wow dat is inderdaad wel veel.. @ amaryllis: Volgens mij op deze termijn nog niet zo , maar het moet volgens mij niet te lang doorgaan... in het baby/peuter topic, is er een topic van iemand bij wiens kindje het niet stopt (van Silly als ik het goed heb) . Maar Jelmer was natuurlijk ook al flink... en hij krijgt borstvoeding, dus dan gaan veel kindjes toch ook harder? Wat zeiden ze op cb Kwebbelsnoes? Wel balen dat je zo lang moest wachten zeg pfff... Ik ben net wezen wegen, Katelynn was 70 gram afgevallen - en daar ben ik eigenlijk wel heel tevreden mee. Was best bang dat ze onder 5 kilo weer zou duiken. Ze woog nu 5170 gram en dametje wil nu de fles dus die krijgt ze gelijk tot later..
Maar qua lengte ook niet? Want zijn prognose is echt enorm volgens mij als hij dit volhoudt. Dan zit hij ver boven de 2 meter qua lengte. Zit dat in de familie? Een klasgenootje van mij op de basisschool groeide ook zo hard en die had er echt last van. Ze kreeg ook hormonen om haar groei te remmen.
Oh wij moeten zo weer naar de osteopaat. Dit keer heeft hij me gsmst zodat ik me niet weer kon vergissen Dus maar even een fles klaarmaken, Pelle wakker maken en hem voeden en dan de deur uit. Zal wel weer brullen worden want hij vindt het helemaal niets in die maxicosi, zeker niet als we direct na de fles weg gaan.
Lengte: Mijn eigen vader is 2,04 m en ik ben zelf 1,76 m, mijn man 1,90 m. Mijn man groeide als baby ook zo hard, maar bleef ineens stilstaan met groeien toen hij een jaar of 8/9 was. Pas op zijn 16e kreeg hij weer een groeispurt, daardoor is hij niet extreem lang. Kan heel goed dat Jelmer hetzelfde gaat doen. Dus op het cb maken ze zich nog geen zorgen. Pas als hij over een paar jaar nog steeds zo explosief in lengte groeit, wordt het een aandachtspunt.
@ Yukl: Wat attent dat ie je een smsje stuurt! En maf dat Pelle het zo vervelend vind in de maxi-cosi, de meeste babytjes vinden dat toch helemaal niet erg? Imee vind het wel vervelend als ik haar een jasje aan wil trekken, maar zodra er beweging in de maxi-cosi komt is het alweer goed @ Kwebbelsnoes: Het zal schelen dat Jelmer zo groot wordt op borstvoeding, dat schijnt toch minder kwaad te kunnen. En als ie vlot is in z'n algehele ontwikkeling en dus ook snel gaat kruipen/staan/lopen etc dan is het er idd vast snel weer af! Maar het zal wel een grote jongen gaan worden op de lange termijn, of niet? Waar ligt eigenlijk de grens, wanneer gaan ze iemand groeiremmers geven? Weet iemand dat? Zodra ze boven een bepaalde lengte uitkomen, of als ze er zelf last van krijgen? Want op zich lijkt het me toch niet heel erg als iemand rond de 2 meter wordt ofzo...? Volgens mij is daar prima mee te leven! Maar als het richting de 3 gaat, ja dan kan ik me wel voorstellen dat het lastig wordt @ Athina: Maar 70 gram afgevallen? Oh dat valt harstikke mee, dan hebben jullie het goed gedaan samen! Zeker als je bedenkt hoeveel Katelynn heeft gespuugd... Ik heb Imee net een kinderparacetamolletje gegeven, ze werd ineens zo zielig huilend wakker en kroop helemaal tegen me aan toen ik haar oppakte..dus ik denk dat ze wel wat last heeft van de prikjes. Daarna wilde ze heeeel graag aan de borst, ze begon gelijk te happen toen ik haar alleen maar optilde en begon nog harder te huilen toen bleek dat ik gewoon met haar ging zitten. Dus heb ik haar aangelegd, en al snel viel ze diep in slaap. Het was dus vooral knuffelbehoefte denk ik, toch wel lief
De verwachting is idd wel dat hij rond de 2 meter zal uitkomen. Mijn vader is ruim 2 meter en die heeft er niet zo'n last van, hij moet alleen een beetje bukken voor de meeste deuren, maar verder valt het wel mee. Geen idee waar de grens ligt van wel/geen groeiremmers. En het is idd minder erg dat hij zo zwaar is omdat ik borstvoeding geef, daar schijnen ze op lange termijn minder overgewicht van te krijgen als van kunstvoeding. Jelmer ligt ook al vanaf dat we bij het cb vertrokken te slapen. Laatste voeding was om 11:00. De vorige keer lag hij ook zoveel te slapen na zijn prikjes. Toen kwam hij ook minder vaak voor voeding, maar haalde dat in de dagen erna wel in door wat vaker te komen.
Maar hij zit met plus 3 ver boven de 2 meter hoor 2 meter is plus 2 Maar grote kans dat hij hetzelfde doet als zijn vader @ amaryllis: ach moppie, ik zie het helemaal voor me Ik vind het ook maar raar dat Pelle de maxicosi niets vindt... En heel vervelend ook.
@ Yukl: Ja dat kan ik me voorstellen! Dan voel je je denk ik toch geremd om weg te gaan...Tenminste dat zou ik hebben, huilmomenten probeer ik vaak toch wat te vermijden! Jij? Hoe kun je dat trouwens berekenen, hoe lang een kindje waarschijnlijk wordt? Ik ben wel benieuwd!
Ik heb een tijdje terug trouwens een paar foto's van Imee in mijn fotoalbum gezet, voor degene die dat leuk vind!
Mama----Beeb---start lengte/gewicht---nu lengte/gewicht-----gegroeid Kwebbel--Jelmer----54 cm-----4280 g------67 cm-----8640 g--------13 cm---4360 g Amaryllis--Imee-----49 cm-----3440 g------60,5 cm---5830 g-------11,5 cm--2390 g Gwn------Amy------50 cm?----3105 g------61 cm-----5370 g-------11 cm---2265 g Chikai----Thijs------50 cm----3260 g-------59 cm-----5130 g-----9 cm----1870 g Inlove------Lune------52 cm?----4200 g------62 cm-----6300 g-------10 cm---2100 g
Hoi meiden, @ lengte: jeetje, wat een lange mensen allemaal, ligt het aan mij, of wordt iedere generatie langer....? @ lijstje: voor de volledigheid lijkt het mij leuk om het lijstje van 8 weken (2 maanden) nog ff in te vullen voor Caitlynn, maar kan het echt nergens terugvinden, zoek me een ongeluk, weet iemand waar het ongeveer moet staan....? Dit lijstje zijn wij nog niet aan toe, duurt nog 3 weken. @ hier: het gaat hier redelijk goed, wacht nog op telefoontje van HA na bloedprikken vanochtend voor eventuele zwangerschap (spannend). Buurvrouw komt net binnen, kom straks ff terug. Groetjes, Elleke
Gwn; ik heb een mailtje teruggekregen van VGZ, dat ik een aanvullende verzekering nog af kan sluiten t/m 31 januari. Dus ik ga even goed uitzoeken of dat dat lonend is. Kwebbel: dat is veel ja, maar niet alarmerend lees ik. Gelukkig maar! Hopelijk is hij met alles vlot! Wel vervelend dat je zolang moest wachten zeg, dat is met een baby'tje echt niet fijn. Yukl: succes bij de osteopaat! Hopelijk gaat het werken! Thijs vindt de maxicosi momenteel ook niet leuk, pas als we gaan schommelen met de maxicosi of een eindje met de auto rijden, dan gaat hij heel geïnteresseerd om zich heen (en vooral uit het raam!) zitten kijken. Athina: oei, katelynn toch afgevallen. Gelukkig niet heel veel nee... Hopelijk blijven de flessen er nu beter in! Heb je enig idee waarom ze er zoveel uitgooit?? Amaryllis: ach, wat sneu van Imee... He, wat doet mama dat dan goed he, lekker knuffelen en gewoon voeden. Precies wat Imee wilde denk ik!! Hier vanalles afgebeld vandaag om achter de juiste kunstvoeding te komen die ik voor Thijs in huis wil hebben voor als ik weer ga werken. Diëtiste gemaild, kreeg geen antwoord, thebe gebeld, werd uiteindelijk door het cb teruggebeld... en tegelijkertijd eindelijk ook een mailtje.... Er is nutrilon pepti voor me aangevraagd en het wordt gewoon thuisbezorgd. Helaas pas woensdag, dus woensdag moet ik nog even zien te rekken. Gelukkig is mijn man dan thuis, dus dan moet hij desnoods maar even de kolfvoorraad ophalen op m'n werk. Maar wat een gedoe zeg, om iemand te pakken te krijgen.... En ik wilde m'n rijbewijs verlengen; gemeentehuis dicht... Wat een gedoe met al die instanties vandaag!
Hallo Allemaal, heb even geen tijd gehad om te reageren ivm drukte in het ritme vinden met mijn werk en sem (heeft denk ik regeldagen) verder hier alles goed, werk bevalt erg goed! vind het echt lekker om even in een andere omgeving te zijn (en vooral omdat papa thuis is bij sem en ik zelf overdag) baan bevalt dus goed enigste nadeel, moe moe moe (ja weet als ik echt moe was had ik de puf niet om het drie keer te zeggen ) was vrijdag om half 5 pas thuis omdat er 2 feestjes waren in het cafe en ik de mensen niet weg kreeg... sochtends om half acht kwam sem alweer. mister escal helpt er wel mee maar ben dan toch wakker. doordeweeks ben ik rond 3 thuis dus heb ik een nacht van ongeveer 4 a 5 uurtjes aangezien mister e dan moet werken. wennen dus. @foto's, wat een leuke (actie) foto's zeg! zal binnekort eens een spammen van sem (heb heel veel nieuwe kleertjes gekocht aangezien ze nu in maatje 62 gaat) @doglover, en en en??? wist niet dat jullie alweer voor de volgende wilde gaan (zal zo eens terug lezen) @amarilys, je bent inderdaad een mooie bloem in het rood @slapen, sem slaapt al vanaf een week of 2 goed door. meestal van ongeveer 23.00 tot 8.00 uur. hier dus niets te klagen. wil binnekort kijken of we haar ook al eerder in bed kunnen leggen (rond acht) @rollen, hier nog niets hoor. wel volop lachen (en al echt schaterlachen zo lieff) brabbelen (steeds nieuwe geluidjes de laatste 2 dagen) en natuurlijk de handjes, probeert echt al dingen te pakken. ook veel kijken en alles in de gaten houden is favoriet. @groeien, wat groeien jullie beebs goed zeg! ben zelf ook benieuwd, donderdag weer naar cb (ook prikjes weer) denk dat ze wel over de 5 kilo gaat nu hoor. ben even de fles geven. lees morgen/ straks wer verder. sorry voor degene die ik vergeten ben..
@ amaryllis: in het boekje van het CB heb je 2 curves staan. 1 voor 0 tot 24 maanden en 1 voor 0 tot 18 jaar. Als je die laatste neemt en het lijntje zeg maar doortrekt naar 18 jaar, kun je zien hoe lang ze volgens de groeilijn worden. Ik weet dat het bij mij als kind precies uitkwam (voorspelling was 1.72m en dat ben ik ook). Tobe groeit qua lengte ook precies volgens zijn lijn, echt heel nauwkeurig. En wat een lieve foto's zeg! @ chikai: haha dat gaat lekker inderdaad! Irritant, ik heb ook vaak ruzies met instanties ed Pelle vindt de maxicosi in de auto nog steeds niets... Dus ik rij vaak met een huilende baby achterin, ontzettend vervelend. Ik negeer het dan maar, want ik kan er toch niets mee. Bovendien doet hij het vrijwel altijd. Vaak valt hij na een tijdje wel in slaap. @ escal: fijn dat het bevalt om weer te werken!
Vraagje! Ik heb aardig wat januari 2009 mama's op mijn hyves. Dit vind ik erg leuk omdat ik zodoende allerlei tips krijg mbt Tobe en ook veel dingen over hun kindjes lees. Ze zijn tenslotte even oud dus je maakt veel dingen tegelijkertijd mee En ik klets niet meer mee in het topic, dat werd me na een paar maanden te intensief. Het lijkt me ook leuk om dames van dit topic op mijn hyves te hebben. We hebben wel die algemene hyves, maar daar zitten erg veel mensen tussen die ik niet ken en ik weet ook niet wie wie is Dus wie wil me zijn of haar hyvesadres geven? Mag ook per pb
hey meiden, Weer ff een update vanuit hier. Vandaag weer bij het cb geweest en Jasper heeft zijn 1e prikjes gehad. Vond het heel zielig maar hij deed het super. Hij is nu 61,5 cm en maar liefst 7235 gram... Echt heel erg zwaar dus, terwijl hij niet eens zoveel krijgt. Hopelijk trekt het een beetje bij nog. Liefs
Zo, osteopaat was weer fijn Fijne man en hij behandelt fijn en legt zaken heel helder uit. Ik vind het wel gezellig Maar goed, hij voelde nog wat spanning in zijn buikje, dus over 3 weken komen we weer terug. Wel voelde hij vooruitgang. Dat idee had ik zelf ook wel. Nadeel: hij had een nieuwsbrief van de vereniging Kritisch Prikken in de wachtkamer liggen. Als ik ergens een hekel aan heb....
mama beeb---- lengte / gewicht --- lengte / gewicht ---- gegroeid Kwebbel - Jelmer---54-----4280--------62,5-----7050------8.5---2770 Cherry - Aiden --- 50 ---- 3400 -------60,2 ----- 5680 -----10,2 --- 2280 Rodelief - Nils------50-----3720---------59------5990------9.0---2270 Incognito - Olivier-51-----3745---------60------5845------9.0---2100 Elena-----Damian----50-----3640------60-----5600-----10-----1960 Quendy - Lizzie----49-------3240--------57------5005------8.0---1765 Nike - Mees -------51-----3540--------60,5------5260-----9,5----1720 Yukl - Pelle ---------54?-----3880--------60-------5585------6.0---1705 Deb-Brandon-------50------3220--------56-------4900------6.0---1680 Regenboogje-Stan---45-----2435------52------3970-------7------1535 Chikai -Thijs ------ 50 ---- 3260 -------55,5------4790 ---- 5.5---1530 Gwn - Amy--------50?------3105--------57------4570------7.0---1465 Amaryllis - Imee --- 49 ---- 3440 -------56 ----- 4850 -----7.0 ---1410 InLove - Lune -----52?-----4200---------58,5----5605------6.5---1405 Tessa81-Fay-------48------3460-------55.5-----4770------7.5---1310 Athina -Katelynn ---51 ---- 3840-------57 ----- 4855 -----6.0 ---1015 Escal - Sem -------50------ 2960 ------- 53.6 --- 3920------3.6---960 Paloe - Liam--------50------3800--------54-------4490------4.0---690