikke knuffel! Heb echt met jullie (en vooral Megan) te doen! @MvJ: ook bedankt voor je antwoord. Fijn dat Evi het zo goed doet en wat een leuke foto zo in de draagdoek! Nou, ik ben vandaag weer naar het cb geweest. Fleur weegt nu 4950 gr. en is 57,5 cm dus ik ben weer helemaal trots op m'n mooie meisje! Verder hebben we het gehad over de voeding. Wat ik gisteren al (met hulp van jullie) had uitgevogeld vermoedde zij ook. Dus wat we nu gaan doen: ik ga als ze wakker wordt en het is minder dan 3 uur geleden m'n pink of een speentje geven. Als ze die pakt probeer ik te rekken tot de 3 uur. Als ze die niet wil geef ik natuurlijk gewoon de borst. Dan ga ik niet eerst 1 borst, verschonen, dan andere borst doen, nee ik ga 1 borst, andere borst en pas daarna verschonen. Daardoor wordt ze weer wat wakkerder als ze helemaal klaar is met voeden en dan kunnen we daarna knuffelen/spelen. Zo zou ze een uurtje/anderhalf wakker moeten blijven. Ik moet dan goed opletten op vermoeidheidssignalen en zodra die komen, leg ik haar meteen wakker in bed, zodat ze zelf in slaap valt (al duurt dat een half uur). Wanneer ze dan weer heel snel (zoals de afgelopen weken) komt, ga ik naar haar kamertje, haal ik haar niet uit bed maar geef ik haar mijn pink (of speen zodra ik die heb en ze daaraan gewend is) en blijf ik bij haar tot ze weer slaapt. wat ze vertelde was dat je (baby's) 2 diepe slaapmomenten hebben. Na de eerste komen ze in een lichte slaap en zouden dan weer door moeten zakken naar de diepe. Maar Fleur wordt na die 1e wakker. Waarom? Geen idee. Zuigbehoefte? Behoefte tot intimiteit? En dan gaat ze dus happen enz. waardoor ik dacht dat ze dus honger had. Maar ik geef haar dan de pink (of speen) en als ze die accepteert zou ze vanzelf weer in slaap moeten vallen voor de 2e diepe slaap. Dus dat gaan we gewoon uitproberen. Mocht het niet lukken gaan we proberen met inbakeren maar eerst dit maar. Ben wel benieuwd, maar ik heb heel veel goede adviezen gehad. En ik moet zeggen, daarstraks weer gerekt tot 3 uur, dat accepteerde ze makkelijk, toen heb ik het op bovenstaande manier gevoed, toen dronk ze opeens 1 borst 20 min. en de andere bijna 10 min. Nu ligt ze alweer 15 min in haar bedje, wel te jammeren/janken maar ik kijk het nog even aan, ze is vandaag natuurlijk ook overprikkeld door het CB en daarna bezoek aan m'n vader dus zal me niets verbazen als ze nu even niet wil slapen maar dat zien we zo wel en anders neem ik haar zo even in de draagdoek bij me. Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken zo en of ik dan ook naar de 7 voedingen per dag kan
@Luna: kindjes doen alles op hun eigen tempo. Opeens gebeurt het. Denk niet dat het raar is, hij is straks misschien weer wat sneller met wat anders. Weet trouwens niet eens of het laat is of niet hoor, Fleur lacht ook pas echt sinds een week of 1-2 denk ik, daarvoor waren het wat "stuiptrekkingen"
Maia wat goed dat ze zo goed is gegroeit! Super! En ik hoop echt dat de nieuwe aan pak gaat werken!! Wat is een regel dag nou precies??? En komt dit alleen voor bij borstvoeding? Tara vertikt het om te slapen vanmiddag, heb haar vanmiddag al een uur eerder de flesgedaan, en nu is ze alweer wakkeer met enorme hongerige trekjes, terwijl ze eigenlijk pas over een uur de fles mag!!! Ik snap er helemaal niks van! Bij de vorige fles liet ze zelfs 10 cc staan??? Oooh.. kan iemand me helpen?
Luna: Ik heb geen idee?? Denk dat ieder kindje er anders in is. Tara lacht sinds gisteren als ik haar uit bedje haar, super schattig. Maar hiervoor waren het ook alelen de stuipjes..
hmmm ksn het niet zijn dat hij last heeft van terugkomende voeding als hij in de wandelwagen ligt en dat hij dus daarom zo huilt? Ben ik even benieuwd naar , is ook nog mogelijk...
yep, hier gewoon t.v..Cosby show staat op @Maia, super dat ze zo goed gegroeid is. Hopenlijk gaan alles tips en adviezen werken, zal wel even doorbijten zijn. Maar dan misschien iets meer rust op een dag voor jullie en je meisje. Ik vind wel dat je met bv toch meer de neiging hebt om aan te leggen...dat deed ik ook toen met Eva, gewoon omdat je geen zekerheid hebt met wat er in gaat. Nu met de fles denk ik; ja daaaag, je hebt genoeg op! @Lachen, ieder kindje zijn eigen ritme. Wees niet bang dat ze het niet snel genoeg doet, komt vanzelf. Net als met lopen, de een doet t voor de 1e jaar en de ander pas als ze bijna 2 zijn!
We hebben net de echo gehad en al heel snel kwam de uitslag: ze heeft pylorus en ze moet hieraan geopereerd worden. Ze heeft net een infuus gekregen en kan nu dus lekker gaan slapen en dan hoeft ze niet meer te spugen als alles mee zit word ze morgen al geopereerd. We moeten daar voor weer naar het vu toe. Mag ik ook een keer in een ambulanse zitten hihi altijd al gewild! Mijn dochter is wel een kind van mij hoor! Zij krijgt iets wat zelden bij meisjes voorkomt alleen vaak bij jongentjes...... Sloppyman is door z'n baas naar huis gestuurd en die zal hier zo zijn... Heb de heledag nog geen tijd gehad om te eten, niet dat ik honger heb hoor maar goed ik moet wel wat eten want ik moet sterk zijn vor Megan
Ookal is het onwijs k***e dat ze dit heeft en geopereerd moet worden, je weet nu eindelijk wat er aan de hand is en dat het te verhelpen is. Je zult nog even een rottijd tegemoet gaan en dan hopenlijk ECHT genieten van je meisje zonder alle toestanden Sterkte voor jou en je man!
Sloppy als jij nou eens wat gaat eten!! Gelukkig ( nou ja...) weet je nu wat er is, en zie je maar dat het goed is dat jullie niet langer zijn gaan tobben! morgen dus de operatie! heb je enig idee hoe lang het dan duurt voordat ze weer wat mag drinken, en voor de klachten weg zijn??? Hoop dat ze snel opknapt! kus voor jullie
sloppy, het is idd k.. maar fijn dat jullie weten wat er aan de hand is met haar en dat ze zo snel eraan geholpen wordt! Dan gaat voor jullie eindelijk het genieten beginnen binnenkort! En wel gaan eten he!!
zijn niet thuis de buren... maar lijkt me sterk dat de tv stuk is, want NL 1 doet het wel gewoon?! vind het wel gek. Nou ja hoop amar dat het weer beter word ...
@tv: die doet het hier gewoon @Leonie: een regeldagje is een dagje waarin alles anders gaat inderdaad. Bij bv is het idd dat ze wat vaker willen drinken, knuffelig zijn enzovoorts. Volgens mij kan je het met flesvoeding ook hebben zulke dagjes, alleen weet ik niet of je dan moet aanleggen of dat je dan speentje o.i.d. moet geven.