Oktober 2010 mama´s deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door prinses027, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi annie jup die vermoeidheid komt heeel bekend voor , ben ook dood moe overdag en snachts slapen tja wat is dat hahaha

groetjes

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

even uit m'n hoofd: Obsipatie had ik de dagen voor ik wist dat ik zwanger was ;) -was voor mij een reden om te testen hihi, omdat het nu al zolang weer goed gaat eigenlijk (veel last mee gehad in het verleden).
    Wat tipjes: Kiwi's , tuttifruttie, volkoren brood, goed drinken uiteraard. Verder kun je in de winkel ook zemelen halen, kosten iets van 40 cent ofzo en dan heb je een behoorlijke zak. Dat kun je ook door de yoghurt of vla mengen en dat helpt ook érg goed.

Over dat bruinverlies wat sommigen hebben: M'n collegaatje heeft het tot 6 of 7 maanden gehad... Was erg heftig en het bleef spannend. Ze heeft toen ook wel wat vaker echo's gehad hoor. Maar er was op zich niets aan de hand, kindje groeide gewoon goed en is gezond (wel iets te vroeg) geboren.

En inderdaad, deze eerste 2 maanden hier in dit topic zijn soms gewoon moeilijk, omdat er nog mensen zo afvallen in het prille begin. Weet het nog goed van de juli moeder, in ons groepje lag dat percentage toen vrij hoog (we hadden het berekend) , geloof 18 procent, érg heftig en verdrietig.

@ de mama's die al een kindje hebben: Ik heb een banner van m'n dochter staan. Maar wil ook wel een banner van ons toekomstige kindje straks; van de zwangerschap. Maarja... zo stom... maar ik heb het gevoel alsof ik m'n dochter dan 'nu al' , naar een 2e plaats schuif... iemand die dat herkent?

3. romy2003

romy2003 Lid

8 feb 2010
    79
    0
    0
    Hoi allemaal

Vanmorgen is MvM langs geweest en de test die knalde gewoon:D!
    Ben hartstikke blij haha ,maar pas over 3 weken de eerste echo,kan gewoon niet wachten.

Ik had ook het gevoel toen ik ontdekte dat ik zwanger was ,dat ik mijn liefde moest gaan delen met nog een klein mensje en dat maakte me heel verdrietig omdat ik dacht dat je niet zoveel liefde kan delen.
    Nu heb ik dat niet meer omdat mijn dochtertje het geweldig vind en nu al in winkels naar baby kleertjes zoekt,zo schattig!!!!!

Groetjes van een trotse mama van Romy en ???

4. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    @prinses: wat jammer dat je niet heen kunt! Maar jeetje 3x bijna flauwvallen is ook niet niks! doe maar even rustig aan jij!

Ik heb kaartjes gekregen van mijn moeder, zij had ze bij de kruidvat gekregen! Mijn ouders gaan naar de huishoudbeurs en wij naar de negen maandenbeurs!:D

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen over die banner hoor!! Dat is echt iets psygisch !! Je dochter merkt het niet eens!! En bovendien, je nieuwe kindje heeft dan toch ook recht op dezelfde behandeling tijdens de zwangerschap?hihi;)

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi allemaal!

Ik heb sinds gisterenavond geen roze verlies meer gehad! Ik zat echt in zak en as gisteren avond. Wilde me al ziekmelden van mn werk. Maar vanmorgen voelde ik me weer goed. Op het werk heb ik wel mijn manager ingelicht. Ze weet van ons verleden en deze zwangerschap.

Vanmiddag kwam mn moeder mee poetsen omdat het overal een chaos was ivm verbouwing badkamer (vanavond word de vloer gestort :D) Daarna even een dutje gedaan.

Verders alles prima... voel mijn bm, ben erg moe... was vanmorgen op het werk zelfs misselijk even :D! Borsten doen weer naar behoren pijn... en hopelijk voel ik me vanavond weer net als Lolo Ferrari.

6. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik heb vanochtend op de echo een kloppend hartje gezien, heel bijzonder!! Ik ben erg blij.

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gefeliciteerd Talulah!!!!!!

Hoop ook zo volgende week een kloppend hartje te zien!!!

Cyntje: fijn dat het rozeverlies over is, hoop dat je toch een beetje kan genieten van je zwangerschap.

8. prinses027

23 jan 2010
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buddy! super dat je eerste bezoek zo goed ging op naar je echo!

Hebben jullie trouwens trek in een bepaald soort eten? Ik eet me suf aan appels! Wel gezond!

9. prinses027

23 jan 2010
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super meid! Heerlijk gevoel he!

10. prinses027

23 jan 2010
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Athina, mijn zoontje heeft geen banner hier!
    Ik ervaar het niet zo, je liefde zal nu toch door tweeën moeten!

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dat doe ik en probeer ik ook echt! Ook al spookt soms het verleden door mijn hoofd... toch heb ik een goed gevoel. Heel raar... maar over het algemeen ben ik overal heel rustig onder... op een paar paniek momentjes na. Maar dat is wel begrijpelijk.

Vanavond kreeg ik wat buikpijn... maar dan meer een soort van darmkrampen. Alsof je nodig moet poepen :) Maar dat hoef ik niet. Ik heb mijn broek nu open en buikpijn is weer weg. Ik hoop dat dit gewoon de verplaatsing van mijn darmen was. Ongikrampen herken ik gelukkig meteen... en dat was het iig niet!

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi :)

Zo heb de hele dag gewerkt en ben nu lekker vrij. Alleen morgen nog even van 17-20 balansen. Ik twijfel zo of ik nog een test morgen zou kopen ,of gewoon maar dit laatste weekje tot de echo zou afwachten. Heb er last van mijn borsten en mijn collega werd vanmiddag volgens mij helemaal gek van mijn gegaap haha en heb af en toe wat steekjes.

@seks, hier ook geen seks. Ik durf het niet zo goed. Dit komt denk ik ook ,omdat ons de vorige zwangerschap 9 maand seks is afgeraden.
    @wendy, wat verdrieig. Heel veel sterkte!
    @stimpy,he balen die misselijkheid:(
    @mamamanula, hoe is het vandaag gegaan met je dochter in het ziekenhuis?
    @pacific,fijn dat de tes goed knalde!!
    @maryam, eerst kon ik amper eten en nu heb ik overdag ook echt zin in van alles en nog wat haha.
    @bas, fijn die positiee test en heerlijke foto's!!
    @athina, is Fae ook altijd zo vroeg wakker? Is je nichtje geslaagd? Wat betreft de banner.Ik snap wat je bedoeld. Ik heb wel de zwangerschapsbanner geplaatst ,ik dacht maar zo in real live is Mason niet naar de 2e plaats verdrongen en straks krijgen ze alle aandacht verdeeld.
    @milse,ik heb heel erg obstipatie bij de 1e zwangerschap gehad en heb toen poedertjesvan de huisrats gekregen.
    @nonja, hopelijk zie je morgen enemooie echo en veel plezier op de 9-maanden beurs.
    @yukl ,mooie test hoor!
    @kwebbelsnoes, het aftellen is begonnen he :D Hier nog 9 dgn.
    @prinses, heb je specifieke redenen voor de nekplooi? Jij schiet idd al mooi op met je zwangerschap.
    @amaryllis, de vorige zwangerschap heb ik constant last gehad van bruin/bloedverlies. Van sliertjes tot helderrood etc
    @manuela, ik heb ook sporadisch last van mijn rug. Ik ken dit van mijn 1e zwangerschap helemaal niet. Hopelijk voor jou ookwoensdag een mooie echo!
    @annie, ik slaap'snachts ook slechter nu.
    @romy, wat fijn die knaltest :D
    @cyntje,wat fijn dat je geen verlies meer hebt gehad!
    @taluhah, super dat de echo goed was! geniet er lekker van.

Zo ben nu weer helemaal bij :D

13. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Hoi meiden

@ooitmamavan3 Wat een vreselijk nieuws !
    Idd het is niet vanzelfsprekend datalles goed gaat! Veel sterkte meid!

Ik wil wat moois met jullie delen. Gister was de uitvaart van mijn opa (laatste van alle opa's en oma's).
    Ik ben nu pas 7 weken zwanger en wilde pas later vertellen maar gister avond was zo'n mooi moment met t hele gezin (ouders broers en schoonzusje) aan tafel met eten dat wij toen hebben verteld dat mijn ouders opa en oma worden!
    Wel heel symbolisch hoor 's ochtends je opa begrafen en nu allebei mijn ouders ouderloos zijn geworden het stokje 'doorgeven' .
    Mijn moeder vond het helemaal geweldig Pa moet nog wennen maar logisch (het was zijn vader)
    Zo heb je een einde én een nieuw begin.

Liefs Regenboogje

14. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    @ athina: heb nog niet het gevoel haar op een 2de plaats te willen stellen maar tis toch raar, mijn vriend en ik praten ook steeds over "dat" kindje, omdat het nog steeds zo onwerkelijk lijkt..

Hier heel erg moe , misselijk af en toe en tepelpijn haha waren vandaag bij vrienden en lag er gewoon te slapen in de zetel hihi

15. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Hier ook weer eens een berichtje van mij! Ik heb de laatste dagen
    na mijn werk echt geen fut meer om te reageren!Maar ik probeer wel mee te lezen.

@ Ooitmamavan3: wat een vreselijk naar nieuws!

@ Annie25: ik slaap der laatste nachten ook echt slecht!

@ Cyntje78: We zitten in het zelfde schuitje. Gelukkig heb je
    geen roze verlies meer. Hopelijk is voor ons allebei 3 maal
    scheepsrecht!

@ Talulah: gefeliciteerd met je goede echo!:)

@ Seks: ik durf niet... na mijn 2 mk ben ik gewoon bang en ik
    weet wel dat het geen kwaad kan, maar toch...

Iedereen een fijn weekend!:)

16. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames..

vandaag druk in de weer geweest... heb woendag avond de oppas hier in huis gehad en ze is blijven slapen. ik kreeg vanmorgen een smsje van haar dat ik mijn dochter in de gaten moet houden omdat mijn oppas hoofdluis heeft... pfff alle bedden meteen afgetrokken en in de was gedaan.. alle knuffels van dochter lief in een zak gedaan (en ze heeft me er toch veel.. ze komen ook niet meer allemaal terug in bed.) ik heb alle matrassen afgezogen en met de stoomclaener behandeld... pfff het zekere voor het onzekere hier.. de luizenlotion heeft manlief al gehaald.. morgenvroeg mijn dochter mee behandelen en dan over een week weer..

verder gaat het wel hier.. heb alleen zo'n pijn aan mijn tepels... pffff en mijn borsten zijn al een flink stuk groter.. vooral mijn linkerborst (en die was al iets groter, nu is het verschil nog groter)

>>@ iedereen met slecht nieuws.. heel veel sterkte!!! en een knuf van ons!!

>>@ de liefde delen.. denk dat ik het er ook moeilijk mee ga krijgen.. vond het al moeilijk om de liefde te verdelen tussen mijn nieuwe partner en mijn dochtertje.. mijn dochtertje heeft in haar jonge leven al heel veel meegemaakt.. tot ze 1,5 jaar oud was heeft ze in het huis bij mijn ex en mij veel meegemaakt.. ex was/is drugsverslaafd en was nooit aanwezig en als hij er was liep hij wat te schreeuwen, toen ben ik met haar vertrokken en heb weer een jaar bij mijn ouders gewoont, en nu zijn er weer problemen tussen mijn dochter en haar vader.. ik probeer haar tegen alles en iedereen te beschermen.. ergens voel ik me heel schuldig tegenover haar ivm wat ze allemaal meegemaakt heeft.

wij hebben haar nog niet verteld dat ze een broertje of zusje krijgt.. weet nu haar reactie al.. maar ze verteld het meteen tegen iedereen.. met sinterklaas mocht ze een kadootje uitzoeken uit een boekje en ze wilde alleen maar de baby's wat er in stonden.. en ze heeft vorig jaar 2 neefjes bij gekregen ze is er helemaal gek op!! in maart is ze jarig.. ze moet dan smorgens eerst naar school en tussen de middag vertellen we het haar, en dan krijgt ze een shirtje aan met een tekst erop zodat iedereen die die dag op bezoek komt ook op de hoogte is!

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    las iets over wel of geen seks, hier ook geen seks sinds begin zwangerschap, durf ook niet zo goed. Weet ook wel dat het geen kwaad kan, maar stel dat er een bloedvaatje knapt en ik zie bloed, dan raak ik toch in de stress.....
    Daarbij heb ik er ook echt de energie niet voor en voel ik me momenteel alles behalve aantrekkelijk met die pijnlijke borsten en opgeblazen darmen.

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Heb ik ook hoor! Vorige week was het erg gezellig, maar dat bruinverlies daarna heeft het voor mij flink vergald. Nu hoeft het eventjes niet van mij, dat komt vanzelf wel weer. Ventje vind het jammer maar snapt het gelukkig wel. :)

@ Talulah: Gefeliciteerd met het kloppend hartje! Lekker meis, dat je nu weet dat het goed zit en dat alles het doet. Weer een zorg minder ;)

@ Cyntje: Wat fijn dat het rozeverlies is opgehouden! Ik snap heel goed dat je er even flink de zenuwen van kreeg na die twee mk's!

Hier is het bruinverlies gelukkig weer een stuk minder, gisteravond toen het ineens rood werd was ik echt heel bang dat het fout zou gaan. Maar nu begin ik weer wat hoop te krijgen. Heb ook geen krampen, alleen een klein beetje in mn liezen. Maar dat is wel heel anders dan ongi krampen gelukkig! Morgen ga ik naar de 9 maandenbeurs met mn hubje, moeder en zusjes. Ik ben heel benieuwd naar al die zwangere buiken bij elkaar :D

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Voor alle mensen met verdrietig nieuws; sterkte!
    Ik lees dit topic wel mee op de achtergrond, maar post niet zo vaak...

Die 9 maandenbeurs lijkt me zo druk en ik voel me zo moe, zie me er echt nog niet tussen lopen! Even met manlief naar de stad vanmiddag was al erg veel. En wat zijn mannen toch makkelijk; de v&d en c&a in, resultaat: 2 broeken, 4 truien, 2 polo's en sokken... Heerlijk!

Wat betreft seks; omdat ik zo moe en misselijk ben, vind ik eigenlijk dat ik manlief wel tekort doe... Hij doet zoveel voor me nu en geeft elke keer aan dat hij dat niet erg vindt, maar ik voel me daar wel schuldig over. Seks is dan nog tenminste iets waar we samen wel van kunnen genieten. En 1x bloedverlies gehad, maar ook maar heel eventjes. Dus op zich heb ik daar wel vertrouwen in.... Zolang ik al die klachten nog zo heftig voel, ben ik nog steeds zwanger volgens mij! Echo helaas ook pas waarschijnlijk in week 11, dus moet m'n nieuwsgierigheid nog even bedwingen...!

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Er zijn 64 oktober-2010-mama's!

26 september
    Nonja - 28 jaar - 1e kindje -ZH/BV -meisje

1 oktober
    Nike - 30 jaar - 1e kindje -TB/ZH -BV/FV - denkt zelf
    Prinses027 - 27 jaar - 2e kindje -ZH- BV/FV - meisje
    Isabella1980 - 29 jaar - 1e kindje -TB/ZH -BV/FV - denkt zelf

Maaike3 - 23 jaar - 1e kindje - TB/ZH -BV/FV- denkt zelf
    Margotmarcel - 26 jaar - 2e kindje - ZH/FV - jongen
    Skatje87 - 22 jaar - 1e kindje - ZH/BV - denkt zelf
    Zeemeermin - 22 jaar - 1e kindje -TB/ZH - FV - Meisje
    Nisa - jaar - e kindje - TB/ZH -BV/FV- denkt zelf
    MamavanSep - 29jaar - 2e kindje - ZH/FV- Meisje

2 oktober
    Mariska72 - 37 jaar - 2e kindje - ZH/FV - denkt zelf
    MarielleB - 30 jaar - 2e kindje -TB/ZH -BV/FV- denkt zelf
    Nienchen83 - 27 jaar - 1e kindje - ZH/BV - jongen
    Naomi33 - 39 jaar - 2e/3e kindje - TB/ZH -BV/FV- 2 meisjes
    Blauw78 - jaar - e kindje -TB/ZH -BV/FV- denkt zelf

3 oktober
    Eliz - 25 jaar - 1e kindje -TB/BV - denkt zelf
    Roses - 25 jaar - 2e kindje - TB/BV - denkt zelf

Esther78 - 31 jaar - 1e kindje - ZH/BV- jongen

4 oktober
    Mamamanuela - 26 jaar - 4e kindje -ZH - BV- jongen
    Wendy 2010 - .29 jaar - 1e kindje - TB - BV/FV - denkt zelf
    Blabla82- 27 jaar - 1e kindje - BV - TB/ZH - denkt zelf
    Vita -30 jaar-1e kindje-BV-ZH-denkt zelf
    Susanbenjamins-25 jaar-2e kindje-TB/ZH - BV/FV - denkt zelf

5 oktober
    Annie25 - 29 jaar - 1e kindje -ZH - FV - jongen
    Roshi - 26 jaar - 2e kindje -ZH - BV - jongen

SweetMiekie - 25 jaar - 1e kindje - ZH/TB - FV - jongen

6 oktober
    Billie12- 31 jaar - 1e kindje - TB bad/BV - jongen
    Chikai - 28 jaar - 1e kindje - TB - BV - denkt zelf
    Toverfee - jaar - 1e kindje - TB/ZH - BV/FV - denkt zelf

7 oktober
    Ooitmamavan3 - 27 jaar - 3e kindje -TB/BV - denkt zelf
    slingding - 28 jaar - 2e kindje - ZH/BV -denkt zelf
    Manuela23 - 24 jaar - 2e kindje - ZH/BV -denkt zelf

8 oktober
    Esila - 27 jaar - 2e kindje - ZH/BV - meisje
    Regenboogje - 29 jaar - 1e kindje - ZH/BV - jongen

9 oktober
    Talulah - 33 jaar - 1e kindje - ZH/FV - meisje
    Rimar - 35 jaar - ZH/BV - 1e kindje - denkt zelf
    DianaV - 32 jaar - 1e kindje - denkt zelf

10 oktober
    Quendy - 29 jaar - 2e kindje - ZH/BV - jongen
    Nienke31 - jaar - 2e kindje -ZH/BV- meisje
    Marijke87 - 23 jaar - 1e kindje - ZH/FV - denkt zelf

11 oktober
    Milse -33 jaar - 3e kindje - ZH/BV - meisje
    Joyce1990 - 19 jaar - 2e kindje - ZH -BV/FV- meisje

12 oktober
    Kwebbelsnoes - 27 jaar - 1e kindje - TB/BV - meisje
    Essiegio - 24 jaar -2e kindje -TB/FV - meisje
    D1982 - 27 jaar - 1e kind - ZH - BV - denkt zelf

13 oktober
    Yvjuh - jaar - e kindje - TB/ZH - BV/FV - denkt zelf

16 oktober
    Stimpy79 - 30 jaar - 2e kindje - ZH/FV - jongen
    Romy - jaar - 2e kindje - TB/ZH - BV/FV - denkt zelf
    Tessa -28 jaar - 2e kindje - TB/FV - denkt zelf

17 oktober
    Saz667 - 24 jaar - 1e kindje - TB/BV - denkt zelf
    Amaryllis - 22 jaar - 1e kindje - BV - denkt zelf
    Moppie1279 - 30 jaar - 1e kindje -TB/BV- denkt zelf
    Chantal1234 - jaar - e kindje - TB/ZH - BV/FV - denkt zelf
    Rachell
    - 22 jaar - 2e kindje - TB/BV of FV - jongen

19 oktober
    Lovelyme - 23 jaar - 1e kindje -ZH - BV- denkt zelf
    Iris89 - 20jaar - 1e kindje - ZH - BV - meisje
    Rosanna04 - 28 jaar - 2e kindje - ZH/TB - FV/BV - denkt zelf

20 oktober
    InCognito- 26 jaar - 2e kindje - TB/BV - jongetje
    Muizz - 26 jaar - 2e kindje - ZH/BV - denkt zelf
    Bas -28 jaar - 2e kindje - ZH/BV - denkt zelf
    Paloe-23 jaar-2e kindje-TB/BV(kolf)-denkt zelf

21 oktober
    Cyntje78- 31 jaar - 1e kindje - ZH/BV - denkt zelf

22 oktober
    Pacific - 34 jaar - 2e kindje -ZH/BV- denkt zelf

23 oktober
    Mink - jaar - 2e kindje - ZH/BV - Jongetje

28 oktober
    Yukl- 23 jaar - 2e kindje - ZH - BV/KV - denkt zelf

Afspraken:
    Aangezien de lijst te lang is passen de afspraken er niet meer bij, deze kun je vinden op Oktober 2010 mama's

Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Roshi met je echte naam en voeg je daarna toe.

Nog door te geven:
    ZiekenHuis/ThuisBevalling
    BorstVoeding/FlesVoeding
    Welke geslacht je denkt dat je kindje heeft

Als je gegevens op de lijst wilt aanpassen kun je op qoute drukken, vergeet alleen niet voor je de aangepaste lijst verzend de [qoute] en [/qoute] jouw lijst kan dan namelijk niet meer geqoute worden

Deel Deze Pagina