Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Fijn dat jullie zielsgelukkig zijn met Jasper. Uiteindelijk is dat geluk het allerbelangrijkst!!!

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi,

Nou de voeding lijkt Fay beter op te reageren. De krampen zijn enorm verminderd en ik ruik ook geen vieze stinkscheten meer.

Vanmorgen met Mason een cadeautje voor manlief gehaald. Die wordt morgen alweer 36 :)

Gisteren hebben we een weekendje weg geboekt. Mijn vader wil in maart met met zijn dochters en aanhang een weekendje naar centerparcs. Gisteren 2 huisjes geboekt. Hij wou dit graag cadeau doen ,na alle ellende die is geweest.

@doorslapen. Fay krijgt hier een fles om 18.30 en slaapt dan gemiddeld tot 1.00 uur. Dan drinkt ze 120 cc en dan komt ze rond 5.00 weer. Dan leg ik haar vaak in het wiegje op onze kamer. Dan kan ik makkelijk de speen weer in haar mond doen en rek ik het nog een beetje tot ca 6.15. Dan is Mason wakker en gaan we eruit :D
    @rollen, hier nog niet. Mason deed het al wel met 3 maand en kon met 5 maand rustig een kwartier zelf blijven zitten op de grond. Ach ik heb geen haast ,het komt vanzelf :D ik weet wel dat ik met Mason overal over nadacht ,van doet hij dit al en dit al. Ik kon dan erg onzeker zijn. Ik merk nu dat ik dat met de 2e vrijwel niet heb.
    Fay is inmiddels wel druk bezig met speeltjes pakken van de babygym.
    @athina, Leuk idd he hoe kids kunnen verassen. Soms beschouw ik ze nog als zo klein en dan hoor ik Mason dingen zeggen en ben stomverbaasd. Heb jij dat ook? Oh dat haar. Aan de ene kant heel sneu ,maar tegelijk ook weer grappig :D Hoe is het nu met Katelynn?
    @yukl, oh dat is wel fijn dat Tobe geregeld naar de andere groep kan. Mason en Fay komen wel bij elkaar op de groep. Mason vind het helemaal leuk :D Oh wat een domper van je osteopaat afspraak :( Misschien kan de kinderarts lactulose voor Pelle voorschrijven? Hoe gaat je dag tot nu toe? :D
    @denise, hier gaven ze de dozen niet meer uit ( zat iets in wat niet goed was) Wij kregen nu de nieuwe c1000 tassen. Waren ook leuk. Ik hoefde geen geboortekaartje achter te laten.
    @karin ,welke fles heb je nu met 123 speen? Netjes gegroeid hoor.
    @elena, fijn dat het babyzwemmen zo leuk was :) ohh lekker de zwaluwhoeve :D
    @inlove, handig zo die stoel. Ik had het er van de week met manlief over. Fay is namelijk ook standaard aan het piepen rond avondeten en wou haar ook in zo'n stoel zetten. Manlief dacht dat ze daar nog te klein voor was ,maar het kan op jou foto prima zo te zien. ( wij hebben zo'n soort stoel van fisherprice)
    @amaryllis, hoe is het nu met Imee? Zo sneu he voor die kleintjes al dat snot. Hier een neuspeertje en dat werkt heel goed om het overtollige snot weg te zuigen.
    @cherry, wat ongelofelijk balen van je fiets zeg :( Ik zou gewoon je gevoel volgens en zeker lekker laten slapen.
    @regenboogje, ik geloof best dat je moe was van het werken. het is toch weer een hele omschakeling.
    @chikai, wat fijn dat thijs goed gegroeid is. wat schrikken van je moeder. Wel fijn dat het goedaardig was.
    @gwn, haha geweldig van die luier. die papa's ook :D Manlief vergeet hier altijd standaard de romper dicht te doen. Gebeurd bij Mason ook nog geregeld :D
    @karin, ik heb dat precies hetzelfde als jou wat je zegt over die nachten. Als ik maar aan 7 uur kom. Wel fijn dat je vriend je zo kan helpen overdag. Mag ik vragen wat hij precies heeft?

Nou ik ga gauw verder opruimen. Fay ligt al vanaf 11.30 te slapen ,dus ik vermoed dat ze zo wakker wordt.

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Zouden ze met dat ritme niet bedoelen dat het belangrijk is om een volgorde in je dag aan te brengen, omdat dat je baby duidelijkheid geeft? Dus net zoiets als het avondritueel? Imee heeft ook reflux maar ik maak haar dus echt niet wakker voor een voeding hoor! Ik kijk wel uit! :p Meestal krijgt ze rond half 10 de avondvoeding bij ons op bed, en daarna leg ik haar lekker suffig in haar eigen kamertje. Het is wel eens gebeurd dat ze de volgende dag na vijven pas weer wakker werd! (ook vaak eerder hoor) Dan laat ik de lichten uit en pak ik haar op de tast bij me, zeg zo min mogelijk tegen haar zodat ze zo slaperig mogelijk blijft. Na de voeding leg ik haar dan weer terug. Meestal komt ze dan rond een uur of 8 weer, dan verschoon ik haar luier tussen 2 borsten door en na die voeding gaat ze ook gewoon weer haar bedje in! (met verduisteringsgordijn, dat helpt) Ergens tussen 10 en 11 wordt ze dan weer wakker, en dan kleed ik haar aan om de volgende voeding weer beneden te geven. Ik kan dus best relaxed op starten 's ochtends! :)

Overigens vind ik het cb hier helemaal niet dwingend hoor! :( Ik vind juist eerder dat ze me naar de mond praten! Bij alles benadrukken ze dat ik de moeder ben en dat ik het t beste weet. Bijna alsof ze bang zijn dat ik ze anders niet lief meer vind..Terwijl Imee mn eerste kindje is en ik soms gewoon liever hoor wat ik moet doen, omdat ik nog zoveel moet leren! Van mij mogen ze af en toe best wat directiever zijn. Dus zo is er altijd wat ;)

4. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Stan rolt zich ook nog niet om. Wel ligt hij heel af en toe een beetje op zijn zij in de box.

5. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Hmm, zo snel zijn ze nu ook weer niet zindelijk.:)

6. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Dat doen ze volgens mij altijd als je er net iets van zegt.

7. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Hier durft Stan volgens mij niet meer alleen te slapen overdag. Zodra ik hem in zijn bedje of de box leg om te slapen zet hij het op een heel hard brullen.:( Dus dan pak ik hem maar weer bij me en als ik ga liggen valt hij uiteindelijk wel in slaap.
    Mijn man opperde al dat ie bang is dat ik hem alleen bij de oppas zou laten.

Zo krijg ik dus helemaal niets meer gedaan.:(

8. wonderteam

hihi, we hebben het over rollen en prompt ging Fay net rollen naar de zijkant (en toen hield de rug van de bank haar tegen)

@regenboogje, misschien een sprongetje? Vaak willen ze dan veel bij je zijn.

9. wonderteam

10. wonderteam

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow wat lief dat speltje! Cute

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Leuke foto's Tessa! Over op heterdaad betrapt gesproken :D Leuk dat je dat zo hebt kunnen vastleggen! Fay heeft volgens mij ook al best een sterk nekje, Imee krijgt haar hoofd nog niet zo omhoog hoor! Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik haar ook niet vaak op haar buik neerleg...tot nu toe vind ze dat meestal niet zo leuk en gaat ze heel hard huilen. En ja, een vrolijk beebje is toch leuker dus meestal kies ik dan voor de makkelijke weg :)

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wauw Tessa wat goed! :D En wat een geweldige timing :D

@ amaryllis: Tobe vond het ook helemaal niets die buikligging en was dan ook vrij laat toen ie het eindelijk goed kon en oke vond. Maar is uiteindelijk helemaal goed gekomen hoor ;) Nadeel was alleen dat hij een afplatting had en hij dus eigenlijk beter zoveel mogelijk op zijn buik kon liggen. Maar ja, dat wilde hij echt niet ;)

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb het overleefd vandaag :D De kinderen waren uber zoet. Tobe heeft van 12 tot 14.30 geslapen en Pelle van 12.30 tot 15.15 uur :$ Voor beide kinderen is dat enorm lang en ik hoefde zelfs maar 1 keer naar Pelle toe! Wow :$ Heb ondertussen op de slaapkamer een boek gelezen (ik zat daar zodat ik niet steeds heen en weer zou hoeven te lopen, maar bleek dus eigenlijk niet nodig :D). Het boek regelmaat en inbakeren via Ria Blom. Voor onrustige kinderen en onrustige slapers: echt een absolute aanrader wat mij betreft! Ik kan me echt in haar boek vinden (haal er uit wat mij nuttig lijkt), het wordt goed onderbouwd met theorie en af en toe met wetenschappelijk onderzoek en ik geloof zeker dat het kan helpen en een wereld van een verschil kan maken :)

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Yukl; Wat fijn dat het vandaag zo goed ging! :D

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: fijn dat het zo goed ging vandaag!

Ik voel me net zo'n melkmachine... Vandaag heeft Thijs overdag de voedingen uit de fles gehad.... Hij drinkt de flessen echt heel rustig en beheerst leeg. De eerste keer 75 ml (toen had hij nog bij mij gedronken, daarna 135, 150 en 140) dat betekende dus voor mij om de 2u kolven, om alles een beetje bij elkaar te krijgen. Poeh poeh, een heel karwei (ik was vergeten de wekker te zetten voor afgelopen nacht, dus had ik geen extra voorraadje voor overdag).....Zo is een extra voorraadje opbouwen ook wel lastig....

17. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo, alles weer bijgelezen, goeienavond :).
    Eens kijken wat er is blijven hangen (niet zoveel ben ik bang...)

@Tessa: leuke foto's! En lekker zeg, straks even een weekendje Centerparcs. Gaan wij over 2 weken wrs doen met mijn broer & schoonzus, maar dan zonder kids...

@Doorslapen: hier dus wel zo'n gelukkige. Tenminste, nu dan he, sinds een week of 2 / 3 geloof ik (het wordt idd zo snel 'gewoon' dat ik niet eens meer weet hoe lang. Al komt ze heel af en toe nog om 02:30. Maar meestal zo rond 18:30/19:00 naar bed (voeden, pyama aan, slaapzak aan, boekje lezen, liedje zingen, slapen), dan een slaperige voeding als ik zelf ga slapen (rond 22:30) en dan wordt ze rond 07:30 wakker gemaakt, of als ik zelf thuis ben kijk ik wanneer ze wakker wordt (08:30/09:00 soms)... erg lekker dus!

@bv/fv: ik ben er nog steeds niet uit. Vanochtend naar het inloopspreekuur van het cb geweest, maar daar ben ik niet heel veel wijzer van geworden. Ze was wel goed genoeg aangekomen gelukkig, maar toen ik met die verpleegkundige ging overleggen over de voeding zat ik meteen te janken. Ben zoooo moe! (Ja, ondanks de goede nachten!). Ik had gehoopt een beetje steun ofzo te krijgen, dat 'kinderen ook groot worden op fv en ik me iig niet schuldig hoef te voelen' , maar in plaats daarvan kreeg ik de opmerking 'dat ik me maar ziek moest melden op het werk als ik zo moe was', maw: dan kan je gewoon bv blijven geven. Tja, dat vind ik niet echt een optie eerlijk gezegd. Maar ok, ik had net voor mezelf min of meer besloten er toch voor te gaan tot de 6 maanden, wil Amy thuis de borst weer niet! Echt niet, brullen en huilen tot ze een fles kreeg... En eerlijk gezegd ga ik het echt niet trekken om alle voedingen te kolven (ook als ik thuis ben) en die dan ook nog zelf in de fles te moeten geven, dan ben ik nergens anders meer mee bezig. Respect, Chikai, dat dat jou wel lukt!
    Dussss... ik weet het nog steeds niet. Moeder & schoonmoeder zeggen 'denk aan jezelf', schoonzus zegt 'probeer het nog even', vele anderen zeggen alleen 'succes, hoe langer het lukt, hoe beter voor Amy', en ik ga me zo schuldig voelen dat ik af en toe denk dat die fv een hele opluchting zal zijn! Vooral als ik haar hysterisch zie worden als ik probeer aan te leggen, als ze opeens na anderhalf uur alweer wil drinken, dat soort dingen...

Sorry voor het lange verhaal!

18. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Manuela: beetje laat, maar veel sterkte! Lijkt me idd heel moeilijk om je kindje zo te zien! Dubbel ook dan, want zo'n operatie is natuurlijk ook eng... Knuf!

@Yukl: fijn zeg, dat de eerste dag met ze allebei thuis voor jou alleen zo goed ging!

@Chikai: haha, dat is ook leuk ja! :) Alle papa's weer blij dat ze niet net gingen poepen ;)

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn, je moet doen waar jij je het beste bij voelt en je niets aantrekken van je omgeving hoor!!!! Als jij je beter voelt bij fv, dan doe je dat toch? Moe zijn is ook helemaal niet handig. Of wellicht kun je een compromis vinden; overdag fv, 's avonds en 's ochtends live voeden?

Ehhmmm, ik heb het nu pas een dag gedaan hoor, het overdag kolven, dus ik weet ook nog niet hoelang dit gaat werken. Ik hoop eigenlijk dat wanneer het dieet goed werkt, Thijs weer gewoon alles live gaat drinken (maar dan wel rustig en beheersd). Ik ben nu bang dat ik niet genoeg kan kolven voor een dag....

Deel Deze Pagina