Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sluit me veelal bij inlove aan.. temp is even uitvogelen in de magnetron, of bijvoorbeeld water koken in de waterkoker - en dan aanvullen met koud water - dan moet je ook even uitvogelen hoeveel heet je moet hebben en hoeveel koud kraanwater.

ik pak liever geen warm water, omdat op de site van onze waterleverancier staat, dat de kwaliteit van warm water niet gegarandeerd is. Alleen de kwaliteit van koud water is gegarandeerd goed.

verder maakt merk volgens mij weinig uit.. wij zijn met nutrilon h.a begonnen en daar eigenlijk bij gebleven. Ik heb ook geen idee of er prijsverschil in zit ofzo. Qua kwaliteit is het volgens mij beiden even goed.

2. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Yukl: oh, Nestle niet veel gebruikt? Hmm..enig idee waarom niet? Zag wel laatst een reclame van hun opvolgmelk nl... Maar niet bij de Etos gezien, alleen kruidvat. Kruidvat eigen merk kon niet, want ze hadden geen h.a. 1. Het is zeker niet verstandig eerst het ene merk te gebruiken en dan weer een andere? Had bij nader inzien misschien beter Friso kunnen pakken, heb ik ook opvolgmelk van staan nl (uit een van de babydozen). Nou ja. Wat verkopen ze bij de AH enzo eigenlijk?
    Met temp ga ik wel even vogelen dan ja, het lukt dus wel als je maar de helft water gebruikt voor het oplossen en dan de andere helft koud erbij doet? bedankt tot zover iig allemaal! Zal er nog wel ff flink om gaan janken denk ik...daarom nu met manlief Jaws aan het kijken ter afleiding ;)

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Athina: wel redelijk wat prijsverschil ja, paar euro per pak (Nutrilon de duurste geloof ik, 15,59)

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja nutrilon is echt vreselijk duur! Is dat soms het laatste jaar zo sterk in prijs verhoogd? Ik kan me niet herinneren dat het 2 jaar terug zoveel verschilde van friso, maar ik vind het prijsverschil nu echt enorm!

AH verkoopt hier volgens mij huismerk, friso en nutrilon (maar dat laatste nu dus even niet). Ik heb geen idee waarom nestle minder vaak wordt gebruikt, ligt denk ik aan hun reclamecampagne. Ik denk niet dat de voeding slechter is ;) Maar friso en nutrilon zijn de twee merken die als eerste worden gepakt. Daar is denk ik geen specifieke reden voor.

En wij doen dus altijd 50 procent gekookt water en daarna 50 procent koud water (momenteel maken we flessen van 180cc + 6 scheppen... dus 90cc gekookt water en 90cc koud water).

En sterkte gwn! Ik moest ook best wel wat huilen hoor toen het allemaal niet zo lukte met borstvoeding.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh het valt mee met dat enorme prijsverschil ;) 2 euro per pak, maar in friso zit wel 100 gram minder (800 tov 900 gram). Dus ietsje duurder.

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Kwebbelsnoes: wat een mooie foto's weer! Ik vind het altijd erg leuk om de foto's te zien van alle oktoberbaby's! Leuk zeg! Hij heeft het wel naar zijn zin met jou in bad volgens mij! Sterkte met de volgende drempel vanavond, het logeren! Het zal vast wel goed gaan hoor, maar het is weer een beetje loslaten. Het wordt zo mooi gezegd, je gaat loslaten vanaf het moment dat je kindje geboren wordt, maar het is volgens mij echt zo!!!
    Veel plezier met jullie feestje!

Elena: ik ben juist aan het proberen de slaap van Thijs overdag te verlengen van 45 minuten, naar ongeveer 1,5 uur... Als hij dus na 20 minuten huilt, laat ik 'm liggen. Behalve als hij echt overstuur huilt, dan troost ik 'm, maar leg ik 'm toch weer terug. Vaak jengelt/huilt Thijs voordat hij in slaap valt, van vermoeidheid. Tussendoor als hij dan wakker wordt, heeft hij of honger, of hij is nog moe.

Karin: ja, die draagdoek, handig he! Ik werk er ook veel mee, als ik niet weet waarom Thijs huilt of hij is echt moe en wil niet in zijn bedje slapen, dan doe ik 'm in de doek en dan is hij over het algemeen zo vertrokken!

Gwn: ai, lastig... Thijs doet nu overdag ook moeilijk met bv drinken, zou het een periode zijn???? Dat zou je bijna beginnen te denken.... Ik heb de diëtist gevraagd welke kv ik zou moeten gebruiken, maar logischerwijs nog geen antwoord op m'n mail gehad. Wel heb ik het idee dat het vele kolven nu effect gaat hebben....
    Sterkte hoor meid, het is niet niets!

Hier: het dieet gaat me tot nu toe goed af. Gelukkig, al is het goed uitvogelen wat ik nu wel en niet mag hebben. Ook geven we overdag bv uit de fles, Thijs drinkt dit een stuk rustiger en dit zorgt ook bij mij weer voor meer rust. Al moet ik heel veel kolven om de bv bij elkaar te krijgen..... vanavond merkte ik dat er wat meer melk kwam, dus hopelijk zet dit door. Het is wel erg vermoeiend allemaal bij elkaar (heerlijk zo, net voordat ik weer moet gaan werken woensdag).... dus ik ga nu naar bed. Weltrusten allemaal!

7. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had zó gehoopt dat ze 's ochtends en 's avonds wel de borst zou pakken, of dan iig nog vanavond, zodat ik soort van afscheid kon nemen, maar nee. Ze heeft zich helemaal overstuur gehuild omdat de fles ook niet zo snel warm was natuurlijk, en nu is papa maar de fles aan het geven en zit mama hier te janken. :(

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ow Gwn, das kut meid. Gooi t er maar gewoon uit!! Zeker niet leuk en zeker niet op deze manier.

Even over dat gekookt water, is dat dan met comfort voeding ofzo. Er was een voeding waarbij gekookt water moest omdat dan iets ging uitzetten enz. Ik weet t ook niet meer, maar ik heb zelf eigenlijk nooit last gehad van voeding die klontert. Heb wel altijd Friso gehad. (nu ook in huis)

Ik heb voor f toen ze ouder werd wel vaker van voeding gewisseld, ze kreeg toen nog maar 1 of 2 flessen dus was dat niet zo erg.
    Alle merken hebben toch een iets andere smaak schijnbaar en iets van samenstelling mss.

Nutrilon is slecht verkrijgbaar omdat er iets is met babyvoeding in en ander land, daar slaan ze het massaal in zodat hier een tekort is.

En nestlé, is dat de Groeie start?
    Dat is nog vrij nieuw toch (die blikken) kan t me van bij de eerste niet herinneren

9. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Inlove: idd Groeie start, maar de h.a. 1 zit niet in een blik. Groeie start als naam is nieuw, was eerst NAN ofzo...?

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.112
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Gwn; Ik weet helemaal hoe je je voelt meid! Anderhalf week geleden wou Damian van de een op de andere dag ook geen live voeding meer :( Heb me toch een potje lopen janken :)
    Maar nu hij flesjes krijgt geeft het toch een stukje meer rust voor hem en mij. Dat is uiteindelijk ook heel belangrijk hoor!
    Ik gaf trouwens eerst een flesje borstvoeding en daarna pas kv, had hier niet echt een reden voor maar vond dat zelf makkelijker en vaak had hij al genoeg aan alleen de bv.
    Damian krijgt trouwens Nutrilon. Ik doe ook de helft gekookt water en de rest koud gekookt water (kook s'ochtends laten afkoelen en dan in de koelkast)
    @Chikai; Rond de 3 maanden zijn er toch weer regeldagen? Sterkte met het kolven en hopelijk blijft de productie toch voldoende om aan de vraag van je kleintje te voldoen.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    balen gwn :( ik herken dat gevoel ook wel heel erg, van dat 'afscheid nemen' - bij de 1e na 3 weken en zelfs nu bij Katelynn na slechts 4 dagen borstvoeding...

12. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Incognito: Wow wat is Olivier snel met rollen zeg!
    @Athina: Hoe is het nu met Katelynn? Drinkt ze weer wat beter?
    @Kwebbelsnoes: Hoe is het met Jelmer bij je ouders gegaan?
    Wow en wat een mooie foto's zeg! Knap dat ie al zo lang kan zitten.
    @Elena: Ik haal Mees niet meteen uit bed als ie niet kan slapen. Meestal laat ik hem 5-10 minuten zelf proberen in slaap te komen. Anders krijgt ie een speentje. Dan valt ie meestal wel weer in slaap. Als ie dan na 10 minuten nog wakker is, dan haal ik hem eruit. Is ie blijkbaar gewoon niet meer moe.
    @Yukl: Wat fijn dat Pelle beter lijkt te slapen!
    Hier ook een onrustig kindje overdag door de reflux. Langer dan 45 minuten slaapt ie niet. Wel kan ie daarna met weer in slaap huilen of speen weer in slaap vallen.
    @Chikai: Fijn dat het drinken beter gaat bij Thijs. Kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is. Hopelijk blijft je productie op peil.
    @Gwn: Oh wat enorm *** dat Amy de borst niet meer wil.
    Ik heb van de ene op de andere dag besloten om te stoppen. En had het daar ook even heel erg moeilijk mee. Onderschat het niet! Maar als je een maal begonnen bent met de fles en er aan gewend bent, is het ook wel enorm makkelijk hoor.

@Mixen bv en fv: Ik geef gewoon de ene keer ene fles borstvoeding en als de bv op is, dan fv. Dus mixen doe ik niet. Overigens merk ik niet dat bv lichter verteerbaar is. Mees laat er gewoon steeds 4 uur tussen.
    @ Fv voeding klaarmaken: Ik doe het wel altijd met gekookt water. Zorg dat ik altijd wat in de waterkoker heb zitten dat al gekookt is. Zet dan de waterkaker nog even aan om het handwarm te krijgen. Het lost dan goed op.
    @Merk fv: Wij gebruiken Nutrilon. Vooral omdat ze dat ook op het kinderdagverblijf hebben.

@Hier: Vriendin heeft een bruidsjurk gevonden. En wonder boven wonder: ik vond hem ook super mooi! (We hebben niet echt dezelfde smaak) Kreeg trouwens ook wel een beetje de kriebels toen ik de bruidsjurken allemaal zag! Ach zal er wel nooit van komen. Man/vriend wil niet trouwen....
    Mees is trouwens heel erg verkouden. Steeds aan het hoesten, veel niezen, enorm waterige oogjes en de hele dag door een beetje mopperig. Hij slaapt ook een stuk minder. Vannacht een paar keer wakker geweest. Hopelijk gaat het morgen beter. Dan is namelijk mijn eerste werkdag en moet Mees naar het kinderdagverblijf.

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen dames,

Gwn, wat vervelend dat ze nu helemaal niet meer wil :( Volgens mij zit het in de lucht, las het bij Chikai ook al en Jelmer is ook al dagen aan het klieren aan de borst, hij zit meer te spelen dan te drinken, hij pakt de tepel even, drinkt wat en laat weer los, begint te lachen en laat de melk weer uit zijn mond lopen, en een lol dat ie dan heeft. Stiekem moet ik er dan zelf ook wel om lachen, maar wel irritant. Ook heeft ie zijn tong ontdekt, hij steekt hem de hele tijd uit. Dan steek hij hem uit en raakt hij met het puntje mijn tepel aan en dan lacht ie zich rot......Het is nu al een kleine komiek.

Feestje gisteravond was wel ok, nadeel van zo'n bedrijfsfeest is, dat de mannen elkaar allemaal kennen en de vrouwen er toch een beetje als versiering naast staan haha....
    Ze zouden een spectaculaire slotact hebben, het bleek René Froger te zijn, mwah, die had ik na 3 nummers wel weer gezien, dus zijn we maar naar huis gegaan.
    2 jaar geleden hadden ze Jeroen vd Boom, vond ik wel leuker.

Nog geen idee hoe Jelmer het heeft gedaan, hij is nog bij opa en oma, zit te trappelen om hem op te halen, maar manlief slaapt nog.
    Maar ik denk maar zo, geen bericht is goed bericht ;)

Vond het zo moeilijk gisteravond om weg te gaan, mijn man vond het stom dat ik zo ongelooflijk sentimenteel aan het doen was.
    Hij vroeg zich af of ik bij alle eerste keren zo emo ga doen, eh schat, JA dus.....hij snapt er helemaal niks van haha...

Ook apart om dan steeds te zitten kolven, omdat je kindje er niet is, maar goed, moet over een week weer aan het werk, dus moet er toch aan wennen.

14. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Kwebbel: fijn dat het feestje iig wel ok was. En idd... geen bericht is goed bericht volgens mij hoor :). Ben ook benieuwd hoe het gegaan is trouwens!
    En haha, mannen snappen dat idd niet zo geloof ik. Mijn man doet ook heel erg zijn best om te snappen dat ik het moeilijk vind om die bv op te geven, maar dat lukt toch niet echt ;).

@Nike: balen dat Mees zo verkouden is! En wel fijn dat ze een jurk gevonden heeft. Jammer dat het er voor jou dan niet in zit, zo te lezen, waarom wil hij niet, als ik vragen mag?

@Chikai: ik ga hard voor je duimen dat de productie omhoog wil en dat hij straks aan de borst ook weer wat rustiger drinkt!

@Iedereen: bedankt voor de lieve berichtjes! Toen ze vannacht om 03:30 weer kwam hield ik even mijn hart vast... 'moet ik er nu echt uit om een fles op te gaan warmen?', maar nee, ze nam de borst! En vanochtend in bed weer! Niet dat ik nu denk dat het wel weer gaat lukken, want zo ging het gister en eergister ook, maar overdag ging ze steeds meer flessen weigeren, maar misschien kan ik dan toch nog een tijdje combineren.

Fijne zondag allemaal!

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Gwn; he, gelukkig dat ze vannacht en vanochtend wel live wilde drinken!!! Hopelijk kun je het zeker nog een tijdje combineren! Dat zou wel heel fijn zijn en een wat rustigere manier voor jou persoonlijk om ook de bv straks af te bouwen....

Nike: succes morgen met je eerste werkdag! Het zal vast goed gaan met Mees op het kdv, maar het zal wel lastig zijn. Weer iets om los te laten....

Kwebbelsnoes: nee, mannen snappen het niet, maar zij zitten ook niet zo boordevol hormonen als wij :) Hopelijk wordt je man snel wakker en kun je Jelmer weer ophalen!

Hier: Thijs heeft gisterenavond en vanochtend de eerste voeding heel rustig gedronken, maar de 2e was weer niets. Loslaten, huilen.... Dus nu vandaag maar weer verder kolven. Al merk ik wel dat mijn tepels het vele kolven niet meer zo prettig vinden.

En verder ben ik zelf ook niet zo lekker, gisterenochtend en vandaag ook weer erg misselijk. Ook veel last van mijn buik met lopen en m'n darmen.... Dus maar rustig aan doen.

Wel leuk trouwens, Thijs gaat steeds meer zelf proberen rechtop te zitten. En ik dacht vanochtend, "dit pakje mt 62 is nog te groot".... trek ik het hem aan, het zit als gegoten! Toen besefte ik me weer eens dat de kindjes van ons toch hard groeien!
    O ja en Thijs heeft sokken met rammeldingen erop aan, hij vindt het helemaal leuk!

16. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    Hallo allemaal,

Zoonlief lag vannacht opeens met zijn hoofd tegen het hoofdeinde van de wieg aan! Opeens kreeg ik een deja-vu van mijn dochter: die deed dat ook altijd. Doen jullie beebs dat ook?

Vraagje: wie doet z'n beeb in een slaapzakje en wie gebruikt dekentjes/bakerzakje? Ben wel benieuwd of je een kindje van 2 maanden/9 weken/60 cm/5,5 kg al in een slaapzakje mag/kan doen.

hier: iedereen snotterig/ziekig/loopneuzen en ik voel de hele tijd een lichte verhoging, bah! Even wat paracetamolletjes innemen vandaag maar.

Fijne zondag allemaal!

17. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Mooooiii! ;)

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Gwn: Wat fijn dat Amy vannacht wel bij je wilde drinken! Dat ze steeds gaat huilen als je haar de borst aanbiedt is echt niet leuk...Je hebt wel kans dat t ff de periode is, Imee doet t net als Jelmer en Thijs namelijk ook. Steeds loslaten en huilen, klieren, en dan 's nachts wel ineens normaal drinken :( Ach ja, hopen maar dat t weer over gaat!

En over die Nestle Groeie start, ik zag daar pas een kortingsbon van! De eerste verpakking gratis. Volgens mij in de Wij jonge ouders, krijg jij die ook? Want dat is natuurlijk wel leuk! :)

19. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Nou, dat is mooi dan. Mama vond het moeilijk te beslissen, dan beslist Amy zelf maar :p, niet meer de borst. Stout van mij he :). Hoop dat het allemaal goed komt met de andere voeding en het combineren met bv. Leuk zeg, lachen met geluid.

20. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Denise: Amy slaapt al heel lang in een slaapzak, zeker ook toen ze negen weken was. Wel paste ze alleen in de slaapzak van de Hema (50-62) en die van Ikea paste ook wel snel. Dit omdat ze zich aldus bloot woelde.

Deel Deze Pagina