Oh ja, ik zou ook nog vertellen over gisteravond, de voorlichting 'bevallen met de vk'. Tja, niks nieuws wederom, had alles al gehoord op zw-cursus eigenlijk. Wel lieten ze dit keer ook wat dia's en filmpjes van voorbeeld-bevallingen zien (ook close-up), dat was voor manlief wel confronterend, maar misschien wel goed, zodat hij een beetje weet wat ons te wachten staat. Verder is ze helemaal niet ingegaan op thuis vs ziekenhuis, alleen dat je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt. Dus tja, daar zullen zijn gevoelens niet van veranderd zijn. Al met al toch niet zo'n hele nuttige avond, en dan met mijn rugpijn had ik er liever niet gezeten, maar goed. Morgen nog borstvoedingsvoorlichting, daar hoop ik toch echt nog wel wat van op te steken.
@ Gwn: ik heb nog nooit zo'n filmpje gezien, durf het niet zo goed, aangezien ik best bang ben voor de bevalling.. Bij de eerste heb ik een keizersnee gehad (maar geen geplande dus heb het hele traject van ontsluiting en weeen gehad alleen het laatste stuk de persweeen niet..)
@ newlymom: ik laat zoonlief inderdaad ook naar de opvang gaan straks (ik ga met 36 weken met verlof). Omdat ik nog studeer zit ik nu ook wel eens thuis (beetje bijslapen, beetje rommelen ) terwijl hij daar zit. Ik probeer mijn tijd wel voornamelijk nuttig te besteden omdat anders dat schuldgevoel inderdaad om de hoek komt kijken, maar ik heb dat tijdens de zwangerschap iets meer losgelaten. Wat voor een baan heb je precies? Werk je 4 dagen per week uit noodzaak of omdat je dat graag wil? (Dat vraag ik uit interesse omdat ik straks vrijwillig 4 dagen per week wil gaan werken ) @ gwn: balen dat je er niet zoveel aan had! Ik vond de informatie over de bevalling ook niet zo spannend, de borstvoedingsvoorlichting wel Hopelijk is dat bij jou ook het geval!
@ Yukl: ik werk vrijwillig 4 dagen, we redden het wel met salaris van mijn man, het mijne is extra en vind dat wel prettig dan hoef je niet "gierig"te doen voor bepaalde dingen. Het is te doen omdat mijn man ook 4 dagen werkt dus we hebben beiden 1 dag voor de kleine (straks 2). Ik werk als assistant manager Als ik niet zwanger was en gewoon verlof had had ik m wel thuis gelaten maar nu heb ik echt even mijn rust nodig.. Straks als ik bevallen ben kan ik niet gemakkelijk rust nemen omdat de kleine er dan natuurlijk is! Weet je al wat je gaat krijgen trouwens, jongen of meisje of tweeling misschien?
@ newlymom: mijn man werkt 1 dag thuis, dus heeft ook 1 dag een thuisdag Een vergelijkbare constructie dus. Ik heb mijn zoontje tijdens mijn studie bewust nooit thuisgehouden omdat ik de regelmaat er in wil houden. Wel ben ik wat makkelijker; als hij zich gewoon even niet fijn voelt, hou ik hem wel thuis (dan hoeft ie nog niet eens perse ziek te zijn). Alleen merk ik dat wel echt aan hem; als hij een periode niet vast 3 dagen per week gaat, heeft ie het minder naar zijn zin daar. Wij krijgen een tweede jongetje En jullie?
@ Yukl: Ja dat merk ik bij mijn zoontje ook, dan is hij ook helemaal uit het ritme en is het drama als we hem wegbrengen naar de creche. Dat is ook de reden dat ik m laat gaan naar de creche, het is niet erg als hij zo nu en dan een dagje overslaat, maar ik wil de regelmaat ook erin houden. We weten niet wat het gaat worden dus spannend, ik wilde het neit weten. Soms heb ik het gevoel dat het een meisje word, terwijl ik bij de eerste een sterk jongensgevoel had. Who knows!! Ik ben benieuwd..ik zie wel tegen de bevalling op......
Komt dat door de onverwachte keizersnede? Misschien heb je het al verteld, maar wat gebeurde er dat die nodig was? (Hier ook bijna een spoedkeizersnede gehad omdat zijn hartslag te ver daalde. Gelukkig gebeurde het pas toen ik 10 cm ontsluiting had en hebben ze hem er snel uitgekregen met de vacuum)
Bedankt! En Rimar ook bedankt!! Nu ga ik inderdaad een heeeeeel stuk relaxter mijn vrije weken in dan dat ik gedaan zou hebben wanneer ik geen baan had en er nog een oest gaan zoeken of me in moest gaan schrijven voor een nieuwe opleiding! Mannetje bereikt en die is natuurlijk ook supersuperblij! Uit eten gaat niet, we krijgen een vriend te eten maar dat is ook goed, supergezellig! Kleine man is trouwens toch nog steeds ziek..zondag ging het goed maar gister toch weer verhoging, in de morgen een keer overgegeven en toen hij 'savonds net in bed lag zijn hele bed onder...Arme kleine..
@ Yukl: Ik had gebroken vliezen maar nog geen weeen dus na 48 uur en weeen die niet echt sterk waren werden de weeen opgewekt, dus na 10 uurtjes heftige ontsluitingsweeen wilde de laatste cm maar niet ontsluiten en na een uur besloot de gynacoloog dat het een keizersnede werd want de kleine kreeg het moeilijk, dus ik had een hele zware dag achter de rug + 48 uur darvoor niet geslapen, was helemaal uitgeput. Toen na de keizersnede heb ik nog veel last gehad van de bevalling, moeite met lopen, stoelgang was pijnlijk etc dus daarom zie ik best tegen de bevalling op. Ben bang weer zoveel pijn te hebben..... JIj blij dat je nog net op tijd normaal kon bevallen...
Ik ben ook vrij! Geen officieel verlof want ben net afgestudeerd, maar wel lekker vrij Ik weet ook niet wat ik met de tijd moet.. Vluchttas heb ik nog niet nee, dat ga ik deze week eens doen
waarom kwam je er niet omheen dan!!?? Nee opzich is de keuring niet heel streng T gaat erom dat je in de basis gezond bent
Ja, zeker! Toen de verloskundige tegen me zei "je moet NU heel hard persen, anders wordt het een keizersnede", heb ik echt al mijn krachten verzameld. Ik wilde echt geen keizersnede na alle weeën die ik al had moeten doorstaan. Een vriendin van mij heeft ook een onverwachte keizersnede gehad en die heeft het daar ook best moeilijk mee gehad... Hier trouwens gescheurde vliezen en geen weeën Dus ook een inleiding gehad! Ga je dit keer weer voor een natuurlijke bevalling? Zo ja, dan hoop ik dat het dit keer allemaal veel soepeler gaat voor je
Dank je!!! Ben er heeeeeel erg blij mee! Inderdaad, ik had eerder verwacht dat ik donderdag gebeld zou worden en dan ook nog dat ik het niet zou worden Dat hij weer gevonden is is inderdaad een hele opluchting ja! Eetse en plakse!
hahaha succes met het maken van een nieuwe Mij overkomen dat soort dingen altijd als er verder geen brood mee is
Echt vreselijk stom; mijn grote teen kan niet ver genoeg buigen Dat wist ik niet eens! Dat kan problemen opleveren als je veel danst omdat je natuurlijk veel op je tenen staat. Het stomme was dat ik er pas last van kreeg toen ik het wist! Overigens hebben ze me ondanks de afkeuring niet geweigerd omdat ik er al 7 jaar danste zonder er last van te hebben. Ik heb trouwens ook een te korte achillespees voor een danser, maar dat komt vaker voor. Als je daar goed mee om gaat (en niet op de verkeerde manier corrigeert), is dat geen groot probleem. Maar als ik klassiek balletdanseres had willen worden, was ik wel pertinent geweigerd. Daar zijn ze veel strenger.
Het wordt wel zwaar hoor Het is 40 uur in de week Gelukkig zitten er ook (lange) perioden bij dat je naar de academie gaat en dan zijn er ook een aantal zelfstudie uren. Maar in de weken dat je bij het korps werkt is het echt 40 uur. Dat is 3 jaar zo (de opleiding) en daarna is parttime mogelijk. Het is een nieuwe functie bij de politie en wat ik precies ga doen is dus niet helemaal duidelijk. Het team en ik hebben zelf een grote invloed op het ontwikkelen van de functie. Werkzaamheden zijn in ieder geval het doen van onderzoek en coordinatie op maatwerk+PD's (grote zaken zoals moord, vliegtuigramp etc) en tijdens grote rechercheonderzoeken, het verbeteren van werkwijzen en proceduren etc.. Google anders even Forensisch technisch recherchekundige bij deze link staat het studieprogramma Leergang recherchekundige Het is in ieder geval een combinatie van werk en praktijk in het forensisch veld, daar ben ik de opleiding voor gaan doen dus ik prijs me echt supergelukkig dat ik er straks in aan het werk kan en mag!!!!!
Wat balen dan! Dat is echt heel streng ja! pfff Ik denk dat ze bij mij niet naar dat soort dingen kijken De aanwezigheid van grote tenen en pezen zal voldoende zijn