Oktober 2010 mama´s DEEL 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door margotmarcel, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Skatjuh: Baby's groeien in 'delen' dus hoofdje, buikje en beentjes groeien niet synchroon. Niets om je zorgen over te maken dus :) En bovendien hebben ze hier laatst ook onze uk veel te groot gemeten en dat bleek op de groeiecho dus helemaal niet het geval! Maar die 'afwijkingen' komen dus omdat ze vaak per 'deel' groeien... :)

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik heb dat al wel eens begrepen ja maar is een verschil van 3 weken dan niet heel veel?

Plus de vorige keer was hij te zwaar volgens de echo en de lijst van de vk en nu weer.

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    ach meid, wat is te zwaar? Die van ons zit aan de bovenlijn en komt straks zo rond de 4 kilo uit. Ja, dat is zwaar ja, maar niet té zwaar.... Echt, vraag morgen maar aan je vk, die meting van eht pretecho buro lekker naast je neer leggen en je voorbereiden op een flinke knul :)

4. skatjuh87

de vorige keer was ie 929 gram en toen moest ie rond de 650/700 zijn en nu zou ie op die 900/1000 gram moeten zitten maar kwam ie uit op bijna 1300. En ze vertellen mij niet wat ik kan verwachten. Werd me verteld dat ik dat met 36 weken wel eens zou horen

5. skatjuh87

overigens vinden de personen die de echo`s hebben gemaakt het niet zwaar hoor. Hij ligt netjes op de lijn, maar de vk denkt dus anders en heeft geen vertrouwen in een echo

6. Gusam

Gusam Niet meer actief

@skatje, bij Riley had ik dat op het laatst ook. al haar metingen lagen 2 weken minder als de termijn behalve de boven beentjes die lag 2 weken voor op het termijn, dus in principe 4 weken verschil.
    de echo daarna waren alle metingen nog 1 week voor de termijn en de boven beentjes een week meer als de termijn, en uiteindelijk het resultaat was gewoon een mooi meisje.
    Dus je hoeft je niet heel erg zorgen te maken, komt allemaal goed.

Hier gaan we morgen beginnen om alle grote spullen over te huizen, en alles wat dan nog over blijft is gepland voor de zaterdag.
    maandag ga ik daar voor het eerst slapen met Riley samen.

XXX Gusam

7. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha, we hebben dan met z'n allen dezelfde aflevering zitten kijken, en ook ik heb letterlijk gezegd dat ik die man allang een ram had verkocht, wat denkt ie wel niet! Heb mijn man ook meteen gewaarschuwd 'schat, niks onthouden van wat IK zeg (behalve als het positief is), maar vooral niet zelf gaan lopen klagen ofzo en niet proberen 'grappig' te zijn ook' :).

@Skatjuh: wanneer was dat, dat ie 900/1000 g zou moeten zijn en ze op 1300 uitkwamen? Ik scheel maar 6 dagen met je nl en ze kwamen vandaag op 1400 gram uit, terwijl ze nog steeds aan de kleine kant is (maar gelukkig wel veel dichter bij het gemiddelde dan 2 weken geleden).

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja ik had die man ook een knal verkocht ;) Wat een eikel zeg zoals ie tegen haar te keer ging. Maar ik schrok ook enorm van het wezenloze kindje dat uit haar kwam. Manlief en ik waren allebei volledig in shock. Wat zag dat er eng uit zeg! En ik ergerde me groen en geel aan die gynaecoloog. Wat een ontzettend nep opgewekt mens zeg, blegh.

9. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Goedemorgen allemaal,

Ik haak vanaf hier weer in :D Afgelopen dagen wel meegelezen, maar geen puf om te reageren met dat vieze warme weer!

Maar wie o wie kan me helpen in de wereld van de meegroeibedden, matrassen ed?

We gaan dus zaterdag naar de ikea, en willen een slaapkamer kopen voor Thijmen, dus met een peuterbedje.
    Waarschijnlijk word het deze serie (ben nu al verliefd, en nog nie eens gezien 8))

IKEA | LEKSVIK kinderkamerserie

We kopen dan de kast en het bedje iig, maar daar moet ik natuurlijk een matras bijkopen en nu las ik al hier dat ik die niet moet halen bij de ikea:( Heb eens rondgekeken en kan verder nergens een matras vinden wat erin past, is dat normaal, verkoopt leenbakker of kwantum dat bijvoorbeeld niet in die maat?
    En dan over hoeslakens, moet ik die dan ook halen bij de ikea? 1,30 is de kleinste maat, dus een hoeslaken wat je gebruikt voor een babybedje past niet denk ik?
    En dan het dekbedje? Zou een normaal dekbedje van 1,40 bij 2,00 niet veel te groot zijn?
    Whaa, welkom in de wereld van de peuterbedjes zeg maar, ben ff helemaal de weg kwijt, en omdat ikea niet om de hoek zit voor mij, heb ik geen zin om een paar keer te moeten rijden voor alle dingen :D

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)
    Hoe is het hier? Hier alles zijn gangetje :) Begin inmiddels wat last te krijgen van zuurbranden,maar gelukkig nog niet zo erg dat ik er wat voor in moet nemen.
    Ik heb wel een beetje behoorlijk genant probleempje:):). Ik heb al zeker 7 wkn hele erge druk van onderen. Vooral als ik lang gezeten heb of 's,morgens vroeg uit bed op sta. Nu werd de pijn maandag wel heel erg. Ga ik maandagavond douchen en kijk eens even goed daar onder ( ja sorry hoor) Nu is 1 schaamlip echt wel 4x zo groot en het voelt hartstikke beurs aan :$. Nu heb ik al gegoogled en nou schijnt je vanaf een 2e zwangerschap sneller spataderen te kunnen krijgen en al helemaal in de schaamplippen. Hier is ook niks aan te doen. :( Ik wou het voor de zekerheid nog wel even bij de Ha laten schecken, maar die van ons is op vakantie ( heb een vrouw) en heb niet zo zin om naar de vervanger te gaan ( man)

@yukl, hier zie ik het autorijden ook niet zitten. Manlief wou naar Italie rijden ( zijn vader woont daar) nou mij niet gezien. Voorzie hele drama's met Mason. Fijn he dat opzwellen:(
    @incognito, heerlijk dat je echo zo mooi was. Ligt je placenta inmiddels ook al goed? Lekker zeg zondagochtend al weg :D
    @lovele, fijn dat alles goed was bij de vk.
    @skatjuh,mooie buikfoto's hoor. Niet te druk maken om de echo hoor. Kan nog alle kanten op.
    @karin,hopelijk vind je een fijne nieuwe vk.
    @doglover,fijn dat de bruiloft al zo is voorbereid. Je kan al bijna aftellen :)
    @paloe,jemig dat was wel een drukke ,maar productieve dag :D
    @brina, heerlijk zeg Parijs:D
    @gwn, oh super dat er verbetering was te zien op de echo.
    @domino, hier wel een matras van Ikea ( voor ledikant) en nooit geen problemen mee gehad.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

hoi meiden

alweer een hele tijd niet geweest
    veels te druk met van alles en ook vele rot dingen mee gemaakt
    ga vanmiddag of vanavond even de andere site aan passen en afspraken bij zetten die ik al lang had moeten doen
    sorry er voor
    had echt even een paar rot weken kwam wel maar wist niet veel te type net als nu maar wilde wel even mijn gezicht laten zien
    de groei echo was trouwens goed alles zag er super uit
    vandaag moet ik bloedprikken en gyn..
    vrijdag heb ik een crematie helaas is een goede lieve kennis vorig zondag overleden door de ziekte kanker
    dat heeft er echt even in gehakt
    mijn auto is weer kapot en mijn moeder en zus hebben weer eens super veel ruzie pfff leuk allemaal :(:(
    ikwens iedereen een fijne dag

12. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Die van mij was net zo zwaar, weet je nog? Hij kwam nu afgelopen maandag ook rond die 1300 uit.... Maar vraag het gewoon eens na, dan ben je wat geruster, want ik merk dat ik je toch niet gerust kan stellen :)

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Ja, ik schrok me ook dood! Manlief ook, maar hij zei wel meteen: "Geen zorgen, dit gaat helemaal goed komen, anders zenden ze die aflevering niet uit"

Ik moest gewoon huilen toen hij eindelijk dat huiltje gaf!!!!!

En wat was hij GROOT!!!! :$ Daar zijn die van ons nog klein tegen ;)

14. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Domino, ik kan je helaas niet helpen, wij hebben gewoon een peuterbedje en het matras heb ik bij een beddenzaak gehaald....

15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Oh jee, wat een genant en ontzettend vervelend probleem ook! En ze kunnen er niets aan doen? Ook niet ná de zwangerschap?
    Jeetje, ik zou ook niet naar een mannelijke vervanger willen hoor.... Ehmzzz, sterkte ermee dan maar!

Ja, de placenta ligt inderdaad al een stuk verder naar boven, dus dat staat een natuurlijke bevalling niet meer in de weg! Die echo van 23 augustus blijft wel gewoon staan :D

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Mamamanuela: Veel sterkte meid!

17. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi meiden.

Ik heb een blaasontsteking!! Bah!!
    Had gisteren geregeld harde buiken die geen pijn deden maar wel erg vaak kwamen. s`avonds de vk gebeld en die is langsgeweest.
    Alles even gecontroleerd, alles was goed maar adviseerde ook even mijn urine in te leveren aangezien ik ook wel wat vaker moest plassen maar dat deed geen pijn.
    En jahoor plas ingeleverd en een blaasontsteking.

Dus meiden met geregeld harde buiken. En ookal doen ze niet zeer laat er even naar kijken want een blaasontsteking kan zorgen voor een vroeggeboorte.

18. skatjuh87

@ gwn, dat was afgelopen zaterdag. Zat toen op 28 weken en 4 dagen. De vk had me al eens verteld dat volgens hun lijst ( jaja ) je kindje rond 28-29 weken op zo`n 900/1000 gram zou moeten zitten.

Maar heb wel de berekeningen meegekregen van de echoscopiste dus kan ze vandaag laten zien.

@ incognito, het is niet zozeer me gerust stellen hoor. Hij zit in het algemeen echt supernetjes op de lijn dus dat is het probleem niet. Ben gewoon wel benieuwd wat voor kindje ik kan verwachten als ik het uit moet poepen hihi. Groot of klein en zwaar of licht, mja daar kom ik voorlopig nog niet achter denk ik. De meeste hier weten dat al.

Nou ja moet vanmiddag naar de vk, dan krijg ik ook de uitslag van bloedonderzoek voor suiker. Maar ga er niet vanuit dat daar problemen mee zijn, zal wel goed zitten.

Liefs

19. skatjuh87

@ rodelief, wat balen meis maar wel fijn dat er nu wat aan gedaan kan worden.

Ik heb ook veel last van harde buiken en soms zelfs pijnlijk maar ben al zo vaak op blaasontsteking gecontroleerd en elke keer was het schoon. Maar weet idd wel dat je dat in de gaten moet houden.

Liefs

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

haha bij ons stond het ook op... en m'n man zei het zelf al :) .
    Ik zei nog van ' ja, maar deze vent zit op veilige afstand' -nou dan had je wel wat gevonden om mee te gooien...
    en tja, daar kon ik hem alleen maar gelijk in geven.. wat ik ook te pakken had kunnen krijgen had ik in elk geval in zijn richting gesmeten ;) .

overigens werd dat bij ons op de yoga cursus indertijd al gezegd bij de les met de mannen: Dat ze het niet persoonlijk op moesten vatten, maar dat er tijdens een bevalling zoveel emoties etc vrij komen en dat je dat als man eigenlijk alleen maar kunt ondergaan ;) . Soms gebeurd het ook door medicatie die de zwangere heeft gehad.
    Maar de mannen werd dus duidelijk gemaakt dat dat er bij hoorde.
    En het enige dat ze ' mochten ' doen, was hun vrouw ondersteunen, waar de vrouw dat maar wilde...

deze man op tv... pff dat was het andere uiterste zeg!

Deel Deze Pagina