hihi ik zie dat ik van ál die banners op lillypie, exact dezelfde heb gekozen als jij... schattig he, dat meisjesfiguurtje met knuffeltje...
kruik/mutsje: Jelmer heeft overdag nooit een mutsje of kruik gehad omdat hij zichzelf gelijk goed op temperatuur kon houden, eerste dagen in het ziekenhuis had hij zelfs alleen een romper aan overdag, omdat hij te warm was. Nu geven we hem 's nachts wel een kruik, omdat dat gewoon lekkerder slaapt, voor ons gevoel. Het wordt toch al behoorlijk fris 's nachts. Ritme: Hier krijgt Jelmer meestal tussen 10 en 11 zijn laatste avondvoeding en daarna ga ik zelf ook naar bed. Hij komt dan meestal tussen 3 en 4 weer voor een voeding. Daarna komt hij tussen 6 en 7 weer voor een voeding meestal. Daarna ga ik meestal nog wel even mijn bed in tot een uur of 10. Overdag ga ik dan niet meer slapen. Wil er toch nog even van genieten dat ik verlof heb en lekker tot 10 uur in bed kan blijven liggen.
Dat doe ik ook graag! Maar hoe doe je dat als er iemand aanbelt? Ikzelf vind het niet prettig om open te doen met mn ochtendhoofd, dus dat slaapt dan toch niet zo lekker uit...Het idee dat er iemand langs kan komen maakt dat ik me na de ochtendvoeding toch maar weer ga aankleden. Niet zo handig natuurlijk, maar goed.
Dan doe ik gewoon niet open haha...... Hadden ze maar eerst moeten bellen dat ze langs kwamen. Zaterdagmorgen ging de bel, was een pakketje, maar had niet open gedaan. Nu komen ze vandaag nog een keer, tussen 12 en 6.
En zo doe ik het ook... de telefoon wil ik wel opnemen, maar de deur open ik niet zolang ik boven ben. Mochten mijn ouders of zussen langs komen, dan weten ze dat ze een sleutel mee moeten nemen... Haha, maar die komen nooit zo vroeg! Ik hoorde iemand over enkel glas; dat hebben wij ook nog boven. Maar Thijs heeft 's nachts een slaapzak aan, en dan 1 laag dekentje en dat gaat goed. Nu komen gelukkig volgende week de nieuwe kunststof kozijnen met dubbel glas!!! YEAH!!! Heb ik nu al zin in, geen natte ramen, beschimmelde gordijnen (bah) enzo. Ik heb net de kinderbijslag aangevraagd, zie ik daar de top-20 van kindernamen op dit moment, staat Thijs gewoon op nummer 6! Dat had ik niet verwacht. Ik hoop niet dat er later veel Thijs'en in zijn klas komen, dat is zo onhandig.... Even een vraagje; zijn jullie kindjes ook zo wakker overdag? Thijs is vanochtend de hele ochtend wakker geweest, viel niet in slaap in de wandelwagen tijdens het wandelen. Hij heeft vanmiddag een uurtje geslapen in zijn bedje, en nu slaapt hij een uurtje al in de draagdoek... Dit is vaak zo, dat hij overdag echt lang wakker is... Ik vraag me af of hij wel voldoende kan slapen, of waar dit aan kan liggen...
@Chikai: nee, Amy slaapt nog echt wel veel. Ben net weer thuis, lange wandeling gemaakt langs schoonouders en daarna mijn moeder. Ze heeft geslapen van 9 tot 11, daarna in de wagen van 12 tot 1 en weer van 2 tot 3 ofzo, en net bij het teruglopen (vanaf iets over 4en), nu ligt ze wat te pruttelen in de wagen nog, weet nog niet wat ze gaat doen. Weet wel dat mijn nichtje, die 2.5 weken jonger is, al meer wakker is overdag, dus het verschilt ook per kindje! Hoorde ook wel van iemand 'joh, hij sliep continu tot ie 6 maanden was, toen kon ie kruipen en vond ie de wereld opeens veel leuker'. Beetje overdreven natuurlijk, maar geeft wel aan hoe het kan verschillen...
@mutsje/ kruik, ik doen sem 'snachts nog een mutsje op en overdag soms ook (inderdaad omdat het zo schattig staat) zoiezo als we naar buiten gasn maar dat spreekt denk ik voor zich. kruikjes heb ik na 1,5 week overdag weg gedaan en ben na 2 weken naar 1 kruik 'snachts gegaan en met 2,5 week alleen nog een kruik om het bedje voor te verwarmen (zo koud anders) temp is nu rond 36.7/36.8 was in het begin tussen 36 en 36.5. @ Ritme, wij gaan meestal na de laatste fles naar bed die is nu rond 11 half 12. ze slaapt dan door tot ongeveer 4 of 5 uur en daarna tot 7 of 8. ik heb wel het idee dat ze nu een regeldag heeft aangezien ze ineens meer drinkt en langer tussen de flessen laat (100cc ipv 80cc met 4 ipv 3 uur ertussen) hoop dat het zo blijft is namelijk wel lekker hihi. @foto's, wat leuk om te zien hoe jullie kleintjes het doen! @ hier, etenstijd! knuf
hier is de laatste (avond) voeding ook tussen 10 en 11 uur, daarna ga ik ook meteen naar bed, en zeker nu ik in de middag niet even kan gaan liggen, er is altijd wel een van de 2 wakker. Chanelly komt dan rond half 4 en dan weer rond 8 uur. verder gebruik ik hier ook geen kruikje of mutsje binnenshuis, alleen als ik op pad ga dan krijgt ze een mutsje op. XXX Gusam
Wow alle beebs geboren! @ doglover, veel geluk met jullie dochter!! Ricardo had vanmorgen 1e cb afspraak. en is 58 cm en 5030 gram!!! de bink! helaas lag ik dit weekend op bed met 40 gr koorts en je raad het al, borstontsteking! en dan goed leeg laten drinken en kolven is daardoor nu ook nog een kloof, grrr hoe kom ik hier vanaf? en het ging zo goed!!! gelukkig drinkt de kleine nog steeds goed. met af en toe kolven kan ik de boel ontzien. bepanthen alleen helpt niet voldoende dus ga morgen tepelhoedje proberen. ik hoop dat het beter wordt, want de neiging naar een poedermelkje wordt steeds groter, wat een gedoe ik heb het gevoel alleen nog met voeden bezig te zijn. verder moet ik nog even bij;ezen. dus verdere reacties volgen. greetz regenboogje en Ricardo.
Regenboogje: Ik had dat gevoel tijdens mijn borstontsteking ook, maar als je even doorbijt zul je zien dat het weer veel beter gaat als de ontsteking weg is. Ik heb ook kloofjes gehad en bij mij hielp een tepelhoedje prima. Toen mijn tepels weer genezen waren ben ik weer zonder tepelhoedje gaan voeden en het gaat nu weer prima en ben superblij dat ik doorgezet heb.
Nou, ik weet ook niet hoe lang ik het nog ga volhouden. Vannacht ieder uur gevoed en 2 keer een kind gehad wat niet wilde slapen. En tobe ook om kwart over 5 wakker. Zucht.
@Yukl; Lijkt me niet fijn zeg! Kan je anders niet een flesje gaan kolven en dan kijken of Pelle het daar beter op doet? (slapen dan he)
pfff meid, wat zwaar dan inderdaad... Dit kan je een dagje of wat hebben, maar het houd nu niet op he. Zijn er 'deskundigen' die je om advies kan vragen? Eventueel de verloskundige nog? En mogelijk als je een goed cb hebt, het cb alvast? en inderdaad, werkt een keertje kolven niet, zodat hij iets meer in één keer, wat gemakkelijker kan drinken en daar genoegen mee neemt?
Even een nieuwsgierig vraagje voor de mama's die flesvoeding geven: Op hoeveel flesjes zit jullie kindje (jonger dan 4 weken) nu? Wij zijn namelijk nog steeds aan het rekken op de dag, om te voorkomen dat ze nog op 8 flesjes (van 100 cc!) uitkomt.. We redden het nu dus met 7.. Snachts en s avonds kan ze er 4 uur tussenlaten, maar daarentegen heeft ze overdag altijd wel 1 of 2 momenten dat ze eigenlijk na 1,5 / 2 uur al weer wil eten. Dit rekken we dan wel tot 2,5 uur minimaal, maar toch.. ik vroeg me af hoe dat bij jullie gaat? Ze krijgt nu meestal 700 cc per dag -maar dat is dus omdat we zelf de 'rem' er wel een beetje op houden, anders zat ze zo aan de 750 / 800 cc.. wat toch best veel is voor een kindje van rond de 4 kilo volgens mij.. (en vooral voor een kindje van net 2 weekjes oud )
Hoi meiden, Ik heb mijn bevallingsverhaal even opgeschreven. Ik wilde het van me afschrijven, omdat ik nogsteeds aan het verwerken ben hoe het gelopen is, maar als je geen "horrorverhaal" (althans voor mij) wilt lezen, sla deze post dan over..... Mijn bevallingsverhaal Op woensdag 3 november mocht ik mij om 07.30 melden in het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een ctg en om 08.30 is de eerste keer gel ingebracht. Het lange wachten kon beginnen. Manlief is die dag gewoon gaan werken, ik had ook geen zin om een zenuwachtige vent om me heen te hebben, dus vond ik het wel best. Ik heb me lekker vermaakt met boeken en tv. Om 14.00 uur is voor de tweede keer gel ingebracht, de eerste keer had helemaal niets opgeleverd. Ik ben daarna nog gewoon mobiel geweest en heb nog wat rondgelopen. Na 19.00 begonnen eigenlijk de weeën een beetje door te zetten, had het gevoel dat er wat ging gebeuren. Dit duurde nog tot 20.45, toen zijn mijn vliezen gebroken. Het duurde ff voordat de vk kwam om te controleren of dat echt zo was. Om 23.00 uur heb ik een pijnstiller injectie gehad in mijn been. Ik had niet echt het gevoel dat ik het niet aan zou kunnen, maar wilde wel proberen een beetje te slapen. Manlief is toen naar huis gegaan om een paar uurtjes slaap te pakken. Nou, ik heb een uurtje ofzo geslapen en toen gingen de weeën echt doorzetten. Ik heb bijna een uur in bad doorgebracht, maar vond dat niet echt een opluchting, had heel veel moeite om in bad de weeën weg te puffen. Om 3.45 heb ik manlief laten bellen, ik wilde hem in de buurt hebben Hij was er rond 4.15 en toen begon de volgende wachtronde. Rond 5.00 kreeg ik de optie van nog een injectie of een ruggeprik, de vk vond dat het te langzaam ging en wilde mij wat meer laten ontspannen. Ik heb gekozen voor de ruggeprik, hoewel ik dat eigenlijk niet wilde, maar als ik de injectie zou krijgen, zou ik daarna niets meer krijgen. De ruggeprik is rond 06.00 uur gezet, ik heb er niets van gemerkt, zo netjes is het gedaan. Eenmaal terug op de verloskamer kreeg ik ook nog weeënversterkers. Deze gingen vrij snel hun werk doen en rong 10.00 had ik 6 cm ontsluiting. Hier begint eigenlijk mijn horrorverhaal, dus als je dat niet wilt weten, moet je ff een stukkie overslaan .. Rond 10.30 had ik het gevoel dat de pijn van de weeën erger werd en door mijn ruggeprik heen kwam. Rond 10.45 heb ik aangegeven aan de stagiaire vk dat ik het gevoel had dat mijn lichaam aangaf te moeten persen. Zij gaf toen aan dat dat eigenlijk nog niet kon, maar dat ze de vk zou roepen. Het was niet om uit te houden. Ik wist niet wat ik van persweeën moest verwachten, maar op dat moment dus wel. Ik heb een aantal keer aangegeven dat het niet ging en op een gegeven moment kon ik dus echt niet meer ontspannen en wegpuffen. Ik heb geloof ik echt de hele verdieping bij elkaar geschreeuwd. Pas om 11.15 kwam de vk kijken, nadat de stagiaire al een keer of 4 naar haar toe was gegaan om te zeggen dat het niet meer ging. Mijn verdoving van de ruggeprik stond op max en alles kwam er gewoon doorheen. Toen de vk kwam heeft zij getoucheerd en bleek ik dus inderdaad volledige ontsluiting te hebben. Ik mocht dus eindelijk gaan meepersen, na 22 minuten persen is Caitlynn geboren. Ik ben uit voorzorg geknipt, omdat ze bang was dat ik zou inscheuren, maar daar heb ik verder niets van gemerkt. Achteraf gezien, nu ik er met een aantal mensen over gepraat heb gaat het wel beter, maar ik geef eerlijk toe dat ik nachtmerries gehad heb van mijn bevalling. Nu ik het ook nog van me afgeschreven heb, zal het nog wel beter gaan. Ik zeg alleen heel eerlijk: Ik doe dit nooit meer. Ik wil, niet dat ik verwacht dat het nog een keer gaat gebeuren hoor, een volgende keer een geplande keizersnee ofzo, want dit is voor mij echt een enorm trauma geweest. Zo, het is wat langer geworden dan ik eigenlijk bedoeld had, maar het lucht wel op. Gelukkig gaat het verder nu allemaal heel goed, na een moeizame opstart en borstvoeding die niet liep, ben ik volledig overgestapt op kolven en met de fles voeren. Dat gaat perfect, dus nu geniet ik echt van mijn kleine meisje. Groetjes, Elleke
Ik probeer het ook steeds te rekken overdag. Net als bij jou slaapt Aiden snachts rustig 4 uur door voor hij weer wil eten. Maar overdag krijg ik er ook met moeite steeds drie uur tussen! Hij krijgt nu 120 cc en dat gemiddeld 7 keer per dag. Volgens mij ook te veel maar ja hij drinkt het echt altijd helemaal op en als ik minder geef dan wil hij na anderhalf uur weer eten. De laatste twee dagen heb ik zelfs het idee dat hij nog wel meer wil eten. Hij is superveel wakker overdag en huilt ineens vaker en lijkt meer te happen. Toch lastig he om te bedenken hoeveel je kindje nodig heeft? Maar weetje...als jij overdag echt je beeb moet laten huilen omdat er minstens drie uur tussen "moet" zitten...lijkt me niet fijn! ( vind ik ook vreselijk). Ook al is het volgens de norm teveel misschien kun je haar toch nog iets meer geven. Dan is ze waarschijnlijk rustiger en hoef jij haar niet te laten huilen als ze honger heeft. Of misschien iets meer water erbij doen?
Yukl: Bah, wat een nachten zeg Elleke: Mooi meisje! En persweeën zijn inderdaad haast niet weg te zuchten, je hele lijf perst mee. Toch moeten veel vrouwen ze wel wegpuffen, soms ookk gewoon omdat er nog geen volledige ontsluiting is. Ik las iets over een kruikje? Dat gebruiken wij hier al een hele tijd niet meer. Ukkie ligt 's nachts nog steeds tussen ons in dus wij houden hem warm genoeg Verder niet bijgelezen, het was echt te veel!