Oktober 2010 mama´s DEEL 4!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door margotmarcel, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Rimar, dat heb ik ook. Gisteren zat ik op de bank en kreeg zo'n opvlieger, mn moeder ernaast (die is in de overgang) die zei even lekker "nou weet je ook eens wat dat is!" Vreselijk!

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik heb soms ook last van opvliegers, dus ken het helaas ook. Het is wel pas sinds de laatste weken dus dan kan ik er nog mee leven.

Ik had het ook altijd door de Clomid maar dat was veel erger dan het nu is. Toen kon ik gewoon echt niet slapen omdat ik het plots bloedheet had en daarna steenkoud.

Liefs

3. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Nou, dan zal mijn overgang ook wel heftig worden, dit is af en toe echt erg hoor, en manlief maar lachen, of zeggen van dep je gezicht eens af, mannen;)

4. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Ik heb het dus nu regelmatig een bloedhete bui, maar niet koud erna, normaliter als ik op blote voeten enzo loop krijg is vrij snel steenkoude voeten, dat is dus nu niet het geval. Leuk hè al die hormonen die door je lijf gieren, inclusief een binnenbuikse trappelzakboogie:D

5. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    In welke week is het verstandig om echt te gaan beginnen met alles uit te wassen enzo? De een zegt nu al en de ander zeg bij het begin van je verlof, dat is over 3 weken, zucht, heeeeeeeeelllllluuuuupppp ik weet het niet meer zo, raak er zo van in de war, zie zo door de bomen het oerwoud niet meer.

6. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik dacht dat ik de enige was hihi, maar ik heb daar ook last van dat in een keer me het zweet uitbreekt. fijn dat ik nu weet dat er meerdere zijn die dat hebben.

Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik een groeiecho heb, dat is het zelfde dat ik ook niet weet waarom ik in het zh zou moeten bevallen, ik heb het wel gevraagt maar krijg daar niet echt een goed antwoord op. volgende week ga ik toch vragen of ik thuis mag bevallen, dat zou me veel meer rust geven, en aangezien het lichamelijk enzo allemaal goed gaat zou ik niet weten waarom niet. ik sta daar ook onder controle ivm mijn psychatrisch verleden, maar ik vind dat geen rede genoeg en het is verledentijd. vind ik dan.
    en de vk vind het goed (thuisbevallen) als de gyn er ook mee accoord gaat. ik heb dan meer rust en hoef niets te regelen voor opvang voor Riley en de hond die kunnen dan lekker thuis blijven en ik kan doen wat ik wil, en natuurlijk er is altijd wel een kans dat je naar het zh moet, maar dan kan ik de buren vragen voor riley en de hond.
    willen jullie voor me duimen dat ik gewoon thuis mag bevallen?

XXX Gusam

7. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Gedeelde smart is halve smart zeg maar, hihi, qua opvliegers dan.

En ik ga voor je duimen meid dat je thuis mag bevallen.

8. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

@ groeiecho: dan is het me nu duidelijk. Ik wacht het dus lekker allemaal af.... Ik weet dat ik met 35/36 weken nog de liggingsecho krijg, maar verder wacht ik alles lekker af.
    @ bevalling: Na de info van gisteravond ben ik nu ook enorm aan het twijfelen hoor. (had al zoiets geschreven, geloof ik, maar ben er echt enorm mee bezig). Ga volgende afspraak echt ff goed overleggen met de vk. Wat is wijsheid en proberen dingen voor mezelf duidelijk te krijgen. Ik dacht dat ik eruit was, maar vind het nu wel heel moeilijk worden. Nu ga ik erover ophouden, wil ook weer leuke dingen gaan schrijven......
    Groetjes,
    Elleke

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hier de allerslechtste nacht sinds tijden gehad, om 23.00u naar bed gegaan, pas om 1.30u in slaap gevallen en weer om 4.30 wakker. Toen om 7.00u in slaap gevallen en tot 10.30u geslapen. Wat een ritme... :( Ik weet gewoon niet hoe ik moet gaan liggen, op m'n rug is niet lekker, op m'n zij niet, het liefst slaap ik nog half op m'n buik met één been opgetrokken, maar dan gaat m'n buik steken....

Ik krijg ook geen extra controles ofzo, geen waardes laten prikken e.d. Als ik me goed voel, zal het vast nog goed gaan.
    Maandag moet ik weer terug naar de verloskundige. Over een tijdje (week 36/37) doen ze een schatting naar het gewicht van de kleine, maar ook hiervoor in principe geen echo ofzo....

10. Gusam

Gusam Niet meer actief

chikai balen meid van de slechte nacht ik hoop voor je dat je vanacht een betere nacht hebt.

Ik word hier trouwens doodziek van de krampen in mijn kuiten en voeten, in de nacht wil het weleens voorkomen dat ik wakker word van een kramp, maar gister liep ik door de winkelstraat en kreeg toen ook kramp en dat hield wel meer als 5 min aan en ik kreeg het niet weg met lopen of mijn voet anders neerzetten.
    maar het is ook een zwangerschapskwaal dat je beenkrampen kunt hebben, maar wel lastig af en toe.

XXX Gusam

11. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen iedereen,

vandaag heerlijk weer eens een dagje vrij. Volgende week ook alleen nog maar op maandag en donderdag werken en dan heerlijk VERLOF!!!.

@ bevallen...wij twijfelde tussen ziekenhuis of thuis. Hebben nu besloten om thuis te doen. Als je bij ons voor een thuisbevalling gaat, dan gaan ze al sneller naar het ziekenhuis als er toch ineens complicaties ofzo zijn. Moeten vanaf hier namelijk nog zo'n 20-25 minuten rijden.
    Heb nu met de verloskundige afgesproken dat wij graag thuis willen, maar dat we gelijk naar het ziekenhuis willen als er maar enigszins een vermoeden is dat dat beter is. Dus niet eerst nog ff aankijken, maar gelijk gaan rijden. Dit vond ze goed en dat staat nu dus ook echt in mijn dossier.

@ groeiecho...hier ook geen groeiecho. Dit doen ze bij mijn praktijk alleen als er een reden voor is. Wel schatten ze het gewicht en lengte bij ongeveer 36 weken. Ben benieuwd!!!!!

@ slapen...gelukkig slaap ik op zich nog redelijk goed. Heb al weken met de voedingskussen tegen/tussen me geslapen en dit ging echt goed. De laatste nachten ligt het alleen ineens niet meer zo lekker. Nu heb ik een gewoon kussentje voor tussen mijn benen wat beter slaapt voor op mijn zij.
    Maar zal blij zijn als ik straks zelf weer mag bepalen hoe ik wil slapen en niet dat de kleine me te kennen geeft van dit wel en dat niet. haha.

@ Chikai... volgens mij zitten we in dezelfde groep. Groep is vrij groot en allemaal eerste kindjes op een na. Die ene krijgt een tweede kindje en is volgens mij jou vriendin. Verders zitten er in onze groep ook twee schoonzusjes en eentje uit onze groep is al bijna uitgerekend.
    Maar klopt...het zou wel toeval zijn als het inderdaad zo is, haha.

12. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    Wat soms wel eens helpen wil als je 's nachts gevoelig bent voor kramp, oa in je voeten, is om een blokje zeep onder je matras aan het voeteneind te leggen.

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Doglover: als je in het zh zou bevallen moet je ook opvang regelen voor K toch? Kan dat dan niet gewoon ook als je thuis wil bevallen? Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, dat je je niet helemaal ontspannen voelt als hij rond loopt.

@Paloe: oeh, lekker dat ie af is! Ik duim met je mee dat het goed is zo. En volgende week ook nog uitsluitsel over of je op gesprek mag komen, spannend hoor, allemaal!

@Gusam: natuurlijk zal ik heeeel hard voor mijn buddy duimen dat ze thuis mag bevallen! Zou het ook wel beetje idioot vinden als het echt niet 'mag', tenzij ze opeens met een goede reden op de proppen komen, maar als ik jou zo hoor lijkt me dat toch niet.

@Chikai: balen zeg, zo'n ontzettend slechte nacht!

@hier: vanochtend een vriendin op bezoek gehad. Wel gezellig, maar ben nu weer zó moe. Had hele voornemens voor vandaag, maar denk dat ik toch maar eerst een dutje ga doen, ook al ben ik pas 3 uur op... Vanmiddag ga ik weer even bij mijn ex-paard kijken en vanavond uiteten met schoonouders, dus wordt nog druk en vermoeiend genoeg denk ik zo. Fijne dag allemaal!

14. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja hoor Gusam, ik duim voor je, want het lijkt me heel fijn als je mag bevallen op de plek die jij wil. Toitoitoi. Ik vind zelfs dat de verlos je er vrij in moet laten welke keuze je maakt, totdat er redenen zijn dat je wel in het zh moet bevallen, toch? En als het niet mag, is ze je toch in elk geval een uitleg/reden verschuldigd. :)

15. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    ben ik weer even :)

@ yukl .. nee haha is wel zo handig om nu nog niet de ketting om te doen, mijn man riep vorige week keihard in de ikea de echte toekomstige naam van de baby, terwijl onze dochter ernaast liep. Was ook niet echt een handige actie

@ Gusam, die kuitkramp is vreselijk! ik word er ook elke nacht wakker van. Wat zouden de redenen zijn dat je perse in het zh moet bevallen? Wellicht kan ze het nogmaals duidelijk uitleggen
    Ik hoop voor je dat je een vrije keuze erin hebt/krijgt.

@ karin, hoe was de groeiecho? Ben heeeeeeeeeel benieuwd hoor!

@ mezelf, 3 tosti's tussen de middag is toch echt teveel :D

Eetsmakelijk met de lunch dames!

16. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #1396 Reina5, 20 aug 2010
    Laatst bewerkt: 20 aug 2010
    O meiden, dames ik ben zo blij! We hebben een groeiecho gehad en de kleine ligt echt helemaal op schema, bijna op de dag af. We hebben geen gewicht gehoord, maar volgens het schema van Yukl is hij dan zo'n 1500 gram nu. Alleen de beentjes zijn een week korter dan gemiddeld. En wat nog mooier is, hij ligt al met zijn hoofdje naar beneden :D:D:D:D! Yes! Dus daar ben ik heel blij mee. Natuurlijk kan hij nog een keer draaien, maar dit stelt me toch al gerust. Ook heb ik gezien hoe hij ligt, dus kan ik de bewegingen nu ook plaatsen, met kontje naar boven en beentjes aan de zijkant. En we hebben nog naar het gezichtje gekeken en ik vind hem zo schattig!! Ben nu al verliefd :).

Wij hadden trouwens de echo omdat we bij een nieuwe praktijk zijn en de vk graag even wilde kijken. Ze hebben daar zelf echo apparatuur en ze hebben natuurlijk elk kindje al een keer gezien. Dus we hadden geluk!

De harde buiken zijn sinds gisteren ook duidelijk minder, dus ik kan de activiteiten rustig verder opbouwen. Het zal waarschijnlijk een groeispurt zijn geweest dat ik die last had. Bij langer staan, lopen heb ik wel weer meer last, dus ik blijf wel rustig aan doen.

@ slapen Ik kan juist niet meer op m'n rug liggen, dan krijg ik het zo benauwd. M'n placenta ligt aan de achterkant/half zijkant. Hier lig ik alleen op de zij en het liefst de linker, maar ik wissel het af met de andere zij, anders voel ik me helemaal beurs.

Fijne dag iedereen!

17. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Hey Rosanna,
    Das toevallig dat jij er ook net was ;).

Ben jij trouwens al wat ouder, zie ik dat nou goed? Dus ik ben niet meer een van de oudste :p :D? O, wat heerlijk ;). (ben 36 jaar)

Ik dacht eerst dat je 11 minuten voor de hele bevalling bedoelde, maar het zal toch alleen de uitdrijving geweest zijn. :D

Jij veel plezier en succes bij de echo vanmiddag, we horen graag hoe het was!

18. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Goedenmiddag,

net terug van de gyn, heb weer een groeiecho gehad. Kleine word nu geschat op 1200 gram, wat een kleintje vergeleken bij die van jullie allemaal :D Ligt dus nog steeds 2 weken achter op groei, maar groeit goed mee, dus over 2 weken weer een groeiecho. Iedereen baalt hier omdat ze zo weinig echo's krijgen, wat dat betreft heb ik niets te klagen, krijg met iedere controle weer een echo en vanaf nu sowieso iedere 2 weken een echo en straks zeker iedere week en anders nog vaker.
    Verder dacht ik al gevoeld te hebben dat de kleine gedraaid was van de week, en dat klopte, hoofdje ligt nu bovenin, terwijl ze 2 weken geleden goed lag. Iemand die weet hoe dat heet? Stuit is toch als ze dwars liggen?
    Ook bloed geprikt en een spuit gehad voor negatief bloed, dus heb weer aardig lang overal moeten wachten.

19. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Rimar, ik heb nog helemaal niets gewassen, ga dit ook doen als ik verlof heb. Aangezien ik nu het geslacht weet (en eigenlijk nog niets heb gekocht) zal je dat kunnen zien aan de kleertjes, dus moet nog even bedenken hoe ik dat kan wegmoffelen in de kast, zodat ik geheim kan houden wat het geslacht is (al weet mijn hele familie het geslacht, maar schoonfamilie niet :p)
    Het belangrijkste vind ik nu ff om een eerste pakje te kopen, gister bij prenatal geweest en daar kon ik dus helemaal niets vinden in maat 44, balen, want Thijmen verzoop na de geboorte in 50, dus ik wil echt maatje 44 voor de eerste tijd.

Hier ook geen twijfels over ziekenhuis of thuisbevalling, omdat ik gewoonweg geen keus heb daarin. Bij Thijmen had ik wel een keus, en ik vond het ziekenhuis toch een prettiger idee, en ben uiteindelijk heel blij dat ik daar voor gekozen heb. En je kunt je keus altijd nog bijstellen op het moment daar he, gewoon doen waar je je prettig bij voelt. En het zou mij niets kunnen schelen wat manlief wil, ik ben degene die moet bevallen en hij heeft maar te willen wat ik wil (ben met zulke dingen heel erg makkelijk, ik beslis gewoon wat ik wil!)

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    stuit is met kontje naar beneden. Dwars is gewoon echt dwars en zoals hoort is met t hoofdje naar beneden :D

F is met mn moeder mee, ff rust ppff. Tis hier warm en icm moeheid is dat niet fijn.

Deel Deze Pagina