Oktober 2010 mama´s deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door prinses027, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Sorry dat ik een paar dagen niet heb gereageerd. Ik heb wel geprobeerd om mee te lezen, maar heb niet alles onthouden.
    Ik voel me ontzettend onzeker. Ik weet dat ik me niet druk moet maken om mijn cyste, maar aangezien ik steeds buikpijn heb, soms meer, soms minder......:(
    Iedere keer als ik naar de wc moet, verwacht ik eigenlijk bloed te zien. Ik weet dat er een aantal van jullie zijn die erg misselijk zijn, maar dat zou ik toch 100 x liever hebben dan die constante buikpijn......:)
    Verder ben ik ontzettend moe en emo, dus komt er niets uit mijn handen, ook geen berichtjes hier.
    Ik ga proberen om mezelf er een beetje overheen te zetten en weer wat actiever te worden, zowel thuis als hier......
    Gelukkig schijnt de zon, hopelijk helpt dat een beetje.:)
    Fijne dag vandaag!
    Elleke

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hey meid,
    kan me voorstellen dat je je zo onzeker voelt, maar voor je eigen idee: Ik heb ook nogal vaak buikpijn. Dat had bij de 1e alleen tussen de 4 en de 6 weken en daarna rond de 8 -12 en 16 weken (echt bizar -alsof m'n lichaam nog in standje 'menstruatie' stond) . Maar nu bij deze zwangerschap heb ik ook veel vaker buikpijn.
    Wanneer heb je weer een controle of echo? Zodat je misschien een beetje geruststelling krijgt?

@Yukl: Ik heb bij de eerste ook gekozen voor een klein bureau. Kraamcentrum DAT . En dat is eigenlijk goed bevallen. Ik heb gewoon 1 kraamverzorgende gehad (zomerperiode) , wat vaak nog weleens anders is bij de grote bureaus krijg ik het idee... in mijn omgeving was 2 geen uitzondering en 3 kwam ook nog voor.
    Verder had ik indertijd het 'geluk' , dat ik een kraamverzorgende had, die (helaas voor haar) niet helemaal gezond was (darmziekte), waardoor ze maar 1 gezin in de maand deed.
    En terwijl veel van haar collega's 2 gezinnen op een dag deden, waardoor die gezinnen dus maar de minimale zorg kregen, kreeg ik dus toch volledige zorg. 2 gezinnen op 1 dag, was voor haar fysiek te zwaar. Maar 1 gezin fulltime, ging prima.
    Dus terwijl veel net bevallen moeders die zomer, het moesten doen met de minimale kraamzorg, omdat er gewoon flínk te kort was, had ik wel volledige kraamzorg (en dit ook wel nodig hoor) .
    Maar oke, al met al ga ik dus deze keer weer voor DAT. Ik moet het alleen ook nog regelen, maar wacht nog even tot ik een juiste meting heb gehad voor de precieze uitgerekende datum.

3. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey dames, alles gaat nog wel goed met iedereen zo te lezen. Altijd fijn om dat te horen.

Ik heb gister de rest van de familie verteld dat we een nieuwe aanwinst krijgen en ze waren heel blij. Dus dat was een opluchting

En mijn ouders zijn al met van alles bezig, ze hebben al n logeerkamer klaar voor de kleine en ze hebben buikbanden voor me gekocht hihi. Egt heel erg lief. En m`n zus gaf me al n cadeautje. Morgen hebben we weer n echo en heb er echt ongelooflijk zin in. Gelukkig worden de zenuwen hiervoor steeds wat minder.

Liefs

4. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    InLove: Ik PB je wel even, ik ben écht InCognito hier dus ik ga en public niet bekend maken waar ik woon ;)

Tessa: Het is wel ‘gewone’ kraamzorg, maar ze zorgen er bijvoorbeeld wél voor dat je maar één kraamverzorgende hebt in je eigen kraamperiode. Ze werken met freelance kraamverzorgsters en zijn vaak kundiger dan de ‘reguliere’ kraamverzorgsters, omdat ze vaak meer ervaring hebben. Vroeger was het zelfs zo dat je van tevoren kennis kon maken met iemand en als dat goed klikte, werd zij jou kraamverzorgster, of dat nu nog zo is, weet ik niet, maar dat ga ik wel navragen :)

Yukl: Fijn vooruitzicht dan, als dat nog even kan gaan duren…. Maar ja, ik voel me in ieder geval wel al een stuk beter dan 1,5 week geleden. Die energie komt wel weer terug. Ja, die hartkloppingen herken ik wel, vervelend, maar ik vind ze niet eng, jij wel?
    Oh heerlijk dat ze het allemaal wisten gisteren, kun je er ook af en toe lekker iets over zeggen zonder dat je je verspreekt :)

Doglover: meid, ik kan me goed voorstellen dat je zo onzeker bent hoor! Ik hoop dat je dat gevoel snel van je af kunt zetten. Kun je niet al eerder naar de vk anders, om een vroege echo te maken, zodat je zelf wat meer gerust bent?

Skatjuh: Wat fijn dat je al wat minder onzeker bent en wat ontzettend leuk dat je ouders en zusje zo leuk reageren!

5. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    Hoi meiden!

Even heel ego hoor! Ik zal volgende keer jullie berichtjes weer lezen...
    Wij hebben gister een aanrijding gehad met de auto, wij moesten stoppen voor een plotselinge file en toen reed er iemand met 50 km per uur bij ons de achterkant in!! Ik had meteen erg last van mijn nek dus moest ik met de ambulance mee naar het ziekenhuis voor controle. Ik had gelukkig geen last van mijn buik! In het ziekenhuis moesten ze helaas toch foto's maken van mijn nekwervels.. ik was daar niet blij mee ivm de baby maar ze verzekerde me dat ik een schort om zou krijgen en dat de baby er dan absoluut geen schade aan zou ondervinden.. nou mooi niet dus! Toen ik op de rontgenafdeling was kreeg ik geen schort!! Dat zou nog slechter zijn voor de baby omdat de straling dan niet weg kan uit het lichaam!! Ik had geen keuze helaas... Nu heb ik er het een en ander over opgezocht en blijkt het toch wel degelijk schadelijk te zijn!! Ik heb net de gyn gebeld en zijn assistente ging het even met hem overleggen.. ik word zo terug gebeld zei ze een uur terug..
    Ik maak me nu eigenljk toch wel ongerust.. hopelijk mag ik straks even langskomen..

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    milse, wat een heftig stukje zeg. Wat een onzin van die schort, die dingen bestaan niet voor niks! Hoop dat de gyn je gerust kan stellen.
    Verder met jullie wel alles goed?

Hier ook gekozen voor een klein kraamzorgbureau. Vindt t zelf persoonlijker en fijner. Het vooreel is dat ze niet aan zoveel regels gebonden zijn en dus gewoon ook een stop kunnen hanteren als ze te vol zitten

7. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    Ja gelukkig gaat het verder goed, alleen een hele stijve nek en rug. We zijn er goed vanaf gekomen gelukkig!

Ik heb me ingeschreven voor een aardig groot kraamzorg bureau van de thuiszorg hier. Vind het nu achteraf wel jammer dat ik niet eerst even beter rond heb gekeken, maar de vorige keren was ik ook bij dit burau dus ging ik er automatisch eigenlijk weer voor.. Maar goed, vorige keren is het ook goed bevallen. En het voordeel is ook dat als het niet klikt met de kraamhulp je gewoon om een ander kunt vragen!

8. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Zo vannochtend eindelijk de eerste echo gehad!! :D
    Jeetje zeg wat was dat mooi en bijzonder om mee te maken..
    Het hartje klopte heel mooi en krachtig, en de kleine was ook enorm beweegelijk. Was zo leuk om te zien haha. Helemaal in de wolken!!

Liefs xxx

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    gefeliciteerd Iris!!

Milse gelukkig dat alles goed is! Nu ook nog met ukkie en dat is t allemaal goed afgelopen.

Bij een klein bureau kun je ook switchen. Ik heb bij de eerste ook en groot bureau gehad en dat is ook wel goed bevallen. Had een erg leuke kraam. Ik woon nu ergens anders dus dacht laat ik die van in de straat nemen hihi

10. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    @ Iris Fijn dat je een goede echo hebt gehad...

@ Kraamzorg alles is geregeld...

@Echo over 4 weken weer... gewoon voor controle om te zien of alles oke is, ik ben namelijk nogal onzeker!!! En dan ben ik 12 weken... en dan is alles ook echt oke...En dan zien we ook gewoon een kindje... ;)

Verder begin ik echt griep te krijgen!!! Ik ben moe, rillingen, ik ben erg witjes... gewoon niet lekker en misselijk... maar naar mijn mening niet omdat ik zwanger ben of juist wel geen idee... denk gewoon maar ff weekie thuis zijn dat dat best zou helpen ;)

11. Annie25

Annie25 Actief lid

4 aug 2006
    323
    0
    0
    Secretaresse
    Amsterdam
    Goedemorgen meiden,

Lees veel over zware misselijkheid...lijkt me echt vreselijk!!!! Voor jullie een dikke knuffel en hoop dat het snel over is en jullie weer wat meer energie krijgen...

En de meiden die weer een mooie echo hebben: GEFELICIFLAPSTAART!!!!!!!!!!!!!.....

Vandaag me mijlpaal bereikt: 12 weken!!!!!!!! Whoehoe!!!!!....nog steeds allemaal heel spannend helemaal omdat ik pas de 23 april de kleine weer kan zien..volgende week woensdag wel hartje luisteren bij vk, maar toch....

Heb iets nieuws....vreselijk huilen om helemaal niets!!!! Had een lachbui van het weekend wat in 1 keer omsloeg naar een huilbui hahahahaha...mannetje wist niet wat m overkwam..

Had ook gelezen over "geile dromen" (sorry hahahaha)...ja hoor hier ook "last" van hihihihi..me mannetje is heerlijk wakker geworden zondag ochtend whahahahahaha..

Fijne dag meiden...dikke kus en knuffel van mij

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    haha Annie, bereid m maar voor, zal niet de laatste keer zijn geweest :p

Sassie even lekker uitzieken. Je bent wat vatbaarder nu en je hebt t erg druk dus lekker je rust nemen. Beterschap!

13. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    @iris : gefeliciteerd met je mooie echo!

Ik begin nu echt ongeduldig te worden hoor! Het is al twee uur geleden sinds ik gebeld heb!! heel vervelend...

14. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    haha annie lees nu net je berichtje! Zulke dromen heb ik nog niet gehad! Ben benieuwd of die nog komen! Dat heb ik toch veel liever als die enge dromen die ik nu heb!!
    Ik merk wel dat ik nu veel aanhankelijker ben en ik veel meer voel tijdens de sex! Mijn mannetje heeft niks te klagen momenteel hihihi;)

15. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Ja precies, en bedacht me net dat ik al vanaf okt vorig jaar niet ziek ben geweest... dus een weekie thuis zijn en rusten kan geen kwaad!!!

16. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    Nou.. ik ben net gebeld door de gyneacoloog en ik mag vanmiddag om twee uur even langs komen dan kijkt ze even naar het kindje. Ik ben zo blij dat ze even gaat kijken! Ik moest meteen weer huilen aan de telefoon... Wat maak je je dan bezorgd zeg!!

17. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Nou meid gelukkig!!! Ben 1x te veel dan helemaal niet...

18. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hey hey,

kom even gauw lateen weten dat de echo helemaal goed was en ik een weekje vooruit gezet ben.

Gelijk de 12 weken grens voorbij dus!!!:)

We gaan nu nog even de boodschapjes doen enzo en dan kom ik straks even verder reageren en een foto showen...

Liefs mij

19. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @ Athina, Incognito: ik moet 2 april naar de vk. Ik denk dat ze dan wel weer een echo maakt. Ik hoop dat ze niet weer inwendig gaat kijken. 6 april mag ik dan weer naar de gynaecoloog voor die cyste. Weet niet of hij die uitwendig kan bekijken, vind inwendig echt vervelend worden. Heb al 3 echo's gehad en alledrie inwendig. Wel leuk om te zien dat ons wurmpie zo hard groeit hoor.

Ik blijf het gewoon rustig aan doen en me proberen niet te druk maken, vanmiddag lekker een beetje rommelen in de tuin en wat boodschappen doen. K. komt niet thuis, die gaat afspreken, dus heb ik rust :)

Groetjes,
    Elleke

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Iris: gefeliciteerd met je goede echo!

@Ooitmamavan3: jij natuurlijk ook, super zeg, meteen de 12 weken voorbij! Je bent dan nu 12 weken en 4 dagen? Dan kom je uit op 30 september, of niet? je blijft toch wel bij de oktober-mama's he? :)

@Milse: jeetje, dat is schrikken zeg! En wat ontzettend onprofessioneel in dat ziekenhuis dat ze allemaal wat anders zeggen. Fijn dat je vanmiddag nog terecht kan voor een echo. Gewoon alles vragen wat je wil weten hoor, die onzekerheid is niks. Succes en hopelijk voelen je nek & rug snel weer ok.

Deel Deze Pagina