Goeiemorgen meiden! Iedereen de klok een uurtje vooruit gezet? @ooitmamavan3: jeetje, dat zijn geen leuke reacties geweest nee... kan me voorstellen dat je er tegenop ziet vandaag, zeker ook nog met je schoonzusje. Al denk ik zelf nog steeds dat die laatste je misschien nog kan verbazen en misschien zelfs het 'leukst' reageert van iedereen, juist omdat ze weet wat een wonder het is. Dat had ik met mijn schoonzus iig wel. Maar ja, ik ken haar en de volledige situatie natuurlijk niet genoeg. Heb je wel steun aan je hubbie? Zoals ik het lees betrek je het meeste op jezelf namelijk, maar jullie zijn samen de ouders en samen heel blij met deze 3e neem ik aan. Dan heeft idd niemand anders daar wat over te zeggen, maar oh, wat is het moeilijk soms om dan stevig in je schoenen te staan en bij jezelf te blijven. Sterkte! Ik hoop dat het heel erg meevalt. @Tessa: ik heb ook af en toe wat steken, ook soms als ik opeens opsta of ga rennen ofzo. Laatste dagen wat meer. Ik hou het erop dat de bm aan het groeien is. Hummel had op de laatste echo niet zoveel ruimte meer en groeit ook zeker 1mm per dag nu, dus moet de boel wel oprekken. @hier: ja, m'n zusje heeft lekker gereden gister, paard was alleen erg druk. Vandaag verjaardag van schoonmoeder, zal best gezellig worden. Voel me gelukkig alweer beter, dus denk/hoop dat de griep dit keer aan me voorbij gaat. Ga nu manlief ff koffie op bed brengen en dan nog wat in huis doen tot we weg moeten. Fijne dag allemaal!
Hallo Meiden!!! Hier al een tijdje niet meer geweest,zitten midden in een verbouwing,alles wordt gestuct en er komt een nieuwe vloer in dus we zitten hier in de rotzooi bah bah ben blij als het achter de rug is. Verder voel ik me goed ,nergens last van alleen soms wat steken of rekpijn bij mijn rechterzij. Woensdag weer een afspraak bij de vk en weer een echo dan zijn we alweer 11 weken. Heb wel een afspraak gemaakt bij een echoscopiste in Brunssum die al met 14 weken kan zien als het kindje gezond is en kan zien wat het geslacht is .26 april heb ik dan de afspraak ,kan niet wachten. Iedereen met een echo ,wat een mooie echo's zeg,hoop dat ik woensdag ook zo'n mooie echo krijg. Prettige zondag allemaal Groetjes van Dagmar
Yukl: Balen dat je weer zo beroerd was gisteren . Hoe is het nu? Ze zeggen dat het met 10 weken al langzaam aan minder kan worden he . Ik hoop het voor je! Hier lijkt het wel te kloppen, héél langzaam, maar het lijkt beter te gaan. Amaryllis: Nee, een laag HB in combi met zuivel is niet goed. Door de zuivel neem je ijzer uit de voeding slechter op, terwijl het ijzer in je voeding juist moet zorgen om je HB op pijl te houden. Vitamine C (vandaar dus sinaasappels en sap) helpt juist het ijzer uit je voeding extra goed op te nemen in je bloed. Vandaar Maar dat heeft dus niets te maken met je bloeddruk! Tessa: laatst las ik een vraag in het stel je vraag aan de verloskundige-topic, daar had iemand ook steken, ook zo vroeg in de zwangerschap, de verloskundige legde toen uit dat die steken óók je banden zijn! Weer fijn om te weten, dacht ik zo . Meid, die lusteloosheid kan ik me bij jou al helemáál goed voorstellen! Ooitmamavan3: Wat een stomme, achterlijke k*t reactie van je schoonmoeder zeg! Kan me daar zó boos over maken?! Grrrr . Sterkte vandaag en ik hoop dat je toch een hoop leuke reacties krijgt hoor! Dagmar: Wauw, met 14 weken al?! En wat gaat die geslachtsbepaling kosten? Ik wil ook! Dan kan ik over iets meer dan 3 weken al terecht! Ben helemaal hyper nu ik je berichtje lees. Is dat die Jeanne Offermans? (Heb ff ge-googled, vandaar) Succes met je verbouwing, nooit leuk en al helemaal niet als je zwanger bent! (Heb ervaring daarmee, bleh!)
@ iedereen bedabkt voor de lieve berichtjes over mijn oma en de nekplooimeting!! @gwn: nou ik snap wat je bedoel met die banner want ik zat vorige keer ook te kijken en dacht Huhh.. dat klopt niet maar als je goed keek klopte het wel hahah ik zag ook echt een 11 staan jij ook gefeliciteerd met je mooie uitslag he!!! lucht zeker wel een stuk op? @ooitmamavan3 wat een rot opmerking zeg bahh.. wees gewoon blij zeg!! is dat zo moeilijk.. veel succes vandaag meid met vertellen @ dagmar .. hoorde ik iets over geslachtsbebaling met 14 weken hahah ik heb het niet gelezen sorry.. maar ving iets op haha vertel vertel!!! Veders niet meer misselijk, wel vaak hoofdpijn.. en heb als ik te veel heb gedaan.. bijv zwaar tillen, erge steken in bm en krampen.. ik had de logeer kamer leeg geruimd, bed uitelkaar gehaald en van 3 hoog sjouwen op de trap haha en dat 20 keer op en neer.. ik kon niet meer s avonds en mijn lichaam gaf een enorm teken.. had zo'n last van me buik. ik dacht daar gaan we.. bevallenn pfffff zo erg krampen.. dus ik let nu lekker op me lichaampje en doe het lekker rustig aan!!! lekker met een kruik!! iemand anders nog ervaringen hiermee?
Zeemeermin: Als je zo'n pijn aan je buik had, kunnen het goed harde buiken zijn geweest, ik heb ook mega, mega erge krampen gehad. Je mag echt niet zwaar meer tillen als je zwanger bent, je kunt er een verzakking door krijgen en die harde buiken zijn ook niet goed. Ik had vanaf 14 weken harde buiken en met 27 en 30 weken premature weeën. Ik wil je niet bang maken, maar hou jezelf in acht! Laat liever een ander sjouwen met zware spullen...
Woww echt joh, ik ga ook zeker niet zwaar meer tillen hoor echt!! heb nu alleen nog als ik ga zitten last van me baarmoeder en als ik er zachtjes op druk.. maar miss komt het pijn bij het gaan zitten omdat ik een gekantelde bm heb? of heb jij dat ook?
Incognito het in inderdaad Jeanne Offermans en de kosten zijn 135 euro maar hier zit wel bij ingegrepen dat ze het hele babytje nakijken net zoals met de 20 weken echo op het ziekenhuis. Zij heeft een geavanceerde echomachine,die het al met 14 weken kan zien of het een jongetje of een meisje wordt. Zij zit ook al meer al 30 jaar in de echo's. Toen ik 20 weken zwanger was van Romy nu 6 jaar,zag zij ook al dat iets niet goed was met haar hartje. Eenmaal toen op het ziekenhuis gekomen had zij inderdaad gelijk. Dus ze is deskundig genoeg. Gewoon ff Jeanne Offermans googlen en je komt op haar site terecht. groetjes Dagmar
romy2003, waar is dat, dat wil ik ook vertel vertel, brunssum is heel goed te doen vanaf hier! Hoeveel kost t enz? Meiden heb alles gelezen maar ben op t moment te lui om overal op te reageren, dat is zeker geen desinteresse! Maar Ooitmamavan3, wat een (*&^% ik zou echt heel boos worden als ik jou was. Wat een domme reacties zeg! Bah
Zeemeermin: Ik heb geen gekantelde baarmoeder en ook geen pijn bij het zitten, dus daar kan ik je niet mee helpen. Zou het wel even navragen aan je vk bij je volgende bezoekje. En nogmaals, wilde je niet bang maken, maar wel even waarschuwen uit eigen ervaring Dagmar: Ja, ik had haar al gegoogled Vind het eerlijk gezegd wel héél erg duur en onze geslachtsbepalingsecho is op 12 mei, dus 3 weken later en voor dat geld kan ik wel even wachten, al vind ik het niet leuk om te wachten! Zij doet dan ook een volledige screening en we hebben dan voor 150,- 2 4D echos inclusief geslachtsbepaling Maar toch hartstikke bedankt voor je berichtje ! Wel schrikken toen met je dochtertje zeg, bah bah! Is alles goed gekomen? Inlove: Dagmar/Romy gaf in haar berichtje net aan dat het 135,- kost inclusief volledige screening
Goeiemiddag (Bijna avond alweer) @geslachtsbepaling: wij hebben een echo staan op 20 april. Stiekem hoop ik dat ze de week daarvoor, bij de extra groeiecho, ook al willen kijken en misschien wat zien, dan kan ik de echo van een week later afzeggen . Had die gepland om én eerder het geslacht te weten, én omdat het dan mooi tussen de nekplooimeting en de 20-weken echo in lag, maar ja, als we toch al een extra krijgen... Vanochtend weer heel slap, maar verjaardag ging wel goed. Nu ook nog wel wat energie, dus ben aan het opruimen geslagen. Heb nu echt opeens van die gedachten van 'goh, hoe kan het toch dat die gymbal al maanden hier ligt, terwijl het een kwestie van nog geen minuut is om hem naar beneden te brengen' @Ooitmamavan3, ben benieuwd hoe het gegaan is!
ja had t idd al gelezen en de site bekeken. Tis me toch wat duur. Bij babyview is t 55 of 70 euro maar pas vanaf 18weken. Dan kan ik net zo goed op de 20 weken echo wachten En in posterholt 25euro, maar dan duurt ie maar 10 min. Dus echt alleen geslacht zoeken en klaar. Alle andere pakketten kan ook een geslachtsbepaling gedaan worden. Ppff denk dat ik gewoon geduld moet hebben
Ah dames, de tijd gaat snel Toen ik een hele lange tijd terug te horen kreeg dat mijn eerste echo pas 3 weken later zou zijn, vond ik dat ook vreselijk. Maar eerlijk gezegd is de tijd echt voorbij gevlogen! Morgen heb ik mn echo al! (Oh, ik vind het zo spannend!) @ harde buiken: ik heb ze de vorige zwangerschap ook heel erg veel gehad. Al vanaf vroeg in de zwangerschap, ik geloof vanaf een week of 12/14 (weet het niet meer precies). Het werd niet echt minder toen ik rustiger aan ging doen, ik kreeg ze om het minste geringste (bij het opstaan van de bank bijv.). Ik kreeg ze ook heel erg als we net seks hadden gehad en heb om die reden een maand geen seks mogen hebben met manlief. Vanaf de 37 weken gingen we weer helemaal los Daarbij was mijn buik sowieso standaard semi hard en konden ze dus ook niet zo goed voelen hoe groot zoonlief was. Maar goed, bij mij is het gelukkig allemaal goed gegaan en heb ik geen last gehad van premature weeën. Ook geen zoontje met een groeiachterstand, wat ook nog wel eens voor schijnt te komen bij veel harde buiken.
das iets te ver uit de buurt Net lekker chinees gegeten, ben heel de dag al niet misselijk. Tenminste heel licht en alleen als ik niet op tijd eet. Dus heerlijk gegeten net! Leuk Yukl morgen je echo!! Have fun en mooie fotos meenemen hè
Hey hey, nou we zijn weer thuis... Viel me allemaal 100% mee... schoonmoeder had er schijnbaar toch nog even over nagedacht en reageerde nu gewoon leuk. Schoonvader zei eerst eigenlijk vrij weinig maar toen mn vriend zei je mag wel gefeliciteerd zeggen ofzo hoor zei ie dat toch en later zei ie toen we weg gingen ook dat we maar heel goed op de baby moesten passen. En GWN je had helemaal gelijk... hoewel we het niet verwacht hadden was mn schoonzusje idd het spontaanst en ethousiast van allemaal. Echt helemaal super!!! Ik probeer zo nog even op de rest te reageren... nu even eten enzo... Liefs mij
Even iets heel anders... weet iemand hier wanneer de banner van baby-gaga.com opschuift? Zou toch zeggen dat ik nu echt wel in de 4e maand zit? (neuh... ben niet ongeduldig hoor )
3 maanden = 13 weken - dus ik denk dat als hij eerder niet opgeschoven is, dat hij nu dus met 14 weken opschuift. mamavan3 - fijn dat de reacties nu toch zo goed waren en zo meevielen !