Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oke! Ja dat is ook wel logisch eigenlijk!
    Dankjewel, dat hoop ik zelf ook! :)

Even een vraagje over de voeding:
    Hoe weten jullie hoeveel tijd er tussen mag zitten?
    En wanneer ga je dit ophogen?
    Wij houden nu overdag 3,5 tot 4 uur aan, en snachts laten we haar zelf komen.
    Dit omdat ze eerder haar ritme niet te pakken kreeg en overdag gewoon 6 uur sliep.
    Moesten we haar van de kraamhulp overdag wekken.

Weet alleen niet tot wanneer we dat moeten doen?

En aan het begin mocht ze snachts 6 uur doorslapen.
    Maar mag dat nu niet wat langer?

2. Maia

Maia Niet meer actief

Kreunen en piepen: hier ook flink. Tijdens het drinken helemaal. Fleur doetook vooral muisjes en varkentjes na ;)

@odess: fijn dat gisteravond goed gong

@sloppy: heerlijk om te lezen!

Ja hier gaat het nu een stuk relaxter. Alleen het slapen maar dat komt wel. Als ze na een voeding na het spelen gaat slapen slaapt ze max 45 min. Daarna wil ze weer spelen. Heb een wakkere dame. Maar 's avonds en 's nachts slaapt ze goed dus ach.

3. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Sloppy oke gelukkig was het een kleine ingreep en heeft het al zo snel effect!ik hoop echt voor jullie dat het nu klaar is en dat jullie lekker kunnen genieten.

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

hahah! ;) Geen dank hoor.. :p

Ja dat is echt iets voor mannen ofniet, is toch leuk al die meisje meisje dingen!!
    En misschien als ze wat ouder is dat ze de hangmat dan wel fijn vind? Voor een langere tijd iig!

Tara ligt nog lekker te slapen. Dus ik hoop dat het zo blijft..
    Maarja dat zegt weini, want gister ochtend heeft ze ook goed geslapen en daarna heeft ze gehuilt tot 12 uur vannacht.
    Dan heb ik toch liever dat ze sochtends huilt en savonds slaap.
    Liever helemaal niet natuurlijk maargoed.

Nu ze hier last van heeft knijp ik hem toch wel een beetje voor a.s week! Maurice moet dan weer full-time werken na lekker 3 weken vrij.
    Ik kan er niet tegen als Tara pijn heeft, dan brul ik net zo hard mee en dan is het af en toe toch lekker als Maurice haar even troost.
    Maar dan moet ik het alleen doen :$.. Als dat maar goed komt!!

5. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Leonie als ze overdag de hoeveelheid voeding krijgt die ze nodig heeft dan moet ze in de nacht vanzelf niet meer komen.
    Ik zou dr wel overdag blijven wekken anders kan ze het schema omgooien en overdags lekker slapen en in de nachten gaan komen omdat ze honger heeft.
    Ook moet je in de nacht alleen een flesje geven als je echt weet dat ze honger heft want anders kan ze gaan wennen aan dr nachtfles ipv dat ze het echt nodig heeft.

6. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ja idd ik vind het wel leuk lekker tutten:D met dr haartjes enz.

Ik hoop ook voor je dat ze rustig blijft het is altijd zo moeilijk om te zien dat je meisje niet tevreden is en ergens last van heeft!
    Je kan er zelf zo weinig aan doen en dat maakt het helemaal zo moeilijk..

Spannend dat Maurice weer gaat werken! maar dat gaat wel goed komen hoor! ik zou iig als die graviscon niet helpt er niet te lang mee wachten om opnieuw naar de dokter te gaan!
    Want de doktoren vermoeden wat het is dus is het niet nodig dat je zoalng met een huilend meisje moet blijven lopen.

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nee ik trek zeker snel aan de bel als we denken dat dit niet werkt!
    Wat ik wel vreemd vond is dat ze gisteren sinds we haar gaviscon geven, spuugd!!
    Dit deed ze niet meer sinds dat we jhbpm gebruiken, maar gisteravond ineens wel weer..

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Weet iemand of wij te weinig voeding geven??
    Tara is ong 4 kilo ( denken we )..
    En ze krijgt 6x per dag, 100 ml wat met schepjes poeder 110 word.
    Zat op een site te kijken, en daar stond dat ze zelfs meer mocht.
    Maar ze lijkt wel gewoon goed vol te zitten na een fles?!

Hoeveel kregen jullie kleintjes met 3,5 week?

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik kreeg hier van de week van kraambezoek ook direct de opmerking - wow daar kunnen al speldjes in :D Ehm, maar ik ben daar zelf niet zo van haha :) Haar haar staat wild in slag/ krul op haar hoofd en dat vind ik veel te leuk :D

Er waren inderdaad mooie pics voorbij gekomen, ook van het ventje van Luna - knapperd hoor!

Leonie, dat vind ik ook nog wel zwaar het helemaal alleen doen - maar ja als manlief de volgende ochtend heel vroeg op moet... Wel lekker dat hij daarna 3 weken vakantie heeft!

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

odes wat lekker zeg! Drie wekenn vrij!
    Heerlijk! MOettie alleen wel net weer aan de slag met kerst enz ofniet?
    Dat is jammer!

Maurice moet nu 4 weken werken, en dan istie met kerst en oud en nieuw ook weer 2 weken vrij!
    Vind ik wel erg fijn!

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Rose, fijn dat je je goed vermaakt hebt.
    Nou als ik weer alcohol drink, dan lig ik na 2 glazen al plat denk ik haha
    Wat een leuke foto trouwens zeg! Lekker roze ook;)

@Ellen, Tim komt idd echt om de 3,5/4 uur voor een fles en dat gaat snachts gewoon door. Als we heel veel mazzel hadden, liet ie er 5 tussen.
    En Tim die dronk dus met 3,5 week al alle keren 150+5!
    Dus ben ik dat maar gaan proberen, want laatst de laatste voeding 180+6 gedaan en zelfs toen kwam ie 4 uur later weer zeg!

@Odess, wat goed dat ze nu wat meer en beter slaapt.
    En dat de tips dus wel geholpen hebben...

Aan de andere voeding merk ik eigenlijk niets moet ik zeggen, ziet er precies t zelfde uit en ook met klaarmaken werkt het t zelfde.

@Sloppy, wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat nu.
    En 550 ml is echt goed joh!
    Echt genieten nu dus van jullie meisje;)

12. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Noem het postnatale dementie ;) Ik had op de een of andere rare manier gelezen dat na volgende week hij weer 3 weken vakantie had - misschien ook last van mn ogen en een brilletje :$ Maar nee, wij gaan wel proberen om in december samen nog een weekje weg te gaan maar net in die week moeten we geent worden voor de mex griep en het is nog maar af te wachten of hij de hele week vrij kan nemen. Lijkt me wel lekker met zn drietjes even de hort op :)

Weten jullie trouwens hoe het zit als je niet kan als de enting gepland staat? Mijn man kan donderdag echt niet geent worden maar heeft wel een entbewijs - mag de HA dan ook enten?

Lekker dat Maurice dan weer vrij is! Mijn man is zelfstandig ondernemer en heeft kantoor aan huis - ik zit dus echt in een luxe positie als hij thuis is! De komende weken is hij veel weg maar rond kerst is hij ook echt niet aan het werk - hij werkt veel voor ambtenaren en die werken niet rond die feestdagen ;)

13. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Leonie wij gaven met 3+ weken 6x120/4

Odess als je niet kan op die dagen dan kan je het niet meer halen mocht je niet in de risicogroep zitten.
    Het is een beetje krom omdat ze wel zeggen dat die prik heel belangrijk is..
    Wij gaan m ook halen en gelukkig kunnen we op die datum!

14. MvN

MvN Niet meer actief

Slop: Je meisje doet et echt goed! Super :D

Leo: Colin moet donderdag weer werken, en ben nu al heel bang dat ik het niet aan kan

Dat gekrijs van gister is in ieder geval niet van de spruw want die was gister zo goed als weg.. de dag ervoor zat haar hele tong onder en toen had ze nergens last van. Om 2 uur vanacht viel ze eindelijk in slaap en werd om half 7 vanochtend wakker.. ben gesloopt..

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier staat op de lijst van de GGD, dat als je echt niet kan op het moment dat je moet, je op een ander tijdstip kan.
    Maar wij hebben dan ook een hele lijst gekregen waar alle plekken in de omgeving opstaan

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    leonie naomi is 4010 gram en mag tussen de 600 en 720 cc hebben , dus jij zit met je 660 goed hoor. ik zou de laatste fles iets meer doen om de
    nacht wat langer tehouden. maar zou dr in de middag zeker wekken anders is je ritme eruit.

odess ben blij dat ik niet een enige kreuner heb hihi.

roos fijn iig dat noelle heeft geslapen meid

manlief werken ik vond het heerlijk mn meisje voor mij alleen geloof me je zit dr zo in hoor. ik heb werkelijk het gevoel alsof ik al jaren mama ben :D

17. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Wendela je heb idd gelijk, je op alle adressen die op de achterkant vermeld staan om de prik te halen.
    Mocht je geen van die tijden en locaties kunnen dan houdt t op.
    woon je centraal dan is het idd goed te doen en heb je veel keus maar woon je in een dorpje ofzo dan is het alleen wat minder.

Roos ik hoop dat het vandaag beter gaat met Noëlle!

18. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    hier eet mijn mannetje ook heel veel
    meestal 2 5 8 11 14 17 20 23 uur dus eigenlijk nog wel veel
    soms komt hij tussen 17 en 18 ook nog eens een keertje extra

donderdag krijgt hij zijn eerste prikjes

vandaag leuk naar sint

xxx

19. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@ Sloppy fijn dat alles goed gaat met Megan! :)

@ Leonie, Eva kreeg toen ze 3 weken was 6 x 120+4
    Nu geven we haar 5 x 150+5.

@ Kitty veel plezier bij de sint vanmiddag :)

Ik moet morgenvroeg om 9 uur de prik halen, krijg toch wel een beetje de kriebels haha ben altijd bang voor spuiten geweest en zei na de bevalling ik ben nu nergens meer bang voor. Maar nu het erop aan komt gaat het toch kriebelen ;)

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Sorry meiden, even ego:

Aïsha heeft weer gespuugd vannacht en wilde vana 2 uur niet meer slapen en nu overdag ook niet. Heeft geen koorts (juist maa 36 graden) maar wel steeds diarree. Ik snap er niks van. Ze was juist helemaal nooit meer ziek na haar eerste jaar en nu blijft het maar doorgaan.

Senna gaat weer slechter. Vannacht 2 x 110 ml op, vanochtend heel erge krampen en maar 45 ml en daarna nog 40 waarvan ze 20 weer uitspuugde. Ook heeft ze weer opeens allemaal pukkeltjes en steeds hele dunne ontlasting. HAP kan nu ook weinig doen, zolang ze wel gewoon plasluiers blijft hebben. Gisteren heeft ze ongeveer 550cc op over de hele dag. De dag daarvoor 600 en daarvoor 500. Morgen ga ik naar mn HA weer. Ik weet echt niet meer wat het nou wel of niet is...

Sorry voor mn geklaag, ik kom later wel weer reageren.

Deel Deze Pagina