Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ego even,

Evi heeft vandaag voor het eerst gelachen! Eerst 2x naar mij en net nog een keer naar haar grote broer.

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Ellen, mijn beste vriendin weet het en met haar kan ik er goed over praten. Mijn moeder is een hypochonder (extreem bang voor ernstige ziektes) en aangezien het nog een week duurt voordat ik uitsluitsel heb kan ik haar hierover nog even niet inlichten. Mijn moeder raakt dan zo in paniek dat ze er zelf iets van krijgt en aan de antidepr...moet. Ik ben de belangrijkste persoon in haar leven en ze is in korte tijd veel mensen om zich heen kwijtgeraakt aan kanker. woensdag vertel ik haar de uitslag wel meteen of het nu goed of slecht is.

@gordijnen, zijn hier dicht i.v.m. de lichtinval in zijn kamer. Als ik daar binnen loop moet ik echt met mijn ogen knijpen. toch is het daar nu nog licht genoeg.

@Knuffel, leuke foto!!

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@MvJ, gefeliciteerd met het 1e lachje!

4. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Luna: heftig hoor. LIjkt me wel moeilijk dat je daar niet met je mopeder over kan praten. Gelukkig heb je zo'n goede vriendin!!

Knuffel: ooh heerlijk he zo'n foto!

Ellen: tja echt weer zo'n sannie actie he...kan alleen mij weer gebeuren. Geen idee hoe. Ik deed gewoon de gordijnen open en toen vlogen ze alle kanten op hehe

MvJ: wow meteen 3 lachjes!!! geweldig!

Zo, mijn huishouden is weer klaar haha uurtje gewerkt...alles even snel gedaan, vind t wel best! Alleen straks bedje nog opmaken, die hangt nog ff te luchten.

\Ik ga maar eens wat foto's doorsturen naar mijn moeder enzo...had ik vorige week al belooft, maar vergeet t elke keer hahaha. Dus nhu maar eens actie ondernemen!

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Sannie hier ook weer alles spik en span lekker he. Oh ik herken het wel doe ik van de week even en dan vergeet ik het weer mn hoofd is wat dat betreft echt een vergiet

6. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Hier; Dyoni zit vandaag ook nog niet zo in haar modelletje, slaapt erg veel en als ze wakker is krijst ze..Ze wil maar 80 a 90 cc drinken en valt dan weer in een diepe slaap..Boeren lukt ook al niet en over poepen maar te zwijgen….

@Danjo; heeeerlijk he zo lang geslapen!Super!!

@Luna; leuuuk een boerderijtje!!Komen er dan ook beestjes bij?

@Sannie; hahaha die Tessa!Een echte meid als ik t niet wil zet ik t op een gillen! Geweldig!!

7. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hier ook een oproep gekregen ook in de sporthal, wij moeten maandag ochtend om 9uur.

Vandaag is een vriendin van mij hier geweest met haar dochtertje (3maanden) was weer heel gezellig en de kleine dametjes hebben lekker in de box gespeeld ;) Nu ligt Eva in diepe slaap.

Morgen gaat ons meisje voor het eerst logeren wij hebben feest. Ben benieuwd hoe dat gaat.

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    even een ego bericht:

Vanmorgen bij mijn hoogzwangere schoonzus geweest.
    Ze heeft al dagen last van harde buiken, misselijk, diarree en sinds van de week hoge bloeddruk.
    Haar geadviseerd de vk te bellen....nu is ze doorgestuurd naar het z.h en ze zijn daar bang voor zwangerschapsvergiftiging.
    Bloed was goed, maar bloeddruk schiet bij elke beweging omhoog. Nu wacht ze af op de urine uitslag en of ze moet blijven....bah..ik heb er helemaal buikpijn van!

9. Maia

Maia Niet meer actief

zo, wij zijn lekker wezen winkelen. Nieuwe fotocamera gekocht.

@luna: nee, ze heeft zuigbehoefte en aandacht nodig. Ze is wel gewend om om de 2 uur te eten, dus daarom wordt ze denk ik standaard wakker, maar wat het is heb ik dinsdag al uitgelegd ;) maar kort: ik zag zuigbehoefte aan als honger waardoor ze vaak bij me dronk en nu zijn we aan het proberen die periode langer te krijgen en inderdaad, nu ik dat aan het doen ben zie ik duidelijk het verschil, alleen zij is nog gewend om steeds na een half uurtje / 3 kwartier slaap wakker te worden en nu krijgt ze dan geen eten en dan is het even jammeren. Want ze pakt de pink wel gewoon en de speen dus alleen als ze echt heel erg moe is. En meer voeden? Ik werd giga gek en zij ook en nu zijn we allebei lekkerder dus tenzij ze echt aangeeft honger te hebben ga ik haar niet vaker aanleggen.

en ik denk dat ze gewoon een beetje een wakkere dame sowieso is, want 's nachts kan ze wel gewoon rustig die 3 uur slapen, alleen overdag niet. Ach, het is niet anders, vind het wel gezellig zo en nu ik niet meer elke 1,5-2 uur voed ben ik relaxter en is zij ook wat gezelliger.

@wendelaa: he bah, wat naar. Hopelijk is dat het niet!

10. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hoihoi,

Roos, het kan inderdaad zijn dat ze de stress die jij hebt voelt. Bij ons is dat andersom. Michel kon bij Aisha heel gestressed zijn omdat ie haar niet gelijk stil kreeg waardoor ze alleen maar harder ging krijsen. En bij mij was ze dan direct stil. Hij wil maar niet geloven dat zulke kleine babietjes dat aan kunnen voelen. Maar het is toch echt zo!

Maia, leuk hoor een nieuwe camera! Lekker geshopt dus ;)

Rose, spannend morgen. Voor het eerst logeren!

Baby, balen dat Dyoni haar dag niet heeft! Hopelijk is ze morgen weer in haar hummetje :)

Knuffel, leuke foto!

MvJ, gefeliciteerd met het eerste lachje!

Luna, Wil je alvast heel veel sterkte wensen woensdag! Hoop dat het niets ernstigs is!

Wendelaa, dat is vervelend zeg van je schoonzus! Hopelijk is het geen zw.vergiftiging. Ik weet er alles van, heb zelf 4 weken in het ziekenhuis gelegen en ben eerder ingeleid wegens zw.vergiftiging! Sterkte!

Hier; Vanmorgen naar de HA geweest ivm slecht zicht na de zw.vergiftiging. Zij heeft de oogarts geraadpleegd omdat ik pas 15 december daar terecht kan en zij was bang dat het eerder nodig was om te gaan. Volgens de oogarts komt dit vaker voor als symptoom en kan het zeker wel herstellen maar dat heeft soms maanden nodig. Ik ga nu een +1 brilletje kopen en kijken of dat iets helpt. Over 2 weken terug komen om een plannetje te maken over hoe nu verder ivm werk enzo.

Senna heeft net wel weer 130 gedronken. Ze zit nu op 400 totaal over de dag maar ze had daarna zoveel pijn. En ze slaapt zoooooooveel. Nou ja, even aankijken maar...

11. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Dyoni heeft vandaag pas 230 in totaal gedronken wat nou als ze t minimum vandaag niet haalt...Ik kijk t vandaag en morgen nog wel aan en als ze dan niet beter gaat drinken ga ik naar de ha

12. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@ Shaula ik heb dat ook met mijn ogen ik ging ineens wat slechter zien en dacht dat het aan de zwangerschap lag nu ben ik vorige week naar opticien geweest en me ogen waren slecht heb nu lenzen, maar ze prikken een beetje hihih.

13. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Even ego; grrrrr Aïsha eet al 4 dagen geen avondeten. Ze heeft alleen een banaantje op net. Nou ja, het zal vanzelf wel weer komen. Ik ga geen strijd aan want dat maakt het alleen maar erger...maar irritant is het wel! Zo, dat ben ik ook weer kwijt ;)

14. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Rose, ok dan. Had jij ook nergens last van voor je zwangerschap? Ik had supergoede ogen, maar kan nu niet focussen en heb heel veel hoofdpijn en ben vaak duizelig.

15. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    babydream: ik kreeg een hele goede tip op t cb over boeren: na de fles moet de lucht zich eerst verzamelen in haar buikje, zo`n 10 minuten later zet je haar zittend bij je op schoot, 1 hand in haar rug en 1 hand op haar borst/buikje en dan met je vingers onder haar oksel de armpjes omhoog drukken. lijkt een ongemakkelijke houding, maar hier werkt het perfect, Tess laat binnen een paar minuten een flinke boer! je 'rekt' haar dan namelijk iets op, waardoor de lucht er beter uit kan.

hopelijk is t 1 dagje, en is dyoni morgen weer zichzelf!

luna, ok, dan kan ik me voorstellen dat je niks tegen je moeder zegt...

shaula: Kan t niet zijn dat Senna zoveel slaapt omdat ze nu meer verzadigd is? of maak je je zorgen om het vele slapen?

kitty, lijkt me pittig dat je senne zovaak moet voeden! hoe bevalt de draagdoek?

wendelaa: sterkte met je schoonzus! weet je al meer?

rose: wow eva gaat logeren! spannend!!!ik zag op je hyves dat eva zo`n schattig mutsje heeft, tess heeft m ook sinds vandaag. leuk leuk leuk!

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hier komt ons meisje vandaag ook niet aan de minimale hoeveelheid voeding hm als het 1 dag is en zolang ze nog wat neemt maak ik me niet zo druk. Of ze neemt vanavond extra dat kan ook dan hoop ik aan de minimale hoeveelheid te komen

17. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ellen, ik maakte me inderdaad zorgen omdat ze bijv om 12 uur maar 60ml op had en om 16 uur sliep ze nog maar ik hoorde haar maagje op 4 meter afstand rommelen dus toen heb ik dr toch maar wakker gemaakt. Maar nu is ze al sinds die tijd wakker omdat ze steeds pijnscheutjes heeft. T lijkt wel op erge krampjes...maar dat vind ik dus zo raar want ze zit al 3 weken aan deze voeding. Pepti tegen KMA. Ik kijk het even tot maandag aan.

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Sloppy: Wat fijn dat alles goed is gegaan! Super! Ben benieuwd hoe het bij de volgende flessen gaat!

Sannie: En.. merk je al wat van de santax?(of hoe heet t ). Ik hoop het..

Babydr: Aahh wat sneu.. Zou ik idd ook morgen de ha bellen als je het niet vertrouwd.

Roos: Ik had dit ook de eerste week met Tara! Bij Maurice was ze meteen stil, en bij mij absoluut niet!!!!
    Heb toen echt lopen janken als een klein kind, maar maurice heeft haar in mn armen gedrukt, zij armen om mij en haar heen en toen maar geschommelt ( ik nog steeds aan de brul )
    Moest van hem rustig gaan ademen, en werkelijk waar, stil was ze!!!
    Weet hoe het voelt, doet echt pijn als ze bij jou huilt, en bij je vriend niet.. Maar je bent een goede moeder, daar zal het niet aan liggen!

Knuffelk: Hoe gaat het nu met Christian? Alweer helemaal de oude?
    Leuke foto.. Esmeé staat er ook mooi trots bij te kijken! leuk!

Wendelaa: Dat is eng! :( Hopelijk is alles goed..

Mex griep, hebben wij vandaag oproep van gehad!

Ook van de kinderbijslag hadden we deze week al een brief.

Gisteren drukke dag gehad, mijn broer kwam terug uit Amerika en had Tara nog niet gezien.
    Nu heb ik stoere roze nikes gekregen voor Tara! ;) En ikzelf een snuggie!! Haha, het ziet er niet uit, maar voor zon koukleum als mij ideaal! http://scienceblogs.com/isisthescientist/upload/2009/05/ask_dr_isis_-_summertime_cardi/snuggie.jpg

Mocht gister ook een nieuwe tel uitzoeken.
    Had ik de Samsung Corby uitgezocht, maar heb hem vandaag alweer terug gebracht.
    En nu heb ik de samsung star. Fijne telefoon!

Tara heeft gister 2 poepbroeken gehad, nog wel wat nattig, maar het lijkt wat dikker te worden!
    Wel echt een huil dag vandaag, en ze vertikte het wederom om te slapen.
    Ik typte net dat ze lag te slapen, maar ze gilt de boel alweer bij elkaar, dus heb het maar even weg gehaald! ;)

Sorry als ik wat vergeten ben!!
    Heb snel even alles terug gelezen..

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hier ook last van mn ogen en duizelig hoorde al dat het van zwangerschapsvergifteging kon komen ik moest het even in de gaten houden

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Weet iemand wat de minimale hoeveelheid is voor een kindje van 2 maanden en 4,8 kilo?

Deel Deze Pagina