Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Aaaaaahh wat een schatje! :)

2. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Voor de meiden die de fles geven:
    Hoeveel cc drinkt jullie baby nu?

Ik ben erg benieuwd omdat Mees maar om 4 voedingen vraagt.
    Hij krijgt ongeveer 800-850 cc binnen op een dag.
    De eerste drie voedingen ongeveer 220cc en de vierde voeding met moeite 140-160 cc. Daar slaapt hij dan wel 11 uur op!
    Overigens geven we 3 flessen bv en 1 fles kv. Soms 2 flessen kv (is afhankelijk van hoeveel ik kolf).

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!!! Dat onze kindjes maar lekker groot&babydik mogen worden! :D

@ Cherry: Gefeliciteerd met je verjaardag! Oei dat klinkt inderdaad niet als een fijne nacht, ga je het vandaag wel redden allemaal? En slaan de medicijnen tegen reflux aan?

@ Yukl: Alvast gefeliciteerd met Tobe! Hoe is dat, om de verjaardag van je kindje te vieren en terug te denken aan zn geboorte? Lijkt me best bijzonder :)

@ Kwebbelsnoes: Wat vervelend dat Jelmer ineens de fles weigert! Deed ie dat eerder ook al of is t nieuw? Imee begint het nu soms ook ineens te doen, terwijl ze dat eerder nooit deed. Geen idee waardoor dat komt, waarschijnlijk voelt de borst gewoon veel lekkerder? Maar je hebt best kans dat ie wel wil als hij echt honger krijgt hoor, vorige week heeft mijn moeder op Imee gepast en toen wilde ze het flesje ook echt niet maar na een half uurtje ineens wel. En toen werd ze weer boos nadat het flesje leeg was :p

Nou volgens mij vond Imee alle aandacht met oudjaarsnacht wel gezellig! Want nu slaapt ze dus niet meer door...;) Eerder sliep ze vrijwel altijd van 10 tot half 7 ofzo, maar nu komt ze weer gewoon elke 4 uur. Maar daarna slaapt ze gelukkig wel vlot in, dat scheelt :)

Oh manlief wil even achter de laptop, ik reageer later verder.

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ja dat ben ik wel met je eens! Maar het is heel dubbel: enerzijds kost het ouderschap heel veel energie, en lijkt het soms haast teveel te worden. Anderzijds geeft het je het grootste geluk wat er is! Hebben jullie dat ook? Ik wordt echt steeds verliefder als ik naar Imee'tje kijk...:) Helemaal nu ze zo lekker is gaan babbelen en lachen, nu we weten dat ze reflux heeft en haar zijn gaan helpen voelt ze zich veel beter en is ze zo vrolijk! :D Daar kan ik wel enorm van genieten.

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat heerlijk!!! :)

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Sterkte meissie, ik hoop dat het snel de goede kant op gaat!

7. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    #2347 Brinatjuh, 2 jan 2011
    Laatst bewerkt: 2 jan 2011
    goedemiddag meiden!

@cherry: Gefeliciteerd!

ik lees straks alles wel even door...

ik zit met een dilemma....en vertel het liever hier dan ergens anders, omdat niemand mij hier kent;)
    ik had gisteren ongesteld moeten worden.....nu weet ik dat na je zwangerschap je ongesteldheid misschien wat onregelmatiger is, maar de eerste ongesteldheid kwam ook keurig na 1 maand....28 dagen...

ik voel mij ook totaal niet ongesteldheidachtig.... ik weet het een testje geeft uitsluitsel, maar dat is het nu juist, als het zo is wat dan!;)
    natuurlijk zou ik er blij mee zijn, en natuurlijk het is onze eigen verantwoording (familie konijn hihihi:):):)) maar dan nog....weghalen is voor mij geen optie, als het zo zou zijn, dames sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar zit er behoorlijk mee...
    heb voor mij zelf besloten om tot dinsdag te wachten met testen als ik nog niet ongesteld ben, maar of ik zolang kan wachten weet ik niet....
    als het wel zo is dat er een brusje aankomt voor mijn kleine meisje,dan zijn jullie de eerste die het weten, en gaan mijn vriend en ik heel goed bedenken hoe we het gaan doen!
    hij vind het in ieder geval belangrijk dat ik het allemaal trek zowel lichamelijk en geestelijk....

meiden ik loop op de zaken vooruit,maar ik moest dit even kwijt:)
    sorry voor mijn ietwat warrige verhaal....jullie horen van mij....:)

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Brinatjuh: Wat vervelend dat je nog niet ongi bent, het hoeft niks te betekenen. Ik ben ook al 9 dagen "overtijd" maar ik geef volledige bv dus maak me nog niet druk.
    Zoals je zelf zegt, het enige dat uitsluitsel geeft is een testje.

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jelmer pakte eerder wel gewoon de fles, zowel van mij als van een ander.
    Van de week idd nog maar een keer proberen, mijn man laten geven en dat ik dan even weg ga.

10. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Brinatjuh: kan je niet helpen, sorry, geen ervaring mee. Het 'erge' is zelfs dat ik jaloers ben haast. Kijk er zo naar uit om het weer te gaan proberen, die spanning, de zwangerschap én de bevalling.... Dacht dat het wel zou slijten, maar tot nu toe wordt het alleen maar erger ;). Maarkan me wel goed voorstellen dat je ermee zit hoor. Succes! Ennehh... Als ik in jou situatie zou zitten, zou ik toch een test doen, ben je iig meteen uit die onzekerheid,toch?

11. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Kwebbel: lastig zeg! Hoor het helaas wel vaker, ook pcies 2 dagen voor beginnen met werken enzo... Die hebben het toen maar met een lepelde gegeven geloof ik. Succes en sterkte ermee!

Oh ja, Amy zit nu weer op 37,1, dus gelukkig weer helemaal normaal.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dagtotaal zit hier meestal nu weer rond de 800 cc ( bij een gewicht van zo'n 5 kilo) . Af en toe ineens een dag dat ze amper 700 binnenkrijgt.

Qua flesgrootte: Na 2 dagen van 165 cc - zijn we grotere flesjes aan gaan bieden, en af en toe drinkt ze 200 cc op. Maar ook nog regelmatig slechts 120 of 130 . Het is moeilijk in te schatten.
    De hoeveelheid van de laatste fles hier, zegt niets over het aantal uren dat ze slaapt. Zoals gisteren, 10.5 uur op 70 cc .. en dat gebeurd wel vaker, juist de laatste fles het minste, regelmatig dat ze die maar 120 drinkt, en de rest wel goed.
    Net alsof haar maagje niet te vol moet zitten om goed te kunnen slapen.

13. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland

tja zou het ook allemaal niet zo erg vinden hoor,want soms mis ik gewoon de hele zwangerschap,de bezoekjes aan de verloskundige, en het genieten van een beeb in je buik...maar ja als het zo is,dan zou het wel snel zijn.....alhoewel mijn moeder en tante schelen ook maar 10 maanden....
    ach het zit in de familie zullen we maar zeggen dan haha:D

bedankt voor je lieve reactie!

14. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hallo dames,
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!
    sorry, ik heb jullie echt verwaarloosd. Heel druk 2 kids, kerst enz.
    Las dat er wel over gesproken was, een opgave, kinderen. Tsja daar ben ik het wel mee eens. het is echt niet de rozengeur en maneschijn die je vroeger wel eens dacht (ik dan hihi) het is echt wel hard werken en dan nog de dingen die erbij komen.

Bedoel net tijdens de voeding schoot me te binnen dat ik nog geen brief heb gehad van de bd over de kinderopvangtoeslag 2011 met de 2 dames erop. Dus als ik in januari het gob moet betalen heb ik een vet probleem, krijg dan de helft te weinig. Normaal zou ik opspringen en t gaan regelen. Nu "moet" je nog de fles rustig afmaken, boertje doen even entertainen en hopen dat ze daarna lief gaat slapen.
    Vervolgens erachter komen dat het progje van de bd op de andere laptop staat die helaas overleden is vorige week. Dus kan alles opnieuw gaan doen,,,,,,,,,,,alsof ik daar tijd voor heb :D maar goed, zal wel loslopen.

Met Lune gaat t goed. Ze groeit als kool en sinds ze bv uit de fles krijgt spuugt ze bijna niet meer. Echt heerlijk! Alleen t savonds slapen wil nog niet echt. Ze vertikt t om alleen te slapen. Ik lig er dus gemiddeld een uur bij, dan slaapt ze en kan ik naar beneden. Met een beetje geluk slaapt ze dan door. beetje pech, is ze een half uur later weer wakker en kan ik weer opnieuw beginnen. Wel is de laatste fles rond 20uur of 21 en dan pas weer tegen 6uur als ik geluk heb. S'ochtends de eerste voeding is wel gewoon live bv want dan ben ik te lui om op te staan en zijn mn borsten overvol dat t ook wel lekker is dat ze ze even leeg maakt.

Flesweigeraar, heel lastig lijkt me dat. Mn nicht had dat ook, echt ik geloof dat ze alle flessen die er bestonden in de kast hadden staan, niks pakte de kleine. uiteindelijk toch gelukt op t kdv zelf, ze moest wel.

brinatjuh, je cyclus kan idd helemaal van de wap zijn en is er niks aan de hand. Stel je bent wel zwanger,,,,,geen nood denk ik dan. Als t bij jullie welkom is dan komt t vast goed. Oud collegaatje was ook 2 keer achterelkaar zwanger. 1ste keer zwanger geraakt met hulp van t zkh dus dachten dat t geen kwaad kon zonder protectie te vrijen. Paar weken later was ze spontaan zwanger, het lichaam snapte nu schijnbaar opeens hoe t moest. De kleine man was toen ook pas 3 maanden. Er was tijdens de zwangerschap niet veel anders als tijdens de eerste, alleen zwaarder omdat uk 1 nog zo klein was. Nu is het wel erg leuk als je de kleintjes samen ziet!

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Flesjes, hier is dat dus borstvoeding en de eerste voeding live, dus weet niet hoeveel ze drinkt.
    Dan krijgt ze overdag (11-14-17-20 uur ongeveer) 150 per keer.
    Als dadelijk de vakantie van de oudste voorbij is (morgen dus,,,zucht) dan "moet" ze weer een ander schema pakken. Dan maak ik haar om 7wakker en geef de borst. Dan is het 10-13-16-19 en dan nog een kleine fles voor t slapen gaan.

Hoop dat ze snel wat langer dan 3uur tussen een fles laat, maar meer dan 150 gaat e rvaak niet in.

16. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Gek he, dat ze de laatste voeding minder drinken. Ik ben iedere keer bang dat hij daar de nacht dan niet op doorslaapt. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit.

17. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
  18. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Hier ook bekend. Het blijkt dat Stan dan lekker alleen in de box wil spelen. Hij kan zich dan soms nog een uur amuseren. En mama lekker naar hem kijken:)

19. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Stan zat hier van de week ook heel geconcentreerd te kijken. (Tja, Katja Schuurman was op tv... misschien had dat er iets mee te maken, manlief vond het ook leuk geloof ik;)) Maar de meestal kijkt ie naar andere dingen in de kamer.

20. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Gefeliciteerd met je verjaardag.

Deel Deze Pagina