ach meiske, wat jammer dat het niet helemaal ging zoals gehoopt. Maar over 2 weken zie jij een prachthartje en kindje. Dat weet ik zeker
Lieve buddy mamamanuela Wat balen dat de echo zo tegenviel, maar geef de moed niet op he mop, je hebt nog steeds kans dat je over 2 weken wel een prachtig kloppend hartje ziet.... dikke knuffel!
Hoi @nieuwe zwangeren, van harte!!! @ skatjuh en Saz, wat fijn die prachtige echo's @mamamanuela,oh wat rot zeg! Ik hoop dat je over 2 wkn toch een prachtig hartje te zien krijgt! @ roshi, ik weet niet of je dit nog leest hier ,maar heel veel sterkte morgen!!!!!!! Ik ben er even wat minder. (moet erg veel werken ivm balans deze week) en ik merk dat als ik veel op zw-pagina zit ik weer veel ga piekeren over mijn bloedverlies en zwangerschap. Vandaar dat ik iets minder kom. Hopelijk begrijpen jullie dat Over 12 dgn de echo hier. Spannend.
Gelukkig nog wat mensen in de buurt Chikai hopen dat het snel over is. Mamanuela wat balen zeg, kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Ik zal duimen voor een mooie echo over 2 weken.
pacific ik woon in almere... mamanuela, wat vervelend voor je. Probeer afleiding te zoeken om deze twee weken door te komen, en het val vast goedkomen. Een virtuele knuffel..
Skatjuh gefeliciteerd met het mooi kloppend hartje. Saz ook gefeliciteerd met je mooi beebje in wording. Mamamanuela wat vervelend ik hoop echt dat je nog een mooi harje te horen krijgt over twee weken. Sterkte Toch nog fijne verjaardag morgen. Ik mag 26feb naar de gyn ben benieuwd of ik dan ook meteen een echo krijg. xxx Joyce
He meiske toch Ik hoop dat je over 2 weken tóch een mooi kloppend hartje ziet, ik steek mijn kaarsen voor je aan!
Hallo iedereen Ik vraag me af waarom sommige van jullie zo vroeg al een echo krijgen.Ik krijg hem pas met 8 weken en 6 dagen en dat terwijl mijn dochtertje een hartafwijking heeft.Ik wil ook vroeger een echo hebben voor mijn geruststelling. Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden. Groetjes Dagmar
@ romy2003, Ik krijg een vroege echo ,omdat ik net zoals tijdens mijn 1e zwangerschap last heb van bloedverlies.
Hallo allemaal, Ik lees af en toe een beetje mee maar het is bijna niet bij te houden zo snel gaan de berichten.. Helaas kan ik ook niet veel achter de pc, voel me al sinds week 5 super beroerd en ben heel de dag door misselijk en hou ook op sommige dagen mijn eten niet binnen.. Hebben jullie hier ook last van? Ik ben inmiddels zoveel afgevallen dat ik van de dokter zetpillen heb gekregen tegen de misselijkheid en het overgeven, helaas doen ze nauwelijks hun werk. Ik heb volgende week donderdag (25 febr) mijn intake en de 1e echo, ik ben dan 8 weken. Ik hoop dat sommige aanstaande moeders zich hierin kunnen herkennen? Iedereen om me heen zegt steeds: je weet waar je het voor doet!! Tuurlijk is dat zo maar ik voel me al bijna 2 weken nauwelijks mens.. ik slaap ook super veel en op het werk heb ik nauwelijks energie. Koken lukt ook al even niet meer, alleen de lucht al! Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! en hopelijk kunnen jullie er al meer van genieten dan ik dat tot nu toe kan. Al blijft het natuurlijk wel bijzonder, wij zijn ook super blij maar het genieten zit er gewoon niet in, das zo jammer! Liefs
@ mickey1980: welkom bij de hyperemesis gravidarum club. Ik heb ook extreme zwangerschapsmisselijkheid gehad tijdens mijn eerste zwangerschap en het is nu afwachten wat het ditmaal gaat doen. Ik ben daarvoor opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik uitgedroogd was. Ik heb emesafene gekregen, welke medicijnen heb jij? Er bestaat ook primperan maar mijn huisarts zei dat emesafene beter is voor zwangere vrouwen. Bij mij werd de misselijkheid vanaf week 10 langzaam minder en met week 16 was het verdwenen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is. Verder hielpen bij mij drop en bouillon vanwege het zout (lage bloeddruk) en sparood schijnt bij veel vrouwen te werken. Ik ben met een andere vrouw bezig een steunpunt op te richten voor dames met HG en we hopen dat deze week of anders volgende week de website online gaat. Daarop bieden we ook buddy's aan voor vrouwen die behoefte hebben aan steun in welke soort dan ook. Als jij daar behoefte aan hebt, kun je dat aan mij laten weten.
Ik heb de vorige keer en nu een vroege echo. De vorige keer omdat we via ICSI zijn zwanger geworden, nu is het spontaal, maar willen ze wel bijtijds kijken. Ze doen het ook eerder als je bijvoorbeeld niet weet hoe lang je al zwanger bent.
ohhh ok, ik maak me soms zorgen, omdat ik helemaal niks voel naast alleen gevoelige borsten, en een beetje moeheid...ben zo bang dat het weer een mk wordt...
het is altijd zo dubbel he.. ik herinner me dat nog zo goed van de 1e x... Op het moment dat ik me hartstikke beroerd voelde, vond ik het niet fijn. Maar toen ineens de klachten over waren, vond ik het hártstikke eng, was alles nog wel goed met het kindje? Maar de klachten hebben echt niets te maken met de gezondheid van je kindje. Probeer te genieten zolang je je goed voelt, hoe moeilijk dat soms ook is!
Zijn er hier toevallig nog meer mama's die met hun werk onder de CAO recreatie vallen? Oke, het is nog érg ver weg, maar ik vind het wel fijn om te weten: We hebben voor de bevalling 2 weken éxtra verlof. Bij de eerste ben ik gestopt met ruim 33 weken. Toen ging het ook niet meer. Dus het is wel prettig om nu te weten dat ik nu iets eerder met verlof mag. Maar misschien zijn er meer mama's -deze regeling is namelijk pas vrij nieuw- voor wie dit prettig nieuws is .
geen idee.... Mickey: Gefeliciteerd meid! Jeetje, zo misselijk, wel erg vervelend zeg Kan je er helaas niet mee helpen, ik heb nergens last van.... Sterkte in elk geval! Yukl: Ik wist niet dat je met dat steunpunt bezig was, wat goed! Maryam: Ik voel helemaal niets! Echt niets.... alleen gisteravond krampen alsof ik weer een mk zou krijgen, maar niets gebeurd gelukkig! Dus eh.... tjah, wat zal ik zeggen, geen zorgen maken totdat het echt nodig is?! Athina: Oh heerlijk dat extra verlof! Ik werk als zelfstandige en heb me er niet voor verzekerd (heel bewust niet gedaan) dus ik neem gewoon verlof zolang ik wil
hey meiden hier begint de misselijkheid ook langzaam toe te slaan. soms heb ik echt helemaal geen trek maar juist als ik dan beschuitje eet gaat het beter. besef dat kleintje nu elke dag 1 mm groeit! speciaal hoor. Vrijdag was de bruiloft van mijn broer erg speciaal, gelukkig toen nog niet echt buikje, want niemand weet het dus nog, deze week echter begint me buik wel te groeien en zitten sommige broeken echt strak. dat wordt tzt even shoppen!! zaterdag hoorde ik dat mijn (laatste) opa is overleden. wel jammer maar hij was al 86 dus mooie leeftijd. nu besef dat de hele oude generatie is uitgestorven! ik ben de eerste die mijn ouders opa en oma gaat maken is alleen nog even geheim maar nu natuurlijk extra beniewd hoe mijn ouders reageren nu ze zelf beiden ouderloos zijn... spannend hoor over 2 weken intake VK en over 3 weken echo!! dan gaan we het goede nieuws verspreiden (is mijn 1e week dan) succes allen met de opkomende misselijkheden en andere kwaaltjes, zet 'm op meiden! (besef nu wel dat we het ZWAAR gaan krijgen zeker van de zomer in de hitte met die buik...) liefs regenboogje
hey meiden, ik heb een vroege echo gehad omdat ik clomid heb geslikt. Ik wist niet dat ik zwanger was ( had gewoon gebloed ) en heb dus clomid geslikt. Hierom wouden ze het op tijd nakijken. Ik heb ook weinig klachten, mijn borsten doen zeer en ik ben erg moe. Soms verder alleen een weeig gevoel en buikpijn maar de ochtendmisselijkheid ken ik ook niet hoor. Ik duik zo lekker mijn bed in. Trusten
Ik denk wel dat ik volgende week vrijdag een echo krijg helemaal zeker ben ik er niet van, maar normaal doet de gyn dat in Maastricht wel. Ik ben daar bij een speciale arts omdat ik al 1ma, 1mk en 1bbz heb gehad en omdat ik tijdens de zwangerschap vanaf het begin een te hoge bloeddruk had. We zijn eigenlijk naar die arts gegaan om te achterhalen hoe het kan dat het telkens mis ging en voordat we dat hebben kunnen achterhalen was ik gelukkig al weer zwanger van Bas. xxx joyce