Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Skatjuh: fijn dat jullie iig zo van Jasper kunnen genieten, maar erg balen van de schuldhulpverlening natuurlijk! Veel sterkte daarmee, en blijf idd zo van jullie kleine man genieten, want dat is toch het belangrijkste, hoe moeilijk dat soms ook is met alle zorgen.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: echt waar, voel je je absoluut niet schuldig als je (deels) stopt met de borstvoeding! Jij bent evengoed belangrijk en Amy heeft er ook veel aan als jij je goed voelt. Die schuldgevoelens zijn trouwens hartstikke normaal, volgens mij heeft de meerderheid van de moeders die (deels) stoppen met de borstvoeding dat. Dat hoort er bij. Het geven van borstvoeding gaat gepaard met hormonenproductie. Ermee stoppen betekent letterlijk afkicken met sombere gevoelens als gevolg. De 1 heeft daar veel meer last van dan de ander. En joh ze heeft al 3,5 maand borstvoeding gehad, dat is al zo waardevol! Die heb je haar toch maar mooi gegeven. Alles wat er bij komt, is mooi meegenomen, en anders wordt zo ook groot en gezond met flesvoeding hoor :) Tobe heeft 6 weken borstvoeding gehad in zijn leven en is allergie vrij, bijna nooit ziek en hartstikke vrolijk :D Komt goed ;)

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: ik kan me voorstellen dat je je net een melkmachine voelde. Ik vond het kolven een behoorlijke belasting. Iedere 2 uur is echt vreselijk vaak... Ik hoop voor je dat het snel niet meer hoeft!

4. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

OMG!!!!!!!!!! GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD! Wauw...!

Jeetje, ondanks alle ellende hier in de zwangerschap en nu nog, heb ik echt een beetje een gevoel van: 'ik wil ook' :)

Geniet er lekker van meid! :D Wat een wonder....

5. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Zwaar/ niet zwaar (ik geloof dat Cherry erover begon?) Tjah, wat zal ik zeggen? Ik vind het nu wel zwaar, al huilt Olivier nu ipv 20 uur per dag nog maar 5-7 uur.... En eigenlijk, op dit moment, vind ik het even niet zo heel zwaar meer....

6. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Olivier rolt vanaf 5 weken van zijn buik naar zijn rug en van zijn rug naar zijn zij deed hij ook al snel, maar dat tel ik niet mee, dus ik weet niet met hoeveel weken hij daarmee begon...

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    gwn: 3,5 maand borstvoeding! Meid, kijk hoe goed je het al gedaan hebt! Als het nu gewoon te zwaar wordt, houd het gewoon op. Jij moet je ook goed voelen, anders kun je niet goed voor je kindje zorgen, dat gaat ze op den duur toch ook voelen.

Het lijkt of je eigenlijk je keuze al gemaakt hebt toch? Alleen de bevestiging nog zoekt, dat je het goed doet.. maar je hebt het al zó goed gedaan joh!

Ik ben op zich wel verbaasd over het cb, hoor juist héél vaak klachten hier op het forum, over het cb, dat ze daar weer te gemakkelijk zijn met het overstappen op de fles... en dat ze daar vaak juist te snel adviseren te stoppen met de borstvoeding. Maar juist nu je zó iemand eigenlijk een beetje zoekt - om te horen dat het oke is, tref jij een ander..
    Wel erg fijn dat Amy zo goed gegroeid is weer!

chikai: Poehee, dat is wel zwaar hoor... Hopelijk went je lijf snel nog meer aan het kolven zodat je wat meer in één keer eruit krijgt en minder vaak hoeft te kolven om voldoende bij elkaar te krijgen voor Thijs!

skatjuh: Fijn dat Jesper het in elk geval zo goed doet.. en heel veel sterkte met de 'rest' pfff !

Tessa: Ow fijn dat Fay goed lijkt te reageren op de voeding - die krampjes zijn en blijven zó zielig he. Fijn als dat een stuk verminderd is!
    Over groot/klein hihi, ja hier soms ook dat ik denk van: he, waar heb je dát nu weer vandaan, als ze ineens iets zegt of iets zingt.. sinds sinterklaas zingt ze steeds meer zelf, zó leuk :) . Van de week in de auto hoorde ik zo ineens 'pi pi -jaat pi pi jaat hoi hoi hoi' (piet piraat dus) - echt grappig. Op andere momenten heb ik het trouwens ook andersom hoor. Dat ik boos ben op d'r als ze bewust aan het uitdagen is.. en dan ineens denk ik: oooh ze is ook pas 2 - waar maak ik me zo boos om?!
    Leuke foto's trouwens :) - mooi die draai zo te zien!
    Ik heb zelf nog niet eens een lachje gevangen van d'r ... zodra ze het fototoestel ziet - kijkt ze daar strak naar..

yukl: Wauw wat lekker joh, beiden kinderen zo lang geslapen en zelfs tegelijkertijd! Wat een rust dan zeg :) !

ow ik ga stoppen katelynn ligt te piepen, kijken of ik er weer een flesje in krijg.. we zitten vandaag op 310 cc.. dus er moet écht nog wel wat bij.. (gisteren overigens 550 dus dat was wel even érg fijn) ...

8. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Doorslapen: De oudste sliep letterlijk vanaf de geboorte al door, dat werd zelfs van half 10 tot half 10, heeeeeeerlijk... maar nu? Olivier komt nog STEEDS voor een nachtvoeding (alhoewel... die is nu tussen 5 en 6 steeds, meer een vroege-ochtend dus, maar ik vind het een nachtvoeding ;) )

9. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    YESSSSSS the voice begint!

10. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

He, wat een ellende zeg! Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor julllie...

11. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Tessa: Oh lekker, zo'n weekendje centerparcs! Dat heeft je vader goed gedaan, ik denk dat het jullie allemaal wel goed zal doen hoor!

Wat een leuke foto's van Fay!

12. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Gwn: Gewoon de flesvoeding gaan proberen... je mag borstvoeding en flesvoeding ook mixen, wist je dat?

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    zo, ik zal vandaag of morgen even over hier vertellen.... er is nog steeds niet veel verbetering, maar ik ga nu ff the voice kijken :p

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Incognito: bv en flesvoeding mixen??? Dat heb ik nog niet eerder gehoord, vertel!!

En een beetje dringende vraag: weet iemand welke flesvoeding je kunt gebruiken wanneer je koemelk + ei vrij dieet volgt....???? Mijn voorraad melk heeft Thijs er net doorheen gedronken (190 cc, nu is echt alles op, inclusief wat ik heb zitten kolven terwijl mijn man hem een fles gaf...) Dus voor de zekerheid wil ik wat kv in huis halen, maar..... wat moet ik dan halen???? Ik kon er in de supermarkt geen wijs uit....

Zo, ik ga nu naar bed, de nacht zal pittig worden, maar ik hoop met een aantal dagen kolven, mijn voeding toch wel opgehoogd te hebben..... Weltrusten allemaal!

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    volgens mij is dat de nutrilon Pepti
    geen idee of je die in de supermarkt krijgt eigenlijk

En mixen mag, dan maak je gewoon flesvoeding aan bijv 90 water + 3 scheppen voeding, maakt ongeveer 100ml en dat vul je aan met bv.
    Je kunt t ook na elkaar geven of 1 voeding bv andere voeding poeder.

Kan eigenlijk allemaal wel, alleen bv is lichter verteerbaar. Dus dan zal t een heel raar schema worden. Als je t doorelkaar doet in de fles heb je daar geen last van.

16. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: ik heb nog niet veel verstand van fv, maar ik dacht dat je 'echte' dieetvoeding alleen op recept kon krijgen?? Maar misschien zeg ik nu iets heel geks hoor.

Ik ga morgen iig ook voor de zekerheid in huis halen. Door het CB is me hypoallergeen aangeraden, ivm eczeem en hooikoorts bij manlief. En toch switch ik in mijn hoofd nog steeds, dus voorlopig blijft het 'voor de zekerheid' ;). Maar bedankt voor alle lieve reacties iig! Vanavond op bed heeft ze wel weer gewoon uit de borst gedronken, maar dat was ook slaperig, want heb haar toch wel beetje wakker gemaakt (om haar vervolgens naar bed te brengen... ja, wel beetje dubbel, weet het :)).

17. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Inlove: bedankt voor de tip. Als ik overstap probeer ik wel combi te doen. 's ochtends en 's avonds bv en overdag fv, en dan maar hopen dat ik genoeg bv blijf houden.

18. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Vandaag op zoek naar een bruidsjurk voor een vriendin samen met haar, haar moeder en nog een vriendin. Ben benieuwd of we slagen, want ze heeft nog al een aparte smaak!
    Morgen weer reacties van mijn kant.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

De dieetvoeding bij KMA van nutrilon en friso liggen gewoon bij de drogist of de apotheek. Die kun je zelf zonder recept kopen, maar je krijgt het dan niet vergoed. Het is erg dure voeding, dus als je het voor de lange termijn wil gebruiken, is op recept wel een stuk goedkoper ;)

@ chikai: ik zou even de dietiste of CB bellen om te vragen welke voeding je het beste kunt pakken. Er zit wel wat nuance verschil in geloof ik (de 1 is voor KMA, de ander voor ernstige KMA).

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ nike: veel plezier! Ik vond het erg leuk, bruidsjurken passen :D

Deel Deze Pagina