Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    We hadden een dip in de voeding en daardoor was hij de laatste keer in 2 weken tijd 10 gram afgevallen. Maar nu zou het weer moeten werken.

2. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Zielig he als ze die prikjes krijgen. Als het goed is krijgt Stan ze nu maandag. De vorige keer ging het niet door omdat de arts ziek was.

3. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Ow ja. we hebben de oproep voor de CT scan binnen. Die staat gepland voor 28 december. Vanwege zijn prematuriteit zit de kans erin dat we een nachtje daar moeten blijven

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gusam: fijn dat Chanelly weer mee naar huis mag! Hopelijk krijg je nu lekker de tijd om van je meiden te genieten!

Yukl: groot gelijk dat je lekker eigenwijs bent, heb ik ook gedaan vandaag! Je kunt het altijd een week of wat uitproberen he, dan weet je al meer. Ik ben benieuwd, hou je ons op de hoogte??

Paloe: wat fijn dat Liam zo lekker geslapen heeft!! Heerlijk, daar knap je zelf al van op he!! Heeft Olaf ook een fijne nacht gehad, dan was het helemaal super! Ik heb een foto toegevoegd van de ringen, je kunt er vanalles aan hangen, desnoods met een touwtje. Ook kun je er bijv. 6 gebruiken om aan de wandelwagen te hangen, of desnoods op vakantie tussen 2 bomen… :)
    Thijs heeft gemiddeld 3/3,5 uur tussen de voedingen, ’s nachts veel meer. Hij maakt echt lange nachten. Ik ga hem nu wel wakker maken voor een voeding om half elf ongeveer, maar echt niet midden in de nacht. Nee, ik verander inderdaad maar 1 ding tegelijk… anders weet ik inderdaad niet of het werkt!
    Fijn dat je collega’s leuk lijken te zijn!!

Tessa: ai, dat is naar zo’n reactie….. Vooral omdat ze al genoeg heeft meegemaakt…
    Ja, ik heb ook al aan koemelkallergie gedacht, dus ben nu zelf geminderd met melkproducten (geen melk meer bij het ontbijt, geen kaas e.d.) Maar ik weet ook dat er in heel veel producten melk zit, dus helemaal verbannen lukt niet voorlopig.

Gwn: nee, Thijs heeft nog geen ontlasting gehad…. :( Ik ben begonnen met Infacol vandaag. Hoe is het met Amy ondertussen? Heeft ze al veel last van haar prikken? Thijs moet voor de 2e serie op 30 december.

Kwebbelsnoes: dank je voor de info, ik ben nu met infacol begonnen, maar kan desnoods altijd nog overstappen als dit niet blijkt te werken.
    Leuke avatar!

Athina: ook leuke avatar!!

Ik ben met Thijs vanmiddag bij de huisarts geweest. Het was vrij snel duidelijk dat het dus echt darmkrampen zijn, maar dan wel heftig. Hij heeft veel lucht in zijn darmpjes… Ik ben wel opgelucht dat het niets anders is! Ik ben nu met Infacol begonnen, eens zien of dit iets doet. En anders gaan we Dolpilus gebruiken, maar dat moet ik halen in een andere plaats, dat hebben ze niet hier in ons dorp ben ik al achter.
    Vanmiddag en vanavond is hij een stuk rustiger en vrolijker, gelukkig! Nu gaan we douchen en dan komt oma oppassen, wij gaan even naar de gitaarles.

Dit zijn de ringen waar ik het over had en die Thijs helemaal geweldig vindt. Vandaag had hij er eentje te pakken en toen was hij echt stomverbaasd dat hij die in zijn handje vast had :D

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Chikai; Wij hebben hetzelfde boxkleed en mobiel :D Ook zo'n fan van Woezel & Pip? ;) Wij hebben een Woezel & Pip kamer gemaakt voor Damian :D Niet te overdadig maar zeker wel aanwezig 8)

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: wat leuk zo, die ringen in de box! Ik ga morgen ook maar eens naar de Prenatal of Intertoys denk :). Was juist al op zoek naar iets wat makkelijk vast te pakken is, maar niet zo druk enzo verder.
    Met Amy gaat het tot nu toe goed, merk nog niks van de prikken. Een vriendin van mij is nu aan het 'oefenen' om te kijken of ze eens zou kunnen oppassen. Dat gaat tot nu toe gelukkig een stuk beter dan met het buurmeisje.

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Elena: nou, ik was geen W&P fan, maar ben nu geloof ik (door anderen) aangezet tot verzamelen. Het boxkleed vond ik lekker fleurig, (een zwangere vriendin mocht het van haar man niet kopen, omdat wij het al hadden...:)), toen kreeg ik een muziekmobiel, boekje en Pipknuffel met muziek voor boven in bed.... Dus nu heb ik er vanalles van!

Gwn: fijn dat Amy er weinig last van lijkt te hebben! Thijs en ik vinden de ringen allebei erg leuk en je kunt er vanalles aan hangen. We hebben ze bij de prenatal gehaald, 24 ringen voor € 5,99.

En hier vanavond na 3 dagen alweer een volle luier!! :D (het liep eruit...) Gelukkig konden we daarna douchen. Ook kon ik 'm rustig eten geven, om 20.15u lag hij in bed en ik maak 'm straks wakker voor een voeding. Eens kijken hoe hij hier op reageert....

8. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Arm kind, sinds het aankleden (en het daarbij verwijderen van de pleisters) is ze helemaal overstuur.... Doet zo'n pijn om dat te horen :(.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen dames!

Hoe was jullie nacht? Ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw?

@Hier; Hier echt een gruwelijk slechte nacht gehad en dat kwam niet door Damian maar door de buurvrouw die besloten had dat donderdagavond/nacht wel een goed tijdstip was om haar verjaardag te vieren :x Keiharde muziek, dronken studenten die de boel bij elkaar schreeuwen en om half 3! nog nieuwe gasten die komen aanwaaien :x Vriendlief was meerdere keren langs gegaan of het zachter kon maar wij moesten maar oordopjes indoen :$ Uiteindelijk de politie toch maar gebeld en toen zei mevrouw dat wij een stelletje mongolen waren en dat wij er rekening mee moesten houden dat het een verjaardag was :( Uiteindelijk nadat de politie voor de 2e keer was gekomen werd het iets rustiger maar inmiddels was het toen al half 4 :$ En toen ik eindelijk aan het dutten was werd Damian om half 5 wakker voor zijn eerste voeding.
    Mannetje heeft het wel super gedaan want hij heeft geslapen vanaf 8 uur gisteravond tot half 5 vanochtend en daarna weer en wordt nu pas echt wakker dus ga even naar mijn ventje toe. Sorry voor mijn klaagverhaal maar moest het even kwijt!

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Elena: nou, volkomen begrijpelijk hoor, dat je daar even over wil klagen. Dat is wel absurd laat en luidruchtig, zeker voor doordeweeks. Je zal nu wel uitgeteld zijn dan. Wel fijn dat Damian er kennelijk geen last van had.

@hier: goede nacht gehad, de eerste volgens het werk-schema van straks: om 20:00 in bad gedaan, tegen 21:00 fles met bv op, meteen zonder speen en zonder huilen gaan slapen tot 06:30. Zij had nog wel langer kunnen slapen geloof ik, maar dat ga ik eerst met het Cb overleggen volgende week.
    Net dus ontroostbaar van de prikken, maar uiteindelijk met speentje en veel wiegen en sussen toch uitgeteld in slaap gevallen, ben benieuwd wat de dag brengt!

Hier ook sneeuw ja! Weer alles wit. Maar denk dat het overdag weer te warm zal worden, of niet? Krijg je weer van die vieze, gevaarlijke prut, dat is minder.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Gwn; Oh wat sneu van die prikjes :( Geef haar maar extra veel knuffels vandaag :D Dat heeft ze we verdiend na die rotprikken.
    Damian slaapt beter met geluid om zich heen dan in complete stilte. Gelukkig maar want ik kan lekker het huis doen als hij slaapt incl. stofzuifen :)
    Als het zo mooi wit is vindt ik de sneeuw niet erg maar die drap die ervan komt dat is echt bagger :x Volgens mij is er nog meer voorspeld voor vandaag overdag maar weet het niet zeker...
    Zo, nu eerst maar eens een extra extra sterke cappuccino zetten ;)

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @tessa, wat zneu voor Fay, wel fijn dat je nu weet wat er is. hopelijk merkt ze er inderdaad niets van volgende week
    @paloe, wat een goede nacht!
    @rimar,welkom terug :D
    @ooitmamavan3 ,proficiat met jowi
    @athina, beterschap
    @yukl,hopelijk zie je snel verbetering bij pelle.
    @manuela, heftig allemaal. Veel sterke ermee!
    @chikai, leuk hoor, woezel en pip!
    @elena, leuk kerststuk, zelf gemaakt! knap hoor. echt vervelend van de buren, op een doordeweekse dag zo lang (en luid) je verjaardag vieren en dan ook nog eens zo een reactie :$
    @prikjes, zielig he... heb wel gehoord dat de eerste het ergste zijn en dat het erna minder wordt (laten we het hopen he)

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @hier, inderdaad al heel wat mee gemaakt in de fam qua kanker en overlijden. zoiezo wel zwaar gehad aangezien mijn moeder is overleden toen ik 8 jaar was (precies 3 weken na mijn verjaardag). nu ook al een zware tijd omdat ze is overleden op 1ste kerstdag... best raar om iedereen feest te zien vieren en dan rond te lopen met iets anders in je gedachten. dit jaar zoiezo al moeilijk omdat ze haar eerste kleindochter niet mee kan maken en dan ook nog eens het verhaal met mijn oom er boven op! (sorry voor gespui, voel me beetje emo nu)

@sneeuw, hier een dun laagje
    @nacht. sem heeft voor het eerst een voeding overgeslagen! heeft om 9 de laatste fles gehad, om 5 vanacht begon ze wat te zeuren maar viel na een kleine 5 min. weer in slaap tot half acht vanmorge (toen echt honger huiltje).
    knap he :) ben helemaal trots op mijn meisje.

vanmiddag lekker even buiten wandelen (vind dit weer echt heerlijk om te wandelen) en even naar de stad. mister escal heeft vrij vandaag (maar zo vader zo dochter, liggen beide nog in bed hihi) gaan samen lekker lunchen en winkelen en vanmiddag heeft hij kerstborrel op zijn nieuwe werk en ik een verjaardag.

druk dagje dus!

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen allemaal!

Hier ook een flink pak sneeuw! Dat wordt lastig om met de wandelwagen naar buiten te gaan denk ik...

Hier ook een eerste nacht gehad volgens het werkritme, gisteren na de douche om 20.15u gaan slapen, toen om 23.30u wakker gemaakt voor een voeding en daarna werd hij om 6.30u wakker! Weer terug naar bed en toen werd hij pas om 9.30u wakker! Volgens mij is Thijs een slaapkopje 's nachts! :)

Elena: groot gelijk dat je voor die herrie de politie belt!! Een beetje rekening houden met de buren zou toch fijn zijn!

15. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: waarom maak je Thijs nog wakker voor een voeding als ik vragen mag? Omdat hij anders (mogelijk) 's nachts nog komt, of omdat je hem nog niet zolang zonder voeding wil laten? Ik blijf me nl stiekem toch afvragen of zolang zonder voeding al wel goed is, al lijkt ze het er prima op te doen, ben gewoon benieuwd naar ideeën van anderen.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk zelf dat veel kindjes het -gek genoeg misschien- prima zelf aan kunnen geven. Fae deed dit ook heel goed en ondanks dat wij niet op schema voedde indertijd, had ze zelf een vrij regelmatig schema vanaf een weekje of 8 / 9 met slechts 4 flessen! 7 - 11 -15 -19 uur .
    Soms kwam ze wat vroeger, soms wat later. Een enkele keer lag ze dus ook al om 18.00 uur of 18.30 op bed met haar laatste fles. Dat kan ik me nu bij Katelynn even niet voorstellen hoor. Fae zat toen overigens al wel dus sneller aan flessen van 180+6 . Dus kreeg 800 cc.
    Maar ook zoiets: Op momenten dat ze ziek was geweest, toen ze een paar maandjes ouder was, kwam ze de dagen erna vaak weer voor een nachtvoeding. Dat hield dan 2 , 3 soms 4 dagen aan en dan ging het weer normaal. Alsof ze precies wist, dat ze éventjes moest inhalen weer.
    Maar oke, Fae was nooit zo'n grote eter... Had ook écht genoeg aan die hoeveelheid, want ik heb weleens grotere flessen nog aangeboden, maar dat dronk ze dan simpelweg niet op. En nee, dik werd ze er niet van.. maar ze groeide er prima op verder.
    Dus ik denk zelf, dat als ze goed alert zijn etc, dat het prima kan.

Maar oke, Katelynn is alweer 2 dagen aan het rommelen, gisteravond de fles maar laat gegeven, na een laat badje om 22.00 uur. Toen heeft ze dus geslapen tot 8.00 uur. En nu ligt ze nog steeds te tukken! Zou de sneeuw rustgevend werken ofzo :p ?

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn: dat doe ik pas weer sinds gisteren, sinds ik bij de huisarts en het cb ben geweest. Heel stom eigenlijk, voorheen deed ik het niet, stopte ik Thijs in bed en werd hij de eerste keren om 4.30u wakker, daarna sliep hij door. Het ligt er wel een beetje aan hoe vroeg hij in de avond gaat slapen hoor!

Maar omdat ik nu het idee heb dat hij door de krampen overdag minder drinkt (en hij anders maar op 5 voedingen, soms 4 zelfs! uitkomt op een dag), heb ik gisterenavond maar besloten hem toch even een paar dagen voor de 'extra' voeding wakker te maken.

Maar.... als ik merk dat het geen effect heeft op zijn krampen, stop ik er weer mee, en dan laat ik hem gewoon lekker doorslapen, maar dan ook weer wel afhankelijk van het tijdstip waarop hij 's avonds gaat slapen. Hij geeft het zelf wel aan, en daarvan ga ik uit. Ik weet dat hij wakker wordt als hij honger heeft....

18. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik weet niet meer wie het vroegen maar met de voeding gaat wel goed momenteel. Hij krijgt 150 cc met 5 scheppen Forte en komt meestal 6 keer op een dag.

Het genieten van Jasper kunnen we gelukkig nog wel maar minder dan ik zou willen. Hij voelt echt de spanning wel hier in huis en doordat we vaak sjago zijn kunnen we minder van hem hebben. Maar dit proberen we wel zo min mogelijk te uiten. Hij verdient gewoon veel meer dan we hem nu kunnen bieden en dat is wat ik het ergste vind van alles.
    Ik ben blij dat we hulp krijgen maar er is nog niks zeker. Er zijn veel factoren die positief moeten uitpakken anders gaat het hele feest niet door. Gaat alles wel door, weten we nog niet of het voor ons haalbaar zou zijn. Het zijn erg onzekere tijden en wanneer dit beter zal worden weten we niet. Dit kan snel zijn maar ook nog jaren duren. In tussen kan het opgelost worden maar ook verergeren.

Liefs

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gwn: Tegen mij is gezegd, op deze leeftijd mogen ze het aantal uren gelijk aan het aantal pond dat ze wegen doorslapen, dus als Amy nu 9 pond is, mag ze 9 uur achter elkaar zonder voeding 's nachts.

Elena: Groot gelijk dat je de politie hebt gebeld!

Pfff, wij hadden gisteren echt een drama-avond, Jelmer wilde niet slapen, was echt aan het krijsen en niets hielp. Mijn man moest om 4:30 op dus heb om 0:00 tegen hem gezegd dat hij maar oordoppen in moest doen en dat ik het wel zou overnemen.
    Nog geprobeerd te troosten aan de borst, hij werd er wel rustig van, maar ogen dicht doen, ho maar.
    Uiteindelijk om 0:45 begon hij een beetje weg te zakken, dus hem weer in zijn bed gelegd, toen heeft hij nog een half uurtje liggen mopperen voor het eindelijk stil was. We zijn vanaf 22:00 met hem bezig geweest.
    Gelukkig heeft hij erna wel geslapen tot 7:30.
    Voelde me gisteravond al helemaal niet lekker, dus kon het echt niet hebben.
    Volgens mij ligt er een buikgriepje op de loer, ben zo misselijk al een paar dagen.

Kreeg net ook nog telefoon van mijn moeder dat mijn oma gisteravond met spoed is geopereerd. Ze blijkt al sinds de zomer met buikpijn te lopen, maar ze is nogal eigenwijs en wilde niet naar de dokter.
    Gisteravond kon ze niet meer lopen van de pijn en is ze naar de HAP geweest, ze bleek een liesbreuk te hebben waar haar darm in was gezakt, waardoor haar darm afgekneld werd.
    Hier had ze dus aan kunnen overlijden :(

Hier ook een dik pak sneeuw, maar ik moet echt naar de stad straks, mijn zoogcompressen zijn op, die ik nu in heb zijn helemaal doorweekt, maar zonder is ook geen optie, dus zal als Jelmer zo wakker is toch echt door de sneeuw moeten met de kinderwagen.

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Kwebbel: jeetje, het zit ff niet mee, om het zachtjes uit te drukken! Balen van de avond en erg nieuws van je oma zeg! Gelukkig waren ze er toch nog op tijd bij. Tja, dokters zijn niet leuk, maar de gevolgen als je niet gaat soms niet te overzien, hoop dat ze vanaf nu toch iets eerder aan de bel zal trekken... Succes straks naar de stad! Ik zou wel willen, om die ringen te halen, maar ga toch maar wat geduld opbrengen ;).

@aantal uur slapen: die regel van 2x het gewicht in kilo's in uren heb ik ook ergens gelezen. Vandaar dat ik max 10 uur aanhou, want ik weet niet precies hoeveel ze weegt, maar minstens 5 kg. Aan de andere kant denk ik zelf ook wel dat ze het heel goed zelf aan kan geven. Omdat ze uit zichzelf langer zou slapen, ga ik dat toch even overleggen op het CB.

Oeh, mijn kerstkaarten zijn binnen (nog bedankt Cherry, ze zijn erg leuk geworden zo!), dus ga ff enveloppen schrijven.

Deel Deze Pagina