Hihi toch wel lekker ( oh zucht hoor mij nou had me nog zo voorgenomen om niet zo kinderachtig te doen over mijn baby en ik kan het niet laten! )
Breek even in: CherryAyden: al onze kindjes hebben last van reflux gehad. Verborgen of de gewone waar ze ver mee spugen en afvallen. Op advies van de kinderarts zijn we bij alledrie al eerder begonnen met bijvoeding. Zo tussen de 3 en de 3,5 maand. Wat ik eerst deed is een paar hapjes bijvoeding en daar achteraan dan meteen de voeding (ik gaf bv). En dit zo steeds herhalen. Dit hielp hier heel erg goed. Ze spuugden een heel stuk minder en hadden duidelijk minder last omdat er al iets vastigs in hun maagje zat waardoor de voeding er beter in bleef. Wel hebben 2 kids ook medicatie ervoor gehad. Maar de bijvoeding vond ik het beste helpen. Blijf in ieder geval letten of hij er niet op gaat reageren. Breek weer uit
Das heel goed om te horen, superbedankt voor je reactie!! Erg lief dat je even inbreekt . En ook een goede tip want ik heb het net gewoon gegeven zo even tussendoor maar voor de voeding is dus beter? Ben benieuwd!
Ik deed het idd voor de voeding want mijn kindjes begonnen met spugen net na de voeding. En zo dus veel minder. Succes. Hoop dat het bij jou ook helpt.
Elena: bij ons is het vermoeden dat Thijs wellicht KMA allergie heeft. Hij krijg nu nog gewoon bv, maar daarnaast 1 fles per dag kunstvoeding. Hij krijgt, op aanraden van de diëtist, nutrilon pepti. Yukl: ja, Thijs heeft ook moeizame ontlasting, het komt gerust 4/5/6 dagen niet, om dan ineens 3 poepluiers die eruit lopen op één dag te hebben Tja, ik probeer gewoon alles, wellicht wordt de exceem niet minder en heeft hij wel KMA, ik weet het nog niet. Voorlopig houd ik het dieet nog even vol. Wel spuugt hij nu opvallend minder, hij hikt minder en drinkt de flessen erg goed leeg He, wat goed dat Pelle nu ook gewoon lekker heeft verder geslapen! Dat was een betere nacht dan dus? Amaryllis: bij Thijs om de maxi-cosi zit nu zon soort zonne-scherm, een donkere kap zeg maar. Ik heb ook een doorzichtige regenhoes, maar nog nooit gebruikt. Die kap schermt voldoende regen af. Kwebbel: leuk dat de baby-terugkomavond leuk was! Wel laat ja, 23.15u slapen, maar hopelijk heeft hij er niet teveel last van gehad? Leuke foto!! Leuk he Kwebbel, zon boek maken! Heb ik ook al helemaal zin in! Gwn: dat is niet makkelijk Jeetje Hopelijk begrijpt die vriend dat je hem zoveel mogelijk probeert te steunen, maar dat het nu niet anders is. Moeilijk hoor, sterkte! Haha, Thijs is ook nog echt kaal hoor! Komt vanzelf wel. Nike: beterschap!! Goed uitzieken hoor! Escal: ik laat Thijs soms ook in de maxi-cosi slapen hoor, als hij onrustig was en in de mc in slaapt valt, laat ik hem liggen. Tot nu toe een keer of 2, 3 gebeurt. Hij slaapt alleen geen uren, dus ligt dan ook geen uren in de mc! Ehm, Vanish werkt hier niet alleen als ik het er echt puur opsmeer, maar dat durf ik vaak niet zo goed . Meteen wassen, dat werkt hier het beste. Denise: tips? Mij werd aangeraden vooral goed te masseren. De 2e keer is er dieper geprikt, waardoor Thijs geen bulten op zn beentjes had. Maar verder, masseren . En eventueel een zetpil gebruiken als het nodig mocht zijn. Athina; dat is schrikken! Oef, gelukkig goed afgelopen, maar dan besef je nog maar weer eens dat je echt overal op bedacht moet zijn . Cherry: wat een lieve fotos!! Hier weer een drukke dag gehad! Eerst vanochtend eindgesprek van mijn studie, stond ik natuurlijk dik in de file . En ik was nog wel extra vroeg vertrokken, ik kwam dus te laat aan . Maar gesprek gehaald, dus nu mag ik officieel ook directeur van een basisschool zijn! Voorlopig heb ik die ambitie nog niet, eerst maar eens lekker genieten van Thijs en ons gezinnetje. Maar wie weet, over een paar jaar Daarna door naar school, s middags gekolft, daarna gewerkt, daarna gekolft, alles opgeruimd, klaar gemaakt, toen naar huis. Gegeten, Thijs in bed gelegd. Nu even bijgelezen, nog voorbereiden voor morgen en dan .. zucht- eindelijk naar bed. Ik vind het wel erg wennen hoor, dat werken er nog bij! Maar gelukkig is het na morgen weer weekend!
Hey allemaal, @ Athina: jeetje dat is echt schrikken. Wij hebben K. ook heel erg gewaarschuwd dat hij niet op zijn stoel bij het raam mag gaan staan. Meer voor het vallen, dan voor het raam, er zitten namelijk dievenklauwen op die ik niet eens open krijg, zo vast zitten die.... Blijft eng hoor als ze ergens op gaan klimmen @ hier: oplossing gevonden voor het huilen.... Op haar buik in de box..... zo heeft ze dus bijna 2 uur liggen slapen, was binnen 5 minuten helemaal vertrokken.....
Let niet op de rommel, had net alles in de box gegooid omdat het overal en nergens lag (k. vind de speeltjes ook erg leuk hahaha)
thx meiden voor jullie reacties! @cherry: Hier geen ervaring met reflux, maar ik had ook al wel her en der gelezen- dat voor reflux kindjes andere 'regeltjes' gelden voor wat betreft vaste voeding.. fijn als het helpt! Ik vond het zelf alleen een gigantisch rotwerkje bij de oudste: Hapjes geven als ze zo klein. Zo'n ontzettend geduldwerkje.. oef.. Nu krijgt Katelynn H.A. voeding -dus om daar zo lang mogelijk van te profiteren wil ik zo laat mogelijk starten met bij voeden.. maar dus ook omdat ik bijvoeden met 4 maanden uitendelijk verschrikkelijk vond . Bij jullie is het natuurlijk anders als je merkt dat het je kindje gewoon pijn bespaard! Fijn hoor! @doglover: Wat goed! 2 uur zeg! Lieve foto's zeg ! chikai: gefeliciteerd! Lukte het kolven op je werk een beetje? Kan me voorstellen dat dat heel anders is dan thuis? Kreeg je wel net zo veel gekolfd als anders? Werk ze weer morgen!
@Voedingen; Hier ben ik ook bv en kv aan het mixen. Ik geef Stan zo veel mogelijk bv, maar als het niet genoeg is krijgt hij nog een flesje kv erachter aan. Volgende week maar eens kijken of het zo goed gaat. Ik heb gewoon het idee dat hij niet genoeg krijgt aan het einde van de dag. En met kolven red ik het gewoonweg niet om voor een hele dag genoeg bij elkaar te krijgen. @Kwebbel; ruige foto van jullie kerel zo rechtop, knap zeg. Die van ons houdt het maar een paar seconden vol. De andere zijn ook leuk hoor. Ja, de eerste keer Stan wegbrengen vond ik ook heel vervelen. Nu vind ik het nog steeds geen pretje, maar voel ik me een ietsiepietsie beter. @Denise; Wij gebruiken al een tijd een slaapzakje. Zijn nu al aan de tweede maat bezig maat 70 terwijl hij net 5 kilo weegt. Nu het zo koud is gebruiken we tevens een dekentje. @Amaryllis; Jeej, wat vervelend dat Imee waarschijnlijk astma heeft. Biedt het puffertje wel verlichting? @maten; Jeetje, wat hebben jullie kindjes al grote maatjes. Stan is een van de oudste, maar we zijn pas anderhalve week aan de stapel maatje 56 bezig. @Tessa; Wat een apart cadeau voor je man. Een auto waar ie gek op is om een hele avond in te rijden. @lijstje gewicht; Dat vul ik binnenkort nog wel even aan. Ik heb de cijfertjes nu even niet bij de hand. @Yukl; wat fijn dat die osteopaat met je meedenkt door je te sms-en. He wat vervelend dat Pelle veel huilt in de maxi-cosi. Stan huilt in de maxi-cosi ook wel eens, maar dan heeft hij meestal honger. Halverwege valt ie meestal toch nog in slaap. @Hyve; Ik wil ook wel hyven maar dan ook via pb. Ik zal binnenkort wel wat mensen proberen te benaderen. @Tessa; lieve foto's @kwebbelsnoes; Ikzelf scheen me vroeger ook vaak te krabben en dan deden ze gewoon washandjes om mijn handjes, zodat ik niet kon krabben. Misschien een idee op momenten dat andere dingen niet helpen. @Paloe; Poepincedent bij de fysio heb ik helemaal gemist. Hier een kereltje dat de kinderarts al 2 keer heeft proberen nat te plassen en bij de arts op het cb heeft ie het ook al een keer geprobeerd. Tja, moeten ze de luier ook maar niet open laten, he. @Athina; Lieve en leuke foto's. Dat lijkt me behoorlijk schrikken van die klimactie van je oudste. @Elena; Wat een lieve poes dat ze je steeds haalt als de kleine huilt. @Incognito; Dat is niet niks. Maar vroeg of laat zal het vast allemaal goed komen. Ik vind ook vaak dat ik niet veel gedaan heb. Gewoon omdat ik dan zo moe ben, maar dan zegt mijn man: "Je hebt toch goed voor ons kereltje gezorgt en dat is ook hard werken, ook al voel je dat niet zo". Ik denk dat dat voor ieder van ons geldt. @Elena; Hier geen kruikje meer. @Regelmaat; Hier helaas ver te zoeken. De ene keer wel een nachtvoeding. De volgende dag vroeg in de ochtend. Dan 3 uur tussen de voedingen de volgende dag weer 4 uur of maar 2. Wel probeer ik inderdaad voeden, spelen en slapen steeds netjes af te wisselen, maar vorige week viel het slapen ook een keertje weg. @Nike; Beterschap @Foto's; zie nog vele nieuwe foto's voorbij komen, maar als ik op iedereen reageer wordt het ook zoveel. Sorry het is een heel verhaal geworden, maar was al een hele tijd niet geweest en het biedt op dit moment even wat afleiding.
En dan nu even ego (dan zijn jullie ook weer bij): Helaas slaapt Stan overdag nog steeds niet zo lekker. Ik weet nog steeds niet waar het aan ligt. Misschien komt het doordat ik weer ben gaan werken en dat we ons ritme nog moeten vinden of dat hij nog meer honger heeft dan ik al vermoedt. Vooral aan het einde van de dag lijkt hij nog honger te hebben na de voeding, dus geven we hem vooral 's avonds nog maar een flesje kv als toetje. Verder hebben we vandaag de uitslag van de scan gehad, maar die was helaas niet zo leuk. Er moet toch geopereerd worden. Dus ligt hij van de zomer zo'n 5 dagen in het ziekenhuis. Alles brengt toch wel wat spanningen mee en met de vermoeidheid is dat niet zo'n fijne combinatie. Vandaar dan ook dat ik jullie een beetje heel erg verwaarloosd heb.
Ai regenboogje, dat is niet zo'n mooi nieuws om te horen.... Neem de tijd om goed uit te rusten hoor, want al met al breekt het je soms toch op! Ik kolf ook niet genoeg om de eetlust van Thijs bij te houden, daarom geven wij nu ook extra kunstvoeding. Athina: hmm, het kolven was wel wat raar op m'n werk, in het kantoortje van de directrice. Maar er gaat vooral zoveel tijd in zitten, ik ben echt 20 tot 30 minuten bezig in totaal. En dat gebeurt nu in de pauzes (alhoewel ik weet dat ik recht heb op 2 uur kolfverlof)..... dus ik mis het contact met m'n collega's ook wel. Die zie of spreek ik eigenlijk niet. En ik kolf niet genoeg, dus 's nachts ook nog maar extra kolven. (behalve afgelopen nacht, toen was ik zo moe, dat ik alleen heb geslapen en Thijs heb gevoed) Hier begon de dag vroeg, om 5.45u....Thijs gevoed, aangekleed, toen zat hij om 6.30 bij papa in de auto op weg naar de oppas... Vroeg he, vind ik wel sneu voor het mannetje... (normaal slaapt hij nog tot een uur of 9/10) Daarna heb ik ontbeten en nu ga ik strijken, kan nog even voordat ik moet gaan werken.... Weer een ander dagje, vanochtend groep 2/3 vanmiddag groep 7/8..... Fijne dag allemaal!
@ Paloe: Haha, da's niet handig Nou dan spreken we je later wel weer, succes vandaag! @ Regenboogje: Wat sneu voor Stan dat er toch een operatie nodig is, dat gaat je niet in de koude kleren zitten! T is toch heftig voor zo'n kleintje, ik hoop echt dat het hem gaat helpen. Pas 1,5e week bezig aan maatje 56? Dan issie inderdaad klein!!! Wel schattig, haha Imee zit alweer een maand in maatje 62, ben benieuwd hoe lang dat gaat passen. Verschilt ook per merk he, Noppies wil nu al haast niet meer, terwijl ik ook kleertjes in maat 62 heb waar ze nog in verzuipt! @ CherryAyden: Hee meis, jij bent geen slechte moeder hoor! Je probeert te doen wat het beste is voor je kindje, en wat voor de een goed is is dat niet per se voor de ander. Als Aiden zo'n last heeft van de reflux en dit helpt; prima toch? En je zegt het zelf: het consultatiebureau raadde het ook aan! Ik vind je foto's wel echt uberschattig (kan zelf stiekem niet wachten, hihi) @ Athina: Oeh dat is schrikken!!! Als ik je verhaal zo lees had je er absoluut niks tegen kunnen doen hoor, dat verwacht je toch niet? Dat ze zo plotseling zo snel op de vensterbank kan klimmen, tjee...! Wel een fijn idee dat er nu slotjes op de raamklemmen zitten, en dat er een babyfoon met camerafunctie aan komt. Ik zou zonder ook niet lekker meer zitten denk ik! @ Doglover: Wat fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden voor het huilen! Hier gaat het sinds ons bezoek aan de huisartsenpost van afgelopen zondag nog steeds goed! Ik ben zo blij! In het begin stribbelde Imee ontzettend tegen als ik het mondkapje van de ventolin op haar gezichtje plaatste, begon ze hard te huilen. Maar volgens mij heeft zij nu ook door dat het haar helpt, want nu laat ze het gewoon rustig gebeuren, de volle 15 seconden lang (!). En soms lacht ze dan ook nog naar me, terwijl die kap op haar gezicht zit, zo lief! Tussendoor is ze nu ook veel vrolijker, ze huilt minder, is makkelijker te troosten en wil tussendoor ook langer wakker blijven en dan alles zien. En we zijn prompt weer in de regeldagen beland, dus ik denk dat ze weer energie over heeft voor een groeispurtje Gisteravond was ik weg, zoals elke donderdagavond. Rond half 11 kom ik dan thuis, en normaal trof ik dan een haast wanhopige vent aan met een krijsend kind in z'n armen. Gisteren zat ze in haar wippertje blij tegen hem te kletsen en toen ze mij zag kreeg ik ook een dikke grijns, ik bedoel maar!
Amaryllis: Wat heerlijk dat het zoveel beter gaat met Imee! Regenboogje: Wat vervelend dat Stan toch geopereerd moet worden. Gisteren met de BHV-herhaling in huilen uitgebarsten. De leraar is ambulancebroeder en hij vertelde dat hij vorige week naar een melding ging van een baby die niet meer ademde. Toen hij aan kwam zat de moeder wanhopig het kindje te reanimeren terwijl het lijfje al helemaal stijf was en het kindje dus allang overleden was. Nou, tranen met tuiten en ben vannacht nog een paar keer bij Jelmer gaan kijken, het zat zo in mijn hoofd.
Ik kom later terug om lekker mee te kletsen maar ben nu eerst bezig met de grote schoonmaak en Damian. Tot vanmiddag!