@skatjuh: vervelend dat je vlos er anders over denkt dan degene die de echo maakte. Waar moet je je vertrouwen dan op baseren he... maar succes bij de vlos vanmiddag, ben wel benieuwd naar de uitslag van je bloedsuiker @tessa: oei.. kan me voorstellen dat dat pijnlijk en vervelend is. Zit er niet nog een vrouwelijke arts als vervanger waar je naartoe kunt? @gusam: succes vandaag en natuurlijk zaterdag! @domino: sorry... ik kan je niet helpen, heb er weinig verstand van.... @manuela: Fijn dat de echo er goed uitzag! En ik kan me voorstellen dat je even niet in de stemming was en nu eigenlijk dus nog niet bent. Sterkte zeg, met het verlies en ook vrijdag met de crematie @rodelief: ow balen zeg, hopelijk werkt de antibiotica snel en merk je gauw verschil! Hier vanochtend nog even naar de huisarts geweest. Sinds gistermiddag zit dochterlief onder de uitslag. Gisteren met name op de buik, vandaag helemaal onder, van neus tot voetzooltjes en alles er tussen... Gelukkig heeft ze er geen last van, maarja, vanwege het gevaar bij 5e ziekte, toch maar even laten checken. Maar het bleek een allergische reactie te zijn van de antibiotica die ze voor haar oortjes gehad heeft. Niet ernstig, maar wel een reden om dit middel (amoxicilline) niet meer te mogen hebben. En ach, ze ziet er niet uit nu . Over gewicht trouwens: Ons meisje werd maandag aan de hand van de metingen geschat op 951 gram -ik was toen dus op 2 dagen na, 27 weken. Controle bij de vlos dinsdag was oke, wel moest ik eigenlijk weer bloed laten prikken op m'n hb, maar dat heb ik uitgesteld. Voor andere controles moet ik volgende maand bloedprikken en de vlos vond het oke, dat ikhet dan gelijk mee liet prikken. M'n vaten zijn nogal beroerd en om dan voor 1 hb'tje te laten prikken, vind ik zonde. En zeer waarschijnlijk halen ze in het ziekenhuis het bloed OOK uit m'n vinger, net als bij de vlos, omdat het prikken zo moeilijk gaat. Maar gelukkig deed ze daar dus niet moeilijk over en verscheurde de brief, die al klaar lag . maar oke.. verder niet zo veel te melden hier... het is heerlijk weer gelukkig en onze dochter vermaakt zichzelf redelijk goed, dus ik heb wat tijd om te suffen achter de labtop fijne dag verder allemaal!
pff wat een bijleeswerk! Incog ik denk idd dat ze wel heel blij zijn heb wel zin in de reactieJ Volgende week gaan we het huis nog even van boven tot onder helemaal schoonmaken en spik en span opruimen, inclusief de bedrijfsruimten. Pff het GING goed met mijn bekken..had al een tijdje niet gefietst en vanmorgen stapten we even op de fiets om lekkere broodjes te halen Had meteen al pijn aan mijn kontbotten en toen ik afstapte bij de supermarkt was het behoorlijk mis, hele boel was uit elkaar leek wel. Terugweg was een hel..Nu bekkenband om, hopelijk wordt het weer beter. ga vanmiddag een extra gelzadelhoes kopen, kijken of het daarmee beter gaat. Anders is fietsen even periodiek verleden tijd.. Hoe gaat het bij jou met fietsen? Die buikpijnen moeten idd niet meer terugkomen! Iig niet voor de 37 weken Balen zeg dat je man niet de hele vakantie mee kan! Wel fijn dat je ouders er dan zijn en jullie nog wel gewoon vakantie kunnen vierenJ En dat for free, ik denk er hetzelfde over als jij Maar meningen verschillen en dat is opzich niet erg, alleen soms wel jammer! En zoals Yukl zegt, jammer dat we je 3 weken moeten missen! We zijn al bijna 31 weken als je terugkomt! Haha was dat dat ene programma, 60 babys per uur ofzo, met al die bevalingen? Heb het nog steeds niet gekeken.. Trouwens over dat kindje..ze zenden ook gewoon bevallingen uit van kindjes die het niet halen heb ik al gehoord..:S En super dat je placenta goed omhoog gegroeid is! Brina fijn dat jullie genoten hebben! Minder fijn van de harde buiken, maar gelukkig is er tot nu toe alleen een onschuldige oorzaak voorJ Goed dat je even langs de vk bent geweest! GWN fijn dat de groei goed aan het bijtrekken is! Kwebbel wauw dat lijkt me een lastige beslissing zeg! We goed, jij en je kleintje zijn nu echt het belangrijkst! Gaat het nu weer met je buik? Yukl helaas die ben ik niet tegengekomen tijdens mijn zoektocht naar observatiestudiesJ Heb zoveel gelezen en overal gezocht dat ik dacht, misschien kan ik je helpen Karin hm toen ik belde met mijn zere buik zei de vk dat ik mijn urine moest laten testen op blaasontsteking en andere pas weer moest bellen als ik vocht of bloed ging verliezen:S Als het nog een keer gebeurd wil ik dat ze gewoon even checken. Naar mijn mening is voorkomen beter dan genezen en als je bloed of vocht gaat verliezen is het toch al een stuk verder dan wanneer het alleen maar zeer doet.. Skatjuh wat is te zwaar, er zijn babys die geboren worden met 5,5 kilo (nu zijn dat gelukkig uitzonderingen..) maar echt, ik zou me niet teveel zorgen makenJ ik weet ook niet wat ik kan verwachten, ga dat over 3 weken bij de controle maar eens vragenJ Gusam succes met verhuizen vandaag! Heb je trouwens al een naam? (wij hebben het er dan wel steeds over dat we het eens zijn over een naam, maar ben ook benieuwd of jij er al een hebt!) Domino het lastige met die meegroeibedden is dat je met het groeien, verschillende maten matrassen nodig hebt. Dus eigenlijk een in de maat die je nodig hebt als het bed op zn kleinst is en dan stukken voor als je het bed uitschuift. Matrasje van de ikea hebben wij idd een slechte ervaring mee. Bij matrassenconcord kan je matrassen in alle wenselijke maten laten maken, je zou daar eens kunnen informeren? Qua dekbed..tja dat weet ik niet, misschien kijken hoe ze dat bij de ikea hebben gedaan? Wij hebben voor Olaf gewoon meteen een groot bed gekocht. Tessa AUW! Misschien is de huisarts toch niet zon slecht idee..vervelend dat het een man is maar bedenkt wel dat hij de onderkant van een vrouw vaker heeft gezien dan je eigen man en ook meer verschillende Rodelief balen! Hopelijk is het snel over! Zeekoe: ik heb veel minder last van vocht dan bij Olaf! Neemt niet weg dat ik me log en dik voel en het zeekoegehalte hier dus ook vrij hoog is Man en bevalling: ook die van mij was een engel tijdens de bevalling! (gelukkig)
gister hebben we Olaf naar Duitsland gebracht, pff wat vond ik het spannend! Hij had er echt veel zin in. Rond 4 uur waren we er en we hebben lekker gebbqd. Daarna nog even wat gedronken en om half tien zijn we gegaan. We hadden wel een beetje verwacht dat dat een klein drama zou zijn, maar Olaf had haarfijn door dat we gingen. Olaf: papa en mama, jullie gaan naar huis? Wij: ja, we gaan naar huis! Olaf: En ik mag hier blijven logeren? Wij: ja! leuk he! Olaf: Ja! Maar ik wil wel kusknuffelen Nou zo ging het dus, na een dikke kus en een knuffel ging hij bij opa en oma staan zwaaien, toen we weg reden moest hij heel hard lachen en hij is gewoon lekker gaan slapen! Niks geen tranen dus! Bij Olaf dan, zodra we de hoek om waren was ik aan het janken Onze kleine knul wordt al zo groot! Met zijn praten heb ik dat ook weleens, dan perst hij er lange volzinnen uit en denk ik, jee wat gaat dat hard!
incog ik ben blij met jouw banner deze week want die van mij is wel zo vreselijk saai nu! (en nog met een dikke fout in de zin ook..)
goedemorgen dames! mijn buik voelt vandaag weer wat beter gelukkig. Had gister zo'n last van harde buiken en de baby was ook wel erg rustig. gelukkig is hij/zij nu weer flink aan het draaien, dus ik ben weer wat geruster. gister van de bekkentherapeut een hele waslijst te horen gekregen met dingen die ik nu absoluut niet meer mag doen. Mijn bekken gaat veel te hard achteruit en die pijn achter mijn schaambot die ik de laatste dagen had komt ook van mijn bekken af. Er zit echt veel te veel speling tussen mijn gewrichten. Ik mag alleen hele kleine dingen in huis doen, zoals was vouwen. Mag geen trappen meer lopen, alleen 's avonds om naar bed te gaan. Maar moet wel elk uur 10 minuten liggen, dus moet een bed in de woonkamer zetten. Mag niet meer op slippers lopen. In huis het liefst op blote voeten en buiten gewoon op schoenen. Alleen lastig dat ik geen schoenen meer aan kan vanwege het vocht. Baalde wel even na de sessie bij haar, maar probeer maar voor ogen te houden waar we het voor doen. Het wondertje wat in me groeit! Iemand vroeg naar mijn werk, of ik na mijn kraamtijd stop met werken. Ik heb een contract tot 1 april 2011, dus ga in januari weer lekker terug naar mijn werk, alleen wat minder uren. Ben er nog niet helemaal uit hoeveel uur ik wil werken. Ik wil zelf graag 16 uur werken, maar op mijn werk vinden ze dat te weinig, dus als ik daarvoor kies hebben ze al gezegd, dan wordt in april mijn contract waarschijnlijk niet verlengd. Dus moet nog bedenken of ik dan toch maar 24 uur ga werken of op zoek ga naar ander werk.
Pfff, mijn buik is de hele dag al hard. Ik word er een beetje gek van. Constant het gevoel dat ik naar de wc moet en het voelt ook gewoon niet prettig. Het is niet pijnlijk, maar vooral vervelend. Mijn broek zit daardoor ook niet prettig, de rand snijdt. Gisteravond deed mn buik ook al een beetje vervelend. @ paloe: ahw, ben benieuwd hoe Olaf het gaat vinden Hoe is het vannacht gegaan? Of heb je nog niet gebeld? Je hebt zelf ook geobserveerd voor je onderzoek of niet? Hoe vond je de studies? Gewoon alle relevante artikelen lezen in de hoop dat ze geobserveerd hebben? Ik gebruik nu wel de zoekterm observation bij mn andere zoektermen, maar er komt echt geen klap uit. @ kwebbelsnoes: pfff, sterkte met je bekken Vervelend zeg! En ik vroeg dat inderdaad over je werk Dacht dat je definitief gestopt was, maar je bent de ziektewet in gegaan begrijp ik nu
wat vervelend van je buik! Is hij ook heel druk? Ik denk dat Olaf het wel heel erg leuk vindt hoor! We hadden gisteravond toen we thuis kwamen nog even gebeld en hij was heerlijk gaan slapen. We hebben vandaag nog niet gebeld, knap he Ik heb ook geobserveerd ja..was ook moeilijk daar voorbeelden van te vinden. Ik heb heeel erg veel gegoogled naar artikelen met ik weet niet meer wat voor trefwoorden en kon voorbeelden van andere politiestudies (van politie en wetenschap) gebruiken.. Steeds maar kleine delen maarok De significanties van de vragen zijn vrij goed in de analyse dus het lijkt ons redelijk gelukt een goede observatie in elkaar te zetten Succes vandaag met zoeken en met je buik!
Hoi Meiden! Sorry dat ik jullie zo verwaarloos hoor.. ik kom ook zeker binnenkort weer gezellig meekletsen maar ik heb er momenteel echt helemaal geen puf voor Ik ben echt de hele dag moe en doe 's nachts geen oog dicht.. De jongens zijn nu ook vrij van school dus overdag even bijtukken zit er ook niet in. Vanaf volgende week gaan ze drie weken op vakantie met hun vader, ik zal ze echt vreselijk missen maar dan kan ik wel weer even bijtanken. Dus dan kom ik ook vast wel weer even bijlezen en meekletsen! Liefs Marjolein
hey dames. nou ben weer bij de vk geweest. Mijn suiker was helemaal goed, moet de volgende keer nog eens prikken maar ging er al niet vanuit dat er iets mee zou zijn. Mijn hb was wat aan de lage kant maar zat nog op de rand ( 6.4 ) dus moet letten op mijn eetpatroon. ons kereltje ligt waarschijnlijk weer in stuit ( ze was niet 100% zeker maar wel voor 80 ) dus ook dat in de gaten houden. Verder de harde buiken, ik heb te horen gekregen dat ik minder moet werken vanwege de kans op vroegtijdige weeen. Kreeg echt een beetje op mijn kop zeg maar. Omdat halve dagen bij mij niet gaat moet ik het op 3 dagen in de week houden. Dit moet ik dus zien te regelen, weet nog niet hoe. Dus ja dat was het wel geloof ik. Liefs
Whoohoo! de vloer in de babykamer ligt er bijna in! Mannetje is er maar druk mee.. Dat houdt in dat ik van het weekend kan gaan schilderen en dan kunnen we m klaar maken!
Das toevallig! Vandaag heb ik die van mij ook laten nakijken en er blijkt niets aan de hand te zijn. Dus die harde buiken hoeven niet van een blaasontsteking te komen. Bij mij niet tenminste. Ik ben wel gerustgesteld en zolang het minder wordt als ik ga liggen en niet pijnlijk is, is het ok.
Hey wat een leuk verhaal! Kan het me zo voorstellen dat je zelf tranen hebt als je mannetje alweer zo groot wordt. Stoer van hem hoor , echt leuk!
Vervelend joh! Bah. Ik heb er dus ook veel last van, niet de hele dag door, maar het begin al als ik wakker wordt. Dus dat ik dan meer rust moet pakken, lijkt me niet de oplossing . Ik doe echt al rustig aan. Volgens mij is het de kleine man die dan al flink aan het trappen gaat. Misschien toch nog even de blaasontsteking laten testen dan?
@ Skatjuh Succes bij het regelen van minder werken met je werkgever. Misschien is het lastig, maar ze zullen het wel moeten regelen met je, toch? Ik zou in een gesprek vertellen dat dit het advies is van je vk, laat ze maar een oplossing aandragen. Het is net zo goed hun verantwoordelijkheid als die van jou. Misschien valt het dan allemaal wel mee.
Hmm als ik morgen nog zo'n last heb van mn buik, dan moet ik inderdaad mijn urine eens na laten kijken. De vorige zwangerschap had ik ook zo'n sluimerende blaasontsteking. Ik kreeg er toen alleen geen harde buiken van, maar het was ook al in week 10 ofzo. @ paloe: inmiddels wel al gebeld? Knap dat je je zo hebt kunnen inhouden Ben heel benieuwd naar de foto's van het kamertje als het af is! Wat voor een vloer zit er in? @ milse: maakt niet uit! Kan me voorstellen dat het wel even lekker is om straks wat meer aan jezelf toe te komen
Wat is het rustig hier! Ik heb vandaag bij 't Maanfabriekje een zachte babypop voor zoonlief besteld Dan kan ie met zijn eigen baby keutelen straks Trouwens een hele leuke website. Is onderdeel van Winkels voor kinderen | Kids e-shop De Kleine Zebra; ook erg leuk! Wel vrij prijzig, maar ik heb er zeer regelmatig besteld