Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Doglover: Alhoewel het begrijpelijk is lijkt het me wel heel vervelend dat je man jou niks mag vertellen over dat gesprek! In de praktijk gaat het natuurlijk ook jou aan...ik kan me voorstellen dat je daar best onzeker door wordt. Maar hij is er dus wel 'algemeen' positief over?

Ik vind het best logisch dat je de uitslag van de zwangerschapstest dubbel vind hoor. Natuurlijk is het nu absoluut niet handig, maar ik herken het wel van een paar jaar terug; in het korte moment dat je denkt zwanger te zijn wen je al aan het idee en is het ineens jammer als het niet zo is! Zijn je man en jij het er over eens dat jullie graag nog een tweede zouden willen? Er opnieuw samen naar toe leven is ook heel mooi...maar wel als de chaos rondom K. achter de rug is denk ik. Dan kun je er tenminste volop van genieten, ik denk dat een zwangerschap nu teveel als een roes aan je voorbij zou gaan. Of niet?

Ik voeg je zometeen ff toe op hyves ;)

Edit: Geniet ervan met je vriendin! Even lekker het verstand op nul..

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Lune had t moeilijk gisteravond. Ze sliep tot half 8 in de kinderwagen en werd schreeuwend wakker. Heb haar een grote fles bv gegeven en daarna heeft ze nog een uurtje gehuild. Op me in slaap gevallen en weer wakker. Dus samen in bed gaan liggen en daar is ze na hartverscheurend zielig huilen tegen me aan in slaap gevallen. Tegen 24uur werd ik wakker met een lamme arm. Dus naast me gelegd, nog gevoed en ze heeft dus bij ons in bed geslapen. Ik werd wakker van de wekker en mevr slaapt nu nog. Denk dat ik haar vaker bij ons in bed leg

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Aaahh ze had dus wel echt last van die prikjes...wat sneu! :( Wel fijn dat je daarna een goede nacht hebt gehad, ook voor haar. Naast dat t voor haar goed is om op te knappen is het natuurlijk ook gewoon heel gezellig! :) Gaat t nu weer goed met haar?

Bij Imee is het me alles meegevallen, 's middags werd ze wel hartverscheurend huilend wakker maar nadat ik haar die kinderparacetamol had gegeven was ze t zonnetje in huis! :D Wel fijn hoor, daar was ik wel weer even aan toe. Net heb ik haar wakker gemaakt voor het pufje ventolin, dat vind ik enorm lastig! Om dat toe te dienen moet ik zo'n mondkapje over haar gezichtje plaatsen, en dat vind ze dus helemaal niet leuk...Logisch, ze snapt er natuurlijk niks van. Gisteren raakte ze totaal overstuur, waardoor ze dus juist weer moest overgeven. :( Ik wil niet dat ze er angsten aan overhoudt ofzo, dus nu geef ik de pufjes zoveel mogelijk als ze nog in slaapdronken toestand is. Dan piept ze even maar gaat iig niet krijsen.

Heeft er iemand ervaring met dat mondkapje, hoe je dat zo leuk mogelijk kunt maken?

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ paloe: fijn dat het beter gaat!! Een mindere dag hoort er ook bij, het gaat vandaag of morgen vast weer beter :) En misschien komt het wel door alle uitstapjes, daar reageert Pelle heel heftig op. Misschien Liam ook wel. En wat is hij inderdaad goed gegroeid zeg!! Super!

@ tessa: ik heb het al op hyves gezegd, maar echt een super mooie en lieve foto! :)

@ gwn: gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!! En ik heb je toegevoegd hoor :)

@ doglover: ik snap je gemengde gevoelens ook wel. Ik denk dat ik dat zelfs ook een klein beetje zou hebben, terwijl ik echt geen derde wil!
    En wat lastig dat je man niets over het gesprek mag vertellen zeg!

@ inlove: ah arm meisje!! :( Hopelijk voelt ze zich vandaag een stuk beter!

@ amaryllis: Hoe gaat het vandaag met Imee?

@ wandelen met huilende baby: haha ik vind het ook vreselijk als ik in een lange rij sta te wachten terwijl Pelle aan het huilen is. 1 keer riepen ze er een extra kassajuffrouw bij zodat ze mij direct konden helpen hahaha. Ze werden er zelf helemaal zenuwachtig van ;)
    Ik heb wel eens rechtsomkeert gemaakt toen Pelle voor het huis al een enorme keel opzette. :)

Maar er is geen enkele baby hier die in de maxicosi en in de auto nog steeds huilt? Er moet toch een reden zijn waarom Pelle dit doet, maar ik weet echt niet wat het is. Lastig vind ik dat!

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Gwn: Gefeliciteerd met je Neefje!

Tessa: Wat een droppie is Fay zeg :D

Amaryllis: Op mijn werk zijn ook kinderen met zo'n puffer. De meeste kinderen wennen er op een gegeven moment wel aan en dan is het geen probleem meer, het heeft denk ik even tijd nodig.

Doglover: Ergens vind ik het wel een beetje raar dat hij ook zwijgplicht heeft naar jou toe, je bent zijn vrouw!!! Hij moet toch tegen iemand even zijn verhaal kwijt kunnen.

Yukl: Jelmer huilt ook wel in de auto, niet altijd, maar vooral als we stilstaan of langzaam rijden. Rijden we gewoon vlot door is er niks aan de hand. Hij huilt alleen als hij op de achterbank zit. Als ik alleen met hem weg ga, zet ik de maxicosi op de bijrijdersstoel, dan kan hij me zien en huilt hij niet.

Baal echt als een stekker. Jelmer krabt zichzelf regelmatig in zijn gezicht, we knippen 2x in de week zijn nageltjes, maar hij blijft het doen.
    Gisteravond was mijn man hem aan het klaarmaken voor de nacht en toen hij aan Jelmers beentje kwam begon hij te gillen en heeft hij zichzelf zo hevig gekrabt dat hij er gewoon een hele diepe snee van in zijn wang heeft :( Het is best wel diep, dus hoop niet dat het een littekentje wordt.

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Imee deed dat in het begin wel heel vaak, en nu af en toe nog. De ene keer is ze vrolijk, de andere keer helemaal niet! Maar nu lukt het me vaak wel om t huilen in de kiem te smoren door direct te gaan sussen en gerust te stellen. Als ik zachtjes sssssstt...ssst...ssshhh...etc zeg, en dat voor een langere tijd, dan wordt ze meestal stil. (zo suste ik haar ook in slaap als ze lag te gillen door de reflux. stevig vasthouden en sussen.)

Heb jij niet een manier die thuis helpt om hem stil te krijgen, die je in de auto ook kunt toepassen?

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    @ krabben, heb je geen krabhandschoentjes liggen. Anders sokjes om zn handjes snachts.
    Lune heeft ook van die scheermesjes. Ik knip ze goed kort, met gewoon nagelschaartje. Niet dat baby onding en ik heb een klein papieren vijltje voor evt puntjes.

@mc, ik heb de verkleiner er al uit, dat scheelt een hoop geschreeuw. Met voetenzak, jas en muts was t echt proppen, dus kan ik me t geschreeuw wel indenken

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou, eigenlijk helpt het alleen als ik hem of de speen geef of hem vast pak. Maar beide lukt me niet als ik zelf aan het rijden ben. Ik ga wel eens liedjes zingen en daar wordt hij eventjes rustig van, maar begint uiteindelijk toch te huilen. Net zo lang totdat hij in slaap valt. Maar gister was hij pas 3 kwartier wakker toen we in de auto zaten en was hij dus nog niet moe en toen heeft hij bijna de hele rit van 20 minuten gehuild. :(

@ kwebbelsnoes: auw, sneu is dat als ze zichzelf zo krabben!

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ inlove: de verkleiner heb ik er ook al uit... ik denk dat ik de volgende keer ook de voetenzak weg laat, want dat ding vind ik ook een geprop. Dan maar alleen een jas en eventueel een dekentje voor als we met hem buiten lopen.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hmm het regent en ik wil eigenlijk zo naar buiten :(

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow hier ook de speen en prop ik er een tutlap ofzo voor dat ze m er niet uitkrijgt

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha, die kan ik inderdaad ook nog proberen! Hij verliest de speen altijd vrij snel. Ik heb zo'n knuffel-je-speen-knuffel (of hoe het ook heet), misschien dat dat werkt in de maxicosi.

Pelle kauwt vaak op zijn speen ;) Dus hij raakt hem om de haverklap kwijt.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Gelukkig vind Katelynn de auto nu ook wel prima, zolang we rijden tenminste.. Toen we een tijdje terug vastzaten in de sneeuw lag ze wél te krijsen in de auto.. zó zielig. Maar gelukkig geen problemen verder. Kan me voorstellen dat het heel vervelend is en ook niet prettig rijdt.

Wij hebben overigens gisteren de verkleiner eruit gehaald. Bij Fae indertijd was het ineens te diep (toen hebben we een tijdje onder haar billen 2 hydrofiel doeken gelegd) maar Katelynn zit nu goed.

Krabben: Vervelend ja.. Ik smeer af en toe bepanthen op de wondjes en ik gebruik een nagelvijltje - maar vanochtend weer 3 bloederige puntjes. Fae heeft zich ooit ook zo diep gekrabt als baby, maar het herstelde gelukkig volledig. Hoewel ik daar indertijd ook serieus aan twijfelde.

Doglover: Ik kan me voorstellen dat het toch wel dubbel is ja... hoe vervelend alles ook was/kan zijn - het blijft bijzonder, zwangerschap + geboorte. Wel rot zeg, die zwijgplicht -pfff geeft toch onzekerheid lijkt me. Wanneer krijg jij duidelijkheid erover?

Amaryllis: Hopelijk went Imee er gewoon snel aan. Ik denk dat je nu gewoon al de beste oplossing hebt...

Tessa: Wat een prachtige foto :) !

Gwn: Gefeliciteerd met je neefje Timo :) !

Over een huilend kind: Tja.. ik vind het zelf ook wel rottig, maar ik denk zélf altijd (nouja, sinds ik kinderen heb) als ik een moeder zie met een huilend kind, of een dreumes/peuter die op de grond ligt te drammen/gillen : oh oh.. dat hebben wij ook (gehad).. sterkte..!
    Eerder medeleven gevoel dan irritatie dus ;) Uit ervaring weet ik inmiddels dat je er niet zo veel aan kan doen...

menstruatie: Hier 1x gehad nu. Vanochtend dacht ik dat de 2e keer op komst was - zo'n buikkrampen! Ik zit er ook wel écht op te wachten. Want ik wil beginnen met de nuvaring en het was het handigste om die op de 1e dag van de menstruatie in te brengen. Vorige keer had ik hem op de 2e dag - mocht ook nog- maar toen was het al zo heftig dat ik het niet zo zag zitten om dat ding dan in te brengen ;) . Dus toen heb ik het nog maar even uitgesteld :p . Vind het ook nog maar een gek idee - maar vooruit. Het zal even wennen zijn denk ik en dan hoef ik er als het goed is 3 weken niet naar om te kijken.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben nooit een voetenzak gebruikt... scheelt denk ik een heel stuk ruimte inderdaad.. Jasje en dekentje werkt prima. Of jasje en wikkeldoek...

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Olaf krijgt dan koorts, wordt helemaal futloos etc. Olaf heeft waarschijnlijk ook astma, maar zijn longen konden het niet weren en zijn erg gevoelig. Ventolin helpt bij hem eigenlijk niet als hij eenmaal benauwd is. Sinds kerst vorig jaar hebben we daarom Qvar voor hem, dat is een middel dat een soort beschermlaagje legt in de longblaasjes en de longen daardoor meer weerstand kunnen bieden aan bacterien en virussen:)

Bij hem zijn de longontstekingen dus een gevolg van wat waarschijnlijk astma is:)

Maar zolang de ventolin goed werkt is het fijn toch!

we zijn idd blij dat Liam zo goed groeit! Haha dat poepen bij de fysio.. gelukkig deed hij het niet over de fysio heen, hij deed het precies toen ik hem vast had, met zn rug naar mij toe dus ik zat helemaal onder. Hij had wel een romper en luier aan, maar die boden geen weerstand. Het liep hem zo langs zijn beentjes haha;) Ach, is hij het maar kwijt:)

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi!

Ik kom straks terug want Damian heeft echt geen zin om te slapen en ik MOET echt het een en ander in huis doen.

Tot vanmiddag dames!

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ athina: ik denk dat inderdaad ook als een een moeder met een huilende baby of een driftige peuter zie.

Ik moet nog steeds bedenken welke vorm van anticonceptie ik wil... Maar ik vind eigenlijk alles niets. De pil wil ik niet meer. Ik word misselijk van de hormonen en wil ook liever niet meer zoveel hormonen in mijn lijf. Een spiraaltje vind ik eng. Bovendien heb ik een oude man als huisarts en ik zie het niet zo zitten als hij dat ding moet inbrengen...
    Die ring vind ik ook eng... Kan zoiets er niet uit vallen? En voel je dat tijdens de seks? En krijg je het er wel makkelijk uit? Is het wel voldoende betrouwbaar? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoiets werkt haha.

Jeetje, ik zou maar ongepland zwanger worden :$ Dat lijkt me echt vreselijk schrikken... Ik zou echt geen abortus kunnen ondergaan denk ik. Maar ik zie tegelijkertijd een derde kindje echt niet zitten.

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    op die leeftijd zou ik het niet weten...wij hebben eerst lang lopen modderen, kregen steeds antibiotica maar geen pufjes dus Olaf was al wat ouder toen een arts eindelijk het licht zag.. Olaf vond het ook vreselijk eerst, ook het verstuiven tijdens de opnames in het zh, maar op een gegeven moment hoort het erbij en gaatg het rustiger en beter

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    anticonceptie: Ik heb een maandje de cerazette geslikt, maar daar was ik al snel weer beroerd van, dus weer mee gestopt.
    Wij gebruiken nu alleen condooms, de ha adviseerde een koperspiraaltje, maar dat vind ik een beetje zonde aangezien we eind van het jaar wel weer willen gaan proberen voor een tweede!

Jelmer heeft ontdekt dat hij kan gillen. Gillen van plezier, dat wel. Maar jeetje, doet gewoon pijn aan mijn oren.

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ja inderdaad, dat hoort er ook bij;)

Liam huilt ook weleens in de maxicosi of auto hoor, maar dat gaat ook wel weer over. Als hij in de auto huilt, is dat meestal omdat hij zijn speentje kwijt is en nog wakker is.
    Laatst moesten we onderweg even stoppen en de maxicosi uit de auto halen om even te wiegen. Daarna konden we weer verder:)

Deel Deze Pagina