Oktober 2010 mama´s DEEL 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door margotmarcel, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Klopt wel ongeveer met de groeilijn. Daar zit het gemiddelde bij 33 weken op ongeveer 2200 gram als ik het goed zie.

2. Gusam

Gusam Niet meer actief

hier met riley vorig jaar zeiden ze dat ze heel klein zou zijn, gezien de echo's maar ze was toch 2900 gram en 49 cm, dus ik zie wel uiteindelijk wat ze weegt en ga niet helemaal meer af op de echo's.

XXX Gusam

3. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik wil er ook niet teveel op afgaan maar ivm eventueel overtijd gaan is het wel fijn om te weten. Straks moet ik 10 pond eruit persen met 42 weken. Lijkt me ook geen pretje

Liefs

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ach, je moet toch iets als uitgangspunt hebben? Een groeiecho lijkt me nog altijd betrouwbaarder dan enkel te voelen :) Je hebt gewoon geen keuze als er een heel klein of heel groot kind wordt verwacht; dat kun je moeilijk negeren. Maar ik weet inderdaad dat het uiteindelijk nog anders uit kan pakken.

5. skatjuh87

ik bel gewoon morgen de vk nog ff op en vraag het na. Ze heeft het niet opgeschreven maar heb me echt niet vergist. Dacht namelijk gelijk van o dat was mijn geboortegewicht.

Zit steeds te hopen dat m`n man al thuis komt, het kan elk moment :D:D

6. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Een groot kind betekent niet automatisch een heftige bevalling hoor meiden, ik kan jullie een hart onder de riem steken; 9 pond in 11 minuten, waarvan ik 1 keer helemaal opnieuw moest beginnen omdat mijn dochter met haar arm eerst naar buiten kwam.
    Dus zeg 5 minuten voor het persen.
    En ik kan nog steeds op een zadel zitten en een barkruk :D

7. skatjuh87

wauw netjes gedaan hoor. hopelijk gaat het bij mij ook zo vlot.

Zonder scheur en knip?

8. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    klein scheurtje naar de zijkant in de binnenste schaamlip en 2 steekjes naar onder, viel alles mee eigenlijk.

9. skatjuh87

das echt netjes. dus je gaat vol vertrouwen deze bevalling in denk ik

10. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    de grootte van het hoofd is hetgene dat het moeilijkst is, daarna 'flubbert' de rest van de baby erachteraan, dus het gewicht is eigenlijk niet de issue. Maarja als je bedenkt dat er 4,5 of 5 kilo baby door dat gaatje moet kan je het wel benauwd krijgen in gedachten, komt goed. Zo'n verademing als je actief mee kan gaan doen aan de bevalling na die ontsluitingsweeen.

11. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    eerlijk gezegd:
    ik poep 7 kleuren hahaha :(
    ik probeer positief te zijn, het is ook wel een mooie ervaring en tegenwoordig -althans 6 jaar later- mag je ook meer met met pijnstilling, en een geboorteplan opstellen etc.
    Dat geeft wel iets vertrouwen erin

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je bedoelt dat de uitdrijving 11 minuten duurde? Anders was het wel erg snel :D Niet dat 11 minuten niet snel is trouwens ;)

Maar uhm, hier wel een iets stroevere bevalling door het gewicht ;) Het is allemaal goed gekomen hoor, maar het was wel goed dat ik met 38 weken en 5 dagen beviel ipv bijv. met 42 weken.

13. skatjuh87

m`n mannetje is thuis :D:D:D

ben er dus verder vanavond vrij weinig.

Liefs

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Joehoe! Geniet er van :)

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    skatjuh: veel plezier vanavond! fijn dat hij er weer is. Vind het idd wel vreemd dat jij geen groeiecho hebt gehad, zou het wel even aankaarten.

mijn beeb is nu ook al zwaarder dan ik bij mijn geboorte, raar idee. Ik ben geboren met 34 weken en woog 2120 gr. Mijn beeb woog met 31+2 al 2500 volgens de groeiecho.

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Even snel een kort berichtje voor ik er weer vandoor moet:
    We zijn net naar de vk geweest, alles was goed. Ik dacht ik laat het ff weten, gewoon voor de leut! :) Hb geprikt, die zat op 7.4 dus heel netjes! Maar 0.3 lager dan aan het begin van de zwangerschap dus dat scheelt weer. Ons ukje ligt nog wel vrolijk in stuit zoals altijd, dus t wordt afwachten hoe dat verder gaat...Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat ze anders lag, zowel tijdens de controles als de echo's lag ze altijd in stuit. Dus ergens heb ik het idee dat ze dat gewoon heel lekker vind! :p Ach ja, we gaan het zien. We hebben gelukkig nog ff!

@ Skatjuh: Veel plezier vanavond!

En de rest ook een fijne avond, tot morgen!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat alles goed was amarylis :) ! en wauw, je hb is inderdaad nog érg netjes! Fijn!
    Hier is ons dametje -ik denk- met 30 weken gedraaid, hopelijk gaan er nog heel wat kindjes net zo gemakkelijk (en gewoon uit zichzelf) draaien!

miekjuh en rossanna : Welkom :) . Een lang meisje had je zeg! Dan is haar gewicht ook wel logisch daarbij.

skatjuh: Fijne avond :)

Ik kom net terug van m'n cursus. Weer flink wat info en dingetjes herhaald en daarna nog wat oefeningen. Sommige meiden zijn inmiddels 36/37 weken! Dus het zal daar ook niet lang meer duren voor de 1e gaat bevallen. En dat terwijl we over 2 weken pas de 1e partner les hebben. Ik ben benieuwd of iedereen dat gaat halen!

Maar oke.. het was lekker om er even uit te zijn, ukkie was lekker druk terwijl ik de oefeningen lag te doen.

Zijn er trouwens nog meer meiden die nog veel op hun rug slapen? Ik lig eigenlijk zeker de helft van de tijd nog op m'n rug. Placenta ligt ook aan de voorkant, misschien scheelt dat op de één of andere manier? Maar het ligt gewoon het comfortabelst en meest ontspannen... Af en toe ter afwisseling op m'n zij, maar toch.

maar oke... al weer bijna weekend, morgen lekker vrij in plaats van de middag werken. Echt even relaxen want ik ben telkens zo moe... maar s avonds blijf ik dan toch weer te lang zitten. Schiet niet zo op ;) .

Fijne avond verder allemaal!

18. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

#1358 wonderteam, 19 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2010
    Zo dag overleefd, met wallen van hier tot Tokio :D

Heb prachtige rolluiken, aan de buitenkant, ik ben wel 700 euro
    lichter ,maar voel me als een kind zo blij :D

@skatjuh,ik vind het geschatte gewicht ook veel. Hier afgelopen dinsdag bij de gyn geweest en aan de hand van de echo was het geschatte gewicht 1750 gram. Ze toetste namelijk eerst iets verkeerd in en toen kwam er iets meer dan 5 pond uit, ze zegt oeps foutje ,dat is namelijk te veel voor deze termijn.
    @vluchtas, hier nog niet klaar, ach alles is toch zo gepakt mocht er haast bij zijn.
    @athina, he wat balen zeg van het jasje. Kun je niet prenatal mailen? Misschien is hij elders in hetland nog en kan hij dan naarjou filiaal verstuurd?
    @yukl,leuk die bedeltjes. Wat moet ik me precies bij de parelketting voorstellen? heb je er toevallig een link van een site van? ( vind parels erg mooi)
    @incognito, nou mijn mams heeft igg weer meer kleur :D ze had een hb van 4.6 vandaar de transfusie. Ze voelt zich nog niet heel energiek ,maar dat heeft even tijd nodig. Hier trouwens ook zo'n nomination armband :D Fijn dat de kapper goed ging :)
    @inlove, leuk dat je dochter zo enthousiast was.
    @gusam, hier ook alecto, maar die van ons kan niet uitgebreid. Maar gebruik hem ook zelden eigenlijk.
    @gwn, jemig zeg wat vaag van het hb. ,maar wel gek idd dat je je gisteren dan zo voelde.
    @miekjuh, welkom en gefeliciteerd.
    @rosanna, welkom en gefeliciteerd. Leuk dat je gelijk zo uitgebreid bent :D Nou die 11 min uitdrijving teken ik voor. Hier helaas anderhalf uur uitdrijving :(
    @amaryllis, fijn dat alles goed was bij de vk!

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@athina, hier lig ook heel graag opmijn rug :D Nou ben benieuwd of sommige de partneravond idd nog meemaken :D

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik lig ook nog heel graag en fijn op mn rug! Op mn zij hou ik nooit heel lang vol dus veel draaien. Op mn rug dus handiger!

Deel Deze Pagina