Oktober 2010 mama´s deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door prinses027, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ja dat kan idd en dan krijg je gewoon verlof

2. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Ja, ik wist wel dat hij nog met je sprak, maar ik vroeg me af of hij al aan de situatie gewend was... Hij wordt wel opa ;)

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    dat klopt, ziek is ziek, als je het weet vol te houden (want je zult naar de arbo arts moeten en die zijn niet zo mild) en je zwangerschapsverlof krijg je dan gewoon via het UWV uitbetaald (die betalen sowieso je zwangerschap, maar als je werk hebt, betalen ze het aan je werkgever, die jou je loon doorbetaalt, anders betaalt het UWV het aan jou)

4. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Er lopen wel meer mensen van mijn afdeling bij de arboarts dus... en ach ik ben zwanger.... en strax nog dikker en dan ben ik weg ik zoek nu al rustig weer een baantje mocht ik wat leuks vinden komt het als nog wel goed!

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    slaap lekker allemaal!

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nou weet je de arbo arts is in deze situatie niet de vervelende maar het uwv.

Ik ben met de misselijkheid ziek geweest. Omdat de werkgever dit doorgeeft als ziek door zwangerschap betaald het uwv de werkgever.
    Ik heb dus meteen controle gekregen. Ze zeiden letterlijk dat de werkgevers tegenwoordig veel te makkelijk zeggen "blijf maar ziek thuis" dit omdat ze het betaald krijgen en dus betaald een vervanger kunnen regelen.

Het uwv is veel strenger dan de eigen arbo arts in deze.

7. Sassie85

Sassie85 Actief lid

1 aug 2007
    371
    0
    0
    Telefoniste
    Rotterdam
    Ach das echt naar voor je!!!
    Nee ik heb nog geen controle gehad... ben gewoon heel moe.. en psychiasch doorgedraaid door alles dus.. en in mijn hoofd kenne ze niet kijken...

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    weten ze op je werk dat je zwanger bent? Personeelszaken bedoel ik dan? Want als ze dat niet weten geven ze het ook niet door, dan komen ze daar later nog wel achter

9. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    nee, maar dat maakt het juist moeilijker! Je kunt beter een gebroken been hebben, dan psychische klachten. Maar goed, dat is allemaal vooruit kijken, zie eerst maar eens hoe het loopt...

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    incognito, er is idd niks zo lastig als psychische klachten uitleggen. Heb een burn out gehad toen ik alleen was en mn vader ziek was, maar ho maar dat ik begrepen werd. Heb gewoon moeten werken!

Maar Sassie heeft "gelukkig" een stempel adhd dat scheelt al

11. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Ja, ik weet dat ook uit ervaring. Ik moest toen dus ook gewoon werken, maar zat er zó doorheen, dat ik van ellende uiteindelijk ontslag heb genomen!

En ja, als je al een 'stempel' hebt, dan is het misschien makkelijker, ik weet het niet...

12. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    InLove: Hoe is het nu met je vader eigenlijk? Komt het nog wel goed?

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    meiden, ik ga slapen. Ben bek- en bekaf!

14. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hij heeft geen blaas meer, een stuk darm is nu blaas en is dus incontinent voor de rest van zn leven. Elk half jaar een scan enz zat dichtbij de darmen,,,we hopen dat het wegblijft! Hij ging in mei 2008 voor een dacht hij blaasontsteking of nierstenen naar de huisarts. Niet dus!
    Net in die tijd ging mijn relatie stuk dus ik had m helemaal hangen.
    Opeens alleen met kind van nog geen 1, vader ernstig ziek, moeder daardoor over de toeren, andere woning zoeken en dan ook nog eens werken. Totaal geen steun of wat dan ook, echt zo erg. En dan de bedrijfsarts die echt heel erg was.

Nu trouwens is het uwv in de nek vanmn vader aant hijgen. Hij werkt elke dag (di tm za) 6 uur ipv 8 uur en dat is echt een heeeel gedoe met t uwv.
    Er zijn niet veel mensen die na zo'n ingreep al zo snel zo'n zwaar werk doen (lichamelijk in een boomkwekerij) en dan nog zeiken!
    Echt kan daar zo boos om worden en ben ondertussen expert in uwv, arbo enz blegh!

15. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Gister controle gehad bij de gynaecoloog..... de cyste is GEKROMPEN!!!!!! :):):):):)
    Hoera, nou mag ik gewoon bij de vk blijven komen. Ik was zo ontzettend opgelucht.
    Helaas geen plaatje meegekregen, maar dat vind ik niet eens echt erg.
    Nou ga ik echt pas echt genieten. Ik voel me wel al iets beter dan vorige week, niet meer zo moe ook.:)
    Zondag had ik ff een moeilijk moment, ik stond af te wassen en toen kreeg ik het ineens bloedheet.... Ik heb mijn shirt uitgedaan en daar stond ik dan in mijn bh af te wassen:). Dat hielp dus niet, het werd pas beter toen ik wat vruchtensap gedronken had. Morgen moet ik naar de huisarts om mijn oren te laten schoonmaken, dan vraag ik gelijk of ze toch nog een keertje wil laten prikken voor suiker, dit lijkt toch wel op een suikerprobleem.....:(
    Ff teruglezen en dan ga ik reageren.
    Groetjes,
    Elleke

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik kan het me wel voorstellen dat het voor een arboarts moeilijk is om psychische klachten te beoordelen. Mijn zwager is naar eigen zeggen chronisch moe en heeft in zijn leven 3 maanden gewerkt. Ik vind hem eerlijk gezegd vooral een beetje lui ;) Hij is gewoon net zo lang naar verschillende artsen gegaan totdat eentje zijn gezeur zo zat was, dat hij gedeeltelijk is afgekeurd. Niet dat ik denk dat sassie een zeur is ;) Maar ik bedoel maar dat er een hoop nepperds/zeikerds tussen zitten die zij er wel uit moeten vissen. Lijkt me een lastige klus. En dat zijn ze de echt zieke wel verplicht, want het geld raakt ook op en zij zijn dan wel de dupe.
    Maar misschien scheelt het inderdaad dat sassie al de diagnose heeft gekregen waardoor het al wat makkelijker "aan te wijzen" is.

Hier heerlijk bagger geslapen dus ik kruip denk ik mijn bed maar weer in.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ inlove: oh dat klinkt wel heel gemeen hoe ze je vader behandelen. In jullie geval vind ik de arboarts ook niet zo lief ;)
    Vervelend voor hem (en zijn familie) zeg :(

@ doglover: wat super zeg! :) Ik hoop alleen wel dat je geen suikerprobleem hebt!

18. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @ Sassie: succes met alles!
    @ Yukl: hoop ik ook, wacht morgen maar ff af.....

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)

Zo een gezellige verjaardag van mijn nichtje gehad. Zo leuk om te zien hoe enthousiast ze zijn he.
    Zometeen om 9.20 voor controle naar de vk.Ga het ook maar even zeggen dat ik nog steeds van die hevige buikpijnen heb. Ik herken dit helemaal niet van bij Mason. Vanmiddag het uur van de waarheid om 14.10 krijgt mijn moeder de uitslag. Oh zie er als een berg tegenop.

@ wassen, hier ook alles gescheiden. Iets fellere kleuren was ik zelfs op de hand haha.
    @denise, bij Mason ook heel erg verstopping gehad.Ik kreeg toen zakjes van de huisarts. Chinese geboortekalender: bij Mason klopte hij wel ,maar vind het idd verwarrend met wat je nu ana moet houden qua leeftijd. Volgens het 1 krijg ik een meisje en het andere een jongetje haha.
    @incognito,oh wat fijn dat de kleine man zo goed had gereageerd. Geeft ene goed gevoel en is een hele geruststelling he. Fijn dat het et de misselijkheid zo goed gaat. echt super!
    @mamamanuela, hoe was het bij de dokter?
    @paloe,jemig dus je man moet al zo snel weer weg na de bevalling :(
    @yukl,da is perfect dat je man het zelf in kan plannen. Zo kan hij idd alle tijd nemen om rond de bevalling bij jou te zijn. Wel lullig van je 2 vriendinnen zeg.Het is geen excuus ,maar misschien zijn ze het vergeten door alle drukte in een ander land?
    @gwn, welke babyfoon gaan jullie doen?
    @inlove, fijn dat je het hartje weer hebt gehoord :D Oh dat in de bil schieten heb ik ook echt de hele tijd. Wat heftig ook zeg ,wat je allemaal met je vader hebt meegemaakt. Hoop dat alles wegblijft!!
    @chikai, wij vonden sommige prijzen ook echt belachelijk. Wij hebben bijv het kamertje bij ikea gehaald. Ben wel van mening dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt. Wat voor allergie heb je dan?
    @kwebbelsnoes, je buikje groeit al mooi:D
    @sassie, rustig aan doen en goed om jezelf denken. Wel onwijs klote van je werk :( En idd klopt wel wat incognito en inlove zeggen. wij hebben dit mijn man zijn oude baan ook gehad en hij moest gewoon weer aan het werk.
    @doglover,oh super dat de cyste gekrompen is!!

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @tessa: Héél veel sterkte vanmiddag...!

Deel Deze Pagina