Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misschien omdat je dan te gestresst bent? heb ik hier nl ook gemerkt. als je zorgt dat je heel rustig gaat ademhalen, zodat je hartslag ook rustiger word, werkt dat niet? dat werkt hier bij maureen heel goed namelijk

2. MvN

MvN Niet meer actief

Dat ga ik dan ff proberen knuffelkonijn.. Thanks want als ze nog erger gaat huilen weet ik ook niet meer wat ik moet doen.

Ellen: Kan dat ook als ze nog nooit bv heeft gehad? en ik hou haar precies op dezelfde manier vast als colin :(

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    dat weet ik eigenlijk niet roos... dit soort vragen kun je ook op t bureau stellen he? ik heb al 2 x t speciale telefoonnummer gebeld van t cb. gewoon omdat ik onzeker was over de voeding.
    ik vind dat ze op t bureau hele goede tips hebben over dit soort dingen.
    vindt t verhaal van kk ook heel logisch. kindjes voelen het precies als je gestresst bent.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    vervelend roos maar idd als jij gestresst raakt word noelle dat nog meer.

ellen hier gisteren bij schoonmama geweest die vond het ook helemaal super.

hier heeft naomi vannacht 8,5 uur geslapen oeps schok vannochtend wakker en dacht shit ik wou net mn bed uit gaan te begon ze te mopperen :D
    ik moet wel zeggen ben helemaal uitgeslapen
    nu weer lekker druk in huisen straks na de voeding ff snel na de winkel en bakker

5. Maia

Maia Niet meer actief

Wapa, speen vind ze helemaal niets en die pikt ze alleen als ze enorm moe is. Anders spuugt ze hem uit.

@roos: ik herken het wel een beetje. Mijn man staat er wat nuchterder in dan ik en volgens mij heeft ze door dat ze bij hem niet zo moet zeuren ;)

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Maia, kan het zijn dat Fleur al snel weer honger heeft? Dit was bij mij het geval en heb de inhoud van de fles toen verhoogd.
    Als Julien snel wakker wordt dan laat ik hem meestal wel even liggen, na 5 minuten ga ik er even heen en geef hem zijn speen en zo kan het af en toe even duren maar dan valt hij op een gegeven moment wel in slaap. Ik haal hem er niet meer uit als ik zeker weet dat hij geen vieze luier, honger of boertje heeft.

Kan wel erg intensief zijn. O ja wat ik ook doe is zijn kamertje poetsen, was opruimen etc. Dan valt hij sneller in slaap ais ik erbij ben.

S'avonds is hij standaard van 7 tot 10 wakker. Dan blijft hij beneden en spelen we. hem in slaap proberen te krijgen heeft dan geen nut.

7. Momfulness

@Roos, wat vervelend. stress kan meespelen maar hier heb ik het ook weleens. Als guus hem pakt is hij vaak rustig. Maar als je daardoor aan jezelf gaat twijfelen is dat natuurlijk niet leuk! Ik geef er verder niet zoveel om, ben blij dat hij papa zo lief vindt. Heb ik even tijd voor mezelf. ;)

@danjo, heerlijk zo lang geslapen zeg. Hier ook 7 uurtjes geslapen. Gaat steeds beter.

Ego, wij zijn woensdag naar een heel lief boerderijtje wezen kijken wat gerenoveerd moet worden. Waarschijnlijk gaan we het kopen dus worden spannende tijden. Ons huis gaat snel in de verkoop. heb er zo n zin in!!!!!

8. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Hier ook geen speen hoor, mevrouw weigert, gaat alleen maar harder gillen....

En voeding, geen idee, geef bv..(vandaag weer om de twee uur.... regeldagje denk ik.... )

9. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Sloppy: wat een goed bericht dat ze lekker wakker is maar niet huilt!!! Ben echt blij voor jullie!!!

Wendelaa: ja misschien toch voeding voor bhongerige baby proberen...

Jaja:snap wel dat jullie naar je eigen huisarts willen hoor. Succes vandaag met de prikjes en heel veel succes dit weekend!!!

Babyd: geen idee. Weet helemaal niks over berg hehe. Weet alleen dta sommige kinderen de bij ons op t kdv komen het ook weleens hbeben en die zijn meestal rond de 3 maanden...

kraamfeest: lijkt me leuk! Eigenlijk veel leuker dan al die kraamvisite elke keer...wordt er een beetje moe van. Alleen familie en dichtbij vrienden vind ik leuk om over de vloer te hebben haha voor de rets hoeft t allemaal niet van mij hahaha

Maia: haha oeps...enne succes met je 150 cupcakes pfff

Roos: oooh dat lijkt me ook heel frustrerend idd. Wat erg!!!

Danjo: lekker hoor!!!

Luna! ooh leuk zeg een boerderijtje! Ik hoop dat t allemaal gaat lukken!!!

Hier vanmorgen naar de ha geweest. Ik hen nu antibiotica voor borstontsteking (was t toch wel, ik dacht dat ik weer liep te zeuren haha) en Tessa heeft nu zantac tegen de reflux!! Ik hoop zoooo dat het gaat werken.Voor haar zodat ze geen pijn meer heeft maar ook voor ons..vannacht weer maar 5 uurtjes slaap gehad, Maar heb weer goede moed (alweer hehe)

Was wel leuk net want ze zat te krijsen dat ze honger had (en dan wil ze METEEN de fles, maar ja die moest nog opwarmen. Dus ik had beetje van dat zantac in spuitje gedaan en spoot dat in haar mondje. Ze was even stil, ze proefde het, en ze zette t op een gillen...maar echt kwaaaaaaaaad hahahahaze vond t echt niet tof dat ze dat kreeg en niet gewoon melk hihihi

10. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wow danjo! ben jaloers!

sannie, ok dan, dus allebei aan de medicijnen... hopelijk helpt t!

luna, wat leuk, een boerderijtje! ik hoop dat het allemaal lukt met de koop en verkoop!

wapa, lijkt me vermoeiend zo`n regeldagje... hier (nog) niet gehad gelukkig!

doen jullie overdag trouwens de gordijnen dicht op de babykamer? ik laat tess nog steeds in t daglicht slapen overdag, hoe lang moet dat?

11. Momfulness

@Sannie, hihi. heb het hier ook eens geprobeerd met de zantac om het gewoon te geven maar meneer was niet geamuseerd. Hij krijst sowieso de hele boel bij elkaar als hij honger heeft hoor. De keren dat ik de fles klaar heb gemaakt zonder luid gebrul van Julien zijn op 1 hand te tellen. ;)

Waar heb jij precies last van met de borstontsteking? Ik krijg volgende week woensdag een mamografie etc i.v.m. pijn in mijn linkerborst. Er zit wel een knobbel maar denk ook eerder aan een ontsteking. Ik heb alleen geen koorts of verhoging.

12. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    o ja, hier trouwens de oproep gehad voor de mex. griep. dat wordt een schreeuwfestijn! alle kinderen van 6mnd tot 4 jr moeten, en alle huisgenoten, in een uurtje tijd, in de sporthal hier in raalte. mijn hele woonwijk tegelijk! ik neem tess dus echt niet mee, moet alleen ff kijken wat ik dan doe met haar... mijn moeder moet werken, mijn schoonzusje moet zelf ook met haar dochter. ff vragen of mijn schoonmoeder kan...

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    luna, volgens mij heb je met borstontsteking altijd koorts hoor... ik hoop zo voor je dat t onschuldig is!

hier ook altijd een schreeuwende tess als ze honger heeft en de fles niet snel genoeg klaar is...

14. Momfulness

@Ellen, thx hoop het ook. Ben blij als woensdag de onderzoeken achter de rug zijn. :(

Dan komt mijn schoonmoeder ook voor het 1st oppassen. Heb nog niets tegen mijn moeder gezegd want die zit dan meteen op de kast...

15. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wel knap dat je zoiets voor je kan houden luna! maar je moet er wel over kunnen praten he? vind je t niet juist fijn om dit met je moeder te kunnen delen? en zou je moeder t niet erg vinden dat ze hier 'buiten' gehouden wordt?

16. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Luna: ik heb anderhalve dag koorts/verhoging gehad. Heb t in mijn linkerborst zitten. \Zit een grote rode vlek en daar doet het pijn. En wat harde bulten daar in de buurt.

Ik hoop dat t bij jou ook gewoon een ontsteking is!!!

Hier heb ik tessa een half uur geleden wakker op bed gelegd, maar ze weigert te slapen. GPelukkig is ze stuil.

Ellen: ik heb ook de gordijnen open, maar dat komt eigenlijk omdat ik per ongeluk vorige week het gordijn er vanaf heb gerukt per ongeluk hihihi. En uiteraard nog geen tijd heb gehad om m terug te hangen...sowieso hebben we witte gordijnen dus daar komt sowieso dag licht doorheen.

Ik ga nu maar eens wat aan t huishouden doen..t is hier een zootje pffff Hebben jullie dat ook? Onwijze nesteldrang gehad, maar na een paar weken is daar helemaal niks meer van te zien hahaha

17. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hahah sannie, hoe kreeg je dat nou voor elkaar met die gordijnen? ik heb inbetweens, met verduisterende rolgordijnen erachter. kan t heel donker maken op de babykamer, maar doe dat dus nog niet.

18. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    effe ego berichtje

Senne heeft deze nacht eens vier uurtjes na elkaar geslapen maar daarna weer om de 2.5 uur

en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb mijn draagdoek van minimonkey gekregen nu even lezen hoe het moet

xxx

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    zo hier ff na de winkel geweest hihi.

hier ook oproep mex griepspuit voor mannetje:D ook hier in een sporthal word idd feest.

ellen hier ook gewoon de gordijnen open hoor en dat hou ik ook zo geen idee hoe lang het moet

Deel Deze Pagina