Oktober 2010 mama's - deel 1!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yukl, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Karin; Ach ergens begrijp ik vriendlief ook wel hoor maar lastig is het wel.
    Oh wist niet eens dat zoiets bestond? Moeten ze dan nog wel hun jasje aan enzo of dat laat je dan juist weg? Wel lekker dat het zo dichtbij is :D

@Hier; Ging ik daarstraks boodschappen doen deed me pinpas het niet :( Ook niet in de pinautomaat zelf... zo raar? Dus toen eerst weer naar huis om cash geld te halen en toen weer terug... ben al met al ruim een uur bezig geweest terwijl de supermarkt 10 minuutjes verderop is.
    Damian voelt zich vandaag echt niet lekker, zit echt tegen koorts aan (net 37,9 graden) en heeft heel veel pijn weer van zijn tandjes dus heb hem lekker een zacht pakje aangedaan een paracetamol gegeven en een klein flesje (60 cc) en nu ligt hij lekker te slapen in zijn bedje. Hopelijk voelt het mannetje zich straks beter.
    Ik ga nu even de boodschappen opbergen en het huis doen want dat is hoognodig :)

2. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Ik vind huilen ook moeilijk om aan te horen hoor.... of het nou door pijn is of gewoon aanstel... huilen is toch ook niet leuk?!

Wat leuk zeg, dat ze zo dicht in de buurt woont. Zo'n draagdoekcover, wat is dat? Lijkt me ook wel wat eigenlijk :)

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Oh wat een enorm heerlijk ritme eigenlijk!!!!! Ook voor jezelf... ik denk dat ik het maar eens ga proberen, om er nog een vaster ritme in te krijgen, de voedingen zijn bepaald, maar slapen etc nog niet.

4. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

He, lastig zeg.... Heb je rabo toevallig? Ik had dat laatst ook, hadden ze doodleuk bij wijze van 'foutje' heel veel passen geblokkeerd!!!!!

Arme Damian... ik hoop dat hij zich straks lekker beter voelt!

Succes in het huishouden!

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Incognito; Nee heb ABN Amro. Hoop ook dat hij zich straks beter voelt! Keek net in zijn mondje want hij lag echt keihard te huilen zie ik gewoon dat er 3! tandjes tegelijk doorkomen :$ Eentje was al een beetje door het tandvlees heen gekomen en de andere 2 kunnen elk moment doorkomen... Nou snap ik wel dat het zo'n pijn doet...

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Elena, heb je je pasje los in je tas gehad, toevallig dicht bij je telefoon? Dat had ik vorig jaar. Heeft de magneet in de foon mn pasje kapot gemaakt. 1 week zonder pasje grrr, erg fijn!

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ ritme, hier is hij als volgt:

7.00 fles 120cc, hierna spelen
    8.30 naar bed
    11.00 fles 120cc, hierna spelen
    12.30 naar bed
    15.00 fles 120cc
    Hierna sukkelen we wat aan en krijg ik haar niet echt in bed( ze doet dan wel minislaapjes bij 1 van ons)
    18.00 badje tegelijk met Mason
    18.30 fles 120cc
    19.00 naar bed tegelijk met Mason
    22.30 wakker maken voor fles 120cc
    ca 3.30 fles 70 cc, slaapt daarna direct verder.

Kom zo even verder reageren :D

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ga hem maar even in de draagdoek doen. Hij lag nog steeds te huilen echt van de pijn

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

#2989 wonderteam, 12 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2011
    Nou ik heb de intake gehad bij het kdv
    Fay gaat vlg week woensdag 2 uurtjes wennen en die week erop dinsdag van 8.30 tot 12.30

@cherry, balen van die rijstebloem ,maar het was het proberen waard.
    @kwebbelsnoes, ja ben ik met je eens, hier werkt rust en regelmaat ook heel goed.Ik zie dat jij het pyama ritme 's avonds wat later hebt ,misschien scheelt dat hier ook voor het doorslapen ,maar ik vind het ook wel weer fijn dat beide kids tegelijk op bed liggen :D moeilijk soms haha
    @amaryllis, leuk he hoe druk ze nu aan het spelen zijn. Ik kan daar zo van genieten :D
    @yukl, ja ik denk dat het met jonge leeftijd van fFay ook wel vrij snel goed zal gaan. 9 feb al dat gaat snel he. Hopelijk lukt het overbruggen redelijk.
    Dat is zeker een handige cursus. Hopelijk lukt het je een gesprek te bemachtigen.
    @incognito, oh Olivier ook vrijdag voor het eerst. Spannend :D Ik geef op aanraden van de osteopaat probiotica van orthiflor. Dit is een poeder die door de fles kan en dan hebben we geen problemen. Ik heb wel een tip voor je ,want dat duwen deed Fay met de nexium. Nu heb ik een klein stukje afgeknipte flesspeen, die stop ik in haar mond en dan doe ik aan de andere kant het spuitje met medicijn erin. Door de zuigrefles slikt ze het meteen door en kan ze het niet wegduwen.
    Hier hebben we Nutramigen AA
    @elena, wel logisch dat je vriend Damian wil zien ,maar wel balen dat dan steeds het hele ritme door de war gaat :( dat is lekker boodschappen doen dan :( Hopelijk voelt Damian zich snel beter!
    @karin. oh leuk ,kun je rustig de kleertjes even van te voren bekijken

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Respect voor de dames met een huilbaby!!! Echt petje af!
    Damian is nu al bijna anderhalf uur bijna non stop aan het huilen, bijna krijsen te noemen. Niks krijgt hem stil. Ik vind dit al zwaar :)

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Tessa: Ja, ik deed zijn pyama-ritueel eerst ook vroeger, maar dan kwam hij ook 's nachts vaak rond 2:30 nog, nu we zijn ritueel wat later doen, slaapt hij wel door. Kan toeval zijn, maar ik gok het er maar niet op.

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Na 2 uur is hij gecrasht al slaapt hij nog steeds onrustig.
    @Kwebbel; Kwamen de tandjes van jou kleintje ook niet door? (sorry als het iemand anders was!) Doet het ook zoveel pijn?

13. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

arm kind!!!! Hij gaat wel snel met die tanden, is ie er ook snel weer vanaf!
    En eh.... je raakt enigszins 'immuun' voor het huilen van je huilbaby meid... dus dat respect is niet geheel op zijn plaats, natuurlijk is dit zwaar! Sterkte ermee!

Tessa: Wij hebben nutramigen 1 met LGG en lipil. Ik heb ook de probiotica van orthiflor, die moet je met 10 ml melk mengen, staat erop... dat durf ik dus niet in die hele fles te doen, omdat het binnen 5 minuten op moet. Maar ik heb het nu ook in de flesspeen gedaan en dat gaat goed inderdaad, dus morgen maar weer op die manier ;)
    Ik ben benieuwd hoe het gaat met Fay, ik denk heel erg goed, want onze ukkies zijn nog zó jong!

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Over dit boek had ik het laatst ook. Ik vind het een absolute aanrader!

Ik heb het gesprek over 3 kwartier :D Mijn man kan ieder moment thuiskomen om me af te lossen en dan ben ik weg :)

15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Elena: Meid, masseer zijn tandvlees met je vinger, een koude theelepel of een bijtring uit de koelkast. Ik heb van de Nuby van die massage tandenborstels (je hebt ze ook van difrax, die had ik eerst, maar ik vind deze van Nuby fijner) en een wondermiddeltje is Dentinox, dat verdooft het tandvlees. Kun je bij het kruidvat halen. Vraag er wel even naar, anders kun je het nooit vinden, het is een klein, wit doosje. Suikervrij, dus kan nergens kwaad voor!
    Oh en je mag m best een zetpil geven (of had je dat al gedaan?)

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

succes!!!

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm het miezert :( Dan kom ik dus als een vogelverschrikker bij dat gesprek aan :( Mijn haar kan regen niet zo goed handelen namelijk.

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Incognito; Alle tips die je geeft heb ik al in huis en/of net geprobeerd. Alleen nog niet die van het koude theelepeltje... maar hij slaapt nu toch. Nu ga ik echt even niksen en dan begin ik over een half uurtje wel met het huis ben echt gebroken...

@Yukl; Heb je niet zo'n oma kapje :D Of gewoon een plu?

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Elena: Ja, wij dachten dat Jelmer ook al tanden kreeg, maar het lijkt niet echt door te zetten. Hij is nog steeds op alles aan het kauwen en aan het kwijlen, maar er komt nog steeds niks door.
    Arme Damian, 3 tegelijk!

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel

Deel Deze Pagina