jammer incognito, dat je nog niet veel hebt kunnen zien, maar wat je zegt: Het is gewoon je kindje he... en iedere glimp die je er van op kunt vangen is prachtig. Ik vind het alleen nog zo lang duren nu! Wil het zo graag echt zien! Zag jij overigens veel verschil in die 1,5 week tijd? doglover: Fijn dat je zo op schema ligt! Leuk hoor, vader en zoon een soortgelijk pak ! karin: Fijn dat jullie er zo samen uitgekomen zijn. Ik kan me voorstellen dat dat misschien wat beter voelt dan de 1e keer. Heb je nog meer keuze bij jullie uit praktijken? Ow wacht.. ik zie je woonplaats staan, dat is iets groter dan hier . Bij ons zitten 3 verloskundigen in 1 praktijk + 1 man apart (die overigens misschien wel het beste bekend staat ). Dorpje er naast, zitten 2 verloskundigen in totaal in 1 praktijk. Maar niet heel veel keuze dus. lovelyme: Fijn dat jullie een naam hebben! Geeft toch een stukje rust he! Ik ben ook erg blij dat wij er uit zijn, hoewel ik af en toe een twijfelmomentje heb -hormonen misschien ? Skatjuh: Leuk die foto's! regenboogje: Heerlijk he, die bewegingen! Ik was er van overtuigd dat ons kindje flink aan het draaien en bewegen was, maarop de echo zagen we, dat er alleen regelmatig stevig met de beentjes geschopt word (en knietjes gegeven) . Blijkbaar al erg sterk, want ik dacht echt dat er meer activiteit was hihi. Hopelijk ben je inmiddels van de diarree af! chikai: Eindelijk nu dus echt het eind in zicht.. fijn! En dan genieten van je welverdiende vakantie hoor.. sowieso natuurlijk heel het jaar die klas gehad en dan met die moeilijke beroerde eerste weken van je zwangerschap! Tijd om te ontspannen! Verder allemaal een fijne dag gewenst!
Hahaha, nou ja, dan gewoon inderdaad wachten Waarschijnlijk is het helemaal niet zo dat de kinderen slecht slapen, maar wel dat ze op vakantie een ander ritme aannemen. Op vakantie moet je eigenlijk denken: 'go with the flow' en het nemen zoals het komt, dat maakt het juist heel relaxed. Maar hee, als ze ouder zijn en geen slaapje meer nodig hebben, is dat natuurlijk wel een stuk makkelijker
Vervelend van die renovatie zeg... bah! Maar hee, wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt en dat zij het ook zo voelde. Dat maakt het 'uit elkaar gaan' toch voor beide partijen makkelijker. Hopelijk klikt het met de nieuwe praktijk wel!
we vertrekken zondagmorgen al Ik weet helemaal niet of ik dat hier wel gezegd heb hoor, dus je zult het wel helemaal niet gemist hebben Ik heb zeker foto's van de echo en die wil ik ook zeker wel showen, maar manlief mag ze in gaan scannen en daar moet ik op wachten, ben te lui om ze zelf in de scannen Inderdaad, een muurtje schilderen is zo gebeurd, maar op canvas is eigenlijk juist ook wel heel leuk, daar kan ik je niet mee helpen Wat een druk dagje gisteren! Maar wat ontzettend lief van jullie dat jullie dat zo gedaan hebben zeg Ik zou nooit spullen durven weggooien die bij mijn ouders staan, weet je heel zeker dat ze dat spul dan ook niet meer nodig hebben of hadden willen bewaren? Anyway, ze zullen wel blij verrast zijn als ze weer thuis komen! Succes met je bekken vandaag, dat dagje gisteren zal je de das wel omdoen nu....
Precies, ik doe daar niet zo moeilijk over. Natuurlijk is het jammer als je kindje er steeds niet helemaal goed voor ligt, maar daar ga ik geen traan om laten, ik heb m toch gezien? Of we echt veel verschil zagen....? Eh, ja, wel qua vet, zeg maar, hij was nu een stukje 'voller' en volgens mij wordt het een dikkertje Maar 1,5 week terug zag je hem ook al goed hoor, alleen wat dunner dan, zeg maar
Net weer fysio gehad en manlief is even meegegaan om te kijken hoe en waar precies ze elke keer mijn spieren los masseert, zodat hij het op vakantie ook kan doen. Ik heb het wel geweten hoor, elke keer doet het meer pijn, auw! Hier de laatste tijd steeds vaker enorm pijnlijk stekende pijn in het bot tussen mijn schaambeen en mijn zitbeen, dat blijkt dus van mijn bekkenbodem af te komen.... Weer wat geleerd. Ben ergens 'blij' dat het dit is, want soms dacht ik echt dat ik ontsluiting aan het krijgen was Paloe, geloof ik? Jij had toch ook zo'n pijn en harde buiken dan? Waar we het laatst over hadden? Surprise, surprise, dat komt ook door je bekken....
Dat is al snel! Super! ben heel benieuwd naar de foto's van jullie ventje! Canvas vind ik wel leuk omdat je ze dan niet over hoeft te schilderen Het was inderdaad druk maar het geeft wel een fijn gevoel Pff de dingen de we weg hebben gegooid... waren allemaal in de trant van dit voorbeeld: (14 jaar geleden) vaders werk verhuisd naar een nieuwe locatie, de oude stoelen(stuk of 20) gaan niet mee, zijn al ik weet niet hoe oud en voldoen niet meer. Vader neemt ze mee. Belanden in de schuur. Verhuizen mee (12 jaar geleden) belanden weer in de schuur. Nooit iets mee gedaan, nu helemaal bejaard, uit de tijd, niet goed meer, roest etc. NU: weg ermee! Alles wat we weg hebben gegooid was echt regelrechte troep We gaan volgende week nog een dag aan de slag waarschijnlijk Ik denk dat ze idd wel blij verrast zullen zijn Mijn bekken...dat gaat eigenlijk wel goed sinds die zere buik vorige week donderdag! Echt onvoorstelbaar maar waar. Het doet nog wel zeer maar voel het niet meer schuiven. Voel het vandaag wel iets meer maar niet heel erg. Het mag een wonder heten!
Haha die pijn die je beschrijft ken ik wel ja! Die harde buiken en pijn.. ik heb het aan mijn fysio beschreven en zij zag er niet echt bekkengerelateerde klachten in.. omdat het ook kwam en (deels) weer ging, zo lang duurde en echt leek op het begin van mijn bevalling. Mijn buik was ook niet echt hard, alleen soms even kort als de pijn het hevigst was. Doe wel braaf mijn oefeningen en hoop dat het niet nog een keer gebeurd. Hopelijk blijft mijn bekken zich zo gedragen als de afgelopen week! Hoop voor jou dat het niet erger wordt en je lekker kunt genieten van je vakantie!
Dat heb ik ook wel eens? Niet zo vaak hoor, maar afgelopen weekend had ik ook van die vervelende steken. Je kunt ze ook krijgen als de baby aan het indalen is, maar lijkt me sterk dat mijn uk nu al zo ver is Hoe lang gaan jullie eigenlijk op vakantie? @ paloe: ooh ik vind het echt heerlijk om troep weg te gooien Dan is mijn hoofd ook direct opgeruimd haha. Jullie gaan dus flink aan de klus als Olaf weg is? Gaan jullie ook nog wat anders doen (of had je dat al verteld?)? Ik ga vandaag weer een poging ondernemen obersatiestudies te zoeken. Wordt vast weer kansloos
Goeiemorgen meiden, Woei, alweer 30 weken! Ik heb wel alles bijgelezen, maar had eerlijk gezegd ff geen puf om Word erbij te houden. Kijken of ik het nog uit mijn hoofd weet: @Skatjuh: leuke foto's! Hebben jullie daar iemand voor gevraagd, of met de zelfontspanner gedaan? Zijn er nog mensen hier die de buik ook 'professioneel' gaan laten vastleggen? Wij hebben eigenlijk een afspraak voor de 29e, maar zoals het nu met mij gaat weet ik niet of we daar wel heen kunnen eigenlijk... @Karin: goed dat jullie er zo over hebben kunnen praten, ik spreek niet uit ervaring, maar het is hoe dan ook een zeer ingrijpende gebeurtenis, die bevalling, dus dan moet je je wel goed voelen bij de begeleiding! Balen van het werk aan de andere flat... Tja, in de zomer moet opeens alles gebeuren he? @Paloe: je ouders weten er dus niks van? Dat zal zeker een verrassing zijn! Ik heb dat ook wel eens overwogen voor mijn moeder te doen, maar die is ZO moeilijk met weggooien, dat ik dat toch niet durf. Spannend hoor, Olaf uit logeren! @Incog (toch?): fijne vakantie alvast! Hoop dat je bekken niet verder op gaat spelen. @Yukl: succes met het zoeken van die studies (je bedoelt vast observatiestudies, of niet? ) @Hier: vandaag de groei-echo, ben toch wel beetje zenuwachtig eigenlijk, hoop zo dat alles goed is! Dat ik me beroerd voel en niks meer kan wil ik best op de koop toenemen als met die kleine meid alles maar goed is. Eén klein probleempje: begin wat last te krijgen van nesteldrang. Wil na vrijdag (dan is het huis eindelijk klaar wat vloer en schilderen enzo betreft, dus geen rotzooi meer) graag de kleertjes enzo gaan wassen, ledikantje opmaken, babykamer afmaken (laatste decoratie) en de boel in huis voor het laatste beetje structureren enzo, maar ik kan nagenoeg niks .
@ gwn: whaha oeps, dat bedoelde ik ja Lastig als je je nesteldrang niet kwijt kunt! Ik begin het nu ook steeds meer te krijgen, die behoefte om alles klaar te maken. Ik hoop dat je je straks toch wat beter gaat voelen zodat je in ieder geval beetje bij beetje alles kunt doen. Succes met de echo! Ben benieuwd
dit is geheel professioneel gedaan met de zelfontspanner hihi. Was eigenlijk gewoon een spontane actie en ze zijn uiteindelijk wel heel leuk geworden. Ik heb er wel over nagedacht om foto`s te laten maken met een buikschildering maar het is vrij prijzig. Ben er dus nog niet helemaal over uit. Op deze manier vind ik het juist ook wel leuk. Gewoon lekker knus met het gezinnetje hihi. Liefs
Yukl ja dat heb ik ook met weggooien! Donderdag en vrijdag overdag ga ik heel hard aan mijn scriptie werken. De opvang is op vakantie dus dat lukt me nu overdag echt niet en het moet wel gebeuren.. Donderdag gaat mr paloe de vloer er boven in leggen en savonds gaan we uit eten en dan allebei de stad in. Vrijdag aan het eind van de middag komen mijn schoonvader en zijn vrouw Olaf alweer terugbrengenJ Is het nog gelukt met studies vinden?Op welk vlak moeten ze zijn? GWN gefeliciteerd met je 30 weken! Mijn ouders weten er niets van neeJ We gooien ook alleen dingen weg waarvan we weten dat ze weg mogen of die echt niet meer bruikbaar zijn. De rest ordenen we, dan is er meer overzicht en kunnen ze zo hele delen ineens wegdoenJ Hoe was de echo? Vervelend van je nesteldrang en dat het niet kan.. Heel klein beetje bij heel klein beetje, lukt dat? Elke dag een heeeeeeeel klein beetje doen? En anders eens een vriendin vragen om je te helpen? Fotos: een vriendin van me is fotografe, misschien dat zij nog fotos gaat maken. Ze is daar alleen een beetje apart in..zie haar ervoor aan gewoon het uurtarief te rekenen, dat is nogal veel en dan hoeft het niet. Daarom gaan we juist niet naar een fotograaf. Ik kan daar niet echt bij, we zijn al 19 jaar beste vriendinnen, als ik iets kan wat leuk voor haar is of wat zij nodig heeft zou ik dat ook voor niets doen! (en dan heb ik het natuurlijk niet over de kosten van de fotos ontwikkelen enzo die zijn natuurlijk voor ons) Mja, zo staat zij erin, niets aan te doen!
Paloe: Oh als het allemaal van dat soort troep is, zullen ze zéker wel heel blij zijn! Ik ben wel benieuwd naar hun reactie (Alleen ben ik dan al op vakantie, dus als ik eraan denk, zal ik het je na de vakantie even vragen ) Hmmm, bij jou dus geen bekkengerelateerde klachten? Het maakt ook niet uit, als het maar niet meer terugkomt!!!! Fijn dat je nu in elk geval wat minder pijn hebt. Hier is de pijn ook nog wel te doen hoor, het kán niet erger dan bij zoonlief en zo erg is het nu nog niet geweest, dus fingers crossed Yukl: Tjah, lang verhaal, maar we vertrekken dus zondag, manlief blijft maar één week en gaat volgende week zondag met de TGV terug naar huis, die maandag komen mijn ouders en ik blijf met zoonlief nog 2 weken op dezelfde camping (mijn ouders staan schuin tegenover ons) en manlief komt ons na die 2 weken (dus voor uk en mij in totaal 3 weken) weer ophalen. Hij komt dan weer met de TGV en we rijden samen in de auto naar huis. Komt allemaal door een nieuwe opdracht van manlief, waardoor hij eigenlijk helemaal niet meer op vakantie zou mogen gaan
GWN: Spannend, die groeiecho, hopelijk is ze nu wel genoeg gegroeid! Misschien kun je alles in hele kleine beetjes doen? Heel rustig aan, lukt het misschien toch wel. Alleen dat structuren, dat zou ik aan je man overlaten hoor... Yukl: Sorry, heel lulverhaal, maar niets over wat je daarvóór schreef. Tjah, het voelt inderdaad wel een beetje als indalingsweeën.... Lijkt me inderdaad stug, maar van de andere kant, ligt uk al wékenlang met zijn koppie in mijn bekken. Een tweede hóeft niet eens in te dalen maar misschien dat het wel al zo vroeg kan?
Paloe: Wat jammer zeg, dat je vriendin zo'n eigenaardig trekje heeft.... Hier doen mijn beste vriendinnetje en ik dat soort dingen gewoon 'for free' en dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal....
zo, ik ga ff slapen, zoonlief ligt uitgeteld in zijn bedje en mama is ook uitgeteld, dus ik ga ff energie opdoen
Paloe: Gelukkig gaat het een stuk beter met de diarree. Het was nog niet helemaal wat het moet zijn, maar veel beter dan het geweest is. Dus heb vandaag de doc nog maar niet gebeld. Ik hoop dat ik er nu langzaam vanaf kom en anders kan ik altijd nog bellen. En wat een moed om in het huis (schuur) van je ouders op te gaan ruimen. Ik geloof dat ik daar nu niet aan zou moeten denken. Yukl; Wat vervelend dat je man eigenlijk helemaal niet met jullie mee op vakantie zou mogen. Hopelijk kunnen jullie extra van het weekje samen genieten. Kleine; Ik zou wel eens stiekem willen zien wat die kleine uk daarbinnen allemaal uitspookt. Het lijkt erop dat ie flink aan het trainen is met allerlei strekbewegingen. Heb af en toe gewoon een "ei" op mijn buik naar buiten puilen. Ziet wel grappig uit, maar kan ook een beetje gevoelig worden.