Hey Kwebbelsnoessss, ik zou volgens mijn andere berekening dan 11, 2 weken zijn pfff we gaan het horen/ zien de 18e dan heb ik echo
@ sassie: ik ben benieuwd! Ik vind je buik niet ongebruikelijk groot hoor, op dagen dat mijn darmen opspelen, ziet ie er ook minstens zo uit. Zou wel lekker zijn als je onverwachts een paar weken cadeau krijgt
ja zou wel lekker voor je zijn sassie.....ben je met je echo de 12 weken al voorbij, dat zou een fijn cadeau zijn!
@ Yukl me darmen zijn nu zo goed als leegggg dus... die kennen het niet zijn, en het is me eerste he meiden... Maar indd wat jullie zeggen dat zou wel leuk zijn!!! Zou dan rond 23 sept uitgerekend zijn pffff ga er niet te veel over nadenken want dan wordt ik gek van het idee dat ik niet weet hoe of wat enzoo, ik wacht het rustig af komt goed... Ik heb besloten dat ik alles van Winnie de Pooh wil hebben... vind het zooo leuk!!!!
sorry ik had mijn instellingen nog verkeerd staan. Als het goed is kunnen jullie ze nu wel zien en anders hoor ik het wel! liefs
@ sassie: dat kan wel door de groei van je baarmoeder, worden je darmen aan de kant geschoven die daardoor opspelen. Dat heeft niets te maken met of ze vol of leeg zijn Bovendien las ik elders op het forum dat er tijdens de zwangerschap een bepaald hormoon vrijkomt waardoor je buik in het begin ook wat kan uitzetten. In ieder geval had ik het tijdens mijn eerste zwangerschap ook
Hee Billie12, wat leuk om jouw echofoto te zien! Dan weet ik ook dat mijn beeb net zo groot is als die van jou, want we zijn idd even ver (alleen heb ik nog geen echo gehad!!) Sweetmiekie; het gaat hier goed! Gezellig je weer even te zien! Ik ben goed misselijk geweest van week 6 tot week 9, maar nu nergens meer last van. Athina; hoe is het met je kies? En wat een leuke reacties van je baas en je ouders!! Vandaag nog heel leuk nieuws gehoord; mijn vriendin is 29 sept uitgerekend (2e kindje, nu IVF), dus we schelen maar een week. Echt leuk! Leuk om alles zo samen te kunnen delen!
leuk de nieuwe echo's D1982 mooie buikfoto's koud heb ik het ook brrr en misselijk en ziek zo tot 16uur 's avonds voel ik me altijd goed (tot nu toe), en eigenlijk ook nog niet veel overgegeven dus top
@ brenjomi: ik gebruikte altijd gewoon babyolie... lekker veel. Ging hartstikke goed. Ga het over een paar weekjes ook weer gebruiken. Alleen omdat mn vlos zij dat hun niet meer luisteren voor de 12 weken ivm straling wacht ik er toch maar even mee. Is meestal toch wel even zoeken. @ billie: bij onze echo zag je dat rondje ook, de echoscopiste noemde het de zwangerschapsring. Staat een losse foto van in mn album. @Sassie85: ik had ook al vrij snel een buikje. (ook rond de 6 weken) hebben een echo gehad en de datum klopt precies. Is bij mij wel mn derde kindje. @D1982: zo jij hebt ook een aardig buikje... Gaaf hoor!!! Hier gaat alles lekker, weinig klachtjes alleen heel erg moe nog steeds, zaterdagavond om 9 uur naar bed hihi Morgenochtend de pretecho die mn vriend geregeld heeft... Vorige keer zat alles helemaal goed, maar kan nu eigenlijk al niet meer wachten toch weer de behoefte aan die geruststelling. Hopen dat de dag vandaag lekker snel gaat. @ all: fijne dag vandaag!!! Liefs mij
Goeiemorgen allemaal, Het zonnetje schijnt en gelijk is mijn humeur ook beter... Wat is dat toch lekker wakker worden. Ik ga vandaag met de honden naar het strand, lekker ff uitwaaien. Ga samen met een grote groep, erg gezellig. Ga ik echt lekker van genieten..... Gister hebben wij, ondanks het matige enthousiastme van mijn moeder, ons eerste kadotje gekregen. Het 9 maanden dagboek. Vind het echt super leuk van haar, dat ze op die manier toch haar blijdschap toont. Ook heb ik bij mijn ouders ff gekeken naar het wiegje dat daar staat. Het is het oude wiegje van mijn vader, mijn broer en mij. Het is niet heel klein en kan dus hopelijk de eerste paar maanden gebruikt worden. Het enige is dat het donker eiken is en niet geschilderd mag worden..... De rest van het kamertje wordt in ieder geval wel licht, het is maar een heel klein kamertje. Met een leuk hemeltje en andere accesoires wordt het wiegje ook wel mooi hoor, heb ook nog tijd genoeg....... Iedereen een hele fijne dag gewenst en geniet lekker van het mooie weer! Groetjes, Elleke
Hoi iedereen Ben ik ook weer eens. Gisteravond met mijn man uit eten geweest en het was heerlijk. Vanochtend gaan we even naar de ballenbak met Mason en vanmiddag moet ik werken. Morgen de echo. Ik ben zo onwijs zenuwachtig,pff ben echt bang. Ik ben minder misselijk, dit is natuurlijk fijn ,maar maakt me wel onzeker. Hier trouwens ook steenkoud steeds en 's morgens bloedheet. @sassie, dat scheelt wel dat een kdv voor alleenstaanden goedkoper is.Super vind ik dat! sassie,ik zou de babydaddy nu gewoon even met rust laten en kijken of hij zelf komt.Jij hebt je best gedaan. Vind je buik overigens ook niet extreem groot. zo was het hier ook wel met de 1e. @incognito ,hoe staan de stukadoors ervoor? @clowntje,gefeliciteerd met je goede echo! @yukl,he balen zeg van die luizen. en je mag ook vast niet alles gebruiken. Wat een heftig verhaal zeg van je tante in Egypte! @rimar,hier ook al vakantie geboekt en wij gaan naar nederland! ( maar dat hebben we al 2 jaar gedaan) heel misschien in juni nog naar rudy's vader in Italie. @zilvervosje,mamalicious heeft idd leuke dingen! @ooitmama van 3 ,fijn dat de bloeddruk ook goed was op je controle, had het hier doorgaans ook aan de lage kant ( tot het einde helaas dan) @kwebbelsnoes, wat vervelend van die 5e zieke,Kan me je schrik wel voorstellen1 Hopelijk heb je snel duidelijkheid. @ninoshka,wa heerlijk dat alles goed was bij de Vk! @roym gefeliciteerd met de goede echo! @stimpy,gefeliciteerd met je goede echo. mooi duidelijk. @d1982, gefeliciteerd met je goede echo! enne mooie uitgerekende datum @doglover, super zeg een kloppend hartje! @inlove, leuk gehad bij alice in wonderland? @athina,super zeg die leuke reacties op je zw! @billie,gefeliciteerd met je goede echo!
Morning mama's Indd. hier ook heerlijk opgestaan, heerlijk ontbeten ( lees een kat naast mee op de salontafel en een op de grond en de hond aan de andere kant naast me ) Die dieren letten de hele dag op me zooo schattig!!! Daarna heerlijk gaan wandelen met de hond in het zonnentje...Vond het wel wat koud hoor!!! Verder gaat het hier prima, heb nog niet moeten spugen alleen af en toe misselijk vooral als ik iets ruik wat ik vies vind... wel emotioneler als normaal, en sneller aan het huilen te krijgen... en natuurlijk moe en hongerrrrrr hahah komt wel goed!!! IK ga weer eten en slapen hahaha
Goedemiddag meiden! Ben laatste tijd niet zoveel hier geweest, moet dus echt tientallen pagina's teruglezen geloof ik Hier nog steeds veel misselijk en spugen. Hoewel het sinds vrijdag iets beter lijkt te gaan gelukkig Afgelopen dinsdag de 2e echo gehad, echt zo bijzonder. Dit keer waren er al armpjes en beentjes te zien, terwijl 1,5 week daarvoor het alleen nog maar een 'vlek' met een hartje was! Echt zo super! En...donderdag mogen we alweer. Dan hebben we onze eerste officiele zwangerschapsintake. Moet wel onder controle blijven van de gynaecoloog maar dat vind ik absoluut niet erg (meer echo's volgens mij ) Hoe is het verder hier? Hopelijk zijn er boel mooie echo's bijgekomen! Liefs Sinja
Goede middag! Hier schijnt heerlijk het zonnetje Vanmorgen lekker lang kunnen slapen en dat heeft me echt goed gedaan... Buikfoto's: zag een paar mooie voorbij komen. Ben blij dat ik niet de enige ben, bij wie het zo snel zichtbaar is Alhoewel ik wel weet dat het me darmen zijn, maar toch hahaha Ik merk dat ik steeds meer gerustgesteld ben in deze zwangerschap. Ondanks dat het natuurlik nog mis kan gaan, heb ik er wel een positief gevoel bij. Tessa; heerlijk dat je lekker hebt gegeten. Morgen jullie echo. Ik ga voor je duimen. Komt vast helemaal goed en lekker genieten. Yukl: Bah luizen, dat zijn echt rotkrengen. Ik heb ooikt mijn haar helemaal moeten afknippen, omdat we het er niet uikregen 5e ziekte: wat is dat eigenlijk? Klinkt wel ernstig en ik hoop dan dat je er geen last van krijgt.. echo's dames met een super echo GEFELICITEERD. Het rondje die je ziet dat is idd waar de kindjes hun voeding vandaan halen. Dit duurt idd tot ongeveer wk 12??
de vijfde ziekte is een virus dat vooral bij kinderen voorkomt. volwassenen kunnen ook besmet worden, maar worden er niet ziek van. Wel kan bij een zwangere vrouw het kindje besmet raken door besmet bloed wat via de placenta bij het kind komt, wat kan leiden tot een evt. miskraam of doodgeboorte. vooral gevaarlijk in de eerste 20 weken van de zwangerschap. heb je eenmaal een besmetting doorgemaakt, ben je blijvend immuun en heeft het geen gevolgen. vandaar dat ik me maandag laat testen op dit virus, als ik anti-stoffen in mijn bloed heb, is er niks aan de hand.
Kwebbelsnoes: bedankt voor je uitleg. Begrijpelijk dat je je even laat testen. Maar wat zijn de signalen van de 5e ziekte? Gezien ik ook veel met kinderen werk? (en dan niet weten wat dat is hahaha)
@ mink: de vijfde ziekte is 1 van de vele vlekjesziekten. Bij de zesde ziekte ontstaan de vlekjes geloof ik na een paar dagen hoge koorts, bij de vijfde ziekte ontstaan ze ongeveer tegelijkertijd. Mijn zoontje heeft het een keer gehad en was er echt goed ziek van. Boven de 40 graden koorts en zich zwaar ellendig voelen. Hij zat ook helemaal onder de vlekjes/bultjes. Kijk eens op wikipedia, daar wordt het wel duidelijk uitgelegd geloof ik.
He wat eng, die 5de ziekte! Wat zijn er toch veel dingen waar je voor op moet passen tijdens de zwangerschap!! Het begint steeds meer op een wonder te lijken dat er nog gezonde baby-tjes geboren worden!! Nou ben ik nu ook wel extra voorzichtig na onze miskraam in november, maar ik hoor echt elke dag nieuwe enge dingen (volgens mijn moeder mag ik niks tillen én niet boven mijn hoofd reiken, dat wordt lastig lijkt me). Wel goed hoor, dat jullie er zo alert op zijn! Wbt de buiken... ik begin idd ook al een opgezette buik te krijgen, maar volgens mij moeten dat wel de hormonen enzo zijn.. het lijkt me een beetje te vroeg voor een echte buik. (Wel leuk om vast te oefenen in de spiegel).
Annie: En meid, hoe gaat het nu? Helpt het lijnzaad al? Sassie: En bij jou? Hoe gaat het? Ooitmamavan3: Zo doe ik dat normaal ook, in Word, nu dus maar weer dacht ff snel in het reactievenster te typen, maar dat doe ik dus maar niet nog een keer Mink: Ik had je vraag gelezen en beantwoord, waarschijnlijk heb je dat niet meer meegekregen dan Ik heb geen verzekering bij het UWV lopen, heel bewust niet, want het kost me meer dan het me oplevert. Bij mij is niet werken dus ook gewoon geen geld, idem voor mijn zwangerschapsverlof Prinses: Sterkte meid NatalieH: Ga pas fietsen met je kleine meid als ze zelfstandig kan zitten! Yukl: Wij gaan wel kamperen dit jaar, met een grote tent. Hebben al een paar dagen proefgedraaid afgelopen september en dat ging gelukkig prima Ik heb inderdaad ook flinke krampen gehad, maar dat is weer over Bah, luizen . Echt vervelend, ook zoveel werk om dan alles weer schoon te krijgen He bah, ja, dat verhaal van je tante, vreselijk zoiets Ninoshka: Gefeliciteerd met je goede echo meid! GWN: Wij hebben bij zoonlief het hartje met de angelsounds al gehoord met 9 weken! Het is een bovenmatig intelligent mannetje dus ik denk niet dat het kwaad heeft kunnen hebben BUIK: Het zijn nu echt je darmen die plaats maken/lucht bevatten/ uitzetten waardoor je buik nu wat kán opzetten. Ook al ben je nu 12 weken zwanger, daar heb je nog geen buik van