@yukl ik heb chanelly helaas niet kunnen wegen. Riley heeft ook reflux en ik herken de signalen ook bij Chanelly en heb dit ook besproken met de kinderarts en die zegt dat ik een juist vermoeden kan hebben, daarom eerst de nutrilon ar proberen en mocht dat niet helpen krijgt ook Chanelly net als Riley er medicijnen voor. Nutrilon ar is gewone standaard voeding maar dan al de nutriton er doorheen (scheelt schouwwerk, dus geen 2 verschillende potjes) XXX Gusam
Amy is morgen alweer 7 weken, wow! Even snel, wil nog de was opruimen voor ze wakker wordt: kunnen de kolf-onderdelen enzo nou ook in de vaatwasser, weet iemand dat? Vandaag weer naar kantoor geweest, voor functioneringsgesprek enzo, dus Amy voor het eerst thuis met oma... best spannend was dat. Baalde wel dat ik achteraf hoorde dat ze haar een half uur heeft laten huilen, maar ja, ik had er niet aan gedacht onze ideeën daarover mee te delen, dus zal ook wel wennen zijn..., maar toch
@ rimar: mooi mannetje! Leuke trui inderdaad! @ gusam: heeft ze denk je verborgen reflux of gewoon reflux? En wat zijn de symptomen van verborgen reflux, weet je dat? Wil er hier ook even op letten nml (tobe had gewone reflux) @ gwn: hm daar zou ik ook niet blij mee zijn! Had mijn schoonmoeder kunnen zijn... En een half uur is ook direct zo lang! Waarom deed ze dat? Ik zou het even goed met haar bespreken! Was het dezelfde als die van de koortslip?
En dan heb ik al een groot kind maar ga toch de vraag stellen. Tot wanneer moeten ze binnen een muts op? Ik weet het gewoon niet meer... Vind het ding maar lastig, in bed gaat ie steeds van z'n hoofd.
Hey meiden, Ik heb jullie gevonden!!!!! Bedankt voor alle felicitaties! Ik ga niet alles teruglezen en ik hoop dat ik vandaag ff tijd heb om mijn verhaal op te schrijven. In ieder geval bij deze: we zijn sinds zaterdag thuis en alles gaat (redelijk) goed. Groetjes, Elleke
@Yukl: van onze kraamverzorgster mocht ie af zodra haar temperatuur constant was en rond de 37 graden (iig niet op de grens van 36.5/36.6). En ja, het was dezelfde als van de koortslip... Waarom ze dat deed? Tja, ik heb haar niet meer gesproken, want manlief was eerder thuis, dus weet het niet. Misschien deels dat ze zelf altijd te horen heeft gekregen 'laat maar huilen' en deels dat ze niet wist wat ze ermee moest, omdat ze geen vieze luier had en het nog lang geen etenstijd was? Ik ga het wel even met haar bespreken, maar liever face to face. Manlief vertelde nog wel dat toen hij thuis was en ze ging huilen en hij haar oppakte, dat ze zei 'oh, als ze gaat huilen pakken jullie haar meteen op?'. Zijn reactie was 'ja, zo doen we dat hier', maar zij heeft er verder geen oordeel over gegeven. @Doglover: oeh, ben benieuwd! Fijn dat jullie thuis zijn en het (redelijk) goed gaat! Vraagje: de dames die al een kind(eren) hadden rondlopen worden helemaal geleefd lijkt me, maar hoe doen anderen die nu de eerste hebben gekregen het met hun eigen ritme? Ga je elke avond op dezelfde tijd naar bed om op dezelfde tijd weer op te staan, of laat je het van de voedingen afhangen? Maak je er gebruik van dat we nog niet hoeven te werken door bijv. lekker tot een uur of 10 te blijven liggen, of sta je toch bijtijds op? Ik vraag me heel erg af wat het 'beste' is voor je eigen ritme én dat van je beeb...
@ doglover: welkom! ben benieuwd naar je verhaal @ gwn: oh hopelijk is het dan gewoon onwetendheid en doet ze het niet meer. Mijn schoonmoeder had er een hele stellige mening over, dat je baby's niet altijd moet oppakken als ze huilen. En ik vertrouw er dus niet op dat ze onze manier van ons overneemt. Komt vast goed met oma Bedankt voor je reactie over het mutsje. Ik moet zeggen dat ik Pelle niet meer temperatuur omdat zijn temperatuur toch altijd tussen de 36.5 en 37.5 ligt. Meestal iets boven de 37, maar soms had ie wel een uitschieter naar beneden. Misschien dat ik het mutsje eens moet weglaten en hem daarna moet temperaturen om te kijken hoe ie het doet zonder. Wat betreft het ritme; volgens mij stond ik bij Tobe wel altijd 's ochtends rond een uur of 8 op (dan werd ie wakker voor een voeding). En de rest van de dag dook ik mijn bed ook niet meer in. Ik weet niet wat beter is, rust voor mama is natuurlijk ook belangrijk! Misschien dat je wel de slaapkamer 's ochtends wat lichter kunt maken als jullie blijven liggen?
Wij liggen er momenteel 's avonds al om 8 uur in Bijna tegelijkertijd met Tobe En dan nog maak ik maximaal 6 uurtjes op een nacht. Ongelofelijk toch? Dus ja, ik word echt geleefd
@Yukl: pfoe, dat zou me echt opbreken, vind het nu al best zwaar soms, terwijl ik kan kiezen te blijven liggen. Pittig hoor, ik hou mijn hart nu al vast voor de tweede straks . Nee hoor, dat zien we dan wel weer, maar ik denk dat de overgang van 1 naar 2 misschien toch wel het zwaarst is in dat opzicht (en in de zw vaak ook al). Wij hoefden na de kraamweek ook niet meer te tempen: het was altijd goed, en meestal zo tussen 36.8/37.2, dus toen mochten we stoppen en het mutsje weglaten, zoiets. Ik doe hem nu ook consequent af als we ergens binnen zijn en net van buiten komen, voor mijn gevoel heeft ze er buiten dan meer aan ofzo. Ik kan onze slaapkamer helaas niet echt lichter maken, behalve met kunstlicht, omdat we in de kelder slapen. Ik denk dat ik vanaf nu gewoon ga proberen ook bijtijds op te staan (ze kwam nu om voeding om 7:15, we zijn 8:15 opgestaan, duurde even met verschonen tussendoor enzo). Indien nodig kan ik dan 's middags nog wel een powernap doen, ik ging tot nu toe ook mijn bed niet meer in overdag.
mutsje: Toen ze haar temp dag en nacht vrij contant kon houden met en zonder mutsje (af en toe vergaten we het sowieso -omdat we met voedden het mutsje nogal eens 'verloren') . Dit was overigens nádat de kruik weg was overdag. s nachts krijgt ze nog wel een kruikje, maar die gebruiken we vaak ook om haar plekje warm te houden, zodat ze niet in een koud bedje terug hoeft na het voedden. Wat betreft een 2e: Wij volgen nu onze tv series weer tot half 10 s avonds en gaan dan naar bed. Pikken dan nog 1 of 2 uurtjes slaap mee tot de eerstvolgende voeding... - we wachten na de fles van 8 of 9 uur (net hoe het uitkomt) gewoon wanneer ze komt. Afgelopen nacht heeft ze haar voedingen om 20.00 - 00.00 - 04.00 uur gehad en daarna wilde ze niet meer slapen vanaf 05.30 - een luxe overigens want vaak komt dit moment al na de middernacht-fles. Half 6 is prima te doen (voor m'n man) . Rekken tot 7 uur.. en dan weer een flesje.. Maar m'n man is dus nog vrij. Ik ben bang, dat hij die nachtfles ook zal moeten doen als hij weer werkt, omdat ik het anders overdag gewoon niet red. De oudste slaapt vaak niet meer smiddags, dus ik hou het denk ik niet vol, als ik snachts ook nog 1,5 uur met een baby op de arm moet zitten, zonder dat ik na 7 uur smorgens nog kan slapen. M'n man gaat de 1e week dat hij moet werken, overigens halve dagen werken, zodat we (ik) rustig kunnen wennen.
Hier ligt het er een beetje aan hoe laat we naar bed gaan. Meestal laten we het een beetje van de voeding af hangen, maar dan gaan we soms wel al eerder douchen. Ook wil het wel eens gebeuren dat we al op tijd naar bed gaan en eventueel de babyfoon even bij hem leggen. De rest van het ritme laat ik nog even afhangen van mijn eigen moeheid e.d. Soms lig ik nog de halve morgen in bed om bij te slapen/ te rusten. En soms ben ik al fanatiek bezig. (zoals vandaag dus)
Het mutsje hoefden we thuis al niet meer te gebruiken, omdat Stan zichzelf al goed op temperatuur kon houden. In het ziekenhuis heeft hij het ook maar de helft van de dagen opgehad.
Goedemorgen allemaal!! Rimar: mooie foto hoor, echt een kereltje al! Yukl: wat een bekende foto... komt hier ook wel voor, in de draagdoek aan tafel! Mutsje mocht bij ons als eerste af, daarna de kruik weg (Dit alles was in de kraamweek). Nu draagt Thijs nog een mutsje als we naar buiten gaan... (ik vind de mutsjes wel erg schattig staan trouwens!) Karin: wat een lieve foto!! Athina: wat fijn dat je man ook zoveel vrij kon nemen en volgende week met halve dagen kan gaan werken! Heerlijk zeg! Gwn: ik heb een combinatie gevonden tussen beiden; ik geef de laatste avondvoeding in bed (dat is meestal tussen half elf en elf uur). Dan ga ik slapen. Dan komt er een voeding rond een uur of drie en rond half zeven. Na half zeven leg ik hem terug en slapen we allebei verder tot een uur of negen. De voeding van rond half tien geef ik ook nog in bed en dan ga ik eruit. Dan heb ik toch nog behoorlijk wat uurtjes slaap gemaakt en dat gaat nu even voor... bijtijds opstaan komt straks wel weer als ik moet gaan werken! Dus... ik ga nu uit bed.... haha
@Chikai: dan doen we het bijna hetzelfde: ik geef de laatste voeding ook in bed, en meestal de volgende drie ook (rond 3, 6 en 9). Alleen als ze zoals vandaag pas om 7:15 komt, zit het net op het randje voor mij. Ik was pas over 8 klaar met voeden & verschonen, en als ik dan weer zou gaan slapen, wist ik dat het zeker 10:15 zou worden. Op zich geen probleem natuurlijk, maar de dagen zijn al zo snel voorbij . Als ze om 06:00 komt slaap ik daarna nog wel verder en staan we dus rond half 10 op. Het 'toetje' geef ik dan meestal boven (= bij ons de woonkamer dus). Ach, het zal ook wel niet zoveel uitmaken, maar ben wel nieuwsgierig hoe anderen dat doen . @muts/kruik: hier hebben we helemaal geen kruik gebruikt, omdat ze zich meteen op temperatuur kon houden. Er was geloof ik in het ziekenhuis al gezegd dat het niet (meer) hoefde, en de kraamzorg was het daarmee eens. Nu warm ik idd wel af en toe het bedje voor, maar ze heeft 's nachts continu haar slaapzak aan, dus merkt het dan niet echt als ze weer in bed gaat denk ik, dus doe dat vooral overdag.
ik zou willen dat ik dat ook nog kon. Bij nr1 deed ik dat ook zo, maar nu is nr1 om half 8 wakker en dan ook echt wakker en klaar voor de dag. Dus dan moet ik ook. Mevr slaapt smiddags ook niet meer dus vanaf half8 is hier t begin van de dag met de dames. Mn man is deze week om 6uur de deur uit dus heel de dag "geleefd" worden is hier wel aan de orde.
Goedemorgen allemaal, kan ff snel buurten voordat meneer wakker wordt en aan de borst wil. Hierdoor is het af en toe wat lastig regelen allemaal, de ene keer zit er 3 uur tussen de voedingen, andere keer 4 uur, dan weer 2 uur en gisteren voor het eerst een keertje 5 uur. Maar hij groeit goed en ik wil vanaf week 4 gaan beginnen met kolven. Eens kijken of dat ook gaat werken. En soms moet meneer ff gewoon huilen, is er niets loos, schone luier, geboerd, volle buik en dan nog niet willen slapen. En dan werkt er maar 1 ding, een half uurtje laten huilen en dan slaapt ie. Doe ik dat niet dan ben ik de eerste 4 uur alleen maar met hem bezig en ben nadien geradbraakt want dat doet hij meestal aan het eind van de middag of in de avond/nacht en tenkoste van mijn nachtrust.
@ mutsje: Die gebruiken we hier nog als ze gaat slapen, in de hoop dat ze lekker rozig wordt door de warmte. En ik vind t ook gewoon schattig staan, haha. Het kruikje gebruiken we ook nog, sowieso 's nachts omdat we enkel glas hebben boven. t Is dus echt heel koud als er niet gestookt wordt. En overdag gebruik ik een kruikje om haar wiegje voor te verwarmen, dan schrikt ze niet wakker als ik haar weg leg. Werkt hier heel goed! Mijn man is twee dagen na de geboorte van Imee alweer gaan werken, dus toen de kraamhulp was vertrokken stond ik er alleen voor. Soms is dat pittig, want hij maakt lange dagen. Gisteren bijvoorbeeld was een uitschieter want toen vertrok hij om half 8 's ochtends en pas om half 11 s avonds was ie weer thuis. Dan ben ik echt blij dat ie er weer is! (En hij ook trouwens hoor ) Tis gewoon druk nu, wat dat betreft een beetje 'overleven' voor ons beiden. Half december gaan we daarom lekker een weekendje weg, daar kijken we echt naar uit! Ik zit er trouwens over te denken om ook zo'n draagdoek te bestellen om overdag mn handen wat meer vrij te hebben. Heeft iemand tips waar ik op moet letten?