Oktober 2010 mama´s deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door prinses027, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Goedemorgen meiden...

@ alle zieke beterschap...
    Echo's maken is altijd leuk kan niet wachten tot ik die van mij heb gehad... Trouwens als we het hier hebben over dikke buiken mijn buik is ook al aan de aardige kant, ben ongeveer 4 maanden geleden ruim 10 kilo afgevallen dus was uber happy met mijn platte buik nu is die eerder dik en lijkt op 3 maanden zwanger!!!

Nog ff en ik ga twijffelen maar dat hoeft niet waarom niet...???? ik heb op 20 jan een negatieve test in me handen gehad en ben 23 jan voor het laaste ongesteld geweest niet veel gebloed maar gewoon normaal ;) dus.... En daarna ZWANGERRRR

Hier gaat het alweer wat beter... ben ff naar de markt geweest, heerlijk fruit gekocht ben gek op frambozen, wat perssinasappels, druiven, mango's wat groente snijbonen, brocolie, lekker komkommer, en tomaatjes... als je het gewoon allemaal weet in te delen en gelijk te eten is het lang goed ;) en ben ik econonisch heel goed bezig want ik was uiteindelijk voor al dit nog geen 10 euro kwijt ;) Tsja wat een beetje sociaal doen al niet kan schelen ;) hahaha

Owh en mijn hond heeft weer iemand gebeten op straat!!!
    Sinds ik zwanger ben is hij nog waakser en mag niemand ( onbekende) te dichtbij me komen pfff wordt er een beetje moe van maar jah ....

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Mink juist met zwakke rug zou een draagdoek ideaal zijn! Je kunt m knopen zoals hij bij jou goed zit. Van zo'n baby bjorn ding krijg je al pijn als je ernaar kijkt.

Mijn vader vindt ikea ook de blauwe hel hahah. Vorige week een bed gehaald, hij is mooi buiten in de bus blijven wachten.

De phil en teds is trouwens ook een super wagen. Eigenlijk de sport en de vibe vind ik mooi. Het voordeel is dat je niet altijd de wagen als dubbel hoeft te gebruiken. Lijkt me super, maar als ukkepuk komt is F al 3 jaar en 2mnd en ze loopt nu al alles dus hier helaas niet nodig hihi

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mink: oh wat vervelend zeg die aanvaring met de assistente! Hoe gaat het nu met je oma?

@ sassie85; mijn moeder had ook een hond die mensen op straat beet. Ze hielden hem aan een korte lijn en lieten hem niet in de buurt van mensen komen, maar toch is het wel eens gebeurd in een onbewaakt ogenblik. Heel vervelend. Het is heel vervelend als honden dat doen... Ik zou echt woest zijn als een hond mijn zoontje zou bijten. De hond van mijn moeder was te klein voor een muilkorf, kan dat bij jouw hond niet?

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ inlove: nou ik moet zeggen dat ik zelfs een draagdoek wel zwaar begon te vinden toen mijn zoontje de 10 kilo naderde. Kan me voorstellen dat iemand het een zwakke rug het toch wel voelt. Ik heb geweven doeken en knoop ze volgens mij goed strak, dus ik geloof niet dat het daar aan kan liggen.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    yukl, hoe droeg je dan. Als ik F nu nog draag dan is t in d doek of mei tai en dan op de rug. Echt ideaal, nu nog met haar 16kilo. Tis ook maar net wat je gewend bent natuuurlijk. Denk dat als je dagelijks draagt je anders en fijner draagt dan zo af en toe. Denk dat ik met uk straks ook weer moet wennen hahah zal dan veel doek over hebben.

Sassie wat vervelend van je hond zeg! Wat voor hond heb je? Lijkt me niet relax lopen.

Bas sterkte, poeh lijkt me toch wel heel heftig!

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ inlove: ja ik droeg hem wel alleen voor. Op de rug is me nooit goed gelukt, ik had altijd het gevoel alsof iets mij achterover trok (wat natuurlijk ook wel zo is, maar het voelde echt vervelend). Misschien ben ik wel gewoon te slap ;)
    Straks is nummer 2 weer lekker klein en is het dragen ook weer veel makkelijker :) Ik had trouwens sowieso veel te veel stof over op een gegeven moment, zelfs de 3,7m kreeg ik goed geknoopt met een FWCC.

7. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Hey meiden...

Een muilkorf gaat niet dan wordt hij paniekerig... heb een hond met een verleden... hij komt uit het asiel...

Ik heb een jack russel

8. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag!

Klein beetje tijd, dus ik ga ervoor. Kleine roman onderweg dus :p

@milse: Fijn dat je goed met je man hebt kunnen praten en dat jullie voelen dat je er samen wel uitkomt.

@nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en welkom :)

gtst: Ik ben zover wel ingeburgerd dat ik weet waar de afkorting voor staat :p Maar daar blijft het bij. Sowieso geen TV-kijker, ik game nogal intensief en ik heb natuurlijk geen zeeen van tijd, dus dan moet een mens prioriteiten stellen :D

@tessa: Oh, mooie meevaller idd. Waarom hebben wij dat nu nooit? ;):p En verder niet te veel zorgen maken hoor (ok, makkelijker gezegd dan gedaan)

kleren te strak:
    Hier nog helemaal niet het geval. Vanmorgen mezelf gewogen en was zelfs 2 kilo afgevallen tov de vorige weegbeurt (2 weken geleden ofzo) :$ Geen idee hoe dat kan als je me ziet eten. Soit. Ben benieuwd wanneer ik een buikje en weer grotere borsten krijg :D (die laatste zijn de laatste tijd aan het krimpen en ik was net zo gewend aan mn grotere cup, maar blijft dus niet eeuwig duren ondanks BV :p)

kinderwagen: Wij hebben de Easy Walker nog (enkele versie). Al denk ik dat ik hem veel minder ga gebruiken. Deze uk gaat vanaf het begin redelijk fulltime gedragen worden. Dus als ik ermee naar buiten ga zal het in de draagdoek worden. Heb ook een geweldige draagjas, dus ook in de winter geen probleem.

@joyce1990: Jeej, een goede echo!

@skatjuh: Beterschap! Als je naar de HA gaat, kan die wel vinden welke antibiotica (als je dat nodig hebt tenminste) je wel kan nemen als je zwanger bent.

@sassie: Wat een nacht :$ Veel plezier in de IKEA.

@mink: Vaag verhaal van die assistente. Gelukkig is de HA wel gewoon gekomen. ;) Draagdoek kan trouwens best ook als je een zwakke rug hebt. Het kan zelfs goed zijn voor je rug omdat je de spieren er mee versterkt. Ik ken wel een paar mensen met chronische klachten die zonder problemen dragen (en natuurlijk moet er goed geknoopt worden zodat het gewicht optimaal verdeeld wordt). Ah, InLove zegt dat ook al ;) Het kan wel van persoon tot persoon verschillen.

@bas: Klinkt idd niet goed. :( Blijf duimen dat er geen operatie nodig is.

@InLove & Yukl: Jeej, collega-dragers :D Ik draag IrisBkind ook nog steeds (13 kilo) en vind het helemaal geweldig. Ook niet zwaar ofzo. Hij zit nu standaard op de rug, want anders is het wel zwaar (en zie ik m'n voeten niet, haha :p). Vind het echt ideaal (zeker met draagjas). Kijk er al naar uit om zo'n klein ukje te dragen, vanaf het begin.

Hier was de nacht redelijk pittig met een nog steeds niet lekkere dreumes. Heb tijdje rechtop in bed gezeten zodat hij op mij kon slapen (en dus niet moest platliggen). Gelukkig kon ik dankzij voedingskussen wel slapen zonder pijn in m'n nek oid. Maar hoop dat hij zich snel beter voelt, hij ziet er maar zielig uit nu (en snot all over the place natuurlijk).

Vandaag lekker rustig dagje. Zo meteen komt een vriendin naar ons huis kijken. En IrisBman is druk bezig om digitale TV te installeren. En een Wii (er wordt hier stiekem geshopt door sommige mensen :p). En we zullen ook maar eens gaan lunchen.

Fijne zaterdag allemaal!

9. Gusam

Gusam Niet meer actief

voor mij is het een beetje raar, vorig jaar was ik op 3 okt uitgerekend en nu op 27 okt.
    maar vind het wel weer geweldig, ik ben wel moe maar ik doe het voor een goed doel.

@kinderwagen, ik wil gaan kijken voor een duowagen met grotere wielen, dit zodat ik met allebei kan gaan wandelen en de hond ook lekker kan laten rennen in het bos, hebben jullie mischien ideeen welke?

Fijn weekend allemaal.

XXX Gusam

10. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Gusam: de Phil en Teds heeft mooie grote wielen.

Draagdoek; Ik heb een holle rug en chronische ontstekingen. Het probleem zit hem dus in mijn houding en dat wordt met een draagdoek niet beter. Maar wie weet ga ik het wel proberen :)
    Ik heb nog nooit gehoord van een draagjas. Ik neem aan dat die wat ruimer is of zo?? :):)
    Vinden jullie het knopen van de doeken niet lastig?

Tessa; lekker hoor zoveel centjes terug, dat willen wij ook wel...het is jullie gegunt.

GTST: tja dat kijk ik eigenlijk nooit. Tenzij ik bij mijn schoonmoeder ben hahaha

11. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Met mijn oma gaat het beter. athans ze moet heel rustig aan doen en ze neemt nu dagelijks een pil zodat haar vaten wijder gaan staan. Dus tja helemaal goed gaat het niet, maar ze mag maandag naar haar eigen huisarts en dan door naar de cardioloog.

12. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Je hebt verschillende soorten draagjassen, de mijne heeft een inzetstukje dat je voor- of achteraan er kan tussenritsen. En daar zit dan een gat in voor het hoofdje ;)

Hier zijn foto's van mijn jas (van de zwarte versie dan, ik heb een rode): Mamajacket . Bij mijn jas zie je trouwens niet zo'n kleurverschil tussen inzetstuk en jas.

Je kan ook nog een ander stukje kopen voor als je zwanger bent, maar denk niet dat ik dat nodig ga hebben *hoopt op zacht najaar*

Fijn dat het beter gaat met je oma.

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik ben net zo snel klaar met knopen denk ik dan uit te vogelen hoe ik de baby bjorn lekker om heb :D
    Ik ben echt verslaafd :D

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn man heeft mijn verslaving een halt toe geroepen. Maar goed ook... Ik heb nu 5 doeken en dat is ook wel voldoende. Als de volgende een meisje is, ga ik nog een mooie doek in meisjeskleuren kopen. :)

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik had de manon rouge,,,,,echt zo'n spijt dat ik die verkocht heb. Had geld nodig en ja dan moet t, maar als t een meid wordt dan komt er weer een manon!

Heb ik nu een zelf gemaakte mei tai en paars met lila doek (4.20) met franjes. Ik mag dus van mezelf als ik weet wat t wordt een doek kopen :D

16. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Hahah jullie maken mij nu wel heel nieuwschierig hoor met al die doeken :D

Wat super handig zeg zo'n jas en het ziet er nog goed uit ook...

17. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
  18. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ inlove: dat is een mooie doek inderdaad! Die ken ik wel :) Maar mij dus te meisjesachtig met mijn zoontje. Ik heb wel een paarse ellevill (lavender), die vond ik nog net kunnen. ;)

Ik heb het inmiddels al best wel wat mensen verteld. Ik heb heel sterk het gevoel van waarom zou ik het voor me houden en waarschijnlijk zit het toch wel goed. Bovendien heb ik helemaal geen zin om te liegen. Ik heb bijvoorbeeld volgende week een etentje met 4 vriendinnen en het valt direct op als ik geen wijn drink. Ik kan natuurlijk een smoesje bedenken, maar ik vertel het net zo lief.

19. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik vertel t ook gewoon hoor, waarom niet. Tis superleuk en dus delen die hap. Mocht t misgaan is er ook veel steun (hoop ik) maar we gaan van t positieve uit. In oktober hebben we een prachtig kindje in onze armen

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    wij hebben het nu ook al aan veel mensen verteld.

vanmiddag de aanstaande opa's en oma's ingelicht, t is voor beide kanten het eerste kleinkind, dus ze waren helemaal door het dolle heen.

vind zo'n draagdoek echt een geweldig iets, maar het lijkt me zo'n gedoe met omknopen of valt dat wel mee?

Deel Deze Pagina