Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Oh moet zo met het mannetje naar het cb, zijn eerste prikjes :( Mama is nerveuzer dan baby :)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: regeldagen was ook het eerste waar ik aan dacht. Maar maak je absoluut geen zorgen, waarschijnlijk gaat het over een paar dagen (en misschien vandaag al) weer als vanouds. Gewoon lekker vaak aanleggen en dan komt de productie waarschijnlijk weer goed op gang.
    Ik weet niet of je die neusspray op recept moet krijgen. Ik heb m zelf nooit gebruikt :)

@ athina: welk boek heb je net gelezen? :)

@ gusam: begrijpelijk dat jij nu nog de tijd nodig hebt om weer een beetje je oude zelf te worden! Het is ook niet niets...

@ joyce: je bedoelt het RS virus? ;) Gelukkig dat het nu weer beter gaat!

@ elena: succes vandaag! Komt goed :)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.360
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    succes Elena! Hier was het natuurlijk de 2e keer (in de zin van: 2e kindje) dus ik maakte me er niet zo druk meer om. Maar de 1e keer zat er een heel emotionele mama in de wachtkamer, terwijl haar man naar binnen was met het kindje, omdat ze er zelf niet bij durfde te zijn. Toen we haar kindje hoorde huilen, zaten we beiden bijna te huilen ;) . Maar ach..al met al valt het vaak mee. Prikjes doen pijn, maar naderhand zijn ze vaak héél snel getroost! Succes in elk geval!

Joyce: Jemig jullie kindje ook al... Ik vind dat eigenlijk ook best eng. Zeker omdat de oudste het misschien gemakkelijk mee kan nemen van het kdv. Maarja.. afwachten maar. Hopelijk is Leani helemaal goed opgeknapt.

Gusam: Neem de tijd voor jezelf meid.. Nu je in rustiger vaarwater komt, kan ik me voorstellen dat alles er nog eens heftig uitkomt. Hopelijk heb je wel een 'klankbord' waar je je gedachten en gevoel een beetje kunt spuien!

@yukl: Het boek was: Drager van het vossenmasker - Deel 2 van 'De sage van de eilanden van het licht' van Juliet Marillier | The Official Site | Author of Historical Fantasy

4. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #2084 Reina5, 21 dec 2010
    Laatst bewerkt: 21 dec 2010
    Hoi meiden!

Lang geleden, hoop dat het goed gaat met jullie, ik zie dat velen van jullie worstelen met voeden en reflux/krampjes, naar is dat zeg!!

Chikai: Er is een regeldag/periode rond 3 maanden, dus ik denk dat dat het is. Even doorbijten nog.

@hier Ben sinds vorige week gestopt met borstvoeding :$ :$ :). Echt heel jammer wel. Maar het ging niet meer. We hadden spruw sinds de week daarvoor, kwam er een week later pas achter dat dat het was. Waarschijnlijk speelde het al langer, had al vaker iets in z'n mondje gezien en had steeds 1 gevoelige tepel. Maar nu dronk hij moeilijk, steeds eraf, huilen en ik had steken in de borst en toen bleek dat we spruw hadden :) :).
    Ik wilde het zo graag, maar nu het niet meer hoeft vind ik het toch wel lekker. Hij slaapt ineens 4 a 5 uur door op de flesvoeding en heeft ook van de een op de andere dag geen nachtelijk persen meer. Dus eigenlijk is het gewoon beter zo.
    Ik heb na de bevalling ook geen reservevet meer over, dus ik moest alles er dagelijks aan eten en dat was reuze zwaar merk ik nu.

Nu weer langzaam opbouwen qua energie want zat er he-le-maal doorheen. Wat kan borstvoeding geven vermoeiend zijn zeg (ik zat ook nog steeds op elke 2 uur). Achteraf had ik hem beter eerder weer 2 borsten kunnen aanbieden, deed ik niet in verband met dat hij steeds zoveel teruggaf bij 5,5 week. Dat heeft me onnodig veel laten tobben, hij kreeg gewoon niet genoeg per keer.

@afbouwen borstvoeding
    Gelukkig kan ik het nu afsluiten, nog wel afkolven, zijn er meer hier die aan het afbouwen zijn of hebben gedaan door kolven?? Op advies van de lactatiekundige drink ik saliethee om de productie te verminderen, volgens mij helpt het wel.

O, en met mijn ouders en de onenigheid is het ook weer goed gekomen gelukkig! De emoties rond de geboorte hebben er blijkbaar bij allebei flink ingehakt. Nu gaat het veel beter.

Fijne dag iedereen!! En wat is het fijn om te lezen dat er veel dezelfde probleempjes voorkomen bij onze kleintjes, is toch een troost dat je niet de enige bent.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Zijn weer thuis met de kleine man. Vond het zo onwijs zielig! Nu maar extra veel knuffelen :D

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    mama beeb---- lengte / gewicht --- lengte / gewicht ---- gegroeid
    Kwebbel - Jelmer---54-----4280--------62,5-----7050------8.5---2770
    Cherry - Aiden --- 50 ---- 3400 -------60,2 ----- 5680 -----10,2 --- 2280
    Rodelief - Nils------50-----3720---------59------5990------9.0---2270

Elena-----Damian----50-----3640------60-----5600-----10-----1960
    Quendy - Lizzie----49-------3240--------57------5005------8.0---1765
    Nike - Mees -------51-----3540--------60,5------5260-----9,5----1720
    Deb-Brandon-------50------3220--------56-------4900------6.0---1680

Regenboogje-Stan---45-----2435------52------3970-------7------1535
    Chikai -Thijs ------ 50 ---- 3260 -------55,5------4790 ---- 5.5---1530

Gwn - Amy--------50?------3105--------57------4570------7.0---1465
    Amaryllis - Imee --- 49 ---- 3440 -------56 ----- 4850 -----7.0 ---1410
    InLove - Lune -----52?-----4200---------58,5----5605------6.5---1405

Tessa81-Fay-------48------3460-------55.5-----4770------7.5---1310

Athina -Katelynn ---51 ---- 3840-------57 ----- 4855 -----6.0 ---1015
    Escal - Sem -------50------ 2960 ------- 53.6 --- 3920------3.6---960

Paloe - Liam--------50------3800--------54-------4490------4.0---690

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Dacht even de boodschappen te bestellen zodat ik de deur niet uit hoef is het eerstvolgende aflevermoment volgende week maandag :$ Moet ik alsnog naar de winkel.... Handig hoor Appie!

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @elena, en hoe gaat het nu met de kleine hummel. bekomen van de prikjes? wel goed gegroeid zeg!

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik hoop maar dat het regeldagen zijn bij Thijs. Heb vannacht extra gekolft en vanochtend 2x een flesje gegeven, maar daar drinkt hij maar 50 ml van. Dan is het genoeg en gaat hij boos huilen. Net dacht ik (na 1,5 uur) ik zal de borst weer eens aanbieden, maar ook hier is het, heel eventjes drinken, en dan huilen. Ook strekt hij zich helemaal uit tijdens het drinken, net alsof hij juist tijdens het drinken kramp krijgt. Als hij namelijk niet drinkt, heeft hij weinig last meer van de krampen. Wel is hij heel huilerig…. Dus ik gooi het maar op de regeldagen voorlopig…. Hoop maar dat het snel over is!

Athina: dat klinkt als een spannend boek, dat zijn reeksen waar ik ook wel van hou, maar helaas heb ik helemaal geen tijd om te lezen…. Als Thijs al slaapt, dan is er een huishouden of de was….

Karin: van de ene kant jammer dat je met de borstvoeding bent gestopt, van de andere kant wel begrijpelijk hoor! Ik riep ook heel hard dat ik het minstens ½ jaar vol wil houden, maar met dit soort dagen ga ik aan mezelf twijfelen….

Elena: blijft zielig he, die prikjes. Hier mag Thijs volgende week alweer voor de 2e keer… Ze moeten ze toch vlot achter elkaar zeg, 2 maanden, 3 maanden en 4 maanden! Hoe is het nu?

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ karin: ook al gestopt met de borstvoeding! Welkom bij de club ;) Maar ik had het van jou eigenlijk helemaal niet verwacht! Al begrijp ik je keuze heel goed hoor :) En fijn dat het nu beter gaat met je ouders!

@ chikai: ik wilde het eerst niet zeggen omdat ik zelf zo met Pelle in de medische hoek bezig ben waardoor mijn oordeel wellicht beinvloed is. Maar zou hij niet bijv. een koemelkallergie kunnen hebben? Omdat zijn ontlasting ook niet goed gaat en hij nu ook moeilijk drinkt? En van KMA kunnen ze ook last krijgen van krampen.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

We hebben voor donderdag een afspraak bij de kinderarts in het ziekenhuis :) Mijn man heeft vanochtend de huisarts gebeld nadat ik hem huilend had opgebeld omdat Pelle toch weer veel huilde. Ik brak en ik denk dat alle opgekropte emoties er uit kwamen. De huisarts wilde dat we weer langs zouden komen en heeft nu dus die afspraak geregeld. Heel erg fijn omdat ik verwacht dat de kinderarts serieus naar hem zal kijken en het beste weet wat er allemaal aan de hand zou kunnen zijn. Dus ik ben benieuwd wat hij of zij zal zeggen.

(Al voelde ik me direct weer schuldig dat hij een spoedafspraak had geregeld omdat dan de problemen opeens helemaal niet meer zo erg lijken... Stom he, terwijl ik die ochtend nog volledig in tranen was omdat ik vond dat het zo niet meer gaat.)

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: je moet je niet schuldig voelen hoor! Het zat je zo te lezen erg hoog (en dat kan ik me goed voorstellen na al die weken tobben met hem)... juist fijn dat je snel terecht kan! Hopelijk weet de kinderarts voor jullie een oplossing!

En wat Thijs betreft; aan koemelkallergie had ik ook al gedacht. Ik ben dus sinds gisteren gestopt met melk bij het ontbijt, toetjes e.d. Nog niet heftig gestopt met melkproducten, maar alvast wel een mindering. Koemelk zit wat dat betreft wel in heel veel producten, maar de producten met het meeste koemelk mijd ik voorlopig.
    En verder ben ik 'm heel veel aan het aanleggen vandaag. De laatste twee voedingen gingen gelukkig weer wat rustiger.

13. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hey meiden,

Ik heb ff tijd gevonden om op zp te komen, maar teruglezen laat ik ff zitten.
    Ik ben vandaag bij de paragnost geweest nadat ik gister helemaal ingestort was... Ik zit dus lekker midden in een post-natale depressie:(. Wilde het voor mezelf niet toegeven, maar dat heb ik nu dus toch gedaan.
    Gister tegen manlief gezegd dat ik er helemaal doorheen zat en dat ik 4 opties had:
    - mezelf iets aandoen (wat ik natuurlijk niet wil)
    - een van de kids iets aandoen (eigenlijk met name K. wat ik natuurlijk ook niet wil)
    - weggaan en alles en iedereen achterlaten (wat nergens op slaat, want een mens kan nou eenmaal niet vluchten voor zichzelf)
    - hulp zoeken (wat mij heel veel moeite kost)
    Nu gaat het wel weer, na mijn sessie van vanochtend.
    Ik zal wel blijven meelezen, maar ga echt ff tijd voor mezelf nemen en proberen mijn "huiswerk" oefeningen te doen.... Hopelijk gaat het dan snel een beetje beter.....

Groetjes en alvast een fijne kerst!
    Elleke

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Elleke, vanaf hier een dikke knuffel! Dat is niet makkelijk zeg, wat knap dat je toch hulp hebt gezocht! Hopelijk kun je snel weer van je gezinnetje genieten!

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik weet het hoe het komt dat ik zo weinig melk heb (wellicht voor m'n gevoel, maar toch).... ben weer ongesteld geworden.... Over een week een jaar geleden was m'n laatste menstruatie, dus ben er toch maar mooi een jaar vanaf geweest :):)
    Maar ik denk dus dat het hier aan ligt.... Thijs heeft vandaag zo ongeveer om de 1,5 à 2 uur gedronken. Hij mekkert nu nog steeds een beetje, maak hem rond 22.30/23.00u weer wakker voor een voeding en dan zien wat de nacht gaat brengen....

Wel erg rustig trouwens hier zeg!! Volgens mij hebben alle oktober mama's het heel erg druk?????

Weltrusten alvast!

16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Chikai, dat zou heel goed de dip kunnen veroorzaken! Jammer dat t niet nog even langer weggebleven is!

Elleke, dikke knuf meid!

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Ik had ook een flinke productie-dip toen ik ongi was, bij mij herstelde het zodra ik niet meer ongi was, dus het komt weer goed ;)

18. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi,
    .
    Nou hier hebben we gisteren lactulose gekregen om Fay makkelijker te laten poepen. Door de krampen spuugt ze namelijk nog meer en helaas poept ze maar 1x in de 3 a 4 dgn. Morgen hebben we testdag 2 van de koemelktest en vrijdag uitslag. Ik hoope cht da het geen koemelk is en dan kunnen we gewoon op AR voeding over. Vanmiddag gaan we ook nog naar een osteopaat. Hoop dat ook die toch kan helpen. Ze blijft toch wel veel overstrekken en huilen rondom de voeding.

@doglover, oh wat vreselijk dat je je zo voelt. Vind het heel erg voor je en hoop echt dat het gauw beter met je gaat. Heel eel sterkte en een dikke knuffel vanaf hier.
    @gwn, fijn dat de sex wel ok ging. Wordt vast steeds fijner.
    @nike, balen van de je borstvoeding. Ok dus ook nexium. Vind jey het ooklasting om het binnen te krijgen?
    @yukl, oh wat heerlij dat jullie nu naar de KA kunnen. En natuurlijk is het wel spoed. Dit kan gewoon niet langer zo en alleen maar super dat je donderdag al terecht kan! Ik heb trouwens idd ook dat boek van SB
    @inlove, oh erg het dat broodpitmeel. Hier ook zulke krampen. Wel fijn dat ze dan minder spuugt. Misschien moet ik toch ook maar weer broodpitmeel geven.
    @athina, oh wat kan lezen soms heerlijk verslavend zijn he :D
    @gusam, fijn dat er nu iets meer rust komt. Hopelijk blijft dat zo. Geniet ervan!!
    @karin, he balen van de borstvoeding ,maar als het niet genoeg is houd het gewoon op. Fijn da het met je ouders beter gaat.
    @chikai, oh dat is ook alweer snel ongesteld. Zeker omdat je bv gaf.
    @elena, hoe is het gegaan? Nog last gehad an de prikjes?

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Kereltje heeft weinig last gehad van de prikjes. Gelukkig maar :) Hij heeft wel heel veel geslapen en werd alleen wakker om te eten.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Elleke; Fijn dat je hulp hebt gezocht. Hopelijk voel je je snel beter en kun je gaan genieten van je kleintjes.
    @Yukl; Wat fijn dat je zo snel terecht kan :) Hopelijk weten jullie snel de oorzaak van Pelle's gehuil en is het snel over en tijd om te gaan genieten.
    @Chikai; Dan weet je dat je dipje over max een week over is. Gelukkig!
    @Tessa; Hopelijk voelt kleine Fay zich ook snel beter!

Deel Deze Pagina