kwebbelsnoes, hoe lang werk je al in de zorg/ kinderopvang? Meestal heb je wel genoeg antistoffen tegen de kinderziektes als je er al een tijdje mee werkt. Ga voor je duimen meid!! Hier stond de vk toen versteld van mn hoogte van antistoffen tegen Rubella en Hepatites. Echt belachelijk hoog waren die. Werkte al 8 jaar in de gehandicaptenzorg en dus redelijk imuun voor vanalles.
ik werk al 8 jaar in de kinderopvang en al aardig wat uitbraken van 5de ziekte meegemaakt, dus denk wel dat ik immuun ben, maar wil het graag zeker weten. ze testen alleen op dit virus dus niet op andere kinderziektes. maar bijv. rode hond heb ik gehad als kind, dus die kan ik zowiezo niet meer krijgen.
Spannend is dat toch, de 5e ziekte. Bij ons op school houd ik het nu ook goed in de gaten, gelukkig weet m'n directrice er wel van, dus dan kan zij er ook evt. op inspringen. En m'n zusje werkt momenteel bij ons op school in groep 1/2, dus haar heb ik ook al ingeseind. Zo, ben echt erg moe na twee dagen training! Lig nu heerlijk languit op de bank. En wat betreft vakantie; wij hebben de plannen om de komende zomer een aantal keer een weekendje te gaan kamperen en dan in de zomervakantie te gaan kamperen in Duitsland, maar mocht dat niet lukken, boeken we gewoon nog ergens een hotelletje of iets. (Of evt. een dikkere matras mee ofzo..) Dat zie ik allemaal wel tegen die tijd. Over verlof: ik werk in het onderwijs. Ik ben tot nu toe 6 okt uitgerekend. Vier weken eerder is 6 sept, dat is meteen de 1e werkdag na de zomervakantie. Dus mijn verlof begint in de eerste werkweek na de zomervakantie (dus 6 weken zomervakantie er "gratis" bij!). Ik moet dan weer werken in de eerste week van januari 2011, precies na de kerstvakantie. Hoe we het zo hebben kunnen uitkienen, geen flauw idee, maar het is wel super! Ik ben wel een beetje jaloers op al die meiden die al echo's en intakes e.d. hebben gehad, ik wil ook zo graag weten dat alles goed zit van binnen met de baby!!! Maar ik moet nog steeds wachten.... Volgende week intake vk en dan hopelijk de week erna 1e echo (dan ben ik 11 weken).
@ kwebbelsnoes: mijn moeder dacht ook dat ik rode hond heb gehad als kind, maar toch had ik te weinig antistoffen. En dan ben ik ook nog eens 2 keer ingeënt tegen deze ziekte! Heeft niet mogen baten... Bij mijn man duurde het 5 dagen totdat de uitslag er was van het bloedprikken.
@ romy: jij ook gefeliciteerd met je goede echo! Je onderdruk is inderdaad wat aan de lage kant, maar dat is verder geen probleem. Het kan vervelend zijn voor jou omdat je je wat duizelig kan voelen, maar daar helpen drop en bouillon wel goed tegen.
Hi, de echo was heel goed, was precies de datum die ik ook berekend had en baby was nu 1,51 cm. Had alleen een lagere onder druk maar dat kwam door het misselijke enzo, was ook goed. Ik plaats morgen het fotootje van de echo, ben niet zo lekker nu, mar wel heeel happy!!! Sorry dat ik op niemand nu reageer, heb effe geen puf om alles terug te lezen!! XXX
Hoi allemaal, Ik wilde mijzelf op de lijst zetten maar het lukte mij niet. Kan iemand mij erbij helpen?
Yoehoe hier ook een goede echo. Het hartje was duidelijk te zien. Ik ben 2 dagen vooruitgezet en de uitgerekende datum is nu 10-10-2010 Ik zal dadelijk even mijn banner aanpassen Ik ben helemaal happy Nu te moe om alles terug te lezen, dat doe ik straks wel en anders morgenochtend. liefs
Hoi allemaal, Ik ben vanmiddag naar de verloskundige geweest ivm erge buikpijnen. Ze heeft een inwendige echo gedaan. Vruchtje is 2 mm groot en HARTJE KLOPT!!!!!! Het was niet helemaal loos alarm, heb een knoepert van een cyste op mijn linker eierstok. Die wil de vk goed in de gaten houden dus mijn intake/echo van volgende week donderdag blijft gewoon staan. Als de cyste gaat groeien, wordt ik door verwezen naar de gynaecoloog. Was wel blij dat het vruchtje in ieder geval in de baarmoeder zit en dat het hartje klopt..... Groetjes, Elleke
Wauw ,alle dames gefeliciteerd met de goede echo's! Voor de rest even ego, ik ben erg moe en misselijk en duik nu mijn bed in. Morgen gaan manlief en ik gezellig uit eten.Hopelijk is de misselijkheid dan minder.
Gelukkig maar dat het vruchtje goed zit! Slecht nieuws genoeg gehad in dit onderwerp! Hopelijk blijft het met de cyste goed gaan!
doglover, ontzettend vervelend zeg die cyste!! Hoop dat die niet gaat vervelen. Wel top dat t hartje klopt! Gefeliciteerd!
@doglover: wat fijn dat het allemaal goed zit, en dat je het hartje heb mogen horen Meiden hier geen last meer van me buik echt helemaal blij... Morgen komt me mams weer lekker op bezoek, (kattenbakken verschonen enzo tsja babydaddy spoorloos en een boze jaloerse buuf/ vriendin waar ik niet veel aan heb en die het blijkbaar toch niet wil doen dus dat ... ) En later naar de kapper geen idee wat ik ga doen heb t nu in lage tot net over me schouders, wil het laten groeien maar pffff duurt zoo lang.... Even doorzetten.... Ik ga slapen ben moe...
@romy2003: GEFELICITEERD met je goede echo. Nu lekker genieten. Mijn bloedruk was 100/50 kon volgens de vlos geen kwaad(beter laag dan hoog) ze zei dat je er alleen een beetje duizelig door kan zijn maar heb hier gelezen dat dropjes en bouillon daar goed tegen helpen. @kwebbelsnoes: hoop dat je gauw de uitslagen krijgt en dat je gewoon antistoffen hebt. @Stimpy79: GEFELICITEERD met je goede echo. Nu lekker genieten!!! @D1982: Jij ook lekker genieten nu en GEFELICITEERD!!! @Doglover76: fijn dat alles in zoverre toch goed is. Ga heel hard voor je duimen dat de cyste niet gaat groeien. @Sassie85: Fijn dat je moeder je zo lief helpt!!! Moeilijk he je haar laten groeien hihi ben nu ook weer bezig... ben benieuwd hoe lang ik t volhoud, hangt nu ook net over mn schouders en dat is meestal het moment geweest dat ik t toch weer n stukje korter liet knippen omdat ik dat niet vind staan bij mezelf. @ All: fijne dag vandaag en geniet lekker van t weekend! Liefs mij
Wauw, ik lees maar liefst 3 goede echo's! Gaat de goede kant op hier Ik voel me niet zo lekker... Maar ik weet niet zo goed of dat aan de zwangerschap ligt of dat er iets heerst hier in huis. Zoonlief is ook niet helemaal fit, maar hij is afgelopen dinsdag ingeënt.