@ Tessa, ik denk niet dat het als zwak overkomt hoor. Ik denk juist dat je er op die manier alles aan doet om van je zwangerschap en de kraamtijd te kunnen genieten. Als de angst je nu al overvalt, is het misschien juist wel de manier om er goed doorheen te komen. Ik heb zelf 8 jaar geleden een depressie gehad waarvoor ik intensieve therapie heb gehad en mijn grootste angst is dus dat mijn depressieve gevoelens terug komen door mijn hormonen. Ook heb ik jarenlang ritalin geslikt ivm ADD . Hier ben ik mee gestopt toen ik ging samenwonen, mijn vriend is namelijk super gestructureerd en heeft een enorme goede invloed op mij. Nu merk ik echter dat de structuur die ik mezelf had aangeleerd, volledig weg is sinds ik zwanger ben. Ik vind het ook heel moeilijk om hiermee om te gaan en zeker om er met mijn (nieuwe) huisarts over te praten...... Ik wens je sterkte met je beslissing, nogmaals, ik zie het niet als zwak.... @ all, fijn weekend, Groetjes, Elleke
@doglover, bedankt voor je reactie Heftig he die depressies, wat fijn dat het al zolang goed gaat met je en je vriend zo'n goede uitwerking heeft. Echt super! ik hoop voor jou dat de hormonen niet die invloed op je gaan hebben. Hormonen zijn maar rare dingen soms he. Heb je ook al een afspraak met je Ha staan? Ik 22 mrt. Ik hoop dat alles met jou ook goed mag gaan deze ZW! Oja en iedereen een heel fijn weekend toegewenst!
goede morgen: thanks voor alle lieve reacties op mijn echo Tessa; Fijn dat alles goed is met de beeb. Hulp vragen en/of krijgen is nooit zwak. Het getuigd juist van sterkte als je voor jezelf kiest en voor een prettige bevalling. Als je nu al angstig wordt, dan kun je er beter iets mee doen, dan laten zitten, dan kun je er achteraf niks meer mee... Je mag trots op jezelf zijn en jezelf plezier gunnen. Daar is niks geen teken van zwakte aan... Soms kan het ook helpen om eens met een gyn te gaan praten. en je bevalling te bespreken. Dan kunnen ze precies uitleggen waarom bepaalde dingen zo zijn gegaan. Weeen storm: ik heb een hele fijne bevalling gehad. Nou ja opzich dan hahaha Ik heb 2 dagen voorweeen gehad en heel slecht geslapen. Bleek dat ik toen ook 2 cm ontsluiting had, kreeg alleen geen ritme. Om 23.00 uur kreeg ik ineens ritme en om de 3 minuten een wee van een minuut. toen ging het best mooi. Ik heb geprobeerd om nog wat te rusten en om 03.00 naar het ziekenhuis. Daar had ik 5 cm ontsluiting Toen gingen ze mijn vliezen breken en toen ging het heel snel. Kwamen de weeen ook achter elkaar. Ik kon ze redelijk goed wegpuffen. Ben gaan douchen en toen zat ik rond half 9 op 9 cm ontsluiting en die vond ik heel naar. Ik kreeg persdrang maar mocht niet persen een half uur lang. Toen heeft de stagiaire met mij meegepuft en toen ik dat ritme had, ging het best oke. Eindelijk mocht ik persen, maar was zo moe dat ik wegviel. Toen hebben ze mij ingeknipt en toen hoefde ik nog maar 1 ronde te persen en was Zoe geboren. Echter na de bevalling ben ik 2 keer flauwgevallen en heb ik 3 zakjes bloed gekregen. Na 2 dagen ziekenhuis, mocht ik eindelijk naar huis... Ik heb toen een hele fijne cursus gedaan. Zeker bevallen. Ik was ook heel ontspannen en pakte de pijn rustig op. Dit heeft echt geholpen. echo's: alle andere dames met een mooie echo gefeliciteerd Larynn; tja geen idee hahahah wel te komisch gewoon ook op 20-10-2010 hahaha moet alleen de lijst en banner nog aanpassen hahaha ooimamavan 3; zal zo eens je buik gaan bewonderen joyce; ik ben ook minder misselijk...komt helemaal goed hoor. doglover; kun je misschien je structuur opschrijven, zodat je af en toe even kan spieken om jezelf er weer aan te herinneren? depressie; helaas meedere gehad door hele nare omstandigheden. Echter ik ben er ook sterker uitgekomen en weet nu dat je beter tijdig aan de bel kunt trekken en jezelf hulp te gunnen. incognito: he wat naar zeg steeds die misselijkheid. Bah ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken. Dit is niks zo... Athina; super tip, bedankt hoor...
Er zijn 80 oktober-2010-mama's! 26 september Nonja - 28 jaar - 1e kindje 27 september Prinses027 - 27 jaar - 2e kindje 30 september Nike - 30 jaar - 1e kindje 1 oktober Isabella1980 - 29 jaar - 1e kindje Maaike3 - 23 jaar - 1e kindje Zeemeermin - 22 jaar - 1e kindje Nisa - jaar - e kindje MamavanSep - 29jaar - 2e kindje 2 oktober Mariska72 - 37 jaar - 2e kindje MarielleB - 30 jaar - 2e kindje Nienchen83 - 27 jaar - 1e kindje Naomi33 - 39 jaar - 2e/3e kindje Blauw78 - jaar - e kindje Brenjomi - 25jaar- 2e kindje Gwn - 27 jaar- 1e kindje 3 oktober Eliz - 25 jaar - 1e kindje Roses - 25 jaar - 2e kindje Esther78 - 31 jaar - 1e kindje Rodelief - 29 jaar - 3e kindje 4 oktober Mamamanuela - 26 jaar - 4e kindje Blabla82- 27 jaar - Vita -30 jaar-1e kindje Susanbenjamins-25 jaar-2e kindje Granta-24 jaar-1e kindje Margotmarcel-26 jaar - 2e kindje 5 oktober Annie25 - 29 jaar - 1e kindje SweetMiekie - 25 jaar - 1e kindje 6 oktober Billie12- 31 jaar - 1e kindje Chikai - 28 jaar - 1e kindje Skatjuh87 - 22 jaar - 1e kindje Toverfee - jaar - 1e kindje 7 oktober Ooitmamavan3 - 27 jaar - 3e kindje slingding - 28 jaar - 2e kindje Manuela23 - 24 jaar - 2e kindje 8 oktober Esila - 27 jaar - 2e kindje Regenboogje - 29 jaar - 1e kindje 9 oktober Talulah - 33 jaar - 1e kindje Rimar - 35 jaar - 1e kindje DianaV - 32 jaar - 1e kindje 10 oktober Quendy - 29 jaar - 2e kindje Nienke31 - jaar - 2e kindje Marijke87 - 23 jaar - 1e kindje D1982 - 27 jaar - 1e kind 11 oktober Milse -33 jaar - 3e kindje Joyce1990 - 19 jaar - 2e kindje Sinja - 26 jaar - 1e kindje Pina - jaar - e kindje Clowntje - j39aar - 2e kindje 12 oktober Kwebbelsnoes - 27 jaar - 1e kindje 13 oktober Yvjuh - jaar - e kindje 14 oktober Saz667 - 24 jaar - 1e kindje 15 oktober InLove - 29 jaar - 2e kindje 16 oktober Stimpy79 - 30 jaar - 2e kindje Romy - jaar - 2e kindje Tessa -28 jaar - 2e kindje 17 oktober Moppie1279 - 30 jaar - 1e kindje Chantal1234 - jaar - e kindje Rachell - 22 jaar - 2e kindje Stoetel - 26 jaar - 1e kindje 18 oktober Amaryllis - 22 jaar - 1e kindje 19 oktober Lovelyme - 23 jaar - 1e kindje Iris89 - 20jaar - 1e kindje Rosanna04 - 28 jaar - 2e kindje 20 oktober InCognito - 26 jaar - 2e kindje Paloe - 23 jaar - 2e kindje Larynn - 29 jaar - 4e kindje Mink - 29 jaar - 2e kindje 22 oktober Pacific - 34 jaar - 2e kindje 25 oktober Athina - 28 jaar - 2e kindje Ninoshka- 35 jaar - 1e kindje 26 oktober Maranka - 36 jaar - 2e kindje Denise38- 38 jaar - 2e kindje 27 oktober Gusam - 26 jaar - 2e kindje 28 oktober Yukl- 23 jaar - 2e kindje Heppie- 33 jaar - 1e kindje Aylin- 28 jaar - 3e kindje 29 oktober Yvetje1982- ? jaar - 2e kindje Zilvervosje - 30 jaar - 1ste kindje 30 oktober Sassie85- 25 jaar - 1e kindje Doglover76-33 jaar-1e kindje Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe. Als je gegevens op de lijst wilt aanpassen kun je op qoute drukken, vergeet alleen niet voor je de aangepaste lijst verzend de [qoute] en [/qoute] te verwijderen, jouw lijst kan anders namelijk niet meer geqoute worden even mijn datum aangepast
@ tessa: nee, dat maakt je absoluut niet zwak! Ik vind het heel begrijpelijk dat je deze angsten hebt en misschien is dit juist een geweldige goede oplossing voor je! Mijn zoontje leek trouwens ook foetale nood te hebben, hij is met een vacuumpomp na een kwartier persen geboren (als het niet sneller was gegaan, was het een spoedkeizersnede geworden), maar direct met zijn geboorte bleek alles goed te zijn en had ie direct een apgarscore van 9 en daarna 10. Ik heb er dan ook vrij weinig van meegekregen, manlief wel een stuk meer. Ik heb een vriendin die precies hetzelfde had, maar bij haar werd het wel een spoedkeizersnede en zij heeft daar ook een flinke klap van gehad. Het is ook niet niets! Die angst dat er wat mis is met je kleine... Echt hoor, daar hoef je je absoluut niet voor te schamen! En dat maakt je zeker niet zwak.
Incognito; ik ben afgelopen donderdag met esemafene begonnen, in eerste instantie dacht ik ook dat het niet werkte, het zal idd wel een spiegel zijn die zich op moet bouwen. Daarom neem ik er nu drie per dag. De laatste heb ik gisterenavond genomen voordat ik ging slapen en ik heb nu nergens last van! Dat stond ook in de bijsluiter, de laatste nemen voordat je gaat slapen, dat voorkomt ochtendmisselijkheid. Bij mij werkt dit vandaag wel. Dus net heb ik de nieuwe gepakt, dan in de loop van vanmiddag en vanavond weer voordat ik ga slapen.
@ brenjomi: haha dat heb ik inderdaad ook gedacht. Ik zei ook tegen de verpleegkundige dat ik dit echt niet lang meer ging trekken maar toen zei zij dat ze dacht dat hij binnen maximaal 3 uur geboren zou worden. Uiteindelijk was het 2 uur later toen ie ter wereld kwam Maar langer dan dat had het niet moeten duren @ larynn: inderdaad behoorlijk heftig dat je eerste kindje is overleden Mijn eerste bevalling duurde ook maar 5 uur en een kwartier Ik vraag me alleen af of het op de natuurlijke manier ook zo snel was gegaan, want ik ben natuurlijk ingeleid. Zou wel fijn zijn @ gusam: gefeliciteerd met je goede echo!! Pff, ik wil ook een echo! Ik heb echt het gevoel dat ik de enige ben die nog geen echo heeft gehad? Nog 2 weken en 2 dagen...
@ Tessa81: ik vind dat helemaal niet zwak!!! Jij kunt er toch niks aan doen dat je dit de vorige keer allemaal meegemaakt hebt? Vind het eigenlijk alleen maar knap als je er gewoon openlijk over praat, je zou ook net kunnen gaan doen of er niks aan de hand is en dan op het laatste momnet helemaal in paniek raken ofzo omdat je er eerst niet over wou praten. Dat heb ik ook heel vaak gelezen en gehoord en dat vind ik eerder zwak dan gewoon toegeven en hulp zoeken. Zo foto staat in mn album... kreeg iedere keer weer n foutmelding Maar nu deed ie t... Liefs mij
@ ooitmamavan3: aaah wat een mooie echo's! Wat een lief klein mensje al Jeetje, ik kan me gewoon niet voorstellen dat als ik straks mijn eerste echo heb, ik dit al te zien krijg! De vorige zwangerschap had ik er al 2 met 6 weken en met 8 weken en toen was het echt nog een boontje!
*inbraak* Hallo oktober mama's, hier een oktober 2008 mama. Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen met jullie zwangerschap en bevalling.... Ik kan me niet voorstellen dat het voor mij al weer bijna 2 jaar geleden is, en er hier nu zo'n klein mannetje rond loopt! Heel veel succes!!!! liefs nony *uitbraak*
mamavan3: zo zo dat is al een best buikie hoor!! Nony: bedankt voor je lieve reactie... De tijd gaat idd snel. Mijn oudste is net 1. Toen we gisteren in het ziekenhuis liepen had ik het gevoel dat ik daar voor haar liep hahaha heel apart. Yukl: dan ziet je echo er straks ineens heel anders uit. Ook wel weer gaaf dat je dan dat verschil zo goed kan zien
even kijken of ik een foto van de echo er in kan krijgen. Hoe kan ik foto's hier in het album krijgen?
Goedemorgen... Ik heb heeeel veeeeel geslapen... gisteren rond 8 uur naar bed gegaan rond half 12 wakker geworden... De hond uitgelaten...en daarna weer gaan slapen tot half 10 .... Heerlijkkkk ben nu echt uitgerust... @ Tessa meid je laat je gevoelige kant zien, en je zegt wat je moeilijk vind ik vind het heel knap van je dat JIJ dat wel kan zeggen ipv dat je je mond houdt!!! @ Doglover (volgens mij zei jij dat over add en ritalin) Ik heb tot 4 weken geleden nog gewoon ritalin geslikt!!!! K ben nanelijk een echte adhd-er Chaoootttt druktemaker en ga zo maar door, maar nu ik gestopt ben met de ritalin, en ik nu zwanger ben voel ik me veel beter, ik ben een stuk rustiger, en liever en meelevendiger als eerst... @ HEMA ik ga volgende week ook ff shoppen Ik ga nu douche en boodschappen doen en huishouden fijne dag meiden latersssssssssssssss
@angsten, dat is een raar iets maar wel begrijpelijk. ik raakte in paniek nadat de vk bij mij voelde hoeveel ontsluiting ik had, en ik kreeg ook een weeenstorm daardoor en ik raakte in paniek. ik heb toen een ruggeprik gekregen en baalde in eerste instantie omdat ik dit zelf wilde doen zonder medicatie, en achter af was die ruggeprik wel fijn. Het is heel begrijpelijk dat je angsten weer terug komen, ik hoop dat het voor jullie wat makkelijker word. XXX Gusam
Het wordt spannend 20 oktober! We zijn al met zn 4en! En allemaal 20ers, hoe toevallig @Chikai, mooie echo!!! @Incognito, emasefene werkt vrij snel hoor, maar het verschilt heel erg per persoon. Ik neem er nu voor ik ga slapen een en als ik opsta een halve. Daar knijpt het dan gedurende de dag wel een beetje doorheen, maar het is te doen. De vorige keer hielp het bij mij beter, maar toen was ik al 5 maanden zwanger toen ik het kreeg. @Maaike3, je vruchtje kan heel wat hebben hoor! Overmatige stress is niet heel geweldig, maar dat is meer omdat je kindje jouw stemmingen op een gegeven moment aan kan voelen. Door een ruzie gebeurt er (bijna) nooit iets. Ik heb tijdens de vorige zwangerschap ook heel veel stress gehad, gelukkig is het goed gekomenJ @ Mink oeh wat goed dat je echo mooi was! Damn nu ben ik ook heel benieuwd! Als het bij jou als datumgenootje al zo mooi vorm heeft gekregen, dan heb ik echt zin in onze echo! Helaas pas de 23e. Mja, de vorige keer kregen we ook onze eerste echo met 10 weken, dus die kan ik e zo bij pakken om te zien hoe het er ong uit moet zienJ Zie net de foto van je echo! Mooi!!! @ Gusam gefeliciteerd met je goede echo!! @ ooitmamavan3 jeetje wat een mooi buikje al! Dat is inderdaad niet lang meer te verbergen, vind het knap dat het nu nog lukt! @ Tessa, kan me goed voorstellen als je dat aanbod aanneemt hoor! En ik vind het eigenlijk alleen maar sterk als je onder ogen durft te zien wat er is en er dan wat aan gaat doen @ Yukl, wij ook nog nietJ de 23e pas
@ Tessa wat fijn dat alles goed was. Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoontje ook regelmatig bloedverlies gehad. Eerst van 5 tot 9 weken en daarna nog een keer met 18 weken. Iedere keer schrik je je rot. Ik had daarvoor een missed abortion gehad waar we achter kwamen met 12 weken. Dus was al doodsbenauwd. Gelukkig was alles in orde!
Yukl, troost je; ik moest ook wachten tot ruim 10 weken met de 1e echo hoor! En dan duurt wachten ook lang!! Als het eenmaal zover is, ben je ook deze wachtweken weer snel vergeten. Vandaag en gisteren vertelt aan enkele vrienden, blijkt een vriendin van me al voor de 2e keer een miskraam met 8 weken gehad te hebben, een keer juli 2009, nu februari 2010. Dan is het toch best lastig te zeggen dat jij nu wel zwanger bent en 1e keer gewoon goed... Ik hoop maar dat ze zich er door heen kan slaan! Ze was anders ongeveer net zo ver geweest als ik... Raar he, de ene vriendin een week eerder uitgerekend, andere vriendin voor de 2e keer mk...