Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    -------------------geboorte ----------- +- 8 weken

mama beeb---- lengte / gewicht --- lengte / gewicht ---- gegroeid
    Escal - Sem -------50------ 2960 ------- 53.6 --- 3920------3.6---960
    Chikai -Thijs ------ 50 ---- 3260 -------55,5------4790 ---- 5.5---1530
    Tessa81-Fay-------48------3460-------55.5-----4770------7.5---1310
    Rodelief - Nils------50-----3720---------59------5990------9.0---2270
    Kwebbel - Jelmer---54-----4280--------62,5-----7050------8.5---2770
    Paloe - Liam--------50------3800--------54-------4490------4.0---690
    Gwn - Amy--------50?------3105--------57------4570------7.0---1465
    Quendy - Lizzie----49-------3240--------57------5005------8.0---1765
    InLove - Lune -----52?-----4200---------58,5----5605------6.5---1405
    Amaryllis - Imee --- 49 ---- 3440 -------56 ----- 4850 -----7.0 ---1410
    Deb-Brandon-------50------3220--------56-------4900------6.0---1680
    Nike - Mees -------51-----3540--------60,5------5260-----9,5----1720
    Regenboogje-Stan---45-----2435------52------3970-------7------1535
    Cherry - Aiden --- 50 ---- 3400 -------60,2 ----- 5680 -----10,2 --- 2280
    Athina -Katelynn ---51 ---- 3840-------57 ----- 4855 -----6.0 ---1015

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    geboorte en +- 8 weken

mama beeb---- lengte / gewicht --- lengte / gewicht ---- gegroeid
    Kwebbel - Jelmer---54-----4280--------62,5-----7050------8.5---2770
    Cherry - Aiden --- 50 ---- 3400 -------60,2 ----- 5680 -----10,2 --- 2280
    Rodelief - Nils------50-----3720---------59------5990------9.0---2270

Quendy - Lizzie----49-------3240--------57------5005------8.0---1765
    Nike - Mees -------51-----3540--------60,5------5260-----9,5----1720
    Deb-Brandon-------50------3220--------56-------4900------6.0---1680

Regenboogje-Stan---45-----2435------52------3970-------7------1535
    Chikai -Thijs ------ 50 ---- 3260 -------55,5------4790 ---- 5.5---1530

Gwn - Amy--------50?------3105--------57------4570------7.0---1465
    Amaryllis - Imee --- 49 ---- 3440 -------56 ----- 4850 -----7.0 ---1410
    InLove - Lune -----52?-----4200---------58,5----5605------6.5---1405

Tessa81-Fay-------48------3460-------55.5-----4770------7.5---1310

Athina -Katelynn ---51 ---- 3840-------57 ----- 4855 -----6.0 ---1015
    Escal - Sem -------50------ 2960 ------- 53.6 --- 3920------3.6---960

Paloe - Liam--------50------3800--------54-------4490------4.0---690

ik kon het niet laten... ;)

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    yukl, vraag gewoon een verwijzing. Een huisarts heeft er te weinig verstand van naar mijn idee.
    Ik heb de domperidom wel eens vaker gehoord, maar idd vaker nexium. Je eigen gevoel volgen en zeker niet op t cb wachten, zij zijn niet bevoegt voor iets, zij kunnen alleen adviseren. De huisarts kan verwijzingen doen

4. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hihi, dat was ik in mijn hoofd ook elke keer aan het doen :)

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha bijlezen sinds mijn laatste bericht bleek niet zoveel te zijn ;) Ik heb de afwas net klaar, straks met het eten verder :)

@ chikai: heb je er wel eens aan gedacht dat Thijs misschien ergens anders last van heeft dan alleen krampen? Hij heeft er namelijk niet de leeftijd voor (het kan wel hoor! daar niet van. maar vaak wordt het met zijn leeftijd juist minder). Ik hoop dat hij zich snel beter voelt want dit is echt niet leuk voor hem en voor jou :( Hoe gaat het vandaag?
    Als je niet voldoende weet te kolven, kun je die neusspray gebruiken.

@ gwn: wat een leuke kerstkaart! :)

@ tessa: ooh ook aan de sonja bakker, wat leuk :D Heb je ook een boek van haar die je daarvoor gebruikt? Ik gebruik hetzelfde boek als Paloe; bereik en behoud je ideale gewicht.

@ doglover: goed dat je bij de vk hebt aangegeven hoe je je voelt! En fijn dat de huisarts daar zo snel op in springt. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat, want dit is helemaal niets.

@ gwn: fijn dat de seks OK was. Hopelijk wordt het ook snel weer fijn :) De eerste keer is ook best wel spannend, zeker als het zo lang geleden is. En dan ook nog eens je nieuwe rol als ouder etc. Het kan best even duren voordat het weer een beetje als vanouds is :)

@ inlove: ik ben benieuwd of je dmv het kolven snel een ritme kunt vinden. Pelle heeft ook nog geen duidelijk ritme en ik vind dat ook wel eens lastig. Zeker omdat ik nog een ander kind rond heb lopen. Dat zal jij vast ook wel ervaren?
    Als het gesprek met het CB donderdag niet bevredigend is, ga ik inderdaad om een doorverwijzing vragen :) En misschien dat ik dat sowieso doe hoor. Ik heb gehoord dat het dan nog een paar weken kan duren voordat je eindelijk terecht kan.

@ nike: ik kan me voorstellen dat je er wel even een traantje om moest laten! Maar ik snap je keuze wel in verband met zijn heftige reactie op de reflux. Met borstvoeding is dat toch wat lastig (mbt het indikken van de voeding). Afgekolfd en dan nutriton toevoegen werkte hier goed!

@ lijst; leuk die lijst met gewichten etc :D Nog een weekje geduld en dan kan Pelle er ook eindelijk op ;) Ik ben vooral heel erg benieuwd hoe lang hij de volgende keer zal zijn!

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind het trouwens wel ploeteren nu door die sneeuw. Er ligt hier ontzettend veel en de meeste plekken zijn niet geveegd/geruimd. Dus het is erg hobbelig ;) Pelle slaapt er wel goed door :D

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier lekker binnen gebleven, met wagen en peuter is t niet te doen het dorp in te gaan. Ik heb keus uit drie heuvels af, alledrie stijl en niet gestrooid oid dus we zitten lekker binnen.

Met alleen kolven ga ik het ook niet redden, heb daar dan te weinig voor. Heb me er al bij neer gelegt dat dit dus in principe afbouwen van de borstvoeding betekend. Wat ook wel weer rust geeft want hoewel t snachts heel makkelijk is, is het overdag met een rellende peuter wat minder. Dan is een fles geven toch wat makkelijker.

Ik merk aan Lune dat ze rustiger is. Ik geef 110 per keer in de fles en dat drinkt ze goed leeg. Vanmorgen om 10uur gegeven en daarna in bed gelegt. Om 14uur weer 110 leeg en om half 4 in slaap gevallen na tevreden in de box en op schoot gezeten te hebben. Dus ze zal dadelijk wel weer komen denk ik. Ze krijgt dus nu 4 a 5 x 110 op een dag en dan snachts als ze wil live en de eerste voeding rond 6-7uur ook live.
    Ik doe nu door elke fles een half lepeltje nutriton en dat zorgt dus al voor meer krampen, echt vreselijk dat spul bij Lune. Maar ze spuugt wel minder. Poepen kost nu ook meer moeite, maar daar helpen we dan maar even mee.
    Door de 3de fles doe ik wat olie sinds vandaag eens kijken of t helpt.

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    :$:$ Ik zit hier met een slapende Thijs op schoot, met één vinger te typen.... werkt hij net zijn broek helemaal vol in zijn slaap (laatste poepluier was vijf dagen terug)..... wat warm :$:$..... maar ik ga 'm toch niet wakker maken. Als hij wakker wordt, kan hij rechtstreeks in bad denk ik :D:D

Het typen is een beetje lastig zo, dus ik reageer straks even verder als mijn man ook thuis is.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha :D :D Succes ermee ;)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ inlove: vervelend dat Lune krampen en moeilijke ontlasting krijgt van de nutriton! Hopelijk wordt dat na een tijdje wel minder. Maar fijn dat het verder tot nu toe goed gaat :)

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi, dus de 1e opdracht voor je man als hij binnenkomt: Bad vullen!! ;) succes straks.. maar fijn dat hij eindelijk gepoept heeft!

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl; wat is je moedergevoel toch goed he, omdat je ook het vermoeden had dat Pelle niet zo goed groeide. Ik zou geloof ik ook snel naar je ha teruggaan, voor een verwijzing! Hopelijk krijg je het snel voor elkaar!
    Ik ben met Thijs voor de zekerheid ook langs de ha geweest, hij is helemaal onderzocht, maar ook volgens hem waren het duidelijk krampen. (hij hoorde veel lucht in zijn darmpjes). Dus voorlopig ga ik daar toch maar even van uit. De infacol lijkt wel te helpen, hij is gisteren en vandaag een stuk rustiger. Wel blijven er krampen, maar hij krijst niet meer de hele dag gelukkig.
    Dank je voor de tip van die neusspray, die bevordert je productie??

Ook hier veel geploeter door de sneeuw, maar het was wel heerlijk om buiten te lopen! We hebben een flinke wandeling gemaakt. Gelukkig voor een deel over de rondweg, daar was goed gestrooid en geveegd. Soms werd Thijs echt gelanceerd in de wandelwagen, over die hobbelige sneeuw! :D

Hmmm, ik dacht echt 100% ervan overtuigd te zijn dat het een poepluier was…. Warm, het stonk ook echt. NIET DUS!! :$ Haha, ik had m’n man al gebeld dat hij meteen door naar boven kon om Thijs mee in bad te doen, heeft hij geen poepluier… Hopelijk komt deze toch maar snel! :)

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hihi chikai, dat was een voorbode hopen we dan maar.
    Die neusspray is dacht ik niet voor de productie, die is voor het toeschietreflex, dat maakt t kolven ook makkelijker.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Haha hier had Damian vanochtend ook een enorme poepluier, het zat echt overal :p Vriendlief uit zijn bed getrokken en gelijk onder de douche gesprongen met het kereltje...

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: die neusspray is inderdaad voor de TSR. Dat kan helpen meer te kolven volgens mij. Je zou je vraag eens kunnen stellen aan de lactatiekundige van dit forum, misschien dat zij tips heeft.
    Mijn huisarts heeft inderdaad ook naar het buikje van Pelle geluisterd en zijn buikje was gewoon rustig. Dus hier in ieder geval geen krampen, niet op dat moment althans. Fijn dat het vandaag ook nog steeds beter gaat! Hopelijk zet het door en gaat het over een paar dagen NOG beter.
    Haha, was het dan een flinke plasluier? Of een heel warm windje :D Wel balen dat ie dan zijn ontlasting niet kwijt is!

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hmm, ik heb vandaag denk ik een heel hongerig mannetje gehad. Overdag kwam Thijs vandaag om de 2 uur voor een voeding, na 3/4 minuten drinken aan 1 borst, werd hij echt boos, hapte, liet los enz. Van borst gewisseld, zelfde verhaal.
    Net dacht ik; ik zal nog eens kolven; er komt helemaal niets meer! Dus toen nog een flesje gegeven met ontdooide melk; heeft hij nog 60 ml gedronken (meer zat er niet in!)

Wat is dit??? Verminderde productie dat is wel duidelijk, maar waardoor..... iemand enig idee, ook wat ik er aan kan doen? Meer kolven denk ik tussendoor om m'n productie weer te verhogen.... ik ga in ieder geval alle volgende voedingen van vanavond en morgen maar even via de fles geven.... :(:( Ik baal er goed van....

Yukl: moet je die spray via de huisarts vragen of is die zo los verkrijgbaar, dat je weet?

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

@ chikai: is dit het niet?

Regeldagen

Wat je beschrijft klinkt als de regeldagen. Bijna alle moeders overkomt het: een paar dagen lang is de baby huilerig en wil heel vaak drinken. Je hebt het gevoel droog te staan, omdat je borsten zo slap aanvoelen. Maar die melk is er wel. Je borsten krijgen gewoon niet de tijd om vol te lopen! Als je haar zo vaak laat drinken als ze wil, duurt het een paar dagen. En zo plotseling als het opkwam zo plotseling houdt het dan weer op. Haar kleertjes zijn te klein geworden, en je kunt zien dat ze gegroeid is.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Regeldagen

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sorry ik hou het verder kort.. ben helemaal gaar... :p ik ben van de week aan een boek begonnen, dat uit MOEST :p . Ik wist al toen ik er aan begon dat het niet slim was hihi, omdat het 1e deel ook zo meeslepend was.
    Maar het is nu uit ;) . Ik ben helemaal moe van het snelle, ingespannen lezen van de kleine lettertjes...

dus: weltrusten allemaal..

Katelynn heeft trouwens haar 1e prikjes gehad vandaag en zoals ik verwachtte, heeft ze nu een slaapdagje.. en hopelijk slaapt ze ook vanacht goed door...

19. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik heb niet veel tijd om te reageren, maar vandaag zijn beide dames erg onrustig geen idee waarom.

verder begint er een klein beetje rust te komen hier, ik merk alleen dat ik ontzettend veel moeite heb met het accepteren dat ik de afgelopen tijd niet heb mogen genieten, en dat is weer erg bepalend voor de band tussen mij en chanelly.
    Komt uiteindelijk wel goed, ikzelf zit nog niet helemaal goed in mijn vel dus daar zal ik iets mee moeten doen.

ze zijn wel beiden niet meer zo aan het hoesten, dus dat is wel weer fijn.
    Ook chanelly doet het goed, ze begint nu echte geluidjes te maken en te glimlachen, ze heeft nog wel weinig energie door het rs virus.

XXX Gusam

20. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Hey meiden,

Al lang geleden dat ik hier geweest ben.
    Alles gaat hier vrij goed,
    Leani heeft opnieuw 5 dagen in het ziekenhuis gelegen voor het RSV-virus. Maar alles lijkt nu in orde.
    Voor de rest lacht ze heel schattig :)

groetjes

Deel Deze Pagina