Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Jep Kitty, dat is hetzelfde. Den Bosch of 's-Hertogenbosch... zelfde ;)

@Cindy, gelukkig dat je hem hebt kunnen bereiken!

@Wendelaa, ja het is geweldig om zo via het forum ook mensen te ontmoeten. Het is leuk om online mensen te leren kennen, maar als je iemand ook een keer recht in de ogen hebt gekeken is het nog lekkerder praten vind ik ;)!

Groetjes,
    Josien

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden;)

@Josien, idd praat vaak nog makkelijker.
    En ik vind het altijd grappig om de gezichten achter de namen te zien. Vaak heb je een hele andere voorstelling van iemand!

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Via Hyves wordt je ook al veel wijzer met fotootjes Wendelaa! Maar ik herken het wel... ik heb ook altijd een heel ander beeld voor me van de meeste mensen :D

4. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

mag ik mee praten?

mijn dochtertje is 2 oktober geboren (was 18 september uitgeteld) door middel van een keizersnee

groetjes patricia

5. Maia

Maia Niet meer actief

@joenka: leuke foto!

@p1982: natuurlijk mag je meepraten, gezellig! Mijn dochter is ook 2 oktober geboren :) :) Hoe heet ze?

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Patricia: welkom! Natuurlijk mag je hier meepraten! Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Aaaaah Cindy, arme meid. Allemaal stress voor niks!

Hier werkt de telefoon ook weer. Kreeg nu nog maar 35 ml bij Senna naar binnen. Gaat lekker :(

Welkom P1982!

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Patricia welkom!
    En ben ook erg benieuwd hoe je dochtertje heet hihi

@Josien, ja en hier komen ook wel fotos voorbij.
    Maar dan nog kan iemand heel anders overkomen op foto als in t echt.....ik schijn bijv nogal netter te lijken op foto als dat ik ben haha

9. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

leuk dat ik welkom ben, dacht misschien is het al een vast clubje

me dochtertje heet Ilana Robin, roepnaam Ilana. Robin zo heet mijn broertje maar die is in 2006 overleden dus zo toch erbij

Ze woog bij de geboorte 4220 gram, 3weken geleden bij het buro 56 cm en 4500 gram, vrijdag mag ik weer en krijgt ze ook haar eerste prikjes

ze zit inmiddels in maatje 62, krijgt 5 flessen per dag, 2 stuks van 150 cc water met 5 scheppen en 3 stuks van 120 cc water met 4 scheppen
    laatste fles om 2230 en om 7 uur wakker maken voor de eerste fles

weet niet hoe ik een banner er onder moet krijgen, weet iemand dat

10. Maia

Maia Niet meer actief

banner: moet je http://www.zwangerschapspagina.nl/extra/banner/ hier er eentje maken en dan de code in je handtekening plaatsen bij gebruikersinstellingen!

vraagje: ze accepteert sinds vandaag dus een fopspeen. Moet deze na elk gebruik gesteriliseerd worden of gewoon afgespoeld onder de kraan of helemaal niet schoongemaakt tot ik alles (1x per dag) steriliseer? Hoe zit dat? Staat niet duidelijk op de gebruiksaanwijzing.

en ik vind het er trouwens belachelijk uitzien maar het helpt wel bij haar dus tja..

11. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Haha Maia, same here. Toen Boaz nog niet was geboren zeiden wij tegen elkaar, 'echt niet dat er spenen het huis in komen' Maar ja liever een speen dan een ongelukkig zuigbehoevend mannetje ;)

Wij doen 1x per dag uitkoken en tussendoor afspoelen onder de kraan, op advies van kraamhulp.

Welkom Patricia, gezellig, we zijn ook bezig met de organisatie van een meeting op http://www.zwangerschapspagina.nl/groups/oktober-2009-mamma-s.html

@Joenka, ik zat daar laatst ook aan te denken...gelukkig hebben we nog even voordat t zo ver is, wie weet is er dan een stuk meer duidelijk.

12. Maia

Maia Niet meer actief

ah, ok, dank je blij ei :) dat hadden we ook gedaan maar denk, toch even checken :)

tja, ik was ook anti speen, maar ze valt er echt meteen door in slaap en normaal was ze ruim een half uur aan het mopperen en sliep dan amper een half uur dus we gaan er maar aan geloven. We gaan het haar vanzelf tzt afleren :)

13. p1982

p1982 Niet meer actief

test voor de banner

14. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    speen: Zo ideaal op bepaalde momenten. Boaz probeert hier anders te duimen en die is lastig weg te gooien:D. Britt had ik ineens van de speen met 2,5 jaar, zei dat die kapot was en dat we een keer een andere moesten kopen. Ze mocht hem dan ook alleen maar vanaf 1 jaar in bed...

Hebben jullie ook dat wanneer jullie de beebs in bed leggen de krampen dan soms erger zijn? Of neemt Boaz me nu al in de maling;).

Blijei: Hoe is het met jou Boazje?

15. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    P1982: Welkom hier! Leuke naam hoor Ilana en mooi ook haar 2de naam!

16. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

p1982; welkom!

@joenka; volgens mij neemt Dyoni me ook in de maling, ligt te krijsen en te doen kom ik binnen is ze stil ga ik weg 5 min stil en weer bleren

17. Maia

Maia Niet meer actief

wilde net zeggen dat ik Ilana ook een heel mooie naam vind!

@speen: Fleur had haar duim nog niet ontdekt maar het scheelde niet veel. Gisteren zat ze al verwoed op haar knuistje te sabbelen met af en toe per ongeluk een vinger naar binnen dus denk dat als ik die speen niet had geprobeerd dat ze uiteindelijk haar duim wel had ontdekt. En dat alleen maar omdat er nu meer tijd tussen de voedingen zitten, tot van de week zat ze natuurlijk constant aan de borst dus werd haar zuigbehoefte wel (hoe noem je dat???)

in elk geval liever een speen dan elke 1,5-2 uur aan de borst ;) ik voel me nu gewoon een stuk uitgeruster en relaxter ondanks dat dit nog maar 1 dag zo gaat :) Ik hoop echt dat het zo blijft gaan, ze komt vandaag om de 4 - 4,5 uur dus dat is netjes. Heb vandaag ook nog maar 5 voedingen gehad, kom vanavond op nr. 6 uit en dat zou ongeveer moeten volgens de verpleegkundige van het CB gisteren. Wat een verademing!!!

18. Maia

Maia Niet meer actief

heb nu niets te doen dus zit nu even het begin van het oude oktobermama topic te lezen. Sentiment ;)

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Maia, bevredigd ;). Ik ben zo blij voor je dat het nu wat rustiger wordt! Ik was in het begin ook zo anti-speen maar ik moet zeggen dat het ooit toch wel heel praktisch is!

@P1982, wat ontzettend mooi dat jullie Robin ook vernoemd hebben! Dat zal je familie hoogstwaarschijnlijk ook wel heel mooi en fijn hebben gevonden, niet? Is je bevalling voorspoedig gegaan?

@Wendelaa, netter? Hmmm... grappig! Ik weet niet hoe ik overkom op een foto. Waarschijnlijk val ik in het echt heel erg tegen :D!

@Shaula, hoe is het nu met Senna?

@Joenka, Sam heeft eigenlijk geen last van krampjes, maar wel van aanstelleritis ;). Hij kan ontroostbaar in zijn bedje liggen te huilen en als ik dan een stap op de trap zet is hij stil omdat hij weet dat ik eraan kom. Het is een duveltje :D. Ach, niks mis mee! Er moet wel wat in zitten. Baal er tenminste van dat hij nu al zo'n beetje de hele dag slaapt, zelfs op dit moment, terwijl hij normaal gesproken van 9 tot 11 's avonds huilt. Ik knuffel hem dan wat af. Maar nu slaapt ie :(. Mamma zit dus heel eenzaam op de bank (sorry voor de meiden trouwens die een slecht slapend kind hebben... ik zeg het niet om jullie voor het hoofd te stoten!).

@Maia, heb ik laatst ook zitten doen ja... das echt sentiment ja!

Liefs,
    Josien

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Daantje: Oooh jeetje meid ! :(
    Ik schrik van je verhaal!!
    Wat moeilijk lijkt me dat..

Jou verhaal doet mij HEEL erg denken aan wat de kraamhulp ons vertelde over haar schoonzus.
    Die had ook een babytje die ook alleeeeen maar krijste, krijste en nog eens krijste maar wel gewoon om voeding vroeg.
    Mijn kv vertelde dat ze ALLES hadden geprobeerd, van troosten tot laten huilen, tot extra voeden en anders voeden. Maar NIKS hielp!!!
    Ze zei dat er echt geen land mee te bezeilen was.
    Totdat mijn kv vertelde dat ze dacht aan koemelkallergie.
    Dit waren echt de verschijnselen ervan.
    Aan de speciale voeding gegaan, en zo ineens was het over!!!

Haar verhaal klonk echt precies hetzelfde als jou verhaal!!
    Ik snap alleen niet dat als ze aan voedselallergie denken, je niet aan de speciale voeding doen? Dit kan toch geen kwaad?!
    Waarom jullie in deze stress laten en het niet genieten van die eerste weken toe laten..

Het is jullie zo gegunt meid! :( Ik hoop echt dat ze snel uitvinden wat er aan de hand is!
    En net wat sloppy zegt: ga op je strepen staan!
    Wees brutaal! Want met beleefdheid duurt het alleen maar langer!

Hele dikke knuffel!!!!

Deel Deze Pagina