Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Weten jullie wanneer de zantac begint te werken???

We zitten hier nu alweer een paar uur met een heel zielig meisje die keihard aan t krijsen is. T is vandaag ook weer eerder begonnen. Heb t idee dat t erger wordt en niet minder....

2. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Sannie ik zou het eigenlijk niet weten heb er geen verstand van maar moeten dr dampjes niet eerst wennen aan iets nieuws? (zantac?)

Ik weet wel als ik iets wisselde of met iets nieuws begon dat ze eerst altijd erge krampjes kregen.

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Luna en sylvia super fotos hoor geweldig.

leonie hoop dat het gaat helpen meid met een huilend meisje zitten is echt niet leuk.

Roos is Noelle alweer stil nu na meer voeding?

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Sloppy gelukkig weer thuis en nu gaan genieten meid.

sannie ik heb helaas ook geen antwoord voor je.

Hier maandag na het cb na de arts ik moet ook eens vragen of al dat gekreun normaal is foei ze kreunt er wat af

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Sannie, wat zielig he! :(
    Ik heb geen idee, misschien even googlen??
    Sterkte ermee.. Weet hoe het voelt, bah! :(

Nou we moeten 2x daags 2 ml gaviscon 1 uur na de voeding geven.
    Dat vind ik mooi kloten want 1 uur na de voeding ligt ze ( normaal ) lekker te slapen. En dan moet je haar er voor wakker maken.. Balen.
    Maargoed, als het helpt is het natuurlijk geen probleem.

Wanneer zou je hiermee rusultaat moeten zien?

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Sylvia, bedankt. Jou foto's zijn super schattig. Nee hoor niet indisch. Ben een klein deel surinaams, en nog een kleiner deel portugees maar voor het grootste deel gewoon käse! haha.

@Leonie, zou de gaviscon ook gewoon ophalen. Hopelijk merk je snel verbetering.

@Sannie, de Zantac werkte pas na de 2e, 3e keer gebruiken wel goed. Julien blijft wel wat spugen maar het verlicht de pijn wel heb ik het idee... Gebruik het wel in combinatie met gaviscon.

@Josien, o die ken ik! Wel fijn hé zo'n wippert. Wij hebben de titanium wipstoel. Vond hem voor de eerste maand best diep maar nu zit hij er heerlijk in. Als ik ga koken zit hij in de keuken bij me in zijn wipper te kijken. haha

7. Momfulness

@Blijei, over dat roken.... Ik vond de 1e sigaret al meteen weer heerlijk. Ik rook wel alleen buiten. Als ik bv had gegeven was ik er ook nog niet mee begonnen uiteraard maar helaas ben ik verknocht aan mijn sigaretten. Tijdens de zwangerschap had ik er overigens geen moeite mee om niet te roken!

@Danjo, ben benieuwd wat dat gekreun te betekenen heeft inderdaad.

8. Momfulness

@Leonie, daarom geven wij het voor de voeding. Dan wacht ik daarna wel 1 half uurtje me voeden. hier resultaat na 24 tot 36 uur gezien. Moet ik er wel bijzeggen dat we ook zantac gebruiken. Ik hoop echt dat ze snel minder pijn heeft en ze niet meer zo hoeft te huilen.

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Luna jij ook een kreuner?

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    als goed is moet graviscon meteen zn werk doen dan moet toch het zuur meteen weghalen?? zelfde als bij ons rennie en graviscon etc.

leonie gewoon na een uur in bed toedienen dan slaapt ze wel weer verder toch

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nou ze bleef mooi wakker na de fles, ( hoe is het mogelijk na zo lang huilen????? ) dus toen hebben we het erin gespoten.
    Maar ze vond het afgrijslijk aan haar hoofdje te zien!!
    Ze spuugde de helft er weer uit, en op een gegeven moment gaf ze het zelfs over!
    Heb ik er op nieuw iets in gespoten en dat ging wel goed.
    Ze lijkt nu iets rustiger.. We leggen haar in bedje.
    En dan hoop ik dat ze slaapt!!

Danjo hoe kreunt ze dan? Tara kreunt ook wel veel, maar alleen als ze pijn heeft... Danis het echt zon harde kreun.

Ellen: Is jullie gezellige avondje wel gelukt????? ;)

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    leonie nou hopen dat het werkt. Naomi kreunt gewoon en hard maar ze lijkt geen pijn te hebben anders zou ze wel huilen, dit kreunen doet ze al vanaf het begin

13. MvN

MvN Niet meer actief

pff wordt nu echt gek! noelle huilt nu al vanaf 1 uur vanmiddag.. vanaf die tijd is ze hooguit 3 uur stil geweest.. zelfs tijdens de fles huilt ze.. k kan er niet echt meer tegen.. weet echt niet wat er met haar is :( gister was haar tong nog helemaal wit maar toen huilde ze nog minder dan vandaag :(

14. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    delft
    Jip: jeetje dat is schrikken zeg! Gelukkkig dat t goed is afgelopen en dat je alleen rust meot houden. Wel moeilijk natuurlijk met 3 kids....sterkte!!
    Schattige foto!!!

Rose: spannend hoor, uit logeren!!

Blij ei: lekker hoor, dat Boaz zo goed slaapt!!! Snachts ook??

Roos: sterkte meid. Beterschap. Rust goed uit en hopelijk gaat de ontsteking snel over!!!
    En at raar dat noelle al zo lang huilt. Zielig zeg!!! |Hopelijk slapen julli nu!!!

wendelaa/:superschattig dat lachje!!!!

Sloppy: wat fijn zeg at jullie naar huis mogen!!! Geniet ervan en hopelijk gaat ze steeds beter eten!
    Luna: 9 uur geslapen, das idd wel erg lang

Maia: ken t hoor, dat je ze niet wil laten liggen. Is idd erg moeilijk!!!

Anastacia: jeetje meid, heftig!! Beterschap!!

Danjo: dat is snel, nu al eerste tandje!!

roken:eek:oooh steeds meer trek in!!!

huilen: geen probleem mee, als t maar bij huilen is. Tessa ligt vaak te krijsen en gaat op een gegeven moment half hyperventileren enzo. Dan kan ik haar echt echt niet laten liggen...

Leonie: weet precies hoe je je voelt als ze zo ligt krijsen. Gat door merg en been en t is zo zielig. Frustrerend dat je niks kan doen.

Joenka: lekker avondje alleen geweest??

Sylvia: na 3 zwangerschappen maatje xs....wow haha en schattig hoor, je meisje!!

15. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    delft
    Hier waas t echt verschrikkelijk weer vanavond. Vanf 9 uur tot 1 uur zitten krijsen. Op ee gegeven moment is dennis maar met haar onder de douche gegaan en dat leek te helpen. Dat vind ze echt heeeeerlijk. Toen was ze zo moe dat ze bij mij in slaap is gevallen. Heb helaas wakker gelegen tot 2 uur en bij elk zuchtje en geluidje door de babyfoon of van dennis dacht ik dat ik weer uit moest. Vreselijk.

Ik ga haar zo flesje geven en dan hooooooopen dat ze verder gaat slapen. We geven haar nu even 60 cc en kijken of ze verzadigd is. KOmt ze wel iver een paar uurtjes weer maar dat is minder erg dan een halve nacht met een krijsend kind!

16. Maia

Maia Niet meer actief

Goedemorgen

nou workshop was erg leuk, alleen erg vermoeiend zo 2 achter elkaar. Ben erg moe maar gelukkig kwam Fleur om 1 uur en net pas dus helemaal fijn.

@sloppy: lekker genieten nu en goelijk gaat het snel weer helemaal goed.

@roos &sannie: *knuffel*
    @leonie: ook een knuffel!
    Ik heb echt respect voor jullie, lijkt me verschrikkelijk zwaar zo,
    ik hoop dat het bij jullie snel beter gaat!

@danjo: en het tandje komt echt door? Fleur heeft al sinds haar geboorte ook 1 tandje die je ziet zitten maar niet doorkomt. lijkt me heel gek om te zien. Heeft Naomi er "last" van?

Nou ik ga kindlief in bed leggen en nog even een oging doen tot slapen.

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Leoniiee, wat frustrerend zo zeg. En je hebt alle recht om boos te zijn hoor! Dat zou ik ook zijn als ze zo met mijn kindje om zouden gaan. En dat je meisje Gaviscon vies vind is te begrijpen, ik ga er zelf ook van over mijn nek

@Roos, de nacht goed door gekomen? Is je temp. nog gestegen?

@Zo Josien, dat is nog eens netjes met je gewicht!
    En die lekkere trek ken ik...probleem is dat ik 9 maanden last had van maagzuur. En vooral op t einde niets meer smaakte en ik overal last van kreeg. Tja en als je dan weer ineens alles kunt eten;)

@Sannie...pppff....hoop dat je nog een paar uurtjes hebt kunnen slapen nadien.

@Maia, super dat de workshop geslaagd is. En geloof graag dat het vermoeiend was....ik werd al moe toen ik last hoeveel cc's je moest bakken hihi

Nou gister heb ik toch voeding gehaald voor hongerige baby's.
    Omdat Tim dus totaal geen verschil maakt tussen overdag en snachts, hij blijft om krap 4 uurtjes komen voor een fles.
    En krijgt dus standaard een fles teveel dan.
    Om 18.30 1 schepje van die voeding in de fles gedaan en mijn man heeft m om 23.30 wakker gemaakt voor een fles en daar zaten er 2 in. En hij heeft geslapen tot 6.00!
    En ik sliep al om 22.30, dus heb heerlijk ruim 7 uur aan een stuk geslapen.
    Hij dronk toen ook verbazend rustig de fles leeg! Normaal klokt ie t echt naar binnen en zuigt ie eraan of zijn leven er vanaf hangt.
    Normaal gaat ie smorgens ook niet zomaar slapen, dan is t eerst een half uur jammeren in bed, maar nu sliep ie al voordat hij lag.

Dus nu ga ik m overdag gewoon de hypo allergene voeding geven. En de flessen van 19.00 en 23.00, daar vervang ik 2 schepjes door de voeding voor hongerige kids

18. had maureen ook.. toen hebben we via huisarts neusspray gekregen: xylometazoline voor baby's. die werkte wel eventjes, maar ook niet goed. maar het is niet ernstig hoor als ze rochelen door de neus.. maureen is er eindelijk vanaf. het klinkt erger dan het is

19. Momfulness

@Danjo, nee julien kreunt niet. Hij gromt wel af en toe. Maar dat komt denk ik omdat hij vanaf zijn geboorte al een verstopte neus heeft. Dit lijkt steeds ergert te worden. Maar denk je dat ze ergens last van heeft als ze kreunt?

@MvJ, wij hebben dat met julien ook. Wij geven ook de pipetjes van gaviscon dat werkt tijdelijk. Hij wordt er niet vrolijk van maar ik spuit er toch aardig wat in. Ook houd ik hem dan met zijn hoofd een flinke tijd iets naar beneden. Daarna kan ik het snot er gewoon uithalen. Dit doe ik altijd voor de fles 1 of 2x per dag zodat hij het daarna ook weer snel vergeten is. Iets anders weet ik eigenlijk ook niet.

@Wendelaa, dan is het dus echt honger geweest!

@tandjes, nou ik ga bij julien ook eens even in zijn mondje kijken als hij straks wakker is want hij is zo met zijn mondje aan het smakken de hele tijd en rare gezichten aan het trekken. hihi

@Sannie, wat vermoeiend voor jullie. Is het vanaf half 4 goed gegaan?

@Leonie, ben benieuwd hoe het nu gaat met de Gaviscon!
    Julien vind het lekker. Als ik een speen op die fles zou zetten zou hij hem zo leeg lurken. haha

@Sprongetjes, ik lees nu veel over de sprongetjes en het klopt dus wel echt wat er staat. Julien heeft mij vorige week echt een paar dagen tot wanhoop gedreven. Was zelfs op de arm niet stil te krijgen. Nu is hij weer rustiger.

20. Momfulness

Mezelf: Julien is volgens mij zo geschrokken van zijn 9 uur slaap gisteren dat hij vannacht weer gewoon om 04.00 uur zijn flesje wilde. Papa had nachtdienst dus we hebben na zijn flesje nog even lekker geknuffeld in bed. Vond ik helemaal niet erg. Vandaag werd hij om 08.00 uur weer wakker voor zijn flesje en nu ligt hij weer te slapen. Hopelijk houdt dit aan totdat de 8 weken sprong zich aankondigt ;). Nu bezig met het foto-baby boek. Ben er tot nu toe wel trots op want hij wordt echt heel mooi. Doe ook foto's van zijn overleden opa (vader van mijn man) en mijn opa erin. Die pagina noem ik dan de beschermengelen.:)

Vraag 1: Wat zouden jullie nu doen met de voeding? Gisteren heb ik hem 5 flessen gegeven van 180 cc maar vandaag krijgt hij er dan weer 6 omdat hij vannacht wakker werd. Hij heeft alleen na 150cc niet genoeg maar als ik in alle flessen 180 doe zit hij op 1080 cc per dag...

Vraag 2: Ben ik nu echt de enige rokende oktobermama?:)

Deel Deze Pagina