Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Leo, je moet je morgen niet met niks weg laten sturen he! Heel veel sterkte nog met je meisje! Is ook echt verschrikkelijk om te zien als je kindje echt pijn heeft. Hopelijk gaat het na morgen snel beter!

Baby, haha ja ik dacht zo van; als het sneller uit de maag is dan krijg je toch ook sneller weer hongergevoel? Zou wel het vele poepen kunnen verklaren ja! ;)

2. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Rose ja en ze krijgt gelijk kokhalsneigingen en gaat hoesten en proesten arm kind vind t zo vies

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Babydream, dikke knuffel. Ik zit hier ook alleen maar te zagen en te zeuren en ik denk inderdaad dat ook daardoor jouw berichtje er bij mij bij in is geschoten. Nu moet ik ook zeggen dat ik soms moeite heb met het lezen van jouw berichtjes in het andere lettertype. Het doet een beetje pijn aan mijn ogen, maar dat ligt aan mij omdat ik een oogprobleem heb waardoor ik moeite heb met sommige lettertypes. Daar kan jij niks aan doen en het is ook geen vrijbrief om er vervolgens maar te snel overheen te lezen. Sorry!

Je vroeg verder over de knip die nabloedde. Mijn verloskundige zegt dat ze niks kan zien en er dus ook niks aan kan doen. Maar morgen moet ik voor nacontrole naar de gynaecoloog en daar zal ik het er nog een keer over hebben. Ik laat je morgen wat weten!

@All, nogmaals thanks voor al jullie berichtjes. Ik voel me rot dat ik niet reageer op jullie verhalen. Ik probeer wel echt bij te lezen, maar mijn hoofd zit barstensvol. Sam ligt nu lekker even op bed, dus stiekem even tijd om te reageren. Gert-Jan is geopereerd en het gaat best wel goed. Na de narcose is hij wel heel misselijk geweest en heeft hij veel bloed overgegeven. Maar de operatie is goed verlopen en hij mag als het goed is morgenvroeg naar huis toe. Heerlijk! :)

Ik voel me gebroken na vandaag en weet nog niet hoe we morgen en overmorgen weer door gaan komen. Ik hoop maar niet dat ik dat over ga brengen op Sam en dat hij vanavond gewoon lekker gaat slapen en zijn rust neemt. Gek genoeg twijfel ik daar wel aan omdat hij nu lekker ligt te slapen terwijl hij nu normaal gesproken aan het spoken is. Zul je zien dat hij uitgerekend vannacht als ik alleen ben de hele nacht wakker is :(.

Liefs,
    Josien ~ even de weg kwijt ~

4. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ahh wat zielig :(
    Hopen dat snel beter gaat.
    Slaap lekker meis!

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Lieve Josien, sterkte de komende dagen. Kan me voorstellen dat je even het overzicht kwijt bent! Maar je zult zien dat je je er wel doorheen slaat. En wie weet pakt je mannetje deze nacht juist ook wel gewoon lekker mee omdat ie aanvoelt dat je dat nu even nodig hebt. In ieder geval niet al gaan stressen vóór je uberhaupt de nacht ingaat he (ik heb makkelijk praten natuurlijk!). Sterkte meid en natuurlijk ook met je (grote) mannetje!

6. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Fijne avond allemaal ik duik de bank op, voel me niet helemaal lekker.
    slaap lekker

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik ga mn meisje ook even wakker maken voor haar badje en dan lekker het laatste flesje voor de nacht! Tot later allemaal!

Oh Sannie, ik zie dat je online bent. Wat heeft de HA bij jullie gezegd??

8. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

welterusten meiden die naar bed gaan!

Leonie, morgen niet weg laten sturen he.

Josien, je gaat het redden hoor meis, je bent sterk en hier kan je lekker je ei kwijt.

Baby, Lauren wil ook geen 5 minuten wachten hoor op eten. Dat stukje herken ik dan weer wel. Mevrouw heeft het liefst dat je klaar staat met een fles als zij haar ogen op doet :D

9. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Meiden, vraagje.
    Lauren heeft om half 8 haar flesje op (bijna 150cc). Daarvoor rond 4 uur, 1 uur etc. Waarschijnlijk over een uurtje weer.
    Stel (hypothetisch geval he...) dat ze om 11 uur niet wakker wordt, zouden jullie haar dan wakker maken of laten liggen tot ze komt?

10. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Sloppy: nu je aambeien weer...wanneer mag je nou eens echt gaan genieten? Sterkte!

Knuffel: fijn dat t beter gaat!!

Ellen: wow dat is idd goeg gegroeid!!! haha en ales onderplassen...hier ook een dame die dat goed kan

Odess: fijn dat jullie aanpak werkt! En goed dat alles goed was bij cb!

Josien: heerlijk dat de babymassga goed is bevallen. Wij willen dat ook gaan doen!
    Sterkte met je man!!

Danjo: fijn dat hje tgoed was bij t cb!

Cindy: goed zeg andere voeding. Lijkt me idd moeilijk zo'[n dag...jammer dat het zo'n slecht weer was voor de wensballon

Daantje: jooohh zegt de kindersrta dat? Wat achtelijk zeg....jeetje meid, sterkte!!

Moor: wat fijn dat rooibosthee helpt!!! Ik drink hier nu 1 liter venkelthee zodat ze dat ook binnen krijgt en dat helpt ook wel. Alleen heel de bv stinkt nu naar venkelthee hahaha (ik vind t zoooo vies)

Jaja: he he eindelijk wordt er dus iets aan gedaan. Ik vind t heeeel zielig dat Dylan in t zkh ligt, maar ik hoop dat ze iets kunnen vinden wat hem nou zo aan t krijsen maakt! Sterkte meid!!!

Babyd: hier ook dunne gele ontlasting...

Luna: je hoeft toch niet weg te blijven...iedereen snapt dat t moeilijk voor je is met de scans enzo die je moet ondergaan woensdag

Roos: gaat ook al een paar dagen niet lekker met jou he. Doe rustig aan (proberen dan hehe) en hopelijk ben je snel weer beter

Shaula: fijn dat t iets beter gaat met senna. Hopelijk gaat t snel helemaal weer goe dmet der. Ik hoop dat de zantac snel zijn werk doet. Zielig voor aisha dat ze nog steeds niet lekker in der velletje zit...

Ik ben vandaag weer naar de ha geweest. Nu hebben we een hogere dosis zantac gekregen ( 2 keer per dag 1 ml) en we hebben nutriton. Ik had t gevoel dat dat mens (we hebben 4 dokters ofzo) me neit echt serieus nam, want zij zei dat t ook wel krampjes konden zijn en dat Tessa pas 3 weken was en bla bla bla. Dus ik heb gezegd dat ik heus wel de symptomen herken. Dat we zelf alles al hebben gedaan tegen de krampjes en de reflux (thee, speciale voeding, bed omhoog, half uur onhoog houden na de voeding enz enz) dus dat ik heus wel weet waar ze nou last van heeft. Toen heeft ze met de kinderarts gebeld...

Als t deze week nog niet beter gaat dan ga ik gewoon weer de ha lastig vallen haha. En anders heb ik dinsdag een afspraak op t cb.

Ik hoop een goede nacht voor iedereen!!!!! Welterusten!

11. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Sannie, jij ook al een huisarts die je niet serieus neemt dus. Bah zeg! Ze zeggen dat rooibos goed is voor de darmwerking. Als je dat nou wel lust, kan je de venkelthee laten staan ;)

12. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden ik heb een vraagje, wie van jullie gebruikt er cinababy voor/tegen de krampjes. En hoe gebruiken jullie dat dan, bij iedere voeding, of 3x op een dag.

ik heb niet alles terug gelezen, maar wat ik gelezen heb zijn er flink veel kleintjes met reflux of andere klachten, iedereen heel veel succes!!!

13. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

noa, hier gebruiken we cinababy eigenlijk alleen als ze krampjes heeft. Dus niet 3x per dag of iedere voeding.

14. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

ladies, ik ga de spulletjes voor de nacht klaar maken en rustig aan naar bedje toe.
    Lauren begint wakker te worden zo te horen aan de eerste kreuntjes door de babyfoon.

15. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Moor, ik zou haar nog wel wakker maken als ze om 7.30 uur dr laatste fles heeft gehad. Als het nou 1,5 uur later was oid dan weer niet. Maar ik lees net dat ze zelf al wakker werd ;)

Cinababy, hier ook. Nu alleen nog maar 's avonds. In het begin 6x per dag.

Sannie, lekker ha dan! Hopen dat de zantac nu wel helpt en anders weer gaan klagen hoor! Sterkte vannacht!

Hier Senna net in een badje gedaan. Nu ligt ze heeeeerlijk te kletsen (is zooooo leuk hihi). Zometeen lekker een flesje en dan slapen. Trusten meiden! En misschien tot vannacht!

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi meiden, bedankt allemaal. Ik wil gewoon niet de hele tijd zo negatief gaan zitten doen hier.

Wij moeten naar de huisartsenpost me Julien. Hij krijste het uit toen ik hem uit bed haalde en hij huilt al vanaf gisteren avond. Ik weet gewoon zeker dat er iets aan de hand is.

Wordt vervolgd.

17. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    babydream: sorry als ik niet of te weinig heb gereageerd op je posts! het is een slap excuus, maar ik probeer t altijd zoveel mogelijk te onthouden en reageer in 1 keer... kan me voorstellen dat je had gehoopt en gerekend op meer reacties op zo`n heftig verhaal! ik hoop dat t nu de goede kant op gaat met je meisje, en dat het niet nodig is om naar t ziekenhuis te gaan. sterkte!

josien, fijn dat je man morgen ws weer naar huis mag! ik hoopvoor je dat sam ook vannacht lekker doorslaapt.

leonie, balen dat je nog n nacht moet wachten, goed dat je je niet laat afschepen morgen! er MOET iets gebeuren!

moor, gezellig dat je hier weer bent! ik ken de pacco van t werk, is een fijne manier van inbakeren! komt lauren `s nachts ook nog om de 3 uur? best vermoeiend... heb je al geprobeerd wat meer voeding aan te bieden?
    over dat laten slapen: ik heb dat probleem ook al een paar keer gehad. aan de ene kant wil ik haar wel laten liggen, maar dan komt ze dus een (paar) uur later alsnog, en zit je aan t eind van de nacht weer... tot nu toe maak ik haar dus altijd wel wakker voor die laatste fles.

daantje: een second opinion vind ik zo`n gek idee nog niet van (tja... wie zei dat ook alweer???)sterkte meid!

jaja: lijkt me vreselijk als je je mannetje moet achterlaten, maar hopelijk kunnen ze hem helpen! hij is in goede handen daar!

shaula: die jaloezie komt vaak voor bij kinderen van aïsha`s leeftijd... ze begrijpen niet zo goed wat t inhoud om een brusje te krijgen, en moeten wennen aan de nieuwe situatie. ik heb inderdaad al vaak gehoord dat ze dan ineens papa gaan afwijzen. lijkt me lastig voor Michel! zoals je al zegt: ze went er wel aan, maar dat maakt t niet minder lastig! ik las wel een aantal goede tips. handig zo`n forum!

luna: gewoon blijven komen! heel veel succes bij de huisartsenpost, hopleijk kunnen ze iets doen voor jullie mannetje!

ik ga gauw naar bed, over zo`n 3 uurtjes zal ons dametje wel weer wat willen drinken...

knuffel voor iedereen die dat nodig heeft!!!

18. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

nou, werd dus niet wakker, ook niet met wakker maken!
    nu is de fles bijna leeg.

ellen, nog meer eten? nee, deze flessen gaan al niet helemaal op. 150-5.
    ik vind dit een acceptabele tijd als het de laatste zou zijn!

luna, succes meis.

meiden excuaes voor se reactie in asteno, zit met de htc van moorman te intwernetten!

19. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

:( helaas, daar ben ik al weer...

20. Maia

Maia Niet meer actief

Ah gezellig ik ook :)
    ik vind het niet zo erg, maar haar laatste voeding was om half 9 dus ze slaapt wel door alleen niet 's nachts dus ik heb 's avonds wat meer rust. En ik ben allang blij dat ik niet meer om de 2 uur hoef.

Nou ik ga madame even verschonen en dan de volgende ronde.

Ikzelf slaap nu alleen belabberd omdat mij. Rechterarm toch meer pijn doet dan vanavond leek. Ik kan er niet lekker op liggen in elk geval :(

Deel Deze Pagina