Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik ga me trouwens snel even aankleden (zit nog in badjas) want ik krijg over een kwartiertje een vriendin op de koffie! :) Fijne dag dus allemaal, ik kom vanmiddag denk ik weer even hier mee kletsen.

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Amaryllis: ook zo herkenbaar, je bent de kwaaltjes, de misselijkheid, het spugen èn de bevalling echt zo snel weer vergeten... Ik zou ook zo weer tekenen voor een 2e! Haha! Al wachten we nu nog wel even hoor..... Maar als je je kindje vast hebt en er zo van geniet als nu, dan heb je het er 'gewoon' voor over. Mooi trucje van moeder natuur :)
    Veel plezier met het bijkletsen met je vriendin :)

3. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goeiemorgen meiden,

Iemand vroeg hoe het met de prikjes gegaan was.... Het duurde voor de prikjes allemaal te lang dus ze was al overstuur. De prikken zelf heeft niet voor meer stress gezorgd geloof ik. Later deed wel haar linkerbeentje pijn, meer dan rechts...
    Weet iemand waar het schema van de groei gebleven is, heb gezocht, maar kan het ff niet vinden.
    Caitlynn is nu 5150 gram en 57 cm.... Lekker gegroeid en goed aangekomen dus. Ben helemaal trots op haar.
    Doorslapen: doet ze al sinds dat ze een week of 3 was, maar wij geven al sinds die tijd voeding met johannesbroodpitmeel dus is het misschien niet helemaal eerlijk. Ze slaapt van 23.00 tot ongeveer 07.00 als ik haar laat liggen. Volgende week gaat manlief weer werken en K. weer naar school en dan moet het schema weer om naar eerste voeding om 06.00 uur omdat ik het anders 's ochtends niet redt met K.
    Caitlynn pakt nog niets, maar ligt wel vol bewondering te kijken naar de mobile boven de box. Omrollen zou ze wel willen, vooral als ik haar op haar buik leg doet ze pogingen, maar ze raakt dan helemaal gefrustreerd dat het niet lukt. Ze zit bij mij op schoot met alleen een hand onderin haar rug, maar ze is vanaf dag 1 al heel sterk.... Moet ook niet te snel gaan hoor, begin nu net te leren om ervan te genieten.
    Tot zover ff, langer verhaal dan de bedoeling was.....

Groetjes,
    Elleke

4. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Nou tijdentechnisch...als we Aiden laten slapen zoals hij wil dan slaapt hij meestal van 6 tot 12 dan wordt hij wakker van een voeding en dan slaapt hij weer tot 4 uur en dan tot 6 uur en dan issie echt wakker. Maar wij hebben van het cb te horen gekregen dat we een ritme MOETEN hebben dus we maken hem gewoon elke vier uur wakker. Durf hem niet te laten slapen dus....

Oh wat heerlijk vijf dagen niks doen! Mja als je je gaat vervelen...ah nee je vind vast genoeg dingen om te doen die alleen maar leuk zijn :D. Hoe ging het drinken uit de fles?

5. CherryAyden

Ik denk dat het komt omdat ik elke dag thuis zit. De hele dag met de baby, overdag vind ik het niet erg maar savonds ben ik het zo zat. Maar ik ga in februari weer naar school, dan heb ik meer te doen overdag en is Aiden op het KDV. Ik hoop dat het dan wat beter aanvoelt!

6. CherryAyden

Have fun!

7. CherryAyden

@Denise je moet gewoon helemaal niks gaan doen. Of bedenken wat je zou hebben gedaan zonder kinderen en dat gaan doen :D. (voor zover dat lukt). Ik zou dan op de bank gaan liggen met chips en Sex and the City gaan kijken :D.

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hier ook nog geen doorslaper, die 2keer dat ze het gedaan heeft was toeval denk ik.
    het is een beetje dubben hier. Of ik leg haar om 20uur in bed en ze komt rond 2uur voor een voeding of ik maak haar wakker voor een voeding om 22of 23uur (en klooi daarna een uur om haar in slaap te krijgen) en ze komt om 6uur voor een voeding. De laatste dagen kies ik voor het om 20uur naar bed en snachts laten komen. Wie weet verrast ze me een keer.

Cherry, wat een onzin van t cb dat je een ritme MOET hebben. Ik volg sowieso t cb niet, zeg overal ja en amen op en sta binnen 5 min weer buiten. Hier nog niet echt een ritme. Dat komt ook omdat ze smorgens nog live voeding krijgt en de ene dag is dat om 6uur, dan om 8uur. Ligt er maar net aan hoelaat ik op moet voor de oudste. Dus aan de hand daarvan krijgt ze de volgende voeding. De ene avond ligt ze dus om 21uur erin de andere keer om 20uur.

Trouwens ze kunnen nog geen klokkijken :p dus als de regelmaat van eten, spelen, slapen er maar in zit dan is t voor een baby al snel goed.

De oudste spijbelt vandaag (je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen :D ) De wekker ging, ik was Lune aant voeden en hoorde t gieten buiten. Heb de wekker dus verzet en om half 9 afgebeld. We hebben dus even heerlijk uitgeslapen en getut vanmorgen

9. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja die dag komt dat ze doorslapen :p, had ik me ook al voorgehouden. Maar als je dan een keer een ultra korte nacht hebt, dan helpt die gedachte niet meer ;). Wij hadden het te snel gedaan denk ik. Maar nu hij weer een langzame fles heeft bied ik hem elke keer gewoon 150cc aan en hij drinkt wat hij wil. Het varieert nogal, soms 140 en soms maar 90 cc. Volgens mij is hij nog een beetje moe van de prikjes.
    Ben benieuwd of het jullie lukt met het opbouwen :)

O, en je bent niet de enige die zo denkt hoor. Als je overdag alleen met hem bent kan ik me dat heeeeeel goed voorstellen ;). Mijn vriend heeft een handicap en kan daardoor altijd overdag mij aflossen, s nachts ben ik wel alleen, maar doordat ik er overdag nog weleens uit kan of even kan gaan slapen trek ik het wel, maar als ik dus een super korte nacht heb, dan trek ik het ook niet hoor. Dan kan ik hem ook weleens wat doen de volgende dag, dat komt gewoon doordat je dan geen energie meer hebt om met huilgedrag om te gaan. Heel vervelend is dat dan, ik neem aan dat bijna alle moeders dat weleens meemaken. Alleen vertelt bijna niemand dat uit zichzelf, dat is met al die dingen die je niet weet. Mij is de zwaarte ook tegengevallen, vooral het huilen, maar ik moet zeggen nu gaat het weer goed.

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja, das wel heel leuk :D :D :D lachen......, maar op dat moment niet voor jou waarschijnlijk.....:p

11. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @doorslapen Vannacht werd ik wakker om 02.30 uur en de laatste voeding was om 20.00 uur, dus ik super blij, wow wat hebben we nu al lang geslapen, alweer wat langer dan gisteren.
    Toen hoorde ik de bovenbuurvrouw stommelen, ik keek nog eens goed en was het 22.30 uur :p :p. En hij was niet wakker hoor, maakte alleen geluidje. Al met al slapen we hier steeds 5 uur door, de laatste fles om 20.00 uur zodat ik om 21.00 bijna altijd zelf ook kan gaan slapen, lig er graag vroeg in, vandaar. En ik kijk uit naar het moment dat ik wakker schrik om 05.00 uur :D

@vandaag een nieuwe knoop uitgeprobeerd voor de draagdoek en hij zit er ineens veel beter in!! Ga het zo voortaan vaker doen zeg. Het is zo'n knoop waar je twee flappen hebt aan de voorkant en die doe je dan om hem heen, klaar. En je kunt hem er ook heel makkelijk uithalen, ook.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ben vandaag voor het eerst een hele dag alleen met de 2 kinderen! Ja nu pas ;) :D Dus vooralsnog geen tijd voor een uitgebreide reactie.

Maar doorslapen gebeurt hier ook nog niet hoor. De laatste tijd is het 22.00, 04.00 en 08.00 uur. Oh en wie dat heeft bedacht dat 5 uur achter elkaar slapen doorslapen betekent, is gek geworden ;) Waarom is dat doorslapen?! Ik beschouw hier doorslapen toch wel MINIMAAL 7 uur achter elkaar. Maar eigenlijk 8.

@ cherryayden: je kunt dat ritme 's nachts echt wel loslaten hoor. Ik zou hem wel 's avonds rond een uur of 22.00 of 23.00 uur een fles geven, maar daarna zou ik lekker afwachten wat hij doet.

13. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    @cherry: f**ck het cb! Wat een onzin dat je een ritme moet hebben. Dat is echt niet waar. Trouwens, ik denk dat meer meiden dit gaan zeggen dat het cb het echt niet altijd bij het rechte eind heeft. Jij bent de moeder dus jij diet het op jouw manier. Hallo zeg, een ritme, voor zo'n klein kindje?

Vraag anders ook maar eens aan moeders (evt. met meerdere kindjes) wat de ervan vinden of hoe die het gedaan hebben. Ik wed dat die er precies zo over denken!

Dus dat is ook gelijk het goede nieuws (als je dat aandurft): je kunt ook je kindje het eigen ritme laten volgen. Anders geef je vanavond de laatste fles, duik je lekker je nest in en je kijkt wel hoe laat je beebje komt! Ik zeg altijd maar: nooooit wakker maken voor een voeding!

Andere optie: je partner geeft af en toe nachtflesje of je brengt je kindje een nachtje naar je (schoon)ouders +flesje: kun jij ff bijslapen!!

Ik ben benieuwd wat je gaat doen!

Misschien gaat het je heerlijke nachten opleveren! Ik herken ieg wel die moeheid, vre-se-lijk als je er 2 of meer keer uit moet 's nachts. Gebroken ben je en de lol is er snel vanaf.

14. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

goedemorgen meiden.

Ik wou ook weer even wat van me laten horen. Ons nieuwe jaar is helaas niet zo goed gestart. Ik heb een enorme kaakontsteking te pakken en kon daardoor de eerste week al niet werken. Verder zijn we bezig geweest met een traject schuldhulpverlening en hebben daar gisteren een negatief oordeel op gekregen. We komen er dus niet voor in aanmerking.
    We zitten dus flink met de handen in het haar momenteel.

Met Jasper gaat wel alles erg goed. Hij is heel gezellig en lacht heel erg veel ( nu alleen even niet hihi ) Hij slaapt ondertussen de nachten door dus ben heel erg blij. Vanmorgen was het pas 9.15 dat hij kwam. We zijn echt zielsgelukkig met hem.

Tot zover de update van mijn kant

Liefs

15. CherryAyden

mja...het CB zei dat omdat we eerst hem altijd lieten slapen en toen hij last kreeg van reflux moesten we hem ineens wakker maken omdat hij anders ineens teveel zou drinken en dan last zou krijgen. Dus ja...gevoelige snaar natuurlijk want wil niet dat hij pijn heeft dus angstvallig dat ritme dan maar vasthouden... Maar ik vind ook: maak je kindje nooooit wakker alsie lekker slaapt. Dus het druist tegen mijn gevoel in! Ik ga gewoon eens proberen wat jij zegt dus laatste fles savonds en dan maar kijken! Wie weet....

Thanks allemaal voor jullie tips en steun en adviezen! Heerlijk zon forum ;)

16. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @doorslapen: ik vind het niet eens zo erg om er 1 of zelfs 2 keer uit te moeten, als ik maar aan een uur of 7 slaap kom in totaal doet me dat niet al te veel. Nee, die nachten dat hij bijna niet slaapt en ik dus ook niet vind ik pas slopend! Maar ja, dat spreekt voor zich ;).

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Heerlijk he, zo'n forum! Ik vind het ook superhandig!

Cherry: Ik zou ook zeggen, de laatste fles geven en dan lekker laten doorslapen en zien hoe laat hij komt! Ik doe dat nu ook weer.... al heb ik het vorige week even laten schieten, omdat hij te weinig was aangekomen. Maar nu ga ik weer de laatste voeding rond 23.00u doen en dan zien we wel hoe laat hij komt.

Yukl: succes met beide kids vandaag! Het lukt je vast!!

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het CB heeft wel gelijk hoor :) Een reflux kindje kan beter vaker wat kleinere flessen drinken. Maar 's nachts gaan ze in principe juist minder drinken, waardoor je prima meer tijd tussen de voedingen kunt laten. De fles die hij na een paar uur krijgt, is waarschijnlijk dan niet groter.
    Ik zou dus overdags wel maximaal 4 uur tussen de voedingen laten, maar 's nachts zou ik het gewoon even aanzien wat hij doet :)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ben ik het wel met je eens :) Maar nu de nachten verder goed gaan, mag die nachtvoeding van mij er ook wel langzamerhand af :p Wij komen namelijk niet aan voldoende slaap zo, vanwege de oudste. En mijn man krijgt zijn werk niet gedaan, omdat we daarvoor te vroeg ons bed in duiken.

20. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja, dat is jammer, ik snap het. Trouwens, een lieve man heb je, ik las ergens dat hij heel vaak op de kleintjes past zodat jij ook aan jezelf toe komt. Fijn hoor! Hoop dat de nachtvoedingen er snel af gaan bij jullie! :)

Deel Deze Pagina