Nou, maandag naar het CB geweest met ons kleine mannetje, hij weegt nu al 4070 gram en is 52,6cm Doet het dus goed! Nog steeds een smal mannetje om te zien, maar zijn gewicht is super in orde! Wel heeft hij een blokkade in zijn nekje, door de voorkeurshouding tijdens de zwangerschap. Dat kan, naast de krampen, ook de pijn veroorzaken. Inmiddels ben ik op één voeding na, volledig over op borstvoeden via de fles. Als hij aan de borst drinkt, heb ik 3 uur lang een huilen/krijsend mannetje, laat ik hem de borstvoeding uit de fles drinken, dan is hij tevreden en slaapt hij lekker. Tjah, dan maar meer werk met kolven en flesjes afwassen, maar dat zeer zeker veel beter dan zo'n arm huilend mannetje!
@ doglover: lief! vooral die foto met K. Wat shit dat je je bevalling als zo traumatisch hebt ervaren. Ik heb ook beide bevallingen geschreeuwd van ellende, de eerste keer zelfs gedurende bijna de hele bevalling. Het zou volgens mij best met de inleiding te maken kunnen hebben, ik hoor vaker dat vrouwen dan hele heftige weeen krijgen. De tweede keer (zonder inleiding) had ik alleen op het allerlaatste moment die vreselijke heftige weeen. Toen mocht ik gelukkig heel snel gaan persen. @ incognito: he, heb je whatsapp al gedownload? Dat voeden via de fles heb ik bij Tobe ook gedaan. Hij deed het er inderdaad ook veel beter op Kost wel wat tijd inderdaad... Het scheelt dat je kleine niet zo vaak drinkt Of is het inmiddels weer meer? @ fles: ik heb het al eens geprobeerd, maar hij dronk heel onrustig aan de fles. Wilde hem in eerste instantie ook niet en heeft hem ook niet leeg gedronken. Nogal zonde van de borstvoeding Maar ik ga het binnenkort weer opnieuw proberen. Hij zal sowieso toch ooit die fles moeten accepteren
Yukl; bah, wat een nacht zo zeg... Ik kreeg als tip om de eerste flessen door mijn man te laten geven. Ik mocht ook niet in de buurt zijn, ben dus boodschappen gaan doen. En het ging er goed in. De 2e keer was 's nachts, toen lag ik naast m'n man in bed.... en was thijs erg onrustig en vreselijk aan het knoeien. De 3e is vanavond, maar dan ga ik wel boven tv kijken ofzo... Incognito; je mannetje is fijn gegroeid zeg! Fijn dat hij het op bv uit de fles zoveel beter doet! Wat kun je aan die blokkade doen? Doglover: wat naar dat je je bevalling zo hebt ervaren.... goed dat je het zo opschrijft, wellicht helpt het om het te verwerken zo... Maar je hebt er een mooi wondertje aan over gehouden!!! Ik ga vanochtend Thijs op m'n werk laten zien, heb de bewuste cakejes afgemaakt (die ik aan het maken was, toen de bevalling toch echt was begonnen).... en vanmiddag nacontrole bij de vk... Tot straks!
@ chikai: veel plezier! Leuk! Bedankt voor de tip trouwens, dat ga ik eens uitproberen. Hmm ik heb sinds de bevalling last van vreselijke verstopping. Het doet echt zo ontzettend veel pijn als ik moet poepen. En poepen doe ik dus wel, iedere dag. Maar de keiharde drollen zijn echt enorm! Au! Ik eet al iedere dag lijnzaad en drink me een slag in de rondte aan water, maar het wil niet baten. Ik heb wel lactulose in huis, maar ik kan toch moeilijk dagenlang dit innemen? Of kan dat geen kwaad?
Oh en bedankt voor de reacties mbt het mutsje! Ik laat hem sinds gistermiddag weg en het gaat goed. Vanochtend had ie een temp van 37,2 dus prima! Verschonen jullie trouwens nog 's nachts? Wij doen het 1 keer, maar vooral omdat het echt moet. Zijn luiers zitten bomvol urine iedere ochtend! Balen... want hij is iedere keer ontzettend onrustig na het verschonen en borstvoeding wil dan zelfs niet helpen.
@Yukl; Ik verschoon wel s'nachts. Ik werk met de toetjes methode (van de kraam geleerd) - eerst een borst, dan verschonen en dan als toetje de andere borst - meneertje is daar inmiddels helemaal op ingesteld en is lekker rustig tijdens het verschonen - waarschijnlijk moet ik wel gaan stoppen met de bv want mijn (ontstoken) borst is nu zelfs tot bloedens toe stuk Moet zo naar de dokter en dan zal ik wel horen hoe en wat. Heb trouwens gelijk een gesprekje over de anticonceptie die ik wil gaan gebruiken... kleine Damian moet voorlopig toch echt enigst kind blijven - eerst mijn opleiding afronden. Mutsje hier trouwens alleen als we naar buiten gaan en kruikje krijgt hij nog wel s'nachts (overal enkele beglazing) en om zijn bedje voor te warmen overdag. Wat bij mij tegen de verstopping hielp was; veel water en slappe thee en yoghurt met zemelen. Nu nergens meer last van en eet niet alle dagen meer de yoghurt maar drink nog wel de water en thee. Over thee gesproken - iemand had me de tip gegeven van de borstvoedingsthee- heel lekker en heb wel het idee dat het helpt! Bedankt! Oeps! Moet over 9 minuten bij de dokter zijn- dat wordt racen op me fietsje
@hier Ik verschoon 's nachts 1 keer en meestal is het een plasluier. Daarna geef ik hem dan wel de borst, want anders is ie klaarwakker. Er is hier geen pijl op te trekken qua ritme. Over het algemeen komt hij 's nachts nu tussen de 2 en 3 uur. En overdag elk uur, hij wil dan gewoon bij mama zijn volgens mij, s nachts ligt hij bij mama en overdag niet. En als ik overdag een dutje wil doen is m'n vriend zo super geduldig om hem stil te krijgen. Ben echt heel blij met hem als papa . @ Yukl Vervelend he die nachten weinig slaap. @ Incog: Ik vraag me af hoe je dat doet alles afkolven. Als ik ga kolven, komt er heel weinig uit. Hoe lang kolf je dan achter elkaar? Gisteren een blokje om geweest (alleen) terwijl m'n vriend oppaste en wat viel dat tegen zeg! Moe! Meteen daarna even gaan liggen in m'n bedje en het is ook koud. Toch was het wel goed om er weer uit te gaan. Vandaag krijg ik het cb op huisbezoek. Weet niet wat ik me erbij moet voorstellen. Ben vooral benieuwd of ze weer gaan wegen, zou wel willen weten hoeveel hij is aangekomen in een week tijd.
yukl, lactulose kun je zonder problemen pakken. Als je t liever niet wil dan kun je ook gewone sla olie pakken. Anders roosvice laxo drinken, dat helpt ook goed. Ik heb ook 2 weken bevallingen op de wc gehad, wist niet dat ik zoiets kon,,,,,, Maar ik heb een week lactulose gebruikt en nu onderhoud ik het met roosvice laxo, dit ga ik doen totdat de aambeien weer dragelijker zijn (wat een feest toch hè, denk je de zwangerschap en bevalling te hebben overleefd komen deze ongemakken) Doglover, mooi meisje en lieve foto met grote broer! Gisteren cb op bezoek gehad. Domme doos. Tegenwoordig gaat alles digitaal dus laptop aansluiten duurde al een uur hahah. Bij die papieren dossiers waren we zo klaar. Alles was prima, bedoel we zijn heel saai en burgerlijk, geen sociale problemen, geen hulpverlening, geen criminele buurt. Geen allergiën, erfelijke ziektes en ik heb geen trauma overgehouden van de bevalling. Met de kleine gaat t ook goed dus hoppa weg was ze weer Maandag moeten we de eerste keer naar het cb, ben benieuwd
Fijn dat het in elk geval herkenbaar is... Af en toe doe ik er 10cc water bij, maar de 1e keer dat ik dat deed, dronk ze alles op, maar spuugde gelijk een golf terug niet zo veel later... dus dat is ook weer moeilijk. Verder is ze wel rustig te krijgen, met de pink van m'n man in de mond.. maarja, die gaat straks weer werken . En de mijne wil ze nog steeds niet. Maar ik vind het inderdaad érg moeilijk. De oudste was juist geen grote eter -dus dat is toch wel heel anders. Ik weet ook niet helemaal zeker of het écht honger is, of door krampjes veroorzaakt wordt, maar oke.. het is in elk geval fijn om te lezen dat er meer ukkies een soortgelijk 'ritme' hebben..
over verschonen: Toevallig vroeg ik dat gisteravond nog aan m'n man.. hoe deden we dat bij Fae ? Wanneer stopte we daarmee snachts? Maar misschien toch maar eens over gaan slaan bij de 04.00 uur voeding... zou voor onszelf ook wel érg fijn zijn
@verschonen 's nachts: doe ik hier niet, behalve als ik een poepbroek ruik. Wonder boven wonder poept ze haast nooit 's nachts terwijl het overdag eigenlijk bij elke voeding raak is Hier vandaag op de eerste echte brede lach getrakteerd! Vanmiddag Zkh: controle voor mij bij de gyn om kwart over 2, bij de kinderarts voor Amy om 4u. Vanavond terugkomles van zw-gym. Druk dagje dus. @Yukl: sterkte meid! Dat valt zeker niet mee! Knuf. Vanochtend zelf weer even gewogen (heb nog babyweegschaal die mijn moeder voor ons gebruikt heeft) en met schone luier, dompertje en flanellen doek zit ze op 4560 gram, straks ook nog even opmeten.
@doglover jij bent niet de enige die de weeen door de ruggeprik heen voelde, hier idemdito, maar wat naar voor je dat je het zo zwaar hebt gehad en er nog moeilijk mee hebt, ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven, dikke knuf meid. XXX Gusam
ik verschoon ook snachts niet (tenzij de luier erg volzit of ze gepoept heeft) ik ga t liefst mn bed niet uit snachts
Hoi Kom ik ook weer even. Ben er de laatste dagen wat minder. Fay is nog steeds ziek, ik ben zelf ook niet fit. Mijn moeder gaat steeds slechter. Dus had niet zo veel fut om ook nog op zw-pagina te komen. @verschonen, hier doe ik dat wel 's nachts ,maar ze wordt idd dan erg onrustig en drinkt heel gulzig de fles met spugen als gevolg. Misschien 's nachts maar niet meer verschonen. @doglover, mooie foto's en wat slecht dat je zolang hebt moeten wachten op de vk. @yukl,oh jemig weer zo'n vreselijke nacht? Ja dat gaat echt opbreken. knuffel vanaf hier. wat betreft die verstopping. Veel water drinken en evt roosvicee laxo. @athina. Fay is 3700 gr en drinkt ook 7 flessen van 100 tot 120 cc. Ze blijft maar om de 3 uur komen. Ik geef nu forte erbij en er lijkt hu iets meer tijd tussen te komen. Ik doe er trouwens standaard 10cc extra water bij. @inlove, haha hier exact hetzelfde verhaal gehad met die laptop. De mevrouw voelde zich ook zeer ongemakkelijk. @gwn, geweldig he die brede lach?? Hier heel af en toe een minilachje. Ben benieuwd wanneer de brede komt @chikai, en hoe vonden je collega's het? @incognito, Laat de kleine man nog steeds zoveel tijd tussen de flessen?
@Regenboogje: succes met de BV! erg shit maar hoop dat je voor jezelf een keuze kunt maken wat voor jou en de kleine het beste is, welke keuze je ook maakt! @flesvoeding: ik geef nu 6 flessen per dag van 80cc maar vraagt sinds gister om de 4 uur 100cc (is nu 3 weken oud! en woog vorige week do 3180 gr) bij mij is aangegeven dat je uit moet gaan van ongeveer 150cc per kilo lichaamsgewicht (dus 3 kilo x 150cc = 450cc per dag) een vriendin van mij is ivm hongerige baby overgestapt op melk voor hongerige baby's (forte??) misschien een idee..? @doglover: is inderdaad heftig ja de persweeen! kwamen bij mij ook door de ruggenprik heen (had een uur eerder pas krap 4cm dus geloofde ze ook niet) volgende x heb ik voorgenomen om aan te geven dat ik snel ontsluit, misschien ook een idee voor jou in de toekomst mocht er nog een komen. verder in ieder geval succes met het een plaatsje geven! @ verschonen: ik verschoon elke nacht voor ik de fles geef en doe dit heel rustig (ondertussen beetje praten of zingen helpt bij sem ook om rustig te worden en blijven). @ borstvoeding: meiden die bv geven echt respect! wat ik lees over de gebroken nachten, kolven en andere zaken. wauw, knap hoor. geef jezelf ook maar eens een klopje op de schouder want het is zowel emotioneel als lichamelijk niet niks. @tessa81: beterschap voor jou en de kleine. knuf
@ elena: en wat zei de huisarts? Wat vervelend van je borstontsteking zeg! Autsj! @ karin: ja een zwangerschap, bevalling en kind doet wat met je conditie he? Ik denk niet dat ze gewogen hebben, of wel? @ gwn: ah wat leuk, een lach! Dan gaat het snel hoor, voor je het weet graait ze naar speelgoed, brabbelt zo volop en gaat ze zich omdraaien! @ tessa: hi! knuffel! @ verschonen: ik geef dus dan ook een andere borst als toetje, maar tot nu toe gaat ie dus steeds niet meteen slapen na het verschonen en de borst. Maar we moeten wel, want zijn luier zit bomvol 's ochtends vroeg. 1 keer verschonen is dus echt nodig. Joepie, ik pas eindelijk mijn trouwring weer! Ben eindelijk mn vocht kwijt Nu nog 7 kilo vet kwijt zien te raken Ik heb besloten om de voedingen iets meer te gaan rekken, in de hoop dat ie dan ook meer per keer drinkt. Ik heb het vermoeden dat ie nu steeds kleine beetjes neemt en daardoor zo vaak komt. Tot nu toe gaat het goed, maar 's nachts heb ik er natuurlijk niet zoveel invloed op.
Wij verschonen wel gewoon altijd 's nachts, ik wist eigenlijk niet eens dat dat niet hoeft? In het begin sliep Imee liever dan dat ze dronk, en het verschonen maakte haar goed wakker waardoor ze wel wilde drinken. Dus daar zijn we bij gebleven...Manlief doet de luier, en ondertussen ga ik dan klaar zitten voor de voeding. Zo hebben we best een prettig ritme gevonden. Imee komt om de 4 uur, dus dat is best te doen. @ Yukl: Ik kan me goed voorstellen dat je het borstvoeding geven pittig vind zo hoor! Als Pelle zo vaak komt dan kom je aan weinig meer toe, en zeker met die enorm gebroken nachten lijkt me dat zwaar. Vraagje: Voeden jullie altijd direct als je kindje gaat huilen? Als Imee een uurtje na de voeding gaat huilen denk ik eerder aan krampjes of vermoeidheid ofzo dan aan honger, dan leg ik bv een warme zak kersenpitten op haar buikje en dan wordt ze meestal snel stil. Weer voeden zou dan niet zo snel in me op komen...een half uurtje eerder doe ik weleens, maar meestal wacht ik toch ongeveer tot we weer 4 uur verder zijn. Elke 1,5 uur voeden ofzo lijkt me best heftig!
@ amaryllis: Pelle gaat echt zoeken na soms al een uur. Dus niet huilen. Als ie huilt, heeft ie echt last van krampjes. Alhoewel ik hem er ook van verdenk te zoeken naar de borst als de krampjes opkomen. Omdat dat dan weer troost biedt. Hij heeft ook een enorme zuigbehoefte, maar wil de speen niet. Dat is ook lastig. Dan krijg ik hem wel rustig met de pink, maar dan moet ik dus met de pink in zijn mond wachten totdat ie in slaap valt.
@Tessa: begrijpelijk hoor, je hebt wel even wat anders aan je hoofd! Wat balen dat Fay nog steeds ziek is! Veel beterschap en sterkte met je moeder natuurlijk... @amaryllis: bij Amy vind ik het best duidelijk te merken wanneer ze wil drinken. Ik ga dus niet voeden zodra ze huilt, maar wel als ze (ook) op haar handjes sabbelt, tong uitsteekt, enz. Ook als dat na een uur alweer is. Vaak is het dan wel dat ze bijv te slaperig was eerder om haar toetje te nemen. Gisteravond ook zo gedaan, ze wilde om 9 uur, en tot 11 nog 2 keer een beetje. Toen ging ik ook slapen en kwam ze om 4 uur weer. Maar kort gedronken, toen om half 8 weer, goed te doen dus. Vandaag is ze wel Beersel slapend trouwens: 11 u maar 5 minuten ofzo gedronken, en sindsdien slaapt ze weer. Zit nu in het Zkh op haar afspraak bij de kinderarts te wachten. De Gyn heeft de hechtingen gecheckt (was goed), wild vlees aangestipt en afspraak gemaakt voor spiraaltje plaatsen.