Oktober 2010 mama´s deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door prinses027, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Idd snel op elkaar! Het korte leeftijdsverschil tussen mijn zoon en dochter was wel de bedoeling. Ons derde kindje is echt een verassing. Maar het is een gezellige boel hoor 2 van die kleine boefjes.

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nou vanmiddag om 13.20 heb ik een echo.

@Aylin, welkom en van harte!
    @gwn, succes met bloedprikken!
    @yukl, beterschap met de kleine man!

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Oeh, succes Tessa! Spannend, zal aan je denken en voor jullie duimen om 13:20!

Bloedprikken was zo gepiept, het wachten duurde langer ;).
    Ben nu beetje hyper. Heb eigenlijk zin om het hele huis te boenen, maar ik moet werken (thuis) :S.

4. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Margotmarcel: oh meid wat een dubbel gevoel zul je hebben. Neem rustig de tijd voor jezelf en hopelijk kun je daarna toch genieten van je andere baby in je buik. Veel sterkte!

@ Tessa: gelukkig dat je vandaag toch mag komen voor een echo. Ik zal voor je duimen!

@ Hier: ik ben over mijn mijlpaal heen! Over 2 weken weer een echo (+ combitest). Heeft iemand een idee hoe lang je moet wachten op de uitslag van de combitest?

5. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @D1982: nee, hoe lang die uitslag op zich laat wachten weet ik ook niet. Volgens mij kan je die van de nekplooimeting meteen krijgen, en duren de bloeduitslagen toch wel een week ofzo? Fijnste lijkt mij dus om het bloed wat eerder af te laten nemen, dat heb ik vandaag gedaan. De echo met nekplooimeting is dan 25 maart, misschien krijg ik dan ook de bloeduitslagen te horen.

6. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Je kunt de uitslag na de echo (nekplooimeting) direct krijgen als je idd eerder bloed laat prikken. De vk zei dat bloedprikken vanaf de 9e week al mag.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier werd de uitslag ook direct berekend terwijl we nog zaten te wachten, wij hadden een paar dagen eerder bloed moeten laten prikken.

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij mij hebben ze specifiek gezegd dat bloedprikken voor de combinatietest pas vanaf 10 weken mocht...

9. romy2003

romy2003 Lid

8 feb 2010
    79
    0
    0
    Hallo Dames!!

Iedereen met een echo ,gefeliciteerd!!

Tessa ,ik hoop dat je echo goed is vanmiddag,mijn schoonzusje heeft dit ook gehad en dat kwam doordat ze een vooruit liggende baarmoeder heeft,en ze is nu bijna 26 weken zwanger,dus geef de moed niet op ,ik zal voor je duimen.

Dadelijk om half 11 het intake gesprek en weer een echo bij de vk ,hoop dat onze frummel goed gegroeid is ten opzichte van vorige week.
    Verder voel ik me prima,alleen al 6 weken verkouden,wordt er langzamerhand gek van.
    Misschien iemand een tip dat het sneller weg gaat,de ha zei dat het komt omdat ik zwanger ben en alles naar het ukkie gaat.

Groetjes Dagmar

10. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Goede morgen...

Heel veel bijgelezen doe t even zo

@ bloedverlies waarom heb je anders een VK verdomme!!!! Anders gewoon naar SEH ;) dagggg dan helpen ze je tenminste WEL!!!!

@ margomarcel owh meis wat vervelend!!! Ik begrijp je dubbele gevoelens wel ja... DIKKE KNUFFEL VAN ONS...

Verder beetje moe en warigggg pfff...

Heb gevraagd of AstridDi voor me wilde pendelen jongen/ meisje en wel of niet een tweeling..... ===> zij pendelde een JONGEN ;)

Precies wat me gevoel ook al zei, en ze zeggen als je droomt dat er 2 jongens ruzie maken je een jongen krijgt ;) IK BEN BLIJ...

Nu ga ik weer verder werken.. meiden heel veel sterkte en maak nu een afspr bij de vk of gyn want het is weer weekend en dan is niemand nooit goed te bereiken sterkte... ik duim voro jullie...

Meiden met een echoooo heel veel plezier!!!

liefs Sas

11. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Tessa: Hoe is het nu met het bloedverlies? Wat goed dat je vanmiddag terecht kan! Het zal zeker wel allemaal goed zitten, maar toch weer spannend, lijkt me?! Ik denk aan je.

Ooit mamavan3: Je hebt gelijk ook, het is inderdaad geen doen met die kleine uk die hier nog rondloopt.

Yukl: En hoe is het met jou? Hoop dat je je beter voelt! En hoe is het met zoonlief? Nog koorts?

Aylin: Gefeliciteerd en welkom hier!

D1982: Gefeliciteerd dat je over die akelige mijlpaal heen bent! Super :)

Romy: Geen idee wat je tegen die verkoudheid moet doen. Tegen mij zeiden ze ooit: “Als je verkouden wordt tijdens de zwangerschap, kom je er heel de zwangerschap niet meer van af!” Nou ja, dat lijkt me ook wel de grootste onzin die eruit komt, maar wat je eraan kunt doen? Niets denk ik, je mag er niets tegen pakken in ieder geval.
    Veel plezier met de echo vanmiddag!

12. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Hai meiden,
    Vanmorgen bij de huisarts geweest, verhaal uitgelegd en kreeg meteen emefasene mee. Zetpillen wel, want de gewone pillen hadden ze niet meer op voorraad, die krijg ik maandag. Moest urine inleveren en daar zijn al spoortjes keratonen of ketonen of hoe het ook heet gevonden, wat duidt op beginnende uitdroging. Als de waardes iets hoger waren geweest, had ze me naar het ziekenhuis gestuurd. Moet dan ook maandag terug komen om te kijken hoe het met die waardes staat, want afvallen/overgeven/slecht eten kan niet zoveel kwaad voor het beebje, maar uitdroging klaarblijkelijk wel.
    Anyway, heb net een uurtje geleden zo’n zetpil gepakt en het lijkt al of het iets begint te helpen. Daar hoop ik dan echt maar op, want ik ben er wel klaar mee.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij ons doen ze de echo voor de test meestal tussen week 12 en week 13, dus dan heb je tijd genoeg om voor die tijd bloed te prikken. Dus dat is wel prettig hoor, zit je niet thuis in spanning.

14. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Tessa; wat goed dat je gebeld hebt en dat je vanmiddag toch je echo krijgt. Ik hoop dat alles goed zit.

Sassie; werkse vandaag!!

Aylin; welkom hier

D1982: fijn dat je over je mijlpaal heen bent en dan nu lekker genieten :)

Yukl: druk druk druk dus. Tja meer dan je best kun je niet doen. Studeren is best druk met een kleine erbij en dan ben je ook nog eens zwanger. Best pittig hoor! en heeft je mannetje nog koorts?

Romy; geen idee wat je aan je verkoudheid kan doen. Misschien op internet nog tips uit grootmoeders tijd te vinden?...
    Veel plezier vanmiddag..

15. jonibra

jonibra Niet meer actief

@ Aylin: gezellig dat je hier ook mee komt kletsen.

@ romy2003: succes met je echo straks, hoop dat je met een mooie foto terugkomt en dat de kleine goed gegroeid is.

@ InCognito: Ik ga heel hard voor je duimen dat de pillen gaan helpen en daardoor het uitdrogen ook over is.

@ Tessa: ik ga heel hard voor je duimen dat straks alles goed blijkt te zijn er er gewoon een simpele verklaring is voor het bloedverlies.

Liefs mij

16. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Incognito: super dat je wat hebt gekregen. Is maar goed ook dat je bent gegaan. Anders moest je nu naar het ziekenhuis. Dat is ook wat. Nou hoop voor je dat het snel werkt en dat jij je weer heel lekker gaat voelen.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @tessa: heel veel sterkte meid!! Een collegaatje van me, heeft het de gehele zwangerschap gehad, echt helder bloed... Maar gewoon met 40 weken bevallen van een gezonde zoon van 8 pond.
    Maarja, hoeveel positieve verhalen ook, ik kan me voorstellen dat je bang bent dat jij daar nu niet bij hoort... maar ik ga duimen dat er niets aan dehand is en alles oke is met jullie uk!

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    fijn dat je wat voor de misselijkheid hebt gekregen!Hoop dat t werkt en lekker kunt genieten

Vanmorgen naar de vk geweest. Eerste afspraak. Leuk koffertje met boekjes gekregen en vragenlijst doorgenomen. Alles oké bloeddruk was ook goed 150/75 dus prima.
    22 maart heb ik een echo, eindelijk :D

19. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    All: Bedankt voor de lieve reacties! Net een beschuitje gegeten (met muisjes, hoe toepasselijk ;) ) en dat blijft er lekker in tot nu toe! Nu nog een kop thee naar binnen zien te werken.

InLove: Goed dat alles zover in orde was. Wat moet je nog lang wachten op de echo he?!

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ incognito: ketonen inderdaad. Aan uitdroging kun je doodgaan. Nu gebeurt dat tegenwoordig niet meer omdat je dan al lang en breed aan het infuus ligt, maar uitdroging is wel serieus. Vroeger overleden vrouwen dan ook aan HG (toen het infuus nog niet bestond). Dus zoveel mogelijk proberen te drinken de komende dagen! Althans, voor zover het toelaatbaar is he, want je moet jezelf niet nog zieker drinken. Ik hoop voor je dat de emesafene aanslaat. Ik had ook de zetpillen, maar bij mij kwam letterlijk alles er uit dus gewone pillen hadden niet veel effect. Ik weet eigenlijk niet of er verder een verschil in zit? Zijn de gewone pillen effectiever?
    Ik voel me vandaag juist weer goed. Wel slapjes etc. Maar niet misselijk. Manlief is vanochtend een uur later naar zijn werk gegaan zodat ik langer in bed kon blijven liggen. Met zoonlief gaat het goed, hij is gewoon vrolijk vandaag. Wel megaspuitluiers dus misschien dat de koorts op een kies duidde? We zullen het zien.

Deel Deze Pagina