@ tessa: wat goed van hem!! Terecht dat je trots bent Ik weet het niet wat die ontsluiting betreft. Mijn vliezen waren toen al meer dan 3 dagen gescheurd dus het kan net zo goed van die laatste paar dagen zijn. Met 34 weken zat alles in ieder geval potdicht en ik geloof dat ik al vanaf 20 weken vrij heftig last had van harde buiken. @ skatjuh: spannend! Ik ga voor jullie duimen Ik dacht, ik breng zoonlief wat later naar het KDV. Dan zijn er vast al wat meer kinderen. Kom ik daar om 9 uur aan, is ie de eerste Dat valt me dus vaak op, dat al die kinderen zo laat worden gebracht. Wat voor een baan hebben die mensen dan vraag ik me af
Goedemorgen!! @Tessa: wat goed van Mason dat hij op het potje plast!! Mag je best trots op zijn hoor! Als het even meezit heb je er straks maar 1 in de luiers!! @Yukl: zal het niet door de vakantie periode komen? @skatjuh: Hier voel ik ook echt hieltjes of knietjes en hij reageert idd ook meteen als ik mijn buik aanraak, hij gaat er alleen niet tegen aan kruipen daar heeft hij de ruimte niet meer voor.. Gisteravond had ik weer pijnlijke krampen, ik was echt bang dat de weeen begonnen waren.. Gelukkig was het later weer rustig. Vandaag maar rustig aan en proberen meneer binnen te houden.. elke week erbij is er weer eentje met minder risico...
goedemorgen dames gisteren een druk dagje gehad, met het ov naar de verjaardag van m'n oma geweest. M'n man kwam ons daar na z'n werk weer ophalen . Maar al met al was het best een reis, zo ruim 1,5 uur (trein, trein, bus, lopen) Oke, even wat reacties: Pijnlijke buik snachts: Ik heb nogal eens dat ik snachts kramp heb (zoals in m'n kuit) alleen dan in een buikspier of in één van m'n banden. Meestal aan 1 zijkant. En ik kan dan ook geen kánt op. Probeer dan maar heel rustig wat met m'n bekken te draaien/rollen etc, om het er als het ware uit te rekken. Maar dat gaat best moeizaam. Gelukkig geen kramp meer in m'n kuiten iedere nacht , maarja, dit is ook geen pretje. Tessa: Ik zou voor de roze gaan, ik vind de figuurtjes bij de roze ook gewoon leuker eigenlijk... Hangmatje: Wij hadden een minimonkey, die ook als hangmatje kon, maar die was eigenlijk te kort, dus we hebben er weinig gebruik van gemaakt, ik zou dan liever voor een écht hangmatje gaan. Dus echt ervaring, heb ik ook weer niet... Me to you spulletjes: Wat leuk allemaal zeg! Man naar het buitenland: ik zou het ook helemaal niets vinden, maar ik vind het al rot als manlief één nachtje weg is dus wat dat betreft... Als het nodig is, wil ik het wel echt op tijd weten, zodat ik me er echt op kan voorbereiden. incognito al weer naar huis.. hopelijk heeft ze toch nog een fijne vakantie gehad! chikai: hoe was je workshop gegaan? Dat was toch gisteravond? Of juist vanavond? Nou ik heb dus niet alles teruggelezen sorry... dochter vraagt aandacht, dus ik hou het hier even bij, fijne dag allemaal!
Goeiemorgen allemaal! Gisterenavond 2e info avond over de bevalling gehad bij de vk, was wel interessant. Moesten ook wel lachen, weet je dat de mannen er op uit kunnen worden gestuurd om witte kool te kopen? Mocht je stuwing hebben in je borsten, helpen deze gekneusde bladeren blijkbaar en koelen die goed Wat moeten die mannen toch een hoop na de bevalling! Hier voor vanmiddag even een afspraak bij de huisarts gemaakt (ben toch al lang over mijn eigen risico heen ), heb erg veel last van allergie, maar mag hier met m'n zwangerschap geen medicijnen voor hebben. Toch maar eens even vragen of er niets anders is wat ik kan gebruiken, want van jeuk word ik echt helemaal gek! Vanavond gezellig met m'n man en zussen bij m'n oma eten en daarna eerste workshop taarten vullen en bekleden! (Athina, vanavond dus)
goedemorgen dames. Fijne dag vandaag dames, het lijkt idd wel of we de harde buiken club zijn met zn allen, hopelijk blijven de beebs nog even in de buik zitten. Knuf voor de meiden die het nodig hebben. XXX Gusam
ja en die witte kool werkt echt heel erg goed!! Das echt wondergroente voor je borsten hoor. Die komt er zeker weer deze keer
Ik had nauwelijks last van stuwing Ja mn borsten waren wel enorm, groot en hard, maar het deed geen pijn Mijn hechtingen daarentegen, pfoe... De kraamverzorgster deed een natte kraamverband in de vriezer die ik vervolgens tegen de wond kon leggen (gewikkeld in een doek natuurlijk). Dat was wel prettig! @ milse: er zijn er 2 op vakantie zei ze, van de 11 kinderen. Bovendien is mijn zoontje er vandaag incidenteel, dus dan zouden er nog steeds 10 kinderen moeten zijn Als ik hem kom ophalen, is het wel altijd druk omdat ik dan 1 van de eerste ben. Maar al die kinderen komen dus allemaal na mijn zoontje binnen (op 1 a 2 na normaal gesproken).
Net terug van de vk. Groeiecho gehad, lekker 3 kwartier naar de kleine gegluurd. het duurde even want uk had er niet zo'n zin in, was lekker aan het schoppen en doen. Lag ook met zijn hand tegen zijn gezicht, zo van, moet dit? Conclusie: beeb lijkt nu 3 tot 4 weken voor te liggen!!!!! Het is hoe dan ook een flinkerd! Ben doorgestuurd naar de gyn voor een second opinion! 24 augustus krijg ik daar weer een groeiecho. Loopt het dan nog zo ver voor, dan word ik zeer waarschijnlijk met een week of 38 al ingeleid! Beeb lag zoals ik al dacht ook nog in stuit, dus ook dat word in de gaten gehouden, het heeft nog tijd om te draaien, maar gezien de grootte van de baby niet veel ruimte meer om te draaien, dus moet er rekening mee houden dat ie misschien niet meer draait. Aan mijn eigen gewicht is het niet te merken dat de beeb zo hard gaat. Was maar 100 gram aangekomen sinds vorige keer. Zit nu in totaal op + 9,8 kg. Netjes toch? Baarmoedermond was nog steeds netjes hoog en gesloten. Vk vermoed dat bij mij de harde buiken komen door het feit dat beeb wel wil draaien naar hoofdligging, maar door zijn grootte lukt het niet waardoor hij steeds in mijn banden hangt. Beeb doet idd meerdere malen per dag fanatiek pogingen om te draaien maar blijft dan halverwege steken en draait dan weer terug en dat is soms best pijnlijk, dus ws is daardoor mijn baarmoeder flink geirriteerd.
@ kwebbelsnoes: jeutje, dat is groot! Op hoeveel wordt het gewicht dan geschat met 40 weken? En hopelijk lukt het de kleine toch om nog te draaien. Grappig dat je het voelt dat hij pogingen onderneemt Alhoewel het natuurlijk niet grappig is dat dat pijnlijk is.
Yukl: als ze me tot 40 weken laten doorlopen, schatte ze nu dat het dan zo'n 9,5 pond zou zijn. Maar ze heeft al gezegd dat als de groeiecho bij de gyn op hetzelfde uitkomt, ze de beeb met 38 weken al halen, dit ook ivm mijn bekken! Blijft de beeb in stuit liggen, ga ik zowiezo voor een keizersnee, ze heeft al gezegd dat ze met mijn bekken een stuitbevalling afraden.
WE ARE GOING TO HAVE A PARTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Officieel mag hij nog niks weten maar ze hebben al verteld dat hij de baan krijgt Nu alleen nog wachten een afspraak voor rondleiding en dergelijke. Ben zo blij voor hem
@Skatjuh: GEFELICITEERD!!!! Oh, wat super, dat zal een hele opluchting voor jullie zijn. Echt fantastisch, maak er een mooi feestje van . Sorry, verder ff geen puf om te reageren, moet echt weer ff gaan liggen.
Skatjuh, Gefeliciteerd!!! Kwebbelsnoes, wauwie wat een sterk/groot kindje, heerlijk! Hier geluk, krijg de prenatal doos 2 x. Hij zou opgestuurd worden maar omdat het zolang duurde heb ik m alsnog in de winkel opgehaald. Netjes de bon ingeleverd met afmeldcode. Maar vandaag was selektvracht aan de deur! Met de doos hihi maar was niet thuis. Ben benieuwd of de inhoud hetzelfde is, schijnt nogal te verschillen.
SUPER SUPER SUPER Feestje dan! Gefeliciteerd!!! Fijn dat het zo snel al gelukt is. Hopelijk bevalt hem dit beter als waar hij nu zit. Zal toch een gerust gevoel geven zo voor de geboorte. Fijn joh.
Amaryllus: Dank je wel! Kwebbel: Ben benieuwd of ze je eerder gaan inleiden dan. Fijn dat alles nog netjes dicht zit en dat je zo lang naar je kindje mocht kijken. Wij hebben volgende week ook een groeiecho, ben benieuwd! Milse: Volhouden meid en rustig aan doen die laatste weken. Het is geen straf als je kindje dan meer kans maakt om gezond en rijp ter wereld te komen. Witte kool: Das lekker, goed om te weten! hier vanaf dat ik wakker werd weer meer harde buiken dus er zit niks anders op dan vandaag weer veel te liggen. Het went. M'n vent doet de boodschappen en wat klusjes in huis en zo komen we er wel uit.
kwebbel jeetje! dat is best ver voor! Kan me voorstellen dat de draaipogingen de boel wat overprikkelen ja!
jeetje dat is een flinkerd zeg! Met je bekken is dat inderdaad fijn, naar mijn ervaring is een gewone bevalling van een mannetje van nog geen 7 pond dan al belastend genoeg..